Huvittaa ihmiset, jotka jättää yhden penkkivälin tyhjäksi varatessaan lippuja netissä leffateatteriin :D
Kun katsoo salikarttaa niin useampikin on valinnut paikat sen mukaan, ettei vaan tarvitsisi istua muiden vieressä.
Kuvittelevatko nämä ihmiset oikeasti, että mennessään leffaan he voivat vain päättää, että kun jättävät noita välejä, niin saavat myös jätettyä ne tyhjäksi? Jos sali tulee täyteen, niin jos esimerkiksi kaksi ystävystä varaa liput ja saavat paikat toisen ystäväparin tai pariskunnan molemminpuolin, niin tämän pariskunnan/ystäväparin tulee siirtyä yksi penkkiväli, jotta tämä toinenkin pariskunta tai ystäväpari pääsevät vierekkäin istumaan. Näin siis lipunmyyjä kerran pyysi tekemään, kun oltiin varaamassa kaverin kanssa paikkaa ja harmiteltiin, että joudutaan istumaan kaukana toisistamme, kun jotkut olivat varanneet paikat niin, että molemminpuolin oli tyhjää.
Jos pelkää noin paljon muiden vieressä istumista, niin miksi edes menevät leffaan, jossa niitä muita ihmisiä on?
Kommentit (38)
Läheskään aina sali ei tule täyteen, joten on kiva, kun voi heittää takin viereiselle penkille.
En halua istua kenenkään *yrvänSyylän vieressä, vaan nauttia elokuvasta mamman kainalossa. Yleensä mamma vetelee mun esaria leffan aikana ja on hyvä saada hieman rauhaa.
Miksi vain alapeukkuja? Kommentoikaa ihmeessä! :)
ap
Mä varaan aina ajoissa, että saan tyhjän salikartan eteeni ja nappaan parhaat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Läheskään aina sali ei tule täyteen, joten on kiva, kun voi heittää takin viereiselle penkille.
No mutta jos sali ei tule täyteen, niin voithan siirtyä siinä näkösällä olevalle toiselle vapaalle paikalle? Mielestäni se on kaikkein fiksuinta.
ap
Entä jos sali jääkin puolityhjäksi? Siinä sitten kuuntelet kun joku korvan vieressä syö popcornia tai supisee toisella puolella olevan vieruskaverin kanssa, vaikka vapaata tilaa olisi vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
En halua istua kenenkään *yrvänSyylän vieressä, vaan nauttia elokuvasta mamman kainalossa. Yleensä mamma vetelee mun esaria leffan aikana ja on hyvä saada hieman rauhaa.
Nieleekö?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin istun muiden vieressä kuin yksin eturivissä niska kipeänä vaikka koko muu rivi olisi tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sali jääkin puolityhjäksi? Siinä sitten kuuntelet kun joku korvan vieressä syö popcornia tai supisee toisella puolella olevan vieruskaverin kanssa, vaikka vapaata tilaa olisi vaikka kuinka.
Voit vaihtaa mille tahansa tyhjälle paikalle siinä vaiheessa kun leffa on alkanut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et siirry paremmalke tyhjälle paikalle? Itse siirryn, jos jonkun pitkän ihmisen pää estää näkyvyyttä. Siinä alkumainosten aikana siirryn.
Et ilmeisesti tiennyt että muiden huomioonottaminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kuka haluaa istua lähellekään ap:n tapaista tyyppiä, jolle muut ihmiset ovat vain "huvittavia" vitutuksen aiheita? Vaikka sinä pystyt egollasi jyräämään viereesi joutuneen ujon henkilön, hän onneksi voi vielä valita, miten rahansa käyttää.
Mä jätän aina yhden penkin väliin. Epätodennäköistä on, että sali tulee täyteen ja, että just sille penkille änkeää joku yksinäinen tyyppi. Vapaalle penkille saan laukun ja takin, eikä tarvitse istua liian lähellä vierasta ihmistä popcorni-ja kokismukin kanssa siinä penkinreunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos sali ei tule täyteen, niin voithan siirtyä siinä näkösällä olevalle toiselle vapaalle paikalle? Mielestäni se on kaikkein fiksuinta.
ap
Entä sitten kun tulee ne mattimyöhäistet elokuvan ensimmäisillä minuuteilla? Joudut sitten pariin otteeseen vaihtaa paikkaa. Ja hankalaa keskeltä riviä lähteä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa istua lähellekään ap:n tapaista tyyppiä, jolle muut ihmiset ovat vain "huvittavia" vitutuksen aiheita? Vaikka sinä pystyt egollasi jyräämään viereesi joutuneen ujon henkilön, hän onneksi voi vielä valita, miten rahansa käyttää.
Vai niin :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä varaan aina ajoissa, että saan tyhjän salikartan eteeni ja nappaan parhaat paikat.
"Parhaat paikat" on subjektiivinen käsite. Yksi haluaa etualalle, toinen keskelle, kolmas taakse ja neljäs reunaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän aina yhden penkin väliin. Epätodennäköistä on, että sali tulee täyteen ja, että just sille penkille änkeää joku yksinäinen tyyppi. Vapaalle penkille saan laukun ja takin, eikä tarvitse istua liian lähellä vierasta ihmistä popcorni-ja kokismukin kanssa siinä penkinreunassa.
Arvostan näitä jotka muistavat meitä yksinäisiäkin. Voi saada hyviä paikkoja vielä ihan viimetingassakin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parhaat paikat" on subjektiivinen käsite. Yksi haluaa etualalle, toinen keskelle, kolmas taakse ja neljäs reunaan.
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi välttämättä reunaan ellei sitten pelkää kaikkea ja halua varata nopeaa pakotietä.
Voi olla, että varaan usein tyhjän penkkirivin päähän. Mutta en tee sitä ainakaan tietoisesti. Mulla on omat suosikkipaikkani, aika usein rivejä on varattu mahdollisimman takaa. Itse istun useimmiten melko edessä. Jos taas ne ”optimipaikat” omasta mielestäni on viety, otan samasta kohtaa edelliseltä riviltä, jos mahdollista. En jätä tyhjää penkkiriviä sen takia, että pelottaa takana oleva.
Viereiset paikat jos jää vapaaksi, se on oikeastaan kiva. Ihan siksi, että Suomessa noin puolet vuodesta on sää, joka edellyttää päällysvaatteita. Naulakoita sen sijaan ei ole juuri missään eikä niissä elokuvateattereissakaan. Viereisen paikan ollessa tyhjä saa siihen takin nätisti.
Minä ainakin otan muut etukäteen huomioon ja varaan paikkani niin, etten jätä molemminpuolin tyhjää penkkiriviä, koska jos tulee kaksi katsomaan elokuvaa, niin voivat napata kätevästi vierekkäiset paikat ja kaikilla on mukavaa, kun ei tarvitse siellä leffassa alkaa muuttamaan istumajärjestystä.
Terveisin ap, joka käy nykyään yksin leffassa, mutta haluaa silti ottaa huomioon myös ne, jotka käyvät ystävän tai kumppaninsa kanssa :)