Käyttääkö joku vielä nykyään tamponeja?
Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä nykyään tamponeja? Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.
Ensimmäiseen kysymykseen; varmaan aika monikikin käyttää vielä nykyään tamponeja. Toiseen kysymykseen; ei, kaikki eivät todellakaan ole siirtyneet kuukupin käyttöön. Minä esimerkiksi käytän siteitä. Näitä ketjuja on varmasti miljoona tällä palstalla, kun tyypit tappelevat siitä, mitä vtturättiä/kuppia/tamponia kukakin käyttää ja mikä on hygieenisin, hajuttomin, jne. Miten joitakin jaksaa kiinnostaa niin paljon se, mitä toisten naisten haarovälistä kuukautisten aikana löytyy, että siitä pitää aloittaa näin monia keskusteluja?! Minä aloitan seuraavaksi ketjun, "Käyttääkö joku vielä nykyään virkattuja rättejä ja sidevöitä?".
Jaa, pitäisiköhän kokeilla? Mä olen kotisiivooja ja mulla on erittäin runsaat kuukautiset. Esim. yön jälkeen kun vaihdan tamponin, saattaa sieltä roiskahtaa verta niin paljon, että käsi on rannetta myöten veressä. Voisin kuvitella että se kuppi täyttyisi aika kivasti. Sitten kun olen luonanne siivoamassa arvon rouvat, tykkäisittekö jos joutuisin teidän wc:ssä tyhjentämään kuppini ja mahdollisesti verta roiskahtaisi lattialle ja koko lavuaarikin siivoojan veressä? Tokihan pesemme aina kunnolla wc:n, mutta se ajatuskin... Päivällä tamponin vaihto onnistuu varmasti paljon siistimmin kuin minulta onnistuisi kupin tyhjennys. Ei, vaikka mikä olisi, en haluaisi kuukuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.
Kuukuppi ei ole niin pop kuin luulet. En aio itse siirtyä siihen vaan jatkan tamponeilla kuten tähänkin asti. Vähemmän askartelua.
En oo käyttä'nyt tamponia koskaan. Siteillä loppuun asti mennään.
Ei tulis mieleenkään ronklailla alapäätä.
46v
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö kuukupin kanssa reissussa ja kaupungilla? Kuvittelen, että läheskään joka paikassa ei ole lavuaaria wc-kopissa. Olenko väärässä? Ja ei kai kukaan käy siellä kopin ulkopuolella kuppiaan huuhtomassa? Vai tarviiko sitä huuhtoa joka tyhjennyksellä?
Tosissani kyselen, itse käytän tamponeja ja biohajoavia siteitä.
Minun tarvii tyhjentää kuppi kerran aamulla ja kerran illalla, joten juuri reissussa ja ulkomailla se on ihan luksusta.
Tamponia pitää vaihtaa huomattavasti useammin ja ei sekään ole kivaa jos ei saa käsiä pestyä wc-kopissa ennen ja jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää veriset tampoonit roskiksissa. Yök.
No hyi helvetti, mitä sää niitä roskiksia tongit?!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuukautisia, kiitos ehjkäisyn, mutta jos olisi, tamponeja käyttäisin. Siirryin niihin hyvin pian kuukautisten alettua, ja hyviksi havaitsin.
Onko tullut koskaan mieleen, ettei toi ole ihan normaalia, eli ei voi olla hyvä asia.
Ei ihme että syövät on räjähtäneet käsiin kun jotkut tekee kehoilleen näin.
Joo kuukuppia en minäkään käyttäs, mutta kyllä menkat on ihan luonnollinen asia.
Käytän aina tamponeja. Omistan myös kuukupin mutta sen käyttö on omaan makuuni liian epähygienistä ja vaivalloista.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö kuukupin kanssa reissussa ja kaupungilla? Kuvittelen, että läheskään joka paikassa ei ole lavuaaria wc-kopissa. Olenko väärässä? Ja ei kai kukaan käy siellä kopin ulkopuolella kuppiaan huuhtomassa? Vai tarviiko sitä huuhtoa joka tyhjennyksellä?
Tosissani kyselen, itse käytän tamponeja ja biohajoavia siteitä.Minun tarvii tyhjentää kuppi kerran aamulla ja kerran illalla, joten juuri reissussa ja ulkomailla se on ihan luksusta.
Tamponia pitää vaihtaa huomattavasti useammin ja ei sekään ole kivaa jos ei saa käsiä pestyä wc-kopissa ennen ja jälkeen.
Ei olekaan kivaa, mutta voit vessapaperin avustuksella sentään vetää siististä narusta ja uuden laittaa paikoilleen asettimella. Ei tarvitse työntää mitään omia osia sisälle asti. Verta ei siis tule käsille.
Mulla on niin runsaat menkat, että kun tyhjentäisin kuppia niin vuotaisin siinä samalla jo pitkin lattioita. Tamponin saa heti vaihdettua uuteen, eikä tarvitse huuhtoa mitään välissä.
Inhottava ajatus, että muijat koskettelee vessakoppien kahvoja yms sen jälkeen, kun ovat ronkkineet itseään sisältä kuukupin takia. Pitänee lopettaa julkisissa vessoissa käyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissani kyselen, itse käytän tamponeja ja biohajoavia siteitä.Minun tarvii tyhjentää kuppi kerran aamulla ja kerran illalla, joten juuri reissussa ja ulkomailla se on ihan luksusta.
Tamponia pitää vaihtaa huomattavasti useammin ja ei sekään ole kivaa jos ei saa käsiä pestyä wc-kopissa ennen ja jälkeen.Ei olekaan kivaa, mutta voit vessapaperin avustuksella sentään vetää siististä narusta ja uuden laittaa paikoilleen asettimella. Ei tarvitse työntää mitään omia osia sisälle asti. Verta ei siis tule käsille.
Mulla on niin runsaat menkat, että kun tyhjentäisin kuppia niin vuotaisin siinä samalla jo pitkin lattioita. Tamponin saa heti vaihdettua uuteen, eikä tarvitse huuhtoa mitään välissä.
Inhottava ajatus, että muijat koskettelee vessakoppien kahvoja yms sen jälkeen, kun ovat ronkkineet itseään sisältä kuukupin takia. Pitänee lopettaa julkisissa vessoissa käyminen.
Niinpä. Siksi sanoinkin että minusta kupin kanssa on ihan luksusta kun niitä menkkoja ei tarvi ajatella kuin kerran aamulla ja kerran illalla. Eikä tarvi jossain yleisissä vessoissa ronklailla yhtään mitään.
Minä käytän. Kuukuppikin on, mutta en harjoittelusta huolimatta ole oppinut poistamaan sitä ilman kipua ja sotkua.
Miksi tämä uinti (nimenomaan niukoilla vuodoilla, ei todellakaan runsaina päivinä, hyi!!) tamponin kanssa herättää niin voimakkaita vastareaktioita? Itselläni on 2 viikon menkat, olisi aika tehotonta jos joutuisin pitämään päälajistani aina puoli kuuta taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamponia pitää vaihtaa huomattavasti useammin ja ei sekään ole kivaa jos ei saa käsiä pestyä wc-kopissa ennen ja jälkeen.Ei olekaan kivaa, mutta voit vessapaperin avustuksella sentään vetää siististä narusta ja uuden laittaa paikoilleen asettimella. Ei tarvitse työntää mitään omia osia sisälle asti. Verta ei siis tule käsille.
Niinpä. Siksi sanoinkin että minusta kupin kanssa on ihan luksusta kun niitä menkkoja ei tarvi ajatella kuin kerran aamulla ja kerran illalla. Eikä tarvi jossain yleisissä vessoissa ronklailla yhtään mitään.
Olet onnekas, kun sulla on noin niukat vuodot. Itselle ei riittäisi kupin tyhjentäminen noin harvoin, tamponejakin menee ekan kolmen vuotopäivän aikana helposti yli kymmenen päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuukautisia, kiitos ehjkäisyn, mutta jos olisi, tamponeja käyttäisin. Siirryin niihin hyvin pian kuukautisten alettua, ja hyviksi havaitsin.
Onko tullut koskaan mieleen, ettei toi ole ihan normaalia, eli ei voi olla hyvä asia.
Joo kuukuppia en minäkään käyttäs, mutta kyllä menkat on ihan luonnollinen asia.
Haluatko oikeasti lähteä argumentoimaan "luonnollisuudella"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Voi huoh. Luonnollisuusargumenttia pukkaa...
Jos satut saamaan syövän (eli joka kolmas meistä), niitä mitään hoitaa kannata. Ei vanhoina hyvinä aikoina mitään syöpälääkkeitä ollut. Ihan luonnotonta.
Jos ei vauva hengitä syntyessään, annetaan kuolla. Ei luonnossa ollut hengityskoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuukuppia en minäkään käyttäs, mutta kyllä menkat on ihan luonnollinen asia.'
Voi huoh. Luonnollisuusargumenttia pukkaa...
Jos satut saamaan syövän (eli joka kolmas meistä), niitä mitään hoitaa kannata. Ei vanhoina hyvinä aikoina mitään syöpälääkkeitä ollut. Ihan luonnotonta.
Jos ei vauva hengitä syntyessään, annetaan kuolla. Ei luonnossa ollut hengityskoneita.
Jep. Luonnollista olisi, että kaikki kuoltais alle kolmikymppisinä johonkin hammasmätään.
Itse käytän kuukuppia, mutta en saarnaa siitä muille. Jokainen käyttäköön sitä kuukautissuojaa, joka itselle parhaiten sopii. Olen lihansyöjä ja ajan autolla, joten kuukupin käyttö olkoon mun ekotekoni. Säästän älyttömästi rahaa ja luonnonvaroja jättämällä tamponit kauppaan.
Ymmärrän oikein hyvin, että kuppi ei kaikille sovi. Se on ihan ok. Sen sijaan kauhistelijoita ja kuvittelijoita en oikein jaksa ymmärtää. Jos ei ole ikinä kokeillut, ei voi tietää, olisiko kuppi itselle sopiva väline vai ei. Kuvittelemalla ei yksinkertaisesti voi olla siitä varma.
Muakin kyllästyttää ja v*tuttaa nämä keskustelut. Olen vannoutunut kupin käyttäjä, mutta ei tosiaankaan kiinnosta mitä muut käyttävät - todennäköisesti sellaista suojaa, joka heille itselleen sopii.
On kupissakin huonot puolensa, kuten se pesemiseen ja takaisin laittamiseen kuluva aika, mutta ei se minua haittaa. Ei ole vielä tullut vastaan tilannetta, että en olisi voinut kuppia tarvittaessa huuhdella, mutta huono puoli sekin on että sellaiseen saattaa täytyä joskus varautua.
Että voitaisko naiset nyt vaan antaa kaikkien käyttää rauhassa mitä haluaa, ei tarvi olla ylimielinen jonkun menkkasuojan käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
En oo käyttä'nyt tamponia koskaan. Siteillä loppuun asti mennään.
Ei tulis mieleenkään ronklailla alapäätä.46v
Lienee sanomattakin selvää, ettet ole eläissäsi masturboinut?