*** HAAHUT VKO 19 ***
Kommentit (35)
Paljon onnea molemmille plussista!! Vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! :)
Heti alkuun Marialle onnittelut, mitä mä sanoin!!! En tuosta listaemoudesta tiedä, kun aika vähiin on jääneet tän plikan palstailut viime aikoina...olisko joku muu?
Täällä mennään aika kiireistä eloa. Yritän saada kaikki mahdolliset työjutut pois alta kesäksi ja rauhoitettua aikaa parisuhteelle clomikiertoon. Voi kuulostaa tyhmältä, mut mun mielestäni on ainakin parempi, et on aikaa olla yhdessä ja sen takia puuhailla kuin kello kourassa.
KP 17 näköjään menossa ja viimeksi viime sunnuntaina puuhailtiin, silloinkin pikaisesti. Molemmilla kauheat allergiaoireet ja ollaan nukuttu huonosti, joten ei vaan jaksa. Toivottavasti tää tästä helpottaa. Mitään ovisoireita ei ole ollut eikä lääkäri myöskään nähnyt yhtä muita isompaa munista viikko sitten, joten se kai siitä sitten.
Odotan jo kovasti, et toukokuu loppuis ja alkais kesä...kesäkuun alusta puolet lapsista lähtee lomille ja saa taas nauttia niiden muutaman kanssa kesästä oikein kunnolla. Varmaan nukkariajat tulee kahviteltua pihalla ikkunan takana niinkuin viime elokuussakin...siitä pääsee sit nopeasti hätiin, jos joku herää...Mut saa aurinkoa samalla... :) Mulla vaan yksi viikko lomaa, joten siinä ei ole paljon odottelemista.
Tulossa muuten poikkeuksellisen biletäyteinen viikonloppu.---huomenna uuden kissin bileet ja lauantaina kaverin polttarit... :)
Mut nyt pelastamaan tomaatintaimet sisään.
Nonsense
kiitoksia kovasti kaikille onnitteluista, tarrasukista ja vauvaliimasta, väsymys on tullut nyt luokseni voisin nukkua vaikka kuinka paljon ja rintoja aristaa, muita oireita ei ole. Odotan lekurin soittoa et pääsisin alkuraskauden ultraan, neuvola on vasta kesäkuun puolessa välissä (varasin sinne ku sit kuuluu jo ne sydänäänet). Varovasti oon ottanu nyt, vaikka sanotaan että saa elää normaalisti ja omalla tekemisellä ei keskenmenoa voi saada, mutta silti oon ollu varovainen että tää nyt pysyisi mukana.
Marialle myös suuret onnittelut plussauksen johdosta. Eiköhän samalla vedetä muitakin mukaan tonne odottajien puolelle!?
muille paljon plussausonnea.
nippula
Maanantaina kävin sitten vain ilmoittamassa että kohta perehdyn muitten asioihin ja sen jälkeen ei kuulunut mitään ;o) Kerkesitte varmaan jo unohtaa minun olemassa olon. Nettiyhteys oli poikki eiliseen, joten oon ollu nettipimennossa.
ENSIKSI SUUREN SUURET ONNITTELUT MARIALLE PLUSSASTA! Äläkä turhaan huolehdi että sait sen plussan " liian helpolla" vaikka ensimmäisestä kierrosta tärppäsikin! Mieti kuinka kauan joutuit oottamaan keskenmenon jälkeen sitä yrityslupaa ja se jos joku on turhauttavaa, tiedän paremmin kuin hyvin! Joten pitkään odotettu plussahan se oli ja enemmän kuin ansaittu! Vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle tällä kertaa loppuun asti! ONNEKSI OLKOON - OLET RASKAANA! <3
NIPPULALLE myös onnittelut plussasta! Täällähän rupes plussia ropiseen! Ottakaa tosiaan maholisimman moni matkaan täältä! Tarrasukkia ja vauvaliimaa sinullekkin tällä kertaa loppuun asti!
NONNA toivottavasti siellä allergiaoireet helpottaa, kevät varmaan pahinta aikaa? Ei mimnusta oo olenkaan hullu tuo ajatus että koittaa saaha aikaa parisuhteelle clomikiertoon.
RIALLE ja LIZIELLE jaksuja, aikaa on kulunut vasta vähän keskenmenosta joten vielä ei tarvikaan jaksaa.
ENNIKSELLE toivon onnistunutta hedelmöitystä!
(.) Siemenkortista enää yks kerta jäljellä! Mies on muuttunut aika paljon. Se muuttaa ajatuksiaan yrityksestä niin nopeasti. Viimeksi olin epätoivoinen puolukka ja yhtäkkiä se ilmotti että nyt yritetään. Ei se oo vielä mitään luvannut enkä sellasta ootakkaan, mutta onhan se jo jotain että antaa siemeniä kun aikasemmin oli niin ehdoton siinä että ei ennen menkkoja!
Mukavaa perjantaita ja hyvää viikonloppua!
HANNNELE kp 60
Heti ensimmäiseksi sydämelliset onnittelut Marialle ja Nippulalle plussista ja oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa ja tietenkin enkeleitä 9 kuukauden odotukselle!!=)
Täällä taas plussan odotus vaihtui kyyneliin kun täti tuli sitten taas kylään eli ei meille tammivauvaa sitten vielä suotu=( Jospa sitten helmikuussa....
En taida jaksa enempää tällä kertaa kirjoitella mutta oikein paljon tsemppiä kaikille omiin kiertoihin ja plussatuulia+++!!=)
Hyvää viikonloppua toivotellen:
Pipsa kp 1/29
Liityn Pipsa seuraasi.... Heräsin aamulla siihen et menkat alkoi, " kivaa" ...
Mut ens kiertoon sit paremmalla puhdilla vielä, eikös? Niin mä nyt päätin, kyllä tästä noustaan! vitsi näitä pitkiä kiertoja, nyt oli sentään vaan 31 pvää.
T: Liliane kp 1/28-34
Nyt mullakin alkoi 2 viikon " kesäloma" . Kyllähän se oli jo ansaittukkin kun kerkesin töissäkin olla 2 viikkoa ja vieläpä ruhtinaalliset 14 h/vko ;). Yks työkaveri sanoikin, että juuri näin sen pitäisikin mennä. Tietysti toisaalta olisi ehkä mielummin töissäkin, että saisi palkkaakin, mutta onhan se kiva olla lasten kanssa kotonakin näin kesällä...
Kiitos kaikille onnitteluista! Me yritetään nippulan kanssa vetää teitä mukaamme tuonne exien puolelle. Tosin kyllähän tässä tuntuu, että itsekin roikkuu siellä vain hiuskarvan varassa, mutta siitä karvasta pidetäänkin sitten kynsin hampain kiinni.
Lizie; onhan se hyvä saada oma pääkoppa kuntoon ennen uutta raskautta. Kyllähän tuo uusi raskaus tuottaa enemmän stressiä kuin ennen km:a. Toivottavasti väsymys pian hellittää ja jaksat taas katsella kohti tulevaisuutta.
Liliane; Pahoittelut tädistä.
Mulle tämä raskautuminen on ollut " pakkomielle" jo jonkin aikaa ennenkuin tuo raskautumiskielto päättyi. Koko ajan vain laski kaiken niin, että ekasta kierrosta tärppää. Niin siis minäkin olin päättänyt. Ja kun plussasi sitten oikeasti, asia tuntui todella utopistiselta. Mutta ehkä mulla sittenkin auttoi juuri tuo, että olin asian näin " päättänyt" . Toivottavasti sulla myös tepsii ja saamme vetää sinutkin mukaamme exiin! bd bd
Ria73; Toivottavasti menkat pian alkavat, jotta pääsette uudelleen yrittämään. Itselläni ainakin juuri tuo yrityksen uudelleen alkaminen sai lopullisesti katseen kohti tulevaa.
Nonna-80; toivottavasti saat työkuviot selviksi, jotta pääsette nauttimaan parisuhteesta ihan täysillä. Tekee varmaan hyvää muutenkin kuin vain " vauvaprojektin" tiimoilta.
nippula; kiva kun haahuissa on joku muukin suht samoissa menijä, kun tällä hetkellä, mitä olen noita exiä seuraillut, siellä ei taida muita alkutaipaleen menijöitä olla. " Seuraavat" taitaa olla jo pitkälti yli 10 viikon. Milloin meinasit siirtyillä sille puolen. Itse ilmoittelin itsestäni jo eilen, mutta taisikohan olla liian uhkarohkea teko?!?! Missä vaiheessa olet menossa ultraan? Yksityiselle vai julkiselle?
Hannele-81; Harmi, ettei sun menkat vieläkään ole alkaneet. Oliko siitä jo puhetta, että missä vaiheessa sun pitäis ottaa yhteyttä lääkäriin, jos eivät ala itsekseen? Uskon, että on todella turhauttavaa niitä odotella. Tietysti olishan sekin kiva vaihtoehto, etteivät olisi menkat olisi tulleet raskautumisen vuoksi...
pipsa79; Voi itku, ettet päässyt tähän plussajunaan. Mutta seuraavan tulette sitten Lilianen kanssa, eikös? Me pidellään nippulan kanssa ovia auki. Tsemppiä uuteen kiertoon! bd bd bd
ON: kp 28/28-30 tai rv 4+0. Olen koittanut nyt nauttia tästä raskaudesta niin kauan kuin sitä kestää, mutta kyllähän tuo pelkopeikko koko ajan vaanii nurkan takana. Toisaalta nuo raskausoireet helpottavat mieltä (tietää, että raskaana ollaan ja vähentää epäilyksiä tuulimunasta), mutta toisaalta ne myös pelottavat, kun niitä on jo nyt melko selvinä. Tuossa rypäleraskaudessahan tuota hormonia erittyy heti enemmän ja näin ollen myös vahvistaa oireita. Joskus kuukauden päästä olisi sitten ultra, jossa varmistuu kasvaako masussa elävä vauva vai pelkkä istukka...
täällä päivä kerrallaan mennään ja toivotaan edelleen että masussa on asukki mukana, pelko keskenmenosta on läsnä (ei enää niin pahana kuitenkaan), mutta myös pelko tuulimunasta ja ennen kaikkea kohdunulkopuolisesta, kun se munatorvikin on tukossa ja niin ollen se olisi mahdollista. Mutta kaipa se olisi luultavasti ensi oireita antanut, siis se kohdunulkopuolinen.
Maria kävin minäkin eilen illalla jo kurkkimassa tuolla ex-haahujen puolella ja hieman jo ilmoittelemassa itsestäni. Toivotaan ettei turhaan sinne jo molemmat kurkittu. Katsoin itse myös samaa että siellä on suurinosa jo ylittänyt sen rv20 rajan, että olemme molemmat alkupään kulkijoita vielä...toivottavasti saisimme täältä lisää porukkaa mukaan.
Ultraan yritän saada ajan mahdollisimman aikaisin, julkiselle puolelle menen, samalle joka tutki minut sen tulehduksen ja siitä johtuvien " vikojen" takia.
Täälläpäin satelee vettä, joskos se alkaisi tästä se luonto vihertään pikkuhiljaa ja tulisi kunnolla kesä.
nippula rv5+1
Paljon plussaonnea kaikille.
Onnea Marialle ja Nippulalle plussaamisen johdosta!
Toivotaan että kaikki menee jatkossa hyvin ja pikkuinen pysyy turvallisesti matkassa loppuun asti :)
Niamey ja tiitiäinen rv 28+1
Maria: Et sitten antanutkaan tänne tarpeen tehokkaita tädin karkotussäteitä. ;) Tänään meinaan sitten alkoi.
ON: Kuten tuossa yllä jo Marialle kerroin, niin tänään ne menkat sitten alkoivat. Se tietää sitten sitä, ettei nyt tule mitään siitä etelän matkasta. Miehen loman aikana kun tulevat seuraavan kerran. =( Vähän aamulla ketutti, kun huomasin tilanteen. Tosin sitä yöllä jo vähän epäilin, kun sen verran tuota mahaa poltteli. Jos edelliset menkat oli oudot, niin nyt ainakin vaikuttavat normaaleilta. Tosin tämä tietää myös sitä, että tulee pidempikin paussi vauvayrityksiin. =(
Täytyy vain toivoa, ettei mene sitten syksylläkin ohi. Miehellä syyskuussa pari viikkoa kesälomaa, joten pakko olisi päästä sen ekan viikon sisään. Ja Cruzin saa ainakin unohtaa. =( Se viikko kun on jo loppuunmyyty siinä hotellissa minne haluttiin mennä. Ei kuitenkaan haluta ihan mihin tahansa hotelliin, vaan sen pitää olla rannalla ja lisäksi pitää hotellista saada aamiainen. No, ehkä löytyy jokin muukin kivahko kohde. Jos vaikka sitä Marmarista sitten katselisi uudelleen.
Huomenna olisi sitten äitienpäivä ja me lähdetään miehen äitiä tapaamaan. Käydään matkan varrella hakemassa sitten kukka sille.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja oikein kivaa viikonloppua!!
Mulle kuuluu taas parempaa, se on pakko kertoa heti aluksi teille kaikille. Jotenkin olen saanut lepäiltyä ja jaksan paljon paremmin. Nyt katson taas jo varovaisesti tulevaisuuteen. Täti tuli aamulla ja olin siitä riemuissani, ekat normaalit kuukautiset km:n jälkeen, alkaa kroppa normalisoitumaan.
Ria73: Onko sun väsymys yhtään helpottanut? Raskasta varmasti on, sulla on niin pitkään tuo toipuminen ihan fyysisestikin kestänyt. Toivottavasti pian jo paranemaan päin. Menkkasäteitä myös lähettelen. Täällä elellään siis taas parammalle mielellä, en tiedä, mut ehkä lepo ja asioista taas juttelu on auttanut. Toisaalta muistan hyvin, että nämä tunteet vaihtelevat usein aika rankasti eli pian voikin sitten taas tuntua masentavalta. Jotenkin vaan nyt jaksan uskoa, että kaikki on ihan oikeesti hyvin! Sittenkin...
Nonna-80: Ei kuulosta yhtään hassummalta tuo ajatus, että työkiireet pois alta, jotta jäisi aikaa parisuhteelle kesällä (ja toivottavasti lomallekin). Parisuhteeseen kannattaa tosiaan panostaa. Toivotaan, että yhdessäolo tuottaisi sitten hedelmää! Mun mies ehdotti eilen yhtäkkiä, et lähdettäis viihteelle yhdessä, tuntui niin hyvältä ajatukselta, kun ei liikaa ylimääräistä aikaa oo meilläkään toisillemme ollut. Oon ollut enimmän aikaa vain masentunut ja sen energian, joka on ollut, olen käyttänyt poikani kanssa olemiseen. Tuntuu, että tekisi tosi hyvää meille lähteä vähän kahdestaan johonkin...
nippula: Nuku ja lepää, kuuntele itseäs, niin vauvallakin on varmaan hyvä olla! Oikein hyvää odotusta sinulle vielä uudelleen! Toivotaan, et vauva pysyy matkassa mukana. Vetäkää tosiaan Marian kanssa mahdollisimman moni meistä sinne odotuspuolelle!
Hannele: Hyvä, että tilanteesi miehesi kanssa on nyt parantunut. Siemenkortti oli kyllä loistoajatus. Jospa sitten jatkossa ei tarvitsisi enää korttiakaan... Ootko miettinyt mahdollisuutta, että voisit olla jo nyt raskaana? Sulla alkaa olla noita kp:iä niin paljon.
pipsa79 ja Liliane: Harmi, että se täti taas eksyi teidän luo... Jaksuja ja parempaa onnea tähän uuteen kiertoon!
maria80: Hyvää kesälomaa sulle! Et pitkään tosiaan ehtinyt töissä olla, ja jo sait viikon loman, mut pääasia et sait loman! Yritä olla luottavaisin mielin, niin kauan kuin on raskaana, on raskaana, ja voi iloita siitä. Josko tämä vauva pysyisi nyt matkassa mukana! Paljon tarrasukkia lähettelen... Ja koettakaa tosiaan Nippulan kanssa vetää meistä haahuista mahdollisimman moni sinne odotuspuolelle. (Kyllä sä hei raskaana olet, jos plussan sait, että ei kai kannata miettiä kp:iä enää? Vaikka ymmärrän, jos huoli painaa..)
Mulla väsymys on jo hellittänyt otettaan, väsyttää vähemmän. Olen yrittänyt lepäillä mahdollisimman paljon ja selvittää ajatuksiani. Toisaalta pelkään vähän, että pian se väsymys ja masennus taas valtaa mielen. Mutta tällä hetkellä tuntuu paremmalta. Ehkä sitten pian tai jossain vaiheessa mekin jaksetaan alkaa uudelleen vauvapuuhiin... Saa nähdä.
Kaikille aurinkoista viikonloppua, Lizie kp1!
Höh, ehdin kirjotella ja sitten lähetys ei onnistunutkaan... Mutta yritetäänpä uudelleen..
Viime yö ja eilisilta oli aikamoista tuskaa. Ikinä ei ole tämmöisiä menkkapoltteluja ollut. Alavatsan lisäksi poltteli myös lonkkia ja selkää. Tuntui kun olisi sellanen polttava vanne ympärillä. Mies joutui vielä kahden aikaan hieromaan mun selkää, kun ei meinannut tulla mistään mitään. Nytkin vielä polttelee, mutta onneksi ei ainakaan vielä selässä asti. Lonkissa kyllä tuntuu. =(
Mutta edelliset menkat olivatkin lähinnä tuhruilua eikä silloin ollut poltteluista tietoakaan. Ehkä nämä nyt sitten tulevat tuplasti senkin eteen. =(
Jep, mutta nyt konetta kiinni ja anopin luo kyläilemään.
Oikein mukavaa äitienpäivää kaikille äideille ja muillekin kivaa sunnuntaita!
T: Katri kp 2
katri72; Harmi, että menkat nyt sitten alkoivat ja ette pääsekkään vielä reissuun :(.
Lizie; Onnittelut menkoista ;). Alkaako teillä jo nyt yritys vai vieläkö meinaatte pitää paussia? Hyvä, että mielikin on jo parempi!
ON: tänään olis rv 4+2. Lähes ympärivuorokautinen pahoinvointi alkanut??? Tosin tänään on tullut syötyä kakkuakin niin monessa paikassa, että saattaahan tuo oksetus johtua siitäkin... Ensi viikolla soittelen varmaankin neuvolaan ja sinne naisten polille. Taidan kyllä vielä tehdä tuon viimeisen kaapissa lojuvan testin, josko siihen tulisi kunnon viiva... Mahassa kyllä vihloo siihen malliin, että kyllä tässä vielä melko varpaisillaan ollaan...
Maria: Oletko jo tehnyt sen testin vai milloin ajattelit sen käyttää? Toivotaan, että ne pahoinvoinnnit olisi vauvasta johtuvaa. ;)
ON: Mä luulin jo päässeeni yli viime heinäkuisesta km:sta, mutta en näköjään olekaan. Tuossa kun oltiin miehen kanssa matkalla anoppilaan, niin sanoin miehelle että lähellä olisi ollut etteikö oltaisi itsekin vietetty tänä vuonna äitienpäivää. Mies sanoi " nii-in" ja piti mua lohduttavasti kädestä ja vähän silitteli mun kättä. Siinä mulla tuli vedet silmiin ja lähellä oli etten alkanut oikein ääneen itkeä. Tuli vain se km vielä mieleen ja että miltä tuntuisi viettää nyt elämäni ensimmäistä äitienpäivää, jossa itse olisin " pääroolissa" . Huoh... =´(
Ja harmittaa sekin ettei nyt päästy matkaan. Siirtyy meillä sitten ne vauvan yrityksetkin syksyyn. Ja entä jos silloinkin on menkat kiusana ettei päästä matkaan, niin en enää tiedä mitä sitten tehdä.... On tää vaikeeta.
Tällä kertaa lopettelen tähän ja näin apeissa tunnelmissa...
Mä oon vieläkin tosi väsynyt. Odottelen menkkoja. Kaavinnasta on tasan 4 viikkoa. Alkais jo, että pääsis jo uuteen yritykseen. Tulehduskin alkaa olla jo ohi. Tosin siellä vielä niitä hematoomia ja hyytymiä on, mutta imeytyvät sieltä pikkuhiljaa kuulema pois.
Mieli on hyvin selviytynyt tosta kamalasta kokemuksesta mutta vielä tää fysiikka ei oo parhaimmillaan. Tosin nään välillä kyllä painajaisia vielä. Ihanaa kuitenkin kun kesä tekee tuloaan ja aurinko paistaa.
Kaikille plussaonnea ja aurinkoa elämään!