Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa sinut lähtemään hiukset likaisina ihmisten ilmoille?

Vierailija
21.10.2018 |

Ymmärrän, että esim. masennus ja muut sairaudet saavat ihmisen unohtamaan oman hygieniansa tärkeyden.

Kiinnitin huomiota asiaan, kun katselin Maajussille morsianta. Osalla oli aivan likaiset hiukset, kai maaseudullakin on suihkut. Vielä tietävät, että heitä kuvataan telkkariin ja ovat etsimässä miestä.

Toinen paikka, jossa pääsee katselemaan ihmisiä on lastenvaunu junassa. Olen useasti kiinnittänyt huomiota miten äideillä on välillä aivan järkyttävän likaiset hiukset. Kuitenkin muut vaatteet ihan siistejä, joten mistään syrjäytyneistä ei ole kyse.

Teen työkseni rekrytointia enkä ikinä palkkaisia henkilöä, joka tulisi haastatteluun pesua vailla olevilla hiuksilla.

Haluaisin kysyä teiltä, joille on ihan Ok lähteä ulos, kauppaan, työpaikalle tai minne vaan, että mikä se syy on? Miksi hiuksiaan ei voi pestä niin, että bussissa takana istuva henkilö ei joudu haistelemaan sitä rasvan hajua.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska ja kuiva iho. Ei voi käydä joka päivä suihkussa, muuten iho kuivaa liikaa.

Ja suihkussa käymiseen menee minimissään 30 minuuttia. On niin työlästä.

Kuorii jalkapohjat, kuorii vartalon, pesee hiukset, pesee vartalon, hoitoainetta. Ja jos vielä sheivailee tai käyttää erikoishiustuotteita tai värjää tukkaa niin pidempään. Ja sen jälkeen vielä kauttaaltaan kosteusvoidetta tms. Ja jalkavoidetta.

Toki, jos liikunnan jälkeen käy niin vain vedellä pesee, muutama min.

Moni onkin sanonut, että suihkussa käydessään ei ole pakko aina pestä hiuksia. Sinulle vastaan: hiukset pestäkseen ei ole pakko käydä suihkussa. Tässäkin ketjussa on tullut hyviä ohjeita esim. lavuaaripesuun.

Vierailija
122/145 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pari kertaa viikossa hiukseni, eikä yleensä ihmiset mun hiuksista huomaa kolmantena päivänä että ne on likaiset jo juuresta, ei mulla koskaan ole hiukset päätä myöden jne. Paksut ja lasimainen hiuslaatu.

Pesen kun itsestä tuntuu että juuresta alkaa rasvoittua, muuten on aina ollut hyväkuntoiset hiukset, ei kuivat korput eikä rasvoittuvat.

Ymmärrän kyllä että niillä ihmisillä joiden on pakko pestä joka päivä on joskus vaan lähdettävä kauppaan likaisilla hiuksilla, toki kamman käyttö olisi suotavaa, monet ei telkkariin mennessäänkään ymmärrä kammata hiuksiaan, jopa naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en häpeä pätkääkään sitä, etten ole ehtinyt pestä hiuksiani. Kukaan teistä kiireettömistä rekrytoijista ei suostu tulemaan lapsiani hoitamaan siksi aikaa, joten päättelen voivani liikkua mähmäisenä missä lystään. Nyt vaan oikeita murheita miettimään!

Varmaan joksikin majakanvartijaksi haettaessa likaiset hiukset eivät haittaakaan. Mutta esim. asiakaspalvelutyöhön tai ihan toimistohommiin toivotaan varmasti ihmistä, joka huolehtii hygieniastaan.

Vierailija
124/145 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo syyksi, että on pitkä,paksu,ikuisuuksia kuivuva tukka. Miksi pidätte sen sitten niin vaikeahoitoisena? Jos ei kiinnostusta ole edes pestä sitä riittävän usein niin tuskin muutenkaan sitä laitatte.

Tuossa tilanteessa itse leikkaisin lyhyemmäksi. Jos kerran yhdelläkin mammalla meni 40min pelkkään vaahdottamiseen.

Juuri näin. Ihmettelen ylipäätään näitä moneen kertaan vaahdottajia. Ehkä siksi tarvitsee kun pesee niin harvoin. Itse vaahdotan kerran. Joka päivä

Vierailija
125/145 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan joskus päivävuoron jälkeen hakea itselleni muutaman lonkeron kaupasta ja mun hiukset rasvoittuu töissä rasvakeittimien höyrystä niin pahoin.

Vierailija
126/145 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jksa

Vierailija
127/145 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun pesen hiuksia, niin niitä lähtee irti niin paljon, että pesen ne siis niin harvoin kuin mahdollista. Mielummin hiuksia päässä kun puhdas kalju. N 58

Vierailija
128/145 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli esimerkiksi kuuma vesi poikki rikki pidempään taloyhtiössä. Kyllä tuona aikana jätin tukan pesuvälin niin pitkäksi kuin suinkin mahdollista, ettei tarvinnut jääkylmää vettä käyttää. 

Vierailija
129/145 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus joka vie voimat niin ei jaksa. Sairaus ei näy ulospäin muuten.

Vierailija
130/145 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin hassua, että äidit joilla on pieniä lapsia ei voisi pestä hiuksia. Miten se on niin vaikeaa? En vaan käsitä.

Vauvan voi ottaa mukaan pesuhuoneeseen sitterissä. Taaperon voi istuttaa vannaan.

Itse kahden pienen lapsen äitiä olen aina hiukseni saanut pestyä. Meillä peseydytään illalla, kun mieskin on kotona. En tiedä sitten, onko tukkani niin ohut, että sen pesu hoituu ihan siinä muun iltasuihkuttelun yhteydessä.

Vauva on jo puolivuotias eikä enää pysy sitterissä paikoillaan vaan osaa venkoilla niin, että putoaa (kolme sitteriä testattu), itkee itsensä oksennuksen partaalle jos jätetään yksin pinnikseen silloin jos ei nuku.

Taapero on jo melkein kolme joten amme olisi vaarallinen kun alkaa pelleilemään. Suihkuun otankin usein taaperon mukaan kuitenkin ja saan pestyä hiukset silloin jotenkuten, kuitenkin lasta on vahdittava kokoajan koska uhma ja tyhmät ideat.

Illalla helpompi tietty kun mies on kotona, mutta kovin myöhään ei voi pestä kun kuivuminen kestää muutaman tunnin ja kun lapset nukkuu ja on hiljaisuus ei uskalla riskeerata föönaamalla sitä, että joku herää siihen ääneen + yleensä ei vaan sitten enää jaksa.

Mutta ei tätä pikkulapsiaikaa kauaa kestä, sitten taas saa ohikulkijat nauttia minun puhtaasta ponnaristani ja odotan innolla sitä, että imetys ei enää rasvoita tukkaa pikavauhtia.

On tämä suomalainen äitimyytti vaan erikoinen. Naisen pitää olla joka sekunti tavoitettavissa, ettei ehdi edes hygieniaansa hoitamaan, vaan ainoa vaihtoehto on liikkua ihmisten ilmoilla haisevana. Pitää odottaa vuosien ajan lasten kasvamista, että saa pidettyä perushygieniasta huolta hiusten pesun verran, kun föönata ei voi ja hiusten kuivuminen kestää liian kauan. Miehestä ei tietenkään ole apua.

Ei käy kateeksi.

Vierailija
131/145 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen jonnekin, menen usein märillä hiuksilla ja ne kuivuvat matkalla. Mutta jos olen vain kotona ja käyn esim. kaupassa, voin olla pesemättä hiuksia.

Vierailija
132/145 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on se, että en vain millään jaksa sillä kertaa. Jos siis menen töihin vähän rasvaisilla hiuksilla. Niin käy harvoin, ehkä

5-6 kertaa vuodessa.

Jos taas on vapaapäivä ja menen asioille en pese hiuksia erikseen sen takia, vaikka ne olisivatkin rasvaiset, että haluan säästää lämpimän veden käyttökuluissa. Pesen siis hiukset vain suihkussa ja yleensä minun on mentävä hiusten takia suihkuun, ei päinvastoin. Pesen aamuisin vain kainalot, jos en käy suihkussa.

Hiukseni vaativat pesun joka toinen päivä, mikäli en halua niiden olevan rasvaiset. Se on rasittavan usein. Lapsena pesisväli oli yksi viikko, siksikin protestoin hiusteni nykykäytöstä.

En törmää ostoksilla koskaan tuttuihin ja se, miten joku nobody kokee hiukseni kaupoissa, ei voisi minua vähempää kiinnostaa, Olen silloin vapaalla, miksei hänkin ole (muiden arvostelusta)?

Säälin sinua ap, kun et pysty vapautumaan muiden arvostelusta tuolta tasolta, joka on jo aika syvä.

Vierailija
133/145 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan se masennus, en vaan jaksa mennä suihkuun.

Vierailija
134/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva iho,, jota en vaan jaksa rasvata suihkun jälkeen ja odotella rasvan kuivumista

Vierailija
135/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä saa sinut suhtautumaan kanssaihmisiin epäkunnioittavasti ja ylimielisesti, kuin esineinä? Minusta asenteesi ei ole OK missään määrin.

Se ihmetyttää enemmän kuin mikään hiuksiin liittyvä.

Vierailija
136/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain salin tai juoksulenkin jälkeen, jos joutuu käymään kaupassa kotimatkalla.

Vierailija
137/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ihmiset sietivät toisiaan kun ei ollut mitään pesuaineita vaan pelkkä vesi?

Vierailija
138/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve liikkua ihmisten ilmoilla, eikä viitsi/jaksa/kykene pestä hiuksia.

Vierailija
139/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä usein mietin, että ihmiset, jotka ovat aikaisin aamulla liikenteessä viimeisen päälle puleerattuina, jokainen hius ojennuksessa ja paksu meikki virheettömänä päällystämäasä pärstää, että hyi herranjumala, mitä "elämää". Kyllä mä mieluummin nukun, harrastan seksiä tai juttelen lasteni kanssa aamulla rauhassa kuin hinkkaan pärstääni peilin edessä. Toisaalta, kuten mieheni sanoo, olen "jumalaisen kaunis", meikkiä tai ei.

Oikeesti en arvota ihmistö ylemmäs vaan alemmas, jos hän on anaalisen neuroottisen lautettu aamulla. Kertoo mielikuvituksettomasta ja kontrollifriikistä, surkeasta elämästä. Omasta tuttavapiiristä nää hyper-laitetut on onnettomia, aina välillä joku mies lankeaa siihen ja lähtee ennen pitkään, kukaan ei jaksa neurootikkoja. Tää lienee ap:nkin ongelma. Rekrytoi sä vaan hiusten perusteella jengiä wt-työpaikkoihisi, itse valitsen cv:n, mukavuuden, osaamisen ja älykkyyden perusteella.

Pus ja hal! Kukaan terve ei tarkkaile toisten hiuksia busseissa.

Nämä ihmiset saattavat käyttää tuohon laitettuun tiptop -lookiinsa yllättävän vähän aikaa. Kun tietää mitä tekee, ei tarvitse herätä kolmelta aamulla laittautumaan vaan voi nukkua yhtä pitkään kuin muutkin.

Tämä! Kun laittautuminen kuuluu arkiaamuun, niin ei siihen kauaa mene. Mäkin näytän hyvin siistiltä ja huolitellulta, ja joku voikin luulla mun heräävän aamu kolmelta itseäni laittamaan. Mutta todellisuudessa herään tuntia ennen ovesta ulos lähtöä. Tähän tuntiin sisältyy suihku, hiusten kuivaus ja laitto, meikkaaminen, vaatteiden valinta, eväiden valmiiksi laittaminen ja monesti jää vielä ylimääräistä aikaa tehdä vähän kotihommia esim. tiskejä, vaatteiden viikkaus narulta kaappiin. Enkä ole koskaan myöhästynyt töistä.

Mulla on hyvä olo, kun olen puhdas ja huoliteltu. Näin on ollut aina ja tulee olemaankin.

Vierailija
140/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas palkkaisin sopivan ihmisen, huolimatta hiuksista. Vaikutat pinnalliselta. Olen tehnyt pitkän uran IT-alalla, siellä ratkaisee osaaminen ei hiukset. Moni guru näyttää hiiltä ja tienaa sitä pintaliitäjää moninkertaisesti enemmän. Osaaminen ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi