Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et sairasta juuri koskaan

Vierailija
21.10.2018 |

Eli sinä sairastat vuodessa korkeintaan pari pikku flunssaa, joista toivut nopeasti. Kertoisitko hieman elintavoistasi ja mitä vitamiineja syöt?
Ihmettelen miksi aika monet ovat noin kerran kuussa kipeitä. Ja miksi toiset pysyvät terveinä vaikka mitkä taudit jylläisi. Minä itse syön melko terveellisesti, toki myös herkuttelen säännöllisesti. Urheilen, en tupakoi ja olen vitamiinien suurkuluttaja. Syön päivittäin mm.100µ d-vitamiinia, sinkkiä ja magnesiumia.
Onko muita, jotka säilyvät terveinä tällaisilla elintavoilla?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä! Liikun lähes päivittäin luonnossa useita tunteja kerrallaan eikä mitkään taudit vaivaa koskaan. 

Vierailija
122/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu. Vältän koskettamasta hissin nappuloita, kahvoja yms ja sen jälkeen likaisilla käsillä kasvojani. Pesen aina kädet, kun tulen kotiin. Syön räkääni, mutta vain puhtailla käsillä. Pesen kädet ennen ja jälkeen rään syönnin.  Tutkitusti räkään pyshtyneiden viruusten ja bakteerien syöminen lisää vastustuskykyä, kun altistuminen taudinaiheuttajille tapahtuu vatsalaukun vatsahappojen suojaaman reitin kautta! En sairasta flunssia tai muita tartuntatauteja juuri koskaan!

HYI HELVETTI!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika vähän lihaa, kasvisruokaa enemmänkin. En ole käsienpesijätyyppiä. Lapsena olin paljon tekemisissä navetassa eläinten kanssa. Otan 100mikrogr d-vitamiinia päivittäin. Kolme kertaa viikossa talviuinnissa. En ole flunssassa juuri koskaan.

Vierailija
124/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu

Olen tosi huono käsien pesussa tai muussa hygieniassa, ulkoilen paljon ja syön paljon kasviksia.

En ole juuri ikinä kipeänä. Vatsatauteja en sairasta koskaan.

Vierailija
125/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuessani olin yleensä kuumeessa 1-3 päivää 3-4 vuoden välein ja muuten terve. Nykyisessä asuinmaassani olen vähän flunssainen tai (tai harvoin kuumeessa) 1-2 kertaa vuodessa. Syön normaalisti (kasvissyöjä), en harrasta mainittavasti liikuntaa, pesen kädet kunnolla saippualla usein. D-vitamiinia syön nykyään talvisin ja B-vitamiinia silloin kun olen muistanut ostaa.

Mutta ennen kuin aloin syödä vitamiineja olin kipeä muutaman vuoden välein. Käytän ruoassa paljon mausteita ja valkosipulia. :D Luulen silti, että ennen kaikkea saan kiittää luontaista hyvää vastustuskykyäni.

Vierailija
126/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin sairastelemasta kun aloin vegaaniksi. Kun olin sekasyöjä, olin flunssassa n. 4 kertaa vuodessa. Ja ne olivat pitkiä flunssia, kunnon räkätauteja.

Vierailija
127/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pääosin kasvisruokaa, en ollenkaan lihaa ja silloin tällöin juustoa. Syön vitamiineista kaikkia purkista, tai poretabletteja. Pyrin nukkumaan riittävästi, liikun paljon metsässä ja asun lähiössä (=metsässä). Lisäksi pyrin syömään usein jogurtteja tai muita hapatettuja ruokia kuten hapankaalia.

Kuitenkin uskon että yksi iso tekijä on myös liikahygienisyys. Meillä ei käytetä teollisia pesuaineita eikä jynssätä kaikkea ihan koko ajan.

Vierailija
128/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias nainen en ole ollut ikinä vatsataudissa ja kuumessa/flunssassa jne.. olin viimeksi 6 vuotta sitten. En pese käsiäni kuin harvoin. En ikinä desinfioi mitään siivotessa enkä haavoja. Lapseni (2 kpl) eivät ole olleet kipeitä myöskään. Syövät ulkona hiekkaa ja pussailee eläimiä. Päiväkotilaisia ja siellä itsekkin töissä. Tampereella joku vuosi takaperin oli järvet "saastuneita" ja uinti kiellettiin, meille kelpasi tyhjä ranta. 

Ihmiset eivät saa tarpeeksi pöpöjä. Se mikä ei tapa vahvistaa. 

Vierailija
129/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ihminen, joka sairastaa pari flunssaa vuodessa ole ihminen, joka sairastaa harvoin :O Mulle ei tullut edes flunssia vuosiin ennen kuin minua alkoi refluksi vaivata. Nyt sairastan vuodessa sen pari flunssaa.

Vierailija
130/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kotiruokaa, ja herkkuja jos siltä tuntuu. Ei koskaan eineksiä. Alkoholia maltillisesti. C-vitamiinia silloin kun olen muistanut ostaa.

Pesen kädet kotiin tultuani, ennen ruuanlaittoa ja ennen ruokailua.

Painelen hissinnapit, koskettelen kaiteet jne paljain käsin. Kuljen julkisilla päivittäin. Kotona ei ei ole steriilin siistiä, keittiökin joskus mullinmallin, mutta roskat lajitellaan ja viedään päivittäin. Työssäni tapaan paljon lapsia ja aikuisia.

Hyötyliikuntaa ja ulkoilua päivittäin, jos ehdin. Löhöilen sohvalla suklaalevyn kanssa liian usein.

Kaikista huonoista elintavoista ja valinnoista huolimatta olen hoikka ja terve. Vatsatauti viimeksi kun lapset olivat pieniä, 15 vuotta sitten; joku flunssa joka toinen vuosi suunnilleen. Lapset perineet samat terveysgeenit.

Vierailija
131/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan vastustuskyvyn saa lapsena jos on saanut möyriä mullassa. Laittakaa lapset metsään mylläämään niin tulee terveitä aikuisia.

Vierailija
132/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin flunssassa viimeksi kaksitoista vuotta sitten.

Välttelen liiallista hygieniaa. Meillä on koira, jonka kanssa ulkoillaan monta kertaa päivässä kelistä riippumatta. Käsiä en pese mitenkään normaalia useammin. En polta, mutta syön vähän epäterveellisesti. En ota mitään vitamiinilisiä.

Vierailija
133/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön valkosipulia, marjoja, siemeniä ja pähkinöitä, oliivi- ja kookosöljyä, rasvaista kalaa ja paljon, luomumunia, joskus riistalihaa, paljon salaattia, vihanneksia, juureksia ja kahvia. Otan purkista mm. vahvaa d-vitamiinia. Paastoan joskus 4-7 päivää tai pidän satunnaisia vesipäiviä. En käytä alkoholia kuin harvoin.

Harrastan vain sellaista liikuntaa mistä saan palkinnoksi hyvän olon ja lisää terveyttä. Esim. juoksusta tulee mahtava olo ja painoilla/kehotreenillä saan voimaa. En harrasta mitään "muodin" takia tai saadakseni paremman näköisen vartalon.

Olen hedonistinen, laiska, onnellinen ja saan iloa mm. taiteesta, luonnosta ja musiikista.

Vierailija
134/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin sairastelemasta kun aloin vegaaniksi. Kun olin sekasyöjä, olin flunssassa n. 4 kertaa vuodessa. Ja ne olivat pitkiä flunssia, kunnon räkätauteja.

Mulla täsmälleen sama. Olen ollut viimeksi flunssassa 6 vuotta sitten. Toki 2 kertaa vatsataudissa näiden vuosien aikana. Enkä harrasta juurikaan liikuntaa. En tosin käytä alkoholia tai tupakkakaan.

Kun olin sekasyöjä, olin jatkuvasti flunssassa ja sain aina poskiontelontulehduksen, lisäksi tuntui siltä että flunssat kestävät ikuisuuden.

Vierailija
135/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjänä hyvä vastustuskykyni perustuu ravinnon mukana saamaaani jatkuvaan antibioottikuuriin.

Vierailija
136/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin koiran, flunssat loppui.

Vierailija
137/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla passivoitunut työtön -> En käy missään -> Ei pöpöjä

Vierailija
138/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse syön melko terveellisesti, toki myös herkuttelen säännöllisesti. Urheilen, en tupakoi ja olen vitamiinien suurkuluttaja. Syön päivittäin mm.100µ d-vitamiinia, sinkkiä ja magnesiumia.

En tupakoi, en rasita kroppaani urheilulla.

Syön mitä mieli tekee, en varmaan kovin terveellisesti, joskin kasviksia kuluu kun tykkään niistä. Minulle kaikki syömäni ruoka on herkkua, en pakottaudu syömään mitään pahaa. Tykkään siis ruoasta, en ajattele että ruoka on jotain tylsää jota on vain pakko syödä ja sitten erikseen on herkut. Ja kyllä sitten syönkin ihan liikaa ja olen reippaasti ylipainoinen. En kuitenkaan syö makeaa mitenkään erityisen paljon, olen enempi suolaiseen päin kallellani. Alkoholi maistuu myös.

Ainoa lisäravinne on D-vitamiini, jota nappaan silloin kun muistan.

Nukun epäsäännöllisesti, valvon myöhään, mutta noin keskimäärin saan kyllä tarpeeksi unta. Joskus nukun kellon ympäri univelkoja maksellen.

En pidä hygieniasta kovin tarkkaa huolta, en esim. pese käsiäni kotiin tullessani (moni kuulemma tekee näin).

Ja en sairastele juuri koskaan. Päältä viidenkympin olen.

Vierailija
139/139 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti ja monipuolisesti, ei mitään kitukuureja tai övereitäkään. Kädet pesen aina kun tulen kotiin, kodin ulkopuolella välttelen koskemista ovenkahvoihin yms ja usein käytän ohuita hanskoja, varsinkin joukkoliikennevälineissä yms. Nukun 7-8 tuntia yössä, teen vuorotyötä, alkoholia en käytä lainkaan humalahakuisesti.

Kipeänä viimeksi noin 1.5 vuotta sitten.