Anne Kukkohovi paljastaa Instagramissa, kuinka ryhmä miehiä nappasi hänet tiistaina kadulta: "Vaatteita revittiin pois ja hiuksista vedettiin ja mua purtiin kaulaan”
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/2e8ec65e-f416-4207-911c-dc70442d…
Ööö rikosilmoitus?
Kommentit (397)
"Vapaudenriisto on rikos, jossa rikoksentekijä estää uhriaan liikkumasta vapaasti esimerkiksi riistämällä toiselta liikkumisvapauden tai eristämällä toisen tämän ympäristöstä.
Suomen rikoslain mukaan siitä voidaan tuomita sakkoa tai enintään neljä vuotta vankeutta.
Henkilön liikkumisvapaus voidaan riistää esimerkiksi sitomalla taikka sulkemalla uhri sisätiloihin vaikkapa lukitsemalla tai uhkailemalla. Vapaudenriisto voi täyttyä myös, jos uhrin ainoaksi ulospääsyksi jää erittäin vaarallinen reitti, kuten parveke.
Vapaudenriisto voi tapahtua myös eristämällä henkilö tämän normaalista elinympäristöstään, kuten kuljettamalla henkilö vastentahtoisesti hänelle tuntemattomaan paikkaan."
Toisen pureminen on ihan kuule pahoinpitely ja rikos. Ja tuo raahaaminen asuntoon on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden työntekijäkö teki tämän aloituksen?
Tästä saa huikean paljon materiaalia, kun ketju jatkuu toista vuorokautta...jännityksellä odotan, miten pitkään joku/jotkut jaksaa vielä vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jo alkuaan turha vääntö on jatkunut kohta 12 tuntia.
Miettikää!
Ja koko juttu siksi, että julkisuudessa ja julkisuudesta elävä ihminen kertoi, että hänellekin voi sattua jotain odottamatonta ja väkivaltaista.
Miksi se närästää joitakin ihmisiä? Miten se on heiltä pois? Miten se vie heidän turvallisuuden tunteensa? Koska siitä on kysymys: pelko kääntyy kateudeksi.Se, että sinä olet luonnostani kateellinen ihminen ei tee kaikista muistakin kateellisia. Mutta mistä koet ihmisten olevan kateellisia?
En ole luonnostasi kateellinen, pidä vaan luontosi...
Kadehtia voi mitä tahansa. Eniten toisen saamaa huomiota.
Kuten kirjoitin, se on kätkettyä pelkoa.Tuollaista tämä minun iPadin automaattinen tekstinsyöttö aiheuttaa. Tarkoitin tietenkin sinun luonnettasi. Mutta kuten itsekin myönnät, kaikesta voi olla kateellinen, joten ehkäpä se oli ihan oikein mitä iPadini ehdotti? Et vaan itse huomaa sitä ja siksi kiellät asian. Miksi ihmeessä, jos ihmiset ovat kateellisia huomiosta olisivat valinneet juuri Annen? On niin paljon muita suositumpia ja enemmän huomiota saavia ihmisiä kun hän.
Niin, kerropa miksi kyttäät nimenomaan tätä julkkista, vai pelottaako että sellaisenkin ihmisen päälle voidaan käydä?
Olivatko varmasti miehiä? Ettei hän nyt tarkoita miesoletettuja? Mun mielestä on ikävä alkaa tuolla tavalla leimaamaan ihmisiä ulkonäön perusteella jonkin sukupuolisiksi.
En jaksa lukea ketjua kokonaan joten kysyn nyt: onko Helsingissä turvallista liikkua vai onko se rosvojoukko vielä vapaana? Entäs onko ensi viikolla aikidokursseja missään että oppii pari temppua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää!
Ja koko juttu siksi, että julkisuudessa ja julkisuudesta elävä ihminen kertoi, että hänellekin voi sattua jotain odottamatonta ja väkivaltaista.
Miksi se närästää joitakin ihmisiä? Miten se on heiltä pois? Miten se vie heidän turvallisuuden tunteensa? Koska siitä on kysymys: pelko kääntyy kateudeksi.Se, että sinä olet luonnostani kateellinen ihminen ei tee kaikista muistakin kateellisia. Mutta mistä koet ihmisten olevan kateellisia?
Kuten kirjoitin, se on kätkettyä pelkoa.Tuollaista tämä minun iPadin automaattinen tekstinsyöttö aiheuttaa. Tarkoitin tietenkin sinun luonnettasi. Mutta kuten itsekin myönnät, kaikesta voi olla kateellinen, joten ehkäpä se oli ihan oikein mitä iPadini ehdotti? Et vaan itse huomaa sitä ja siksi kiellät asian. Miksi ihmeessä, jos ihmiset ovat kateellisia huomiosta olisivat valinneet juuri Annen? On niin paljon muita suositumpia ja enemmän huomiota saavia ihmisiä kun hän.
Niin, kerropa miksi kyttäät nimenomaan tätä julkkista, vai pelottaako että sellaisenkin ihmisen päälle voidaan käydä?
En minä tätä ihmistä kyttää. Juttu oli ihan iltalehden etusivulla. Siitä sen luin ja ihan keltaisille pohjalle siihen yläreunaan oli laitettu.
Se oli voinut olla Minna tai Sanna tai Minttu, mutta jos jostain ihmisestä kirjoitetaan ja annetaan ymmärtää kuinka hänet on useamman miehen voimin napattu kadulta Suomessa, niin kyllähän se herättää ihmisessä jotain tunteita? Niin ainakin luulisi.
Mutta kai Suomi on sitten täynnä näitä, joille mikään ei tunnu missään ja osataan olla aina niin ”ei mulle voisi koskaan käydä noin” tyyppejä ja jos ilmaisee, että tämän tyylinen epämääräinen julkaiseminen on omiaan aiheuttamaan niissä, ei niin välinpitämättömissä, jopa pienimuotoista ahdistusta, niin heti pohjalla on suunnaton kateus. Kateus: huomiosta, kauneudesta, ulkomaanmatkoista, vaatteista, instatilistä, miesseikkailuista, laihuudesta, rahasta, kuuluisuudesta. Voit varmaan täyttää lisää kaikenlaista mistä kateuden syyistä voisin kirjoittaa. Tai ehkei, koska monesti näillä kateuskorttiin vetoajilla ei mielikuvitus riitä minkään muun vaihtoehdon miettimiseen.
Kuten hyvin tiedämme kateushan on pohjaton luonnonvara. Ja noita ylläolevia ominaisuuksia ei muista voi löytyä kuin julkkiksista. Joten listaa vaan kaikki Annen ihanat ja hyvät puolet, joita minussa itsessäni ei tietenkään voi olla ja joista olen suunnattoman kateellinen.
Ei minua pelota, että Annen päälle ainakaan tuolla enää hyökätään tai ehkä jos hän jatkaa samalla aluella noita iltamyöhään sijoittuvia lenkkejään. Enemmän minua pelottaa kohdata hädän hetkellä joku sinunlaisesi minä minä tyyppi, joka kuvittelee, että kaikki toiminta perustuu kateuteen. Mutta ei tämä nyt siis mitenkään suurta ja läääkitystä aiheuttavaa pelkotilaa aiheuta minussa, joten turhaan ehdottelee sitten jotain lääkitystä tähän.
Vittu te mammat ootte hirveitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vittu te mammat ootte hirveitä :D
Katsohan pelle peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Annen viesti oli todella sekava....vertailu Mikkeliin pohjanoteeraus. Jos syylliset olisivat olleet Suomi-miehiä, se olisi heti mainittu viestissä ilman epämääräisiä vihlaijuja.
Mä en koskis tollaseen kotkaan pesäpallomailallakaan..
Saati että likaisin käteni.
Anne on upea nainen, menestynyt bisnesihminen ja malli, joka saa koirat haukkumaan ja karavaanin kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko varmasti miehiä? Ettei hän nyt tarkoita miesoletettuja? Mun mielestä on ikävä alkaa tuolla tavalla leimaamaan ihmisiä ulkonäön perusteella jonkin sukupuolisiksi.
Varsinkin jos oli valkoiset mekot päällään.
Tuli mieleen, että jos henkilön vapaus on riistetty ja henkeä uhattu tietyssä paikassa kuten jossakin osoitteessa, jonka henkilö tietää, hän voisi mennä poliisiliatokselle ja näyttää, että kyseiseen asuntoon hänet yritettiin raahata. Tietenkin on mahdollista, että henkilö ei halua tulla, syystä jota en ryhdy arvailemaan, yhdistetyksi juuri tähän tiettyyn osoitteeseen. Mutta todellakin näin voi käydä ihan kenelle tahansa ja ihan missä vain. Instagram-tili on hyvä olla mukana maailmalla, jotta jos jotakin sattuu ja iltapäivälehtien uutisvinkkinumerot tyyttäävät varattua, saa tehtyä virallisen ilmoituksen asiasta ja näin tuotua asian julki.
En ole asunut Nizzassa, mutta lomaillut kymmeniä kertoja siellä. Terve järki riittää, ydinkeskustan vilkkailla kaduilla liikkunut yksin satoja kertoja, myös käynyt lenkillä ennen pimeän tuloa. Joko hänellä käynyt todella huono tuuri, tai ei ole ollut selvillä (tai selvänä) siitä, missä ja miten yksinäisen naisen kannattaa liikkua- mutta ei tästä voi vetää johtopäätöksiä, milloin ja missä vain.
Vierailija kirjoitti:
En ole asunut Nizzassa, mutta lomaillut kymmeniä kertoja siellä. Terve järki riittää, ydinkeskustan vilkkailla kaduilla liikkunut yksin satoja kertoja, myös käynyt lenkillä ennen pimeän tuloa. Joko hänellä käynyt todella huono tuuri, tai ei ole ollut selvillä (tai selvänä) siitä, missä ja miten yksinäisen naisen kannattaa liikkua- mutta ei tästä voi vetää johtopäätöksiä, milloin ja missä vain.
Nizzassa en oo käynyt mutta Anne on kävellyt hotellilta noin tunnin. Eli ei oo ihan pyörinyt keskustassa Nizzassa . En tiedä minkälaista seutua on kun lähtee tunnin reissulle keskustasta. Olettaen että hotelli missä oli niin on keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen tästä näin:
1. TÄllaista voi aivan oikeasti tapahtua. Tämä on aivan oikeasti voinut tapahtua.
2. Jos ja todennäköisesti kun tämä on tapahtunut, ihminen voi olla hyvin järkyttynyt, posttraumaattinen stressireaktio, joka ei ole mikään leikin asia. Avautuu hieman epävakaassa tilassa, koska ajattelee, että varoittaa muita esim. kulkemasta yksin.
3. siinä hän on oikeassa, että tällaista voi tapahtua kelle vain. Todennäköisyys ei kuitenkaan ole älyttömän suuri ja siksi emme ajattele asiaa ja saatamme ottaa turhia riskejä, yksin kävellä kaduilla.
4. Se, ettei hän kerro tarkemmin, tekee koko kertomisesta typerän ja epäselvän. Olisi pitänyt kertoa vähintään, että mikä kaupunki. Jos tapahtunut vaikka Nizzan tietyillä kujilla, se pitäisi kertoa, että kertomisesta olisi hänen toivomaansa ennaltaehkäisevää apua muille.
5. Luulen, että tarinassa on jotain, joka saa ihmiset reagoimaan vahvasti, siksi ei halua kertoa. Esim. jos on ollut itse pienessä humalassa tai jutellut jonkun miehen kanssa ennen kuin on tultu paikkaan, jossa tämö tapahtui, niin on ihmisä, joiden mielestä on sitten oma syy, vaikka ei todellakaan ole. Tai jos tekijät olivat esimerkiksi jostain muusta maasta, jolloin joku voi heti leimata rasistiksi, mitä hän ei varmaan ole. Summa summarum, tällaista asioista on vaikea puhua.
6. Itse en jaksaisi julkisesti käsitellä asiaa siksi, että ihmiset puhuvat liikaa. Käsittelisin poliisin ja ammttiauttajan kanssa. Omaan itsene kajoaminen on todella traumoittavaa, vaikka ns. "mitään" ei ehtisi tapahtua.
Upeaa loogista ajattelua Kukkohovilta. Kertoo haluavansa varoittaa muita, etteivät joudu samanlaiseen tilanteeseen. Luuleeko, että kaikki Nizzassa lomailevat naiset seuraavat sen instastooria, jossa mölisee sekavasti jostain "hyökkäyksestä"?
Järkyttävää, että joutuu tuollaisen pelottavan tilanteen elämässään kokemaan. Ihmisellä pitäisi olla vapaus kulkea mihin kellonaikaan vain pelkäämättä ketään sekopäitä. Onneksi Anne pääsi karkuun niiltä hyökkääjiltä, ei tiedä mitä olisivat ollenkaan tehneet hänelle. Olisiko edes elävien kirjoissa enää! Harmi, jos ei sitä rikosilmoitusta tehnyt. Sellainen miesjengi kuuluisi vankilaan ja pois ahdistelemasta naisia. Jokainen toki reagoi traumaattisessa tilanteessa eri tavalla ja toisaalta paha olo ja pelkotilat voi tulla jälkeen päinkin. Oon itse joutunut ala-asteen rehtorin lähentelyn kohteeksi lapsena, eipä siinä uskaltanut kertoa aikuisille. Sitten te jotka vähättelette Annea, hävetkää ihan oikeasti. Pahimmassa tapauksessa seksuaalinen väkivalta tai edes sen yritys voi pilata elämän! Kateellisuus paistaa läpi monesta kirjoituksesta. Uskomatonta miten ilkeitä ihmiset voivat olla, että tuollaisen kokemuksen kokeneen ihmisen tuskastakin revitään ilkeilyn aihetta.
Onko Anne nyt tällä hetkellä kuitenkin vapaa eli ei ole kidnapattuna?
Kukahan on seuraava joka muistaa tulleensa siepatuksi ja alkaa vääntämään kirjaa + dokkaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää!
En minä tätä ihmistä kyttää. Juttu oli ihan iltalehden etusivulla. Siitä sen luin ja ihan keltaisille pohjalle siihen yläreunaan oli laitettu.
Se oli voinut olla Minna tai Sanna tai Minttu, mutta jos jostain ihmisestä kirjoitetaan ja annetaan ymmärtää kuinka hänet on useamman miehen voimin napattu kadulta Suomessa, niin kyllähän se herättää ihmisessä jotain tunteita? Niin ainakin luulisi.Mutta kai Suomi on sitten täynnä näitä, joille mikään ei tunnu missään ja osataan olla aina niin ”ei mulle voisi koskaan käydä noin” tyyppejä ja jos ilmaisee, että tämän tyylinen epämääräinen julkaiseminen on omiaan aiheuttamaan niissä, ei niin välinpitämättömissä, jopa pienimuotoista ahdistusta, niin heti pohjalla on suunnaton kateus. Kateus: huomiosta, kauneudesta, ulkomaanmatkoista, vaatteista, instatilistä, miesseikkailuista, laihuudesta, rahasta, kuuluisuudesta. Voit varmaan täyttää lisää kaikenlaista mistä kateuden syyistä voisin kirjoittaa. Tai ehkei, koska monesti näillä kateuskorttiin vetoajilla ei mielikuvitus riitä minkään muun vaihtoehdon miettimiseen.
Kuten hyvin tiedämme kateushan on pohjaton luonnonvara. Ja noita ylläolevia ominaisuuksia ei muista voi löytyä kuin julkkiksista. Joten listaa vaan kaikki Annen ihanat ja hyvät puolet, joita minussa itsessäni ei tietenkään voi olla ja joista olen suunnattoman kateellinen.
Ei minua pelota, että Annen päälle ainakaan tuolla enää hyökätään tai ehkä jos hän jatkaa samalla aluella noita iltamyöhään sijoittuvia lenkkejään. Enemmän minua pelottaa kohdata hädän hetkellä joku sinunlaisesi minä minä tyyppi, joka kuvittelee, että kaikki toiminta perustuu kateuteen. Mutta ei tämä nyt siis mitenkään suurta ja läääkitystä aiheuttavaa pelkotilaa aiheuta minussa, joten turhaan ehdottelee sitten jotain lääkitystä tähän.
Mä ole kauhean pelottava, keski-ikäinen nainen. Kannattaa mennä ajoissa puskaan piiloon kun tulen vastaan. Tosin en paljoa eroa muista, mutta eihän sitä ikinä tiedä olenko se minä vai joku muu.
Voin vaikka tartuttaa ihmisiin kateuden, jota itse en sairasta, mutta näköjään kannan ja siirrän eteenpäin.
Vapaudenriisto on rikos, jossa toiselta riistetään liikkumisvapaus. Anne kohdalla siinä vaiheessa, kun hänen kätensä sidottiin ja häntä alettiin raahaan vastentahtoisesti johonkin asuntoon, niin rikoksen määritelmä täyttyi.
Kyllä hän on siis joutunut rikoksen uhriksi vaikka tilanne lopulta laukesikin nopeasti, koska pelastajat saapuivat paikalle.