Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären työkokeilupaikassa ei saa katsoa puhelimesta kelloa, esimies käski hankkimaan rannekellon

Vierailija
20.10.2018 |

Voiko olla sallittua tuollainen? Seinällä ei ole kelloa. Puhelimesta ei saisi katsoa. Tytär onkin nyt tehnyt niin että menee vessaan ja katsoo siellä puhelimesta kelloa.

Ei kai esimies voi velvoittaa hankkimaan rannekelloa jos ei sitä aio korvatakaan?

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä työkokeiluksi. Kuka haluaa tehdä töitä noin joustamatyomassa paikassa jossa jokainen nuori tuomitaan työaikana somettajaksi heti.

Vierailija
22/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te taivastelijat, kertokaas, miten moni teistä tekee töitä niin, ettei kelloa näe tietokoneen ruudulta tai mistään seinäkellosta? Hyvähän se on sanoa, jos itse näkee omassa työssään sen koko ajan. Minä olen työskennellyt paikassa, jossa seinäkelloa ei ollut työpisteelläni ja aina piti käydä takahuoneessa katsomassa, milloin voisi pitää tauon tai sitten joku työkaveri tuli huikkaamaan, että nyt on tauon aika. Ja monta kertaa työpäiväkin venähti 15-20 minuuttia, kun ei jaksanut/ ehtinyt mennä katsomaan, mitä kello on. 

Rannekello maksaa alle kymmenen euroa jossei tartte mitään luksusta. Eli kyllä taivastelen tämmöistä ja jos mun alainen tulisi ”avautumaan” tämmöisestä ongelmasta niin tietäisin kyllä kenen urakehitys ja työnkierto päättyisi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te taivastelijat, kertokaas, miten moni teistä tekee töitä niin, ettei kelloa näe tietokoneen ruudulta tai mistään seinäkellosta? Hyvähän se on sanoa, jos itse näkee omassa työssään sen koko ajan. Minä olen työskennellyt paikassa, jossa seinäkelloa ei ollut työpisteelläni ja aina piti käydä takahuoneessa katsomassa, milloin voisi pitää tauon tai sitten joku työkaveri tuli huikkaamaan, että nyt on tauon aika. Ja monta kertaa työpäiväkin venähti 15-20 minuuttia, kun ei jaksanut/ ehtinyt mennä katsomaan, mitä kello on. 

Otan kellon taskusta ja katson. Helppoa, ehkä hieman vanhanaikaista. Tietysti voisin juosta pari kerrosta pukukoppiin kellon katsomaan puhelimesta. Mutta en taida jaksaa.

Vierailija
24/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla puhelimet pitäisi jättää pukukaappiin, jos sitä ei tarvitse työssään. Tauoilla sitä voi räplätä mielensä mukaan.

Kommentoin tähän, että itse en uskaltaisi nykypäivänä jättää puhelintani kaappiin, ottaisin taskuun mykistettynä.

Aloitukseen, kyllä esimies voi ja saa kieltää puhelimen käytön työaikana, jopa sen kellon katsomisen. Helposti siinä käy niin, että katsoo kellon, ajattelee että vilkaisen samalla tuon viestin, vastaan siihen, oho, Facebookissa/Instassa on jotain, mitähän siellä...jne. En haluaisi yleistää, mutta nuorilla varsinkin lipsuu tuohon helposti.

Kesällä katselin, kun marjakojuissa joka ikisellä teinillä oli naama kiinni puhelimessa ja istuivat kiukkuisen näköisinä tuoleillaan. Ostin marjani sitten toisesta kojusta, jossa myyjä ei ollut naama kiinni puhelimessa, vaan istui hymyillen odottamassa asiakkaita. Käy sääliksi työnantajat ja yrittäjät, jotka menettävät rahaa näiden "työntekijöiden" takia.

Vierailija
25/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut miksi työympäristö täytyy tehdä mahdollisimman epäviihtyisäksi. 

Kunhan työ oikeasti sujuu niin on sama kuunteleeko joku musiikkia , vilkuilee instaa tai soittelee lapsilleen.

Ei ole sama. On todella moukkamaista, kun puhelinta räplätään esim. palavereissa. Työaika on työaikaa. Leluilla leikitään vapaa-aikana.

Vierailija
26/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloa voi vilkaista ja kännykkää taas kaivaa esiin.Myös jopa vaadittu digitaalisia kelloja kun nuoret osaa muka sisäistää viisarikelloa enään?

Vierailija
27/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan näe kellonaikaa mistään tietokoneen ruudulta töissäni, vaan käytän rannekelloa. Puhelinta en pidä haalarin taskussa, koska se voisi palaa käyttökelvottomaksi sulan teräksen roiskeista. Ajankulkua seuraan myös auringosta, koska en tee töitäni missään toimistossa.

Vierailija
28/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai helpointa olisi työnantajan itsensä panostaan parikymppiä seinäkelloon. Kyllä perusoikeuksiin tulee nähdä ajankulu työpaikalla. Ei voi velvoittaa ostamaan rannekelloa. Kuten on todettu, ne ovat halvimmillaan puoli-ilmaisia, mutta periaate. 

Mutta mikä työ, jos mistään päätteeltä tms. näe kelloa?

Vierailija
29/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rannekello maksaa alle kymmenen euroa jossei tartte mitään luksusta. Eli kyllä taivastelen tämmöistä ja jos mun alainen tulisi ”avautumaan” tämmöisestä ongelmasta niin tietäisin kyllä kenen urakehitys ja työnkierto päättyisi siihen.

Miksi työkikeilussa olevan pitäisi maksaa yhtään mitään siitä millaiset olosuhteet työnantaja on rakentanut? Edes tavallista palkkatyötä tekevän ei pidä.

Vierailija
30/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel. Jos tilanne oli noin ahdistava ja töistäkään ei älynnyt lähteä ajoista, niin miksi ihmeessä et hankkinut sitä rannekelloa?

Vierailija
31/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä omaa puhelinta pitää työaikana mukana? Itse olen aina jättänyt töihin tullessa pukukaappiin ja tauoilla käynyt tsekkaamassa, onko tullut yhteydenottoja. Ihmiset olisivat "katsomassa kelloa" vähän väliä, jos sellainen tekosyy sallittaisiin.

Vierailija
32/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan kellon taskusta ja katson. Helppoa, ehkä hieman vanhanaikaista. Tietysti voisin juosta pari kerrosta pukukoppiin kellon katsomaan puhelimesta. Mutta en taida jaksaa.

Oletettavasti apn tyttären on siis sallittua poistua työpisteeltään aina kun haluaa katsoa kelloa. Ei työnantaja voi velvoittaa itse ostamaan tarvittavia tavaroita työpaikalle.

Vierailija
33/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Melkoisen helppoa, mutta ap:n tyttären työpaikassa kiellettyä, jos se kello sattuu olemaan puhelimessa. 

Vierailija
34/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai esimies voi velvoittaa hankkimaan rannekelloa jos ei sitä aio korvatakaan?

Kyllä voi. Meillä velvoitteena on vieläpä metallirunkoinen ja -rannekkeinen viisarikello, muoviset urheilukellot tai digitaaliset ei kelpaa.

Vierailija
35/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla puhelimet pitäisi jättää pukukaappiin, jos sitä ei tarvitse työssään. Tauoilla sitä voi räplätä mielensä mukaan.

Kommentoin tähän, että itse en uskaltaisi nykypäivänä jättää puhelintani kaappiin, ottaisin taskuun mykistettynä.

Aloitukseen, kyllä esimies voi ja saa kieltää puhelimen käytön työaikana, jopa sen kellon katsomisen. Helposti siinä käy niin, että katsoo kellon, ajattelee että vilkaisen samalla tuon viestin, vastaan siihen, oho, Facebookissa/Instassa on jotain, mitähän siellä...jne. En haluaisi yleistää, mutta nuorilla varsinkin lipsuu tuohon helposti.

Kesällä katselin, kun marjakojuissa joka ikisellä teinillä oli naama kiinni puhelimessa ja istuivat kiukkuisen näköisinä tuoleillaan. Ostin marjani sitten toisesta kojusta, jossa myyjä ei ollut naama kiinni puhelimessa, vaan istui hymyillen odottamassa asiakkaita. Käy sääliksi työnantajat ja yrittäjät, jotka menettävät rahaa näiden "työntekijöiden" takia.

En minäkään mene häiritsemään tuollaisten "asiakaspalvelijoiden" sometusta. Laittakoot rauhassa suunmutristus- ja p**seenvenytyskuviaan kesken työnsä, onhan se toki tärkeämpää kuin palvella maksavaa asiakasta.

Vierailija
36/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin kokeilemaan työtä niin kokeilisin kännykkäkieltoakin. En kyllä siinä onnistuisi sillä hinnalla minkä kokeilusta saisin. Pitäkööt tunkkinsa, riistäjät.

Vierailija
37/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti? Eikö olisi helpompaa ostaa edullinen rannekello? Miksi tehdä elämästä noin vaikeaa ihan turhan takia?

Vierailija
38/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä omaa puhelinta pitää työaikana mukana? Itse olen aina jättänyt töihin tullessa pukukaappiin ja tauoilla käynyt tsekkaamassa, onko tullut yhteydenottoja. Ihmiset olisivat "katsomassa kelloa" vähän väliä, jos sellainen tekosyy sallittaisiin.

Nyt puhuttiin kellosta. Ei viesteistä. Lukutaidotonta sakkia liikkeellä. 

Vierailija
39/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta nyhveröstä kasva vastuuntuntoista aikuista - tuilla elävä sarjasynnyttäjä korkeintaan...

Vierailija
40/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa seinäkello tai vaikka herätyskello oman työpisteen nurkkaan ei paria euroa enempää maksa, jos kerran rannekello on niin vastenmielinen ajatus. Sellaisen vilkaiseminenkin on paljon nopeampaa kuin puhelimen esiin kaivaminen, mahdollisen läpän aukaiseminen jne.