Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku vielä nykyään tamponeja?

Vierailija
21.10.2018 |

Vai ovatko kaikki jo siirtyneet kuukupin käyttöön? Itse olen käyttänyt kuppia viimeiset 12 vuotta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen jälkeen, kun menkat loppui.

Ei tartte enää.

Vierailija
22/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamuki on hyvä, siinä on kätevä kaatonokkakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kuukuppikunta iskee taas kun lääkkeet unohtunut ottaa.

Vierailija
24/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään anatomiani on vaan sellainen että kuukuppi ei ollut sopiva. Monta vuotta treenasin (kuppi + side aina) eikä kuppi pysynyt suorassa vaan päästi ohivuodot siteeseen. Ymmärtäkää jo arvon kuukuppijankkaajat että jokaisen alapää on erilainen. Yhdellä on laskeuma, toisella kohdunkaulan napukka todella alhaalla, kolmannella liian tiukka ja neljännellä liian löysä kupille.

Vierailija
25/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tamponeja ja pikkuhousunsuojia. Menkat pidän ehkä kerran-kaksi vuodessa, tamponeja niiden aikana kuluu ehkä noin 6 ja pikkuhousunsuojia saman verran, joten ei niistä hirveästi tule roskaa tai rahanmenoa.

Vierailija
26/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin tuuhea "puska" että sen läpi ei mikään vuoto läpäise.

Vierailija
27/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö kuukupin kanssa reissussa ja kaupungilla? Kuvittelen, että läheskään joka paikassa ei ole lavuaaria wc-kopissa. Olenko väärässä? Ja ei kai kukaan käy siellä kopin ulkopuolella kuppiaan huuhtomassa? Vai tarviiko sitä huuhtoa joka tyhjennyksellä?

Tosissani kyselen, itse käytän tamponeja ja biohajoavia siteitä.

Vierailija
28/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestositeitä. Toisinaan vaan vuoto on todella runsasta, enkä ehdi töissä ravata vessassa tunninkaan välein. Silloin on pakko käyttää tamponeja lisäsuojana. En halua töissä kuukuppia tyhjennellä yleiseen lavuaariin kaikkien nähden. Ja sittenhän joutuisin menemään vielä uudelleen koppiin asentamaan sen uudelleen... Hankalaksi menisi.

Vierailija
29/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusteippi on hyvä tässäkin. Pimperon päälle teippiä kunnon paketiksi. Toimii!

Tosin kun avaat paketin ne menkat levähtää lattialle. Kannattaa avata vessassa.

Vierailija
30/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytin ja kai en osannu oikein sitä ottaa pois kun roiskahti aina tavara siitä kupista pitkin pitäjiä... vois melkeinpä uudelleen kaivaa kaapista se vempain ja opetella uudestaan käyttää sitä

Vierailija
31/65 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin kuukuppia muutamaan otteeseen, mut ei vaan sovi mulle.

Siirryin takaisin tamponeihin ja ensimmäisinä, runsaimman vuodon päivinä, käytän öisin sidettä.

Kukin käyttää sitä, mikä itselle parhaiten sopii.

Vierailija
32/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää veriset tampoonit roskiksissa. Yök.

Vierailija
33/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään tietoa voiko kuppi altistaa laskeumalle tms.? Joillainhan se on jäänyt pahasti jumiin kun on imaissut kiinni kohdunnapukkaan.

Vierailija
34/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttävät kuukuppia koska sinä siirryit siihen 12 vuotta sitten. Laaja tamponivalikoima kaupoissa on vain koriste tai harhaa.

Vierailija
35/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan uintia aktiivisesti. Jotkut kai käyttävät kuukuppia niukkoina päivinä uimahallissa, itse en uskaltaisi ottaa riskiä. Tamponi on ainoa varma keino. Sen ansiosta saan pari ekstratreenipäivää joka kuukausi.

Vierailija
36/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse kuppia, mutta lähes kaikki kaverit käyttää tamponia. Olen kyllä kuukuppia suositellut, mutta vain yksi on uskaltautunut ostamaan.

Vierailija
37/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt kuppia, miten semmoisen tyhjentää/puhdistaa 10 sekunnissa, missä ajassa sä vaihdat tamponin? Asiallinen kysymys siis, en vaan usko että on kovin nopsa operaatio.

Ei siihen oikeasti paljoa kauempaa mene. Kupin voi huuhtaista hanan alla, eikä sitä oikeasti edes tarvitse tyhjentää kovin usein, yleensä kerta pari vuorokaudessa riittää. Kerran päivässä pesee sen sitten paremmin.

No mites yleinen wc, jossa kopit, joissa ei lavuaareja. Menet sitä veristä kuppia siihen lavuaarille huljuttelemaan kun joku toinen pesee käsiään vieressä ja sitten takaisin koppiin sitä kuppia asentamaan jjuu ei, tamppooni on edelleen helpompi. Ja sehän riippuu ihan vuodon määrästä kuinka usein se kuppi pitää tyhjentää.

Vierailija
38/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt kuppia, miten semmoisen tyhjentää/puhdistaa 10 sekunnissa, missä ajassa sä vaihdat tamponin? Asiallinen kysymys siis, en vaan usko että on kovin nopsa operaatio.

Meilläkin on joka vessassa kuukautispoliisi, joka kellottaa kuukautisiin käytettävää aikaa. Jos menee yli 10 sekuntia niin se on puolet palkasta pois! Kotona lapset monottavat ja ukko kiskoo hiuskaista jos aika ylittyy. Meillä on käytössä kuukautissakkopurkki, johon täytyy maksaa 2000 euroa per ylittynyt sekunti.

Vierailija
39/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tamponeja silloin harvoin kun on menkat. Kuppiakin kokeilin, mutta kun en parilla kerralla oppinut laittamaan sitä kunnolla, en jaksanut enää vaivautua, vaan jatkoin tamponeilla.

Vierailija
40/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppihullu