Työttömien matkustelu, onko oikein?
Miehen ystävä kävi kylässä ja kehuskeli, että ovat vaimonsa kanssa lähdössä viettämään uutta vuotta kahdeksi viikoksi Teneriffalle.
Miettikää: Olen tuntenut nuo ihmiset ehkä viiden vuoden ajan. Vähän alle nelikymppisiä. Mies ollut koko tuon ajan työtön, vaimo tehnyt jonkun pienen ajan jotakin. Terveitä, ei mitään juoppoja, ei vain ilmeisesti ole työhaluja. Asuvat löysinä vuokralla, ei lapsia, ei autoa, eivät ilmeisesti kykene sitoutumaan velvotteisiin.
Hieman katkeraksi vetää omassa talossa asuvana lapsiperheen äitinä. Vaikka ollaan keskituloisia, ei meillä ole juuri vara matkustaa. Talo ja autot tuovat aina yllätyksiä. Ja koululaisten lomien aikana matkat ovat kalliita.
Mitä olette muut mieltä? Onko tilanne teistä ok ja onko tuo luvallista? Tekisi melkein mieli käräyttää pari johonkin.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap: kyllä moni ajattelee kuten tässä ketjussa on kirjoitettu.
Tule ulos kuplastasi ja ala nähdä arvo heissäkin jotka elävät toisin kuin sinä.
Ei ap kenenkään ihmisarvoa kyseenalaistanut, vaan ottaa päähän kun hän tekee työtä ja maksaa veroja, joka mahdollistaa esim sosiaalituet. Kelan rahat ei olisi mahdollisia, jos kukaan ei tekisi työtä ja maksa veroja.
Vai mistä luulet rahojen tulevan, pankin seinästä?Ap ei hyväksy sitä että ko ihmiset työttöminä asuvat vuokralla ja nyt ensimmäistä kertaa (ainakin viiteen vuoteen) matkustavat kahdeksi viikoksi ulkomaille.
Pitäisi käräyttää heidät johonkin.
Ensin työpaikka, sitten elintaso.
Minulla on vakituinen, joskin pienipalkkainen työpaikka. Ja välillä raadetaan niska limassa ja on vielä toinenkin työpaikka, jossa käyn iltaisin. Kotona useapi lapsi ja velkaakin riittää.
Mutta ei, en jaksa kadehtia jonkun työttömän lomamatkoja yms. Minusta ihan ok, tehköön mitä haluavat ja laillistahan tuo on.
En yleensäkään oikein ymmärrä ihmisiä, jotka kadehtivat mitä muilla on; rahaa, työttömien yms.saamia tukia jne. Ei ole kyllä omassa elämässä juurikaan huolta, jod jaksaa ja ehtii muitten asioita pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tässä pitäis olla mahdollisuus käräyttää kaltaisesi "jumalasta seuraavat veronmaksajat" johonkin...
Ne verorahat ei ole TEIDÄN RAHOJANNE. Ne kuuluvat valtiolle - siksi veroja maksetaan. Ettekä te niitä maksa vaan työnantajanne.
Moni raataa kipulääkkeiden voimalla, kädestä hermoradat säteilee hartioihin, hengittäminenkin sattuu. Mutta työssä pitää käydä ja veroja pitää maksaa, että tämä toinen ihmislaji saa löhötä lihavana ja haistatella työssäkäyviä. Yllättävää tässä ajassa ja tässäkin ketjussa on noiden määrä. Taitaa olla enemmistö.
Jää hyvä ihminen työttömäksi. Vai olisiko niin, että rakastat tuota itsellesi rakentamaasi sädekehää. Oi, me kaikki palvomme sinua, suurta työnsankaria! Maapallo tuhoutuisi hetkessä ilman sinua ja uhrautuvaa raatamistasi.
Minun hermoratani ei ole kipeä. Mutta kykenen ajattelemaan muita ihmisiä ja varsinkin kokonaisuutta ja keskustelemaan yleisellä tasolla. Tämä on toki väärä foorumi, mutta yllättävän moni vaan täältäkin ammentaa.
Kokonaisuuden ja syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen edellyttää älyä, jonka kehittäminen ei ole av:laisten prioriteetti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tässä pitäis olla mahdollisuus käräyttää kaltaisesi "jumalasta seuraavat veronmaksajat" johonkin...
Ne verorahat ei ole TEIDÄN RAHOJANNE. Ne kuuluvat valtiolle - siksi veroja maksetaan. Ettekä te niitä maksa vaan työnantajanne.
Moni raataa kipulääkkeiden voimalla, kädestä hermoradat säteilee hartioihin, hengittäminenkin sattuu. Mutta työssä pitää käydä ja veroja pitää maksaa, että tämä toinen ihmislaji saa löhötä lihavana ja haistatella työssäkäyviä. Yllättävää tässä ajassa ja tässäkin ketjussa on noiden määrä. Taitaa olla enemmistö.
Jää hyvä ihminen työttömäksi. Vai olisiko niin, että rakastat tuota itsellesi rakentamaasi sädekehää. Oi, me kaikki palvomme sinua, suurta työnsankaria! Maapallo tuhoutuisi hetkessä ilman sinua ja uhrautuvaa raatamistasi.
Minun hermoratani ei ole kipeä. Mutta kykenen ajattelemaan muita ihmisiä ja varsinkin kokonaisuutta ja keskustelemaan yleisellä tasolla. Tämä on toki väärä foorumi, mutta yllättävän moni vaan täältäkin ammentaa.
Kokonaisuuden ja syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen edellyttää älyä, jonka kehittäminen ei ole av:laisten prioriteetti..
Omg, kirkasta ajattelua palstalla. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap: kyllä moni ajattelee kuten tässä ketjussa on kirjoitettu.
Tule ulos kuplastasi ja ala nähdä arvo heissäkin jotka elävät toisin kuin sinä.
Ei ap kenenkään ihmisarvoa kyseenalaistanut, vaan ottaa päähän kun hän tekee työtä ja maksaa veroja, joka mahdollistaa esim sosiaalituet. Kelan rahat ei olisi mahdollisia, jos kukaan ei tekisi työtä ja maksa veroja.
Vai mistä luulet rahojen tulevan, pankin seinästä?Ap ei hyväksy sitä että ko ihmiset työttöminä asuvat vuokralla ja nyt ensimmäistä kertaa (ainakin viiteen vuoteen) matkustavat kahdeksi viikoksi ulkomaille.
Pitäisi käräyttää heidät johonkin.
Ensin työpaikka, sitten elintaso.
Ulkomaanmatka (kaksi viikkoa Teneriffalla) viiden vuoden välein ei ole mitään korkeaa elintasoa.
Ihan totta, mikä ihmisiä vaivaa, työttömillä ei saisi olla mitään kivaa ja hyvää elämässään?
Ehkä minäkin olisin rennompi ihminen jos asuisin löysänä vuokralla enkä kireänä omistusasunnossa kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, mikään pakko ei ole töissä käydä kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ystävä kävi kylässä ja kehuskeli, että ovat vaimonsa kanssa lähdössä viettämään uutta vuotta kahdeksi viikoksi Teneriffalle.
Miettikää: Olen tuntenut nuo ihmiset ehkä viiden vuoden ajan. Vähän alle nelikymppisiä. Mies ollut koko tuon ajan työtön, vaimo tehnyt jonkun pienen ajan jotakin. Terveitä, ei mitään juoppoja, ei vain ilmeisesti ole työhaluja. Asuvat löysinä vuokralla, ei lapsia, ei autoa, eivät ilmeisesti kykene sitoutumaan velvotteisiin.
Hieman katkeraksi vetää omassa talossa asuvana lapsiperheen äitinä. Vaikka ollaan keskituloisia, ei meillä ole juuri vara matkustaa. Talo ja autot tuovat aina yllätyksiä. Ja koululaisten lomien aikana matkat ovat kalliita.
Mitä olette muut mieltä? Onko tilanne teistä ok ja onko tuo luvallista? Tekisi melkein mieli käräyttää pari johonkin.
Eli ET TIEDÄ heistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on pakko olla siellä töissä. Jos et tätä ymmärrä... mene erämaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus olla marttyyri niin menee jo säälittävän puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä eräämaassa muuten pakkopalautettu a h m e d teki striimiä. Kestävä akku moniosaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus olla marttyyri niin menee jo säälittävän puolelle.
Sulla ei vanhemmatkaan sukulaiset ollut töissä? Oletko jo kolmannen polven lorvija? Älä sinä ainakaan lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen katkera paskaduunin tekijä.
Ajattele kaikkea sitä turvaa mitä vakipaikka sinulle työ, eläkekertymää, työterveyshuoltoa... Yritä olla vähän positiivisempi, jooko? Olisit jättänyt lapset hankkimatta, niin voisi olla varaa siihen yhteen Kanarian reissuun.
En ole ikinä ymmärtänyt työttömiin kohdistuvaa kateutta. Minä ainakin olen äärettömän onnellinen mukavasta ja hyväpalkkaisesta vakiduunistani, joka mahdollistaa minulle vaikka minkälaisia elämyksiä elämässä ja kaiken lisäksi töihin on mukava mennä mukaviin ja haastaviin työtehtäviin kivojen työkaverien seuraan. En vaihtaisi työpaikkaani missään nimessä.
Minä maksan mielelläni veroja, jotta saan itse monenlaisia asioita yhteiskunnalta ja jotta muutkin saavat. En ole minä-minä-minä-minä-ihminen. Jos olisin, muuttaisin esimerkiksi Yhdysvaltoihin, jossa ei ole sosiaaliturvaa. Mutta sitäkin enemmän muita ongelmia siellä kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen katkera paskaduunin tekijä.
Tyypillinen helpolla päässeen mukavuudenhaluinen kuitti.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt työttömiin kohdistuvaa kateutta. Minä ainakin olen äärettömän onnellinen mukavasta ja hyväpalkkaisesta vakiduunistani, joka mahdollistaa minulle vaikka minkälaisia elämyksiä elämässä ja kaiken lisäksi töihin on mukava mennä mukaviin ja haastaviin työtehtäviin kivojen työkaverien seuraan. En vaihtaisi työpaikkaani missään nimessä.
Minä maksan mielelläni veroja, jotta saan itse monenlaisia asioita yhteiskunnalta ja jotta muutkin saavat. En ole minä-minä-minä-minä-ihminen. Jos olisin, muuttaisin esimerkiksi Yhdysvaltoihin, jossa ei ole sosiaaliturvaa. Mutta sitäkin enemmän muita ongelmia siellä kyllä on.
Kateuden määritelmä lienee aika tappiin asti venytetty ja vääristelty, jos se pitää vetää aina suojaksi, kun kritisoidaan toisten rahoilla maksetun elannon käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateuden määritelmä lienee aika tappiin asti venytetty ja vääristelty, jos se pitää vetää aina suojaksi, kun kritisoidaan toisten rahoilla maksetun elannon käyttöä.
No, kritisoida voit vaikka maailman tappiin. Kun et kerran näytä ymmärtävän, että sosiaaliturva on luotu yhteiskuntarauhan takaamiseksi. Vai mitä haluaisit, että työttömille tehdään? Pistetään orjiksi? Viedään saunan taakse? Ja jos kannatat jompaa kumpaa vaihtoehtoa, niin millähän tekniikalla ajattelit erotella ne, jotka ovat tahattomasti työttömiä niistä henkilöistä jotka tahallaan rellestävät (huimalla 500 eurolla!) veronmaksajien rahoilla?
Jaa lapsetko onkin vain kunnianhimoa?
Sehän on ihan oma valintasi, kummalla tavalla teet. Jos kunnianhimosi tyydyttäminen vaatii ison omistusasunnon, älä valita kun joudut maksamaan asuntovelkaa. Anna vähempään materiaan tyytyvien rauhassa asua löysänä vuokralla yksiössään ja vaikka matkustella.