Mikä oikeasti auttaa rohtuneisiin huuliin?
Mulla varsinkin tuulella ja kylmällä rohtuu huulet ja tuntuu ettei mikään auta sillai ettei koko ajan pidä olla laittamassa huulirasvaa. Markettien huulirasvat ei auta kun hetken, luomuhuulirasvoja oon kokeillut ei auta. Kookosöljy oon kokeillu..eii. Apteekin huulirasvoja olen jotain kokeillu esim acon. Silti huulet on aina kuivat :( Mitä te käytätte?
Kommentit (21)
Vaseliini. Toinen on puhdas lanoliini/lampaanvillarasva, jota ainakin ennen sai apteekista (hieman tiskin alta kylläkin...). En tiedä, onko enää myynnissä. Hurjan tehokasta oli.
Kannattaa kokeilla lisätä veden juomista
Vaseliini. Saa riittävästi vettä ja hyviä öljyjä.
Riittävä veden juominen ja oikeanlainen ravinto, bepanthenia huuliin... Älä nuole huulia, se pahentaa. Itselläni myös esim. tomaatti pahentaa jo ennestään rohtuneita huulia.
Bepanthen voide apteekista, olen käyttänyt vuosia huulirasvana. Tosi tehokasta moneen muuhunkin pikkuvaivaan, ns.rasvamaailman ilmastointiteippi, kokeile ihmeessä!
En ole varma, mikä sinulla auttaisi, jos luomuhuulirasvatkaan eivät toimi. Välttäisin kuitenkin mineraaliöljypohjaisia huulirasvoja, jotka pahentavat ongelmaa pitkäaikaisessa käytössä. Teen huulirasvani itse vaihdellen erilaisia rasvoja. Siihen käyvät esim. mehiläisvaha, shea- eli karitevoi, kaakaovoi, jojoba, kookosöljy, manteliöljy, avokadoöljy jne. Sopivassa suhteessa kiinteämmpiä ja juoksevia rasvoja niin, että saa hyvin levittyvän, mutta huulilla pysyvän koostumuksen. Itselläni riittää yleensä, kun laitan voidetta yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Riittävä veden juominen ja oikeanlainen ravinto, bepanthenia huuliin... Älä nuole huulia, se pahentaa. Itselläni myös esim. tomaatti pahentaa jo ennestään rohtuneita huulia.
ja tarkennan vielä että nimenomaan se voide/salva bepanthen (pinkki raita tuubissa), EI se emulsiovoide
Rautavarastot voivat olla vajaat. Rautalisä, valkovaseliini ja hydrocortison-voide yöksi.
Bepanthen, jossa pinkki raita paketissa.
Weleda everon huulirasva, paras kaikista. Riittää kun laittaa aamuin ja illoin.
Flow Cosmeticsin tyrnivoide (seabuckthorn repair balm). Käytän huulirasvana, auttaa myös muihin naaman "rohtumiin" (parransänki-ihottuma eli leuka ruvella) ihan vuorokaudessa. On kallista mutta riittoisaa.
Punainen Bepanthen on paras. Toimi jopa kuivattavan Roaccutan-kuurin aikana niin, ettei huulet halkeilleet. Vedän etenkin yöksi aina tota.
Keltainen purkki vaseliinia muistaakseni klover tjsp. Toimii mutta ei kannata laittaa liikaa kerralla
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen voide apteekista, olen käyttänyt vuosia huulirasvana. Tosi tehokasta moneen muuhunkin pikkuvaivaan, ns.rasvamaailman ilmastointiteippi, kokeile ihmeessä!
pitääpä kokeilla! Tuota bepathenia en ole kokeillut kitti vinkistä :)
Munken's bi-salva: Vedetön mehiläosvoide, kuiville huulille, finneihin ja rohtumiin. Toimii!
Jos mikään normivoide ei toimisi niin kokeilisin lansinoh voidetta, on tarkoitettu imetyksestä rikkoontuviin ja rohtuviin nänneihin. Toimii nänneihin kuin unelma joten miksei huuliinkin. Tämä on siis sitä ketjussa jo mainittua lampaanvillarasvaa jota voi ostaa ihan käsikauppatavarana apteekista.
Mehiläisvahaa ja/tai aloe veraa sisältävät, esim. Foreverin. Ainoa joka mulla toimi. Bepanthen ehkä joo, on vaan niin ohutta ja katoaa huulilta nopeaan. Marketin rasvoista saan ihottumaa huuliin.
Kokeile vaseliinia, mutta älä laita sitäkään jatkuvasti.
Rohtuminen voi johtua huulirasvakierteestä. Huulirasvan aineet ärsyttävät ihoa, jonka takia lisäät lisää huulirasvaa ja iho ärsyyntyy entisestään. Kierre on valmis.