Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku vielä nykyään tamponeja?

Vierailija
21.10.2018 |

Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joku yrittää taas virittää riitaa yhdestä kestoaiheesta.

Haukotus.

Vierailija
62/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt kuppia, miten semmoisen tyhjentää/puhdistaa 10 sekunnissa, missä ajassa sä vaihdat tamponin? Asiallinen kysymys siis, en vaan usko että on kovin nopsa operaatio.

Ei siihen oikeasti paljoa kauempaa mene. Kupin voi huuhtaista hanan alla, eikä sitä oikeasti edes tarvitse tyhjentää kovin usein, yleensä kerta pari vuorokaudessa riittää. Kerran päivässä pesee sen sitten paremmin.

No mites yleinen wc, jossa kopit, joissa ei lavuaareja. Menet sitä veristä kuppia siihen lavuaarille huljuttelemaan kun joku toinen pesee käsiään vieressä ja sitten takaisin koppiin sitä kuppia asentamaan jjuu ei, tamppooni on edelleen helpompi. Ja sehän riippuu ihan vuodon määrästä kuinka usein se kuppi pitää tyhjentää.

Jos vastausta kaipaat, niin voin kai vastata, vaikka se joidenkin mielestä on "kuukuppihulluutta".

Kuppia ei ole täysin pakko huuhdella, jos se ei ole mahdollista. Olen itse valuttanut suurimman osan verestä, pyyhkinyt kupin vessapaperilla ja sujauttanut takaisin paikoilleen. Tämä siis, jos on asioitava vessassa, jossa ei ole lavuaaria vessakopissa (aika monessa paikassa tosin on).

Jos ajatus tuntuu ällöttävältä, huuhtelun voi hoitaa kantamalla pientä vesipulloa käsilaukussa ja sillä sitten huuhtoo kupin pöntöllä istuen. Ei ole vaikeaa. Kun sitten pääsee kotiin / vessaan, jossa on lavuaari samassa / hotelliin tms., voi kupin huuhtelun taas suorittaa huolellisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kuppia muutaman vuoden, mutta olen palannut tamponeihin. Kupin kanssa tuli ohivuotoja eli side oli pakko olla kuitenkin. Kupin tyhjentäminen oli myös turhan sotkuista.

Vierailija
64/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän yleensä ensimmäisenä vuotopäivänä tamponeja, koska silloin vuoto on runsainta, ja toisena päivänä kuppia. Seuraavina päivinä käytän pelkkiä siteitä. Ei sitä kuppia jaksa käyttää monena päivänä peräkkäin, koska siinä väsyvät sormien lihakset (ne joita käytetään kupin ulosvetämiseen) ja väsyy siinä jokin muukin paikka...

Kuinka heikot sormet sinulla oikein on?

Kuinka iso halli sulla on?

Kuinka pienet aivot sulla on, i-di-oot-ti? Aika pienet jos et osaa työntää sitä kuppia ulos lantionpohjan lihaksilla, ei nimittäin tarvi käsivoimin kiskoa sitä ulos kun tuon osaa, sitten painaa vähän luttuun reunasta ja helposti irtoaa. Haukut sulle siitä hyvästä että olit tosi törkeä ja alentuva viestissäsi.

Vierailija
65/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ala minkään ällökupin kanssa lotraamaan.