Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ilmoitti, että minulla on kaksi kuukautta aikaa löytää libidoni. Sen jälkeen hän ottaa eron

Vierailija
23.10.2018 |

Meillä on yhteisiä vuosia takana 14, ja kuten jokaisessa pitkässä suhteessa meillä on ollut omat vaikeat hetkemme. Aikaisemmin niistä on selvitty tahdonvoimalla, kumppanuudella ja molemminpuolisella arvostuksella. Vaikka rakkaus on toisinaan ollut hetken kadoksissa, halu pitää perhe kasassa on pitänyt meidät yhdessä.
Esikoisemme syntyi 7 vuotta sitten, jonka jälkeen oli suhteemme vaikeinta aikaa. Noin vuoden verran meillä kotona oli huono ilmapiiri ja jatkuvaa riitelyä. Silti meillä molemmilla oli haluja ja seksielämä luisti kaiken katkeruudenkin keskellä. Se olikin se liima, joka sai kannettua meidät tuon pikkuvauva-ajan yli. Synnytys oli tosi kamala ja traumaattinen (mikä oli osasyy minun huonoon olooni) ja mieheni ei osannut rakastaa vauvaa joka melkein tappoi hänen vaimonsa. Kun suhteemme parani ja tajusimme että rakkautta on yhä jäljellä, päätimme ettei toista lasta tule ja perheemme jää kolmipäiseksi.
Raskaustesti näytti kuitenkin positiivista neljä vuotta tämän päätöksen jälkeen, ja nyt meillä on puolitoista vuotias lapsi kotona. Hänet sain keisarinleikkauksella ja kaikki meni muutenkin paremmin kuin edellisellä kerralla. Kiinnyin tähän kuopukseemme todella paljon, sellaisella karhuemon voimalla, jota en oikeastaan osaa kuvailla.
Myönnän syyllistyneeni mieheni laiminlyömiseen, sillä lapsen syntymän jälkeen seksi ja läheisyys on ollut hyvin toissijaista. Olemme tehneet viimeiset puoli vuotta paljon töitä, ja olemme löytäneet taas yhteisen sävelen arjessa, rakastamme toisiamme ja nauramme yhdessä paljon. Mutta minun haluni ovat tipotiessään. Olemme harrastaneet seksiä kolme kertaa, joista yksi oli minun aloitteestani ja kaksi miehen. Tilanne on ymmärrettävästi hankala, sillä haluaisin haluta miestäni mutta seksi vain ällöttää.
Meillä oli lauantaina treffi-ilta, jonka päätteeksi mieheni ilmoitti kylmänviileästi että minulla (tai oikeastaan meillä, ei sälytä koko vastuuta minun harteilleni ) on kaksi kuukautta aikaa löytää ratkaisu tähän tilanteeseen, tai yhteinen tiemme päättyy tähän. Olen järkyttynyt, mutta en sinänsä yllättynyt. Ennen seksi oli meille molemmille tärkeää, nyt se ei ole minun prioriteettilistani kärjessä. En syytä miestäni sillä olen odottanutkin että milloin hän kyllästyy tilanteeseen.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Rakastamme toisiamme ja lapsiamme valtavasti. Talous on molemmilla kunnossa, eli yksinkin pärjäisimme varmasti. Nyt onkin kyse siitä, kannattaako vielä yrittää.
kahden kuukauden aikaraja ahdistaa valtavasti. Mitä jos laitan peliin kaikkeni mutta en silti onnistu? Mitä tietä kannattaa lähteä yrittämään? En usko parisuhdeterapiaan, sitä kokeilin exäni kanssa ja turhauduin vain seksuaaliterapeutin lässytykseen. Voisiko avoin suhde tai lupa pettää toimia?
Vai pitäisikö vain tässä vaiheessa tajuta, että olemme niin eri tilanteessa seksihalujemme suhteen että kannattaa heittää pyyhe kehään ja antaa miehelle tilaisuus etsiä itselleen haluava nainen?

Pahoittelut hyvinkin epäselvästä tekstistä, olo on hyvinkin sekainen ja nuorempi lapsi pyörii jaloissa.

Kommentit (591)

Vierailija
161/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samassa tilanteessa kuin sinä, ap. Sama aika yhdessä, kaksi lasta, synnytyksetkin samanlaiset. Vaan meilläpä on niinpäin, että mies ei halua. Ei ole halunnut enää vuosiin. Muutama vuosi sitten sanoi, että hae seksiä muualta. Niin teinkin, tosin naisen kanssa, minkä mieheni hyväksyi. Se suhdekin on jo loppunut ja edelleen mieheni kanssa olen. Rakastan häntä todella, mutta joskus tunnen ettei hän rakasta minua, kun ei ole mitenkään yrittänyt tilannetta korjata. En tiedä mitä tekisin, mutta päivä päivältä ero houkuttelee enemmän. Ajatukset toisista miehistä valtaavat usein mieleni, haluaisin olla haluttu ja voida näyttää oman haluni toiselle. Miehesi varmasti käy läpi tätä samaa. Älä kiduta häntä, jos sisimmässäsi tiedät, ettei mikään tule muuttumaan.

Vierailija
162/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään ihme, jos nainen ei halua, kun miehelle seksi on tuota "jalat vaan auki". Tuskin se uusikaan nainen kovin kauaa jaksaa innostua.

Tämän takia suhteeseen tulee useimmilla ongelmia, katoaa hyväolo, nainen ei saa halua päälle kun mies ei näytä sitä. Siinä tilanteessa on jo menettänyt naisen

Miehenä edelleen parasta on se tunne minulle kun haluan naista, huomioin, läheisyyttä naisen kanssa ilman että halauksien ja pusujen taka-ajatuksena on seksi.

Tuota viimestä lausetta nyt ei usko Erkkikään. Haluat naista, mutta taka-ajatuksena ei ole seksi? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostihan se mies sanoi asian suoraan ja hienosti myös myönsit ongelman + kerroit tarpeeksi historiaa sälyttämättä syytä kokonaan toiselle. Yrittäkää, aikuisten ihmisten tapa on puhua asiat selviksi.

Vierailija
164/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan tekstiä toisesta ketjusta:

Seksologi Anneli Kivijärvi kiteyttää asian hyvin:  "Kukaan ei voi parisuhteessa yksipuolisella päätöksellä lopettaa seksiä, ja vaatia kumppaniltaan samaa. Jos ei itse halua seksiä, niin toiselle on annettava mahdollisuus seksiin muilla tavoin. Eihän kukaan voi kieltää toista syömästäkään, vaikka itsellä ei olisi nälkä."

Eli jos toinen osapuoli ei halua, täytyy toiselle osapuolelle antaa vapaus valita. Yhdessä tässä tapauksessa päätetään, että erotaanko, vai sallitaanko toiselle esim. käynti maksullisissa, seksisuhde jonkun muun kanssa tjms.  Ja saivartelijoille tiedoksi, että tässä puhutaan pidemmästä jaksosta kuin viikon, parin kuivasta kaudesta. 

Näinhän se on. Todelliseen rakkauteen kuuluu antaa toisen mennä, jos ei itse voi tai halua huomioida tällä saralla toista. Kahden viikon seksitön kausi pitää kaikkien sietää ja hyväksyä. Jos puhutaan useammasta kuukaudesta, se on todellakin väärin toista kohtaan.

Vierailija
165/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoitko jo sängyn alta?

Vierailija
166/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta taas näkee miten mitättömiin vaikeuksiin voi avioliitto kaatua. Miehesi on todella epäreilu.

Mitättömiin :D

Tämä oli varmaan vitsi.

Ei ole vitsi. Tuollaiset ihmiset eivät ole luultavasti todellisia vaikeuksia koskaan kohdanneetkaan elämässään. Tarkoitan ap: n miestä.

Vierailija
167/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelles seksi on siis niin tärkeää, että on valmis hajottamaan perheen ja koko historian. Veikkaan, että sillä on jo toinen katsottuna valmiiksi.

Seksi on parisuhteen perusta. Jos mies ja ap on vielä nuoria (keski-ikäisetkin lasketaan tähän) niin ei todellakaan pidä hyväksyä pysyvää seksittömyyttä. 

Ihmisellä on yksi elämä. Sitä ei todellakaan halua elää seksittömänä vaan siksi että kumppania ei seksi kiinnosta.

Vierailija
168/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäisin tuon kaksi kuukautta oman hyvinvointini parantamiseen, hyvän avioerojuristin etsimiseen ja asioiden loppuunsaattamiseen hyvässä järjestyksessä. Miehellä on oikeus asettaa aikaraja, jos siltä tuntuu, ja minulla on oikeus tulkita sitä niinkuin minusta tuntuu oikealta. Joka tapauksessa liitto olisi loppu. 

Vierailija
169/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan hyvä aloitustehtailu, pikkasen pitkä ja liikaa yksityiskohtia. Sen jälkeen pari kommenttia, mutta ei vastauksia kommentoijien kysymyksiin. Sitten kadotaan kokonaan. Kommentteja tulee noin 250 asti ja sitten aletaan huhuilemaan ap:tä, joka ei edelleenkään vastaa.

Vierailija
170/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lähinnä herätti kysymyksen siitä, että oletteko keskustelleet vakavasti aiheesta aiemmin ILMAN mitään jättämisuhkailua? Jos miehesi on aiemmin tyytynyt tilanteeseen ja nyt yht’äkkiä uhkailee erolla, on se kyllä sikamaista. Itse en tuollaisessa pakkoraossa löytäisi kyllä mitään fiiliksiä seksiin.

Itselläni on takana 17 vuoden parisuhde. Meillä on ollut välillä todella kuivia kausia, esim. yksi todella traumaattisen synnytyksen jälkeen. Luojan kiitos mieheni ei ole ikinä vonkunut tai kinunnut seksiä tai valittanut muutenkaan, vaan on aina ollut oma ihana itsensä, ja kuivien kausien jälkeen seksiä on taas ollut hyvin aktiivisesti.

Olisi ihan hirveää olla parisuhteessa jonkun todella korkean libidon omaavan kanssa. Onneksi en ole. Ja toivottavasti muutkin löytäisivät siinä suhteessa sopivat kumppanit itselleen.

Vierailija
171/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ap: n mies jatkaa suhteessa? Vaikuttaa siltä, ettei halua koska uhkailee ja kiristää.

Vierailija
172/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella turhalta sinänsä, että erotaan tuon takia, jos parisuhde muuten kunnossa. Eli en ainakaan yrittämättä luopuis parisuhteesta. Jos se olis aika sama niin ei se suhde olis oikeasti niin tärkeä. Ehkä teillä ei lopulta ole kovin vahva liima parisuhteessa, jos tuo asia uhkaa sen kaataa.

On täysin normaalia että seksittömyys kaataa parisuhteen. 

Vierailija
173/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ap: n mies jatkaa suhteessa? Vaikuttaa siltä, ettei halua koska uhkailee ja kiristää.

Kyllä se silloin olisi tehnyt jo valmistelut muualle siirtymiseen. Minä arvostan, että on ottanut asian suoraan puheeksi, eiköhän siitä ole jonkun verran tuon parisuhteen aikana puhuttu eikä tämä AP:lle ihan puun takaa tullut niinkuin aloitusviestissä kertoikin.

Vierailija
174/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein mieheltäsi, jo avauksestasi käy ilmi mikä sinulle on tärkeää; lapset.

Siinä ei sinällään ole mitään väärää mutta parisuhde ei nyt vaan voi perustua siihen että pidetään perhe kasassa ja lapset hengissä. Olet selkeästi unohtanut että sinulla on aviomies.

Vierailija
175/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan tekstiä toisesta ketjusta:

Seksologi Anneli Kivijärvi kiteyttää asian hyvin:  "Kukaan ei voi parisuhteessa yksipuolisella päätöksellä lopettaa seksiä, ja vaatia kumppaniltaan samaa. Jos ei itse halua seksiä, niin toiselle on annettava mahdollisuus seksiin muilla tavoin. Eihän kukaan voi kieltää toista syömästäkään, vaikka itsellä ei olisi nälkä."

Eli jos toinen osapuoli ei halua, täytyy toiselle osapuolelle antaa vapaus valita. Yhdessä tässä tapauksessa päätetään, että erotaanko, vai sallitaanko toiselle esim. käynti maksullisissa, seksisuhde jonkun muun kanssa tjms.  Ja saivartelijoille tiedoksi, että tässä puhutaan pidemmästä jaksosta kuin viikon, parin kuivasta kaudesta. 

Tunnistettavia asioita, joskaan ei aina niin mustavalkoisia.  Kirjoituksessa on tosiaan totta kohta, että kukaan ei yksipuolisella päätöksellä voi lopettaa molempien seksielämää.  Se kuka tuollaista edes ajattelee, täytyy ollaan mieleltään sadistinen.  

Valitettavasti vaan elämässä käy välillä niin, että toinen osapuoli menettää kiinnostuksensa seksiin (kuka mistäkin syystä), ja toisella halut käyvät läpi vuosikymmenten.  Silloin pitää yhdessä pohtia, miten tästä jatketaan. Vai jatketaanko erillään? 

Vierailija
176/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit olla "kylmänviileästi" lausahtelevan miehen kanssa, joka on jo lähes eroamassa? Tuleeko niitä töksäytyksiä jatkossa lisää? Tuo on nöyryyttävää ja alentavaa naista kohtaan. Eikö se kerro luonteesta jos uhkailee erolla tai kiristää seksiä. Keskustelu aiheesta olisi eri juttu, jos seksi ei toimi tai sitten jättää vaan - mutta tuollainen "jos et tee niin tai näin" on kuin "löysässä hirressä roikottamista" suhdetta ajatellen. Ja luultavasti työmääräsi, lapset ym vaikuttavat. Ehkä miehessä itsessään on jotain, ettei seksi hänen kanssaan toimi yhtään tai muuten vaan kiinnosta - tai mies on toiminut jotenkin sinua loukkaavasti(?). Ehkä muut asiat kiinnostavat myös elämässä, eikä pelkkä seksi, onko se pelkkää tunteetonta miehen tarpeiden tyydyttämistä. -Ei kannata hukata aikaa elämässä hukkaan, vaan etsiä ymmärtävä mies, joka keskustelee erilailla vaikeista asioista.

Vierailija
177/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö?

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/imetyksen-aiheuttam…

On tuolla muutakin hyvää pohdintaa, kannattaa lukea.

Vierailija
178/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein mieheltäsi, jo avauksestasi käy ilmi mikä sinulle on tärkeää; lapset.

Siinä ei sinällään ole mitään väärää mutta parisuhde ei nyt vaan voi perustua siihen että pidetään perhe kasassa ja lapset hengissä. Olet selkeästi unohtanut että sinulla on aviomies.

Perhe on yhteiskunnan tärkein yksikkö. Parisuhteen pitää perustua siihen, että pidetään perhe kasassa ja lapset hengissä.

Siihen ei pitäisi enää kuulua lapsellinen minä- minä, mulle kaikki heti- ajattelu.

Vierailija
179/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pelkkä seksi yhdistää suhteeseen, ettei mikään muu paina vaakakupissa, niin onko siinäkään järkeä. 

Vierailija
180/591 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksittömyys on naiselle paljon helpompaa kuin miehelle, silti kaikki parit eivät kuitenkaan eroa vaikka seksiä ei olisikaan.

No ei tosiaankaan ole paljon helpompaa seksittömyys naiselle!! Toki jos ei haluja ole, mutta ei muuten.