Mikä tämä uusi villitys on, missä rikotaan työpaikan sääntöjä ja uhriudutaan sitten somessa kun saadaan potkut?
Kuten tämä roosanauha heppu. Onko jo puolue päätetty ensi eduskuntavaaleihin? Tuntuu, että näitä on nykyään joka päivä jossain lehdessä.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli puistattava juttu. Olen ihan täysin tuon miehen puolella! Nolo työnantaja joka kusee omille muroilleen.
On yrityksessä pidettäisiin jotain roosa nauhaa työntekijöiden rinnuksissa niin en koskaan enää ostaisi kyseisestä firmasta mitään.
Mene loinen töihin niin voit osatakin joskus jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rotuhygienian säilyttämiseksi arjalaista alkuperää olevien saksalaisten ei ole suotavaa asioida juutalaisten omistamissa liikeyrityksissä".
Tätä sääntöä noudatettiin kiitettävästi aikoinaan..
Meillä on työpaikalla sellanen sääntö, että työnantajan kultapossukerhoon kuuluvan työpaikkakiusaajan uhmaaminen tietää potkuja välittömästi ja tätä sääntöä noudatetaan kiitettävästi. Mutta saishan tuo irtisanominen helpompaakin olla, tosin tämähän onkin jo työn alla.
Miksi ihmeessä olet tuollaisessa paikassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten pinssin pitäminen auttaa syöpäpotilaita. Tai joku viiksien kasvattaminen tai että pukeutuu pinkkiin päiväksi. Hauskoja juttuja ja voivat lisätä tietoisuutta kyllä. Mutta ei kukaan syöpää sairastava hyödy enemmän siitä, että pinssiä pitää sekä työ- että vapaa-ajalla. Pitäkööt vain vapaa-ajalla ellei toisin ole sallittu.
Juuri näin.
Mies vetosi haastattelussaan että pinssin pitäminen on hyvää PRää ja tuo paljon hyvää palautetta. Ja että hän tällä ajattelee vain työnantajan etua. Ja hän ottaisi kyllä pinssin pois 1.11.
En kyllä tiedä miten on juuri Airpron turvatarkastajan tehtävä tuoda esiin Roosanauha kampanjaa.
Varsinkin kun työnantaja, ja laki, kieltää työasuun kiinnittämästä mitään mikä ei siihen kuulu, jotta työasut ovat neutraalit ja kaikilla yhteneväiset.
Miehen työnantaja kyllä tukee Roosanauha kampanjaa rahallisesti, mutta ei pitämällä pinssejä.Voi ei miten taukki toi kundi on. Onko hänet palkattu profiloimaan yrityksen brändiä? Viestimään jotain palautetta janoavaa hommaa? Ei. Ei. Ei. Ei. Mut ku kuitenkin kokee että on. Mutta ei ole.
Tosiasiat versus omat mielipiteet, jotka kokee maailman parhaiksi.
On surullista, että lähipiirissä on syöpää. Sitä on vaikea käsitellö ja voi kuvitella näin jotenkin auttavansa, sehän on suuri ja kurja avuttomuuden tunne, kun ei voi poistaa toiselta syöpää, vaikka mielellään tekisi.
Töihin ei mennä julistamaan asioita. Mietihän, että joku asiakkaista on varmasti kokenut läHeisensä kuoleman syöpään. Tai saattaa olla juuri saanut tietää, ettei tule paranemana omasta syövästään. Eikö näillä ihmisillä ole oikeus saada asioida turvatarkastuksessa ilman, että asiasta oikein erikseen muistutetaan? On.
Mikä.n ei estä tätä nuorta miestä kampanjoimasta asiasta vapaa-ajallaan, sometileillään ja missä vain. Hän voi kerätä rahaa, osallistua vapaaehtoistyöhön, ryhtyä kuukausilahjoittajaksi, on miljoonia asioita ja tapoja. Työpaikalla firmassa, jossa on tiukka pukukoodi, jota laki erikseen säätelee, näin ei tehdä.
Tää on tyypillistä tälle ikäluokalle, osalle heistä. Sellainen hieman narsistinen harha, että omat mielipiteet ovat maailman ainoat ja aina paremmat kuin muut. Että jos on hyvä tarkoitus, niin kaikkien kuuluu haltioitua siitä sun hyvästä tarkoituksesta ja muuttaa kaikkia käytäntöjä, pysähtyä sun nerouden äärelle.
Nöyryys. Toisten olemassaolon ja oikeuksien ymmärtäminen. Ne vain pitää hallita, jos aikoo työelämässä eteenpäin. Aina voi perustaa oman firman, jos haluaa itse määrätä kaikesta. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt.
Mä kans mietin tuota, että ehkä kaikki ihmiset ei halua että ihan joka paikassa muistutetaan siitä syövästä, jotkut ehkä haluaisi unohtaa sen edes hetkeksi, joten ihan senkin takia minusta on vähän kyseenalaista että erilaisissa paikoissa asiakaspalvelijoilla on niitä pinssejä.
Se kundi tosiaan mainitsi sen "PeeÄrrän ja hyvän palautteen" siinä haastattelussa todella, todella monta kertaa, mutta... mitä siitä tulisi jos jokainen työntekijä alkaa miettiä asioita jotka ei hänelle kuulu tai sitä mitä firman pitäisi edustaa ja mitä mainostaa jne? Melkoinen soppa siitä tulisi. Sen takia näistä asioista päättää joku muu ja siksi kaikki työntekijät edustavat samoja arvoja ja noudattavat yhteisiä sääntöjä.
Enkä edelleenkään ymmärrä miten on turvatarkastuspisteen ja siellä tehtävän työn eduksi että jotkut antaa positiivista palautetta jonkun täysin asiaanliittymättömän pinssin pitämisestä, ainakin mä ottaisin mieluummin kiitokset ja hyvän palautteen hyvin tehdystä työstä tai hyvästä asiakaspalvelusta tms.
Moni voi myös ihan vaan kohteliaisuuttaan jutustella ja kehua miten kiva kun tekin tuette hyvää asiaa, sen kummemmin sitä tarkoittamatta ainakaan minään palautteena tai kehuina, kunhan vaan jutustelee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten pinssin pitäminen auttaa syöpäpotilaita. Tai joku viiksien kasvattaminen tai että pukeutuu pinkkiin päiväksi. Hauskoja juttuja ja voivat lisätä tietoisuutta kyllä. Mutta ei kukaan syöpää sairastava hyödy enemmän siitä, että pinssiä pitää sekä työ- että vapaa-ajalla. Pitäkööt vain vapaa-ajalla ellei toisin ole sallittu.
Kylläpä tässä taas joku työnantaja heittäytyy tosi tyhmäksi. Ensinnäkin sen pinssin ostaminen auttaa jo syöpäpotilaita, tämän varmaan sentään tajuat???
Se että sitä pitää näkyvillä, saa muitakin ihmisiä ostamaan noita pinssejä. Kun pinssiä pitää töissä, sen näkee moninkertainen määrä ihmisiä kuin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tässä taas joku työnantaja heittäytyy tosi tyhmäksi. Ensinnäkin sen pinssin ostaminen auttaa jo syöpäpotilaita, tämän varmaan sentään tajuat???
Se että sitä pitää näkyvillä, saa muitakin ihmisiä ostamaan noita pinssejä. Kun pinssiä pitää töissä, sen näkee moninkertainen määrä ihmisiä kuin muuten.
Mutta jos työnantaja kieltää kiinnittämästä työasuun mitään, niin silloin siihen ei kiinnitetä mitään.
Jokainen kyllä on kuullut tuosta Roosanauha kampanjasta ja jokainen voi vapaa-ajalla tukea asiaa ihan niin paljon kun haluaa.
Jotkut työpaikat vaan on sellaisia että siellä täytyy työajalla olla mahdollisimman neutraali ja pitää omat mielipiteet ominaan.
Ehkä turvatarkastusta tekevän henkilön kannattaa keskittyä siihen turvatarkastuksen tekemiseen, eikä omien, vaikkakin itselle tärkeiden, mielipiteiden julki tuomiseen ja niistä keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta tämä roosanauhakeissi on kyllä omituinen, siis työnantajan kannalta, joka näyttäytyy aika naurettavana.
Kuinka niin?
1) Työpaikalla oli viime vuodesta asti keskusteltu asiasta, käsittääkseni ihan ylempää johtoa myöten,
2) äänestetty asiasta,
3) ohjeistettu moneen kertaan miestä että pinssiä ei voi pitää työasuun kiinnitettynä,
4) annettu kirjallinen varoitus jossa asia kerrotaan miehelle siis varmasti myös kirjallisena ja
5) työnantaja oli myös kertonut päättäneensä että tukee Roosanauhaa kyllä rahallisesti mutta pinssien kiinnittäminen työasuun ei silti ole sallittua.
Kyllä mun mielestä miehen toiminta on tässä vähän erikoista, eikä työnantajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nasumies kirjoitti:
Haluan pitää hakaristiä työasussani, miksi se ei käy?
Voiko näitä kahta edes varrata?
Mielivaltaista sanelupolitiikkaa työnantajalta. Kaveri haluttiin pois jonkun syyn takia ja näin se onnistui. Sai samalla ilmaista mainosta.
Tällaisia tapauksia se hallituksen kaavailema uudistus tulee teettämään.
Veikkaisin itse, että työntekijä halusi itse pois työstään ja mahdollisen "sovittelubonuksen" oikeudesta. Toivottavasti ei saa mitään.
Mä luulen kans että just tuota yrittää, kun ei kai se tyyppi voi muuten olla niin itsepäinen ja että ei muka ymmärrä mistä tässä säännössä on kyse?
Itsekin sanoi että miksi näin pienestä esineestä on tehty näin iso numero. No niinpä, miksi itse teki niin pienestä esineestä niin ison numeron?
Lisäksi jos mulla ois jotain pieniä ongelmia tiedossa turvatarkastuksessa, niin kyllä kokeilisin kepillä jäätä jos näkisin tarkastusta tekevän tyypin rinnassa pinssin, jota muilla ei ole, että harhauttaako se jos alan keskustelemaan aiheesta ja saanko jotain säälipisteitä jos kerron jonkun vaikka ihan keksityn nyyhkytarinan.
Milleniaali ilmaisi mielipiteensä. Nehän ovat niitä ainoita oikeita.