Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö sinä sen että sinut alennetaan työpaikalla, samalla kun tilallesi otetaan joku yhtiön ulkopuolelta?

Vierailija
19.10.2018 |

Eli alennetaan niin että saat vähemmän palkkaa ja alemman tason töitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tilanteesta.

Oletko ollut huono työntekijä ja tiedät sen itse? 

Vierailija
2/22 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kai mikään firma tekee noin huipputyypille ja tuloksentekijälle. Eli mua hävettäis oma mokailuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kerran avoin vakanssi ja olin tehnyt vuosia talossa sijaisuuksia.

No. Valittiin ulkoa vakkaripaikkaa ja mulle tarjottiin toisella sijaisuudella jatkoa, yhtenä hommana mm. tän uuden vakkarin perehdyttäminen.

Kävelin pomon toimistoon ja haistatin vitut ja pyysi laittamaan loput lomat ja palkat maksuun.

Vierailija
4/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi muutama vuosi näin; oli eräs kauan konttorissa työskennellyt nainen, joka alkoi tehdä outoja virheitä, unohtelemaan ja käyttäytyi välillä sekavasti. Ei kovin vanha, pälle viiskymppinen.

Pomo passitti terveystarkastukseen mistä veti herneet nenään. Kuitenkin paljastui, että nainen sairasti alkavaa dementiaa. Ei voitu pitää enää entisessä työssä, vaan tarjottiin konttorin siivousta. Nainen närkästyi kovin ja lopetti kokonaan.

Hänen tilansa huononi tosi nopeasti eikä pärjännyt enää kotona. Alzheimerin tauti. Tämä tarina on tosi. Asuin samassa talossa ja näin naisen kerran esim. yöpaidassa ja aamutakissa lähikaupassa missä hän seisoi eksyneen näköisenä. Tunnen hänen tyttärensä joka on vanha koulukaveri. Soitin hänet apuun. 

Olisiko ollut vastuullista antaa jatkaa entisessä työssään?

Vierailija
6/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jopa sanonut töissä, että jos musta on enemmän haittaa kuin hyötyä saa siirtää toisiin tehtäviin tai antaa potkut. Asiakkaiden parashan se tärkeintä on eikä työntekijät tai johtajat. Ällistyn ains kun joku kuvittelee, että on korvaamaton tai että hän on tärkeämpi kuin missio, miksi töitä tehdään.

Vierailija
7/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla pitäisi muutamalle työkaverille tehdä juuri noin, eivät hoida hommiaan kuten pitäisi, mutta työnantajan on vaikea sitä todistaa ja kun ovat vakituisia niin ei niistä eroonkaan pääse. Jos minä olisin pomo niin raakasti vaan siirtäisin ne johonkin paskahommiin. En tiedä onko edes laillista alentaa palkkaa, mutta jos olisi, se olisi oikein parille turhakkeelle.

Jos minun työpanokseeni olisi työnantaja tyytymätön tai jopa pettynyt, niin ilmanmuuta yrittäisin parantaa tulostani tai saisi siirtää mut pois jonkun edestä joka hoitaisi hommat paremmin.

Vierailija
8/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollainen kertoisi omaa kieltään työnantajan arvostuksesta kohdallani. En hyväksyisi asiaa, vaan kertoisin pomolle että irtisanoudun per heti.

Vierailija
9/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työnantajalla on tuohon toki oikeus. Toki se vois johtaa siihen, että toteaisin ettei mulle oo tulevaisuutta ko. paikassa ja alkaisin etsiä uutta paikkaa. Mutta en kyllä draamailisi enkä varsinkaan kostaisi tilannetta uudella tulokkaalle, koska eihän se hänen vika olisi.

Ja mitä tulee väitteisiin, että paras aina tulisi valituksi, niin ei se välttämättä niin ole. Valitsijatkin on ihmisiä omine mieltymyksineen. Yhdessä paikkaa jotain ihmistä arvostetaan, toisessa toista.

Vierailija
10/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kerran avoin vakanssi ja olin tehnyt vuosia talossa sijaisuuksia.

No. Valittiin ulkoa vakkaripaikkaa ja mulle tarjottiin toisella sijaisuudella jatkoa, yhtenä hommana mm. tän uuden vakkarin perehdyttäminen.

Kävelin pomon toimistoon ja haistatin vitut ja pyysi laittamaan loput lomat ja palkat maksuun.

No mulle kävi samoin. Mulla oli itse työstä enemmän kokemusta ja sen työnantajakin totesi, mutta valitulla oli muuta kokemusta enemmän ja ajattelivat sen hyödyttävän koko organisaatiota .

Mulle painotettiin miten tärkeää olisi jos uudella tulokkaalla olisi kaltaiseni kokenut perehdyttäjä...ihan kohteliaasti sanoin että kiitos ei, minäkin haluan oppia uutta ja kehittyä.

Vierailija
11/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niqabninja kirjoitti:

Kyllähän tuollainen kertoisi omaa kieltään työnantajan arvostuksesta kohdallani. En hyväksyisi asiaa, vaan kertoisin pomolle että irtisanoudun per heti.

Mikä tämä PER heti on? Miksi ei vaan "heti", miksi se PER pitää tunkea sinne väliin?

Vierailija
12/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niqabninja kirjoitti:

Mikä tämä PER heti on? Miksi ei vaan "heti", miksi se PER pitää tunkea sinne väliin?

Samaa kapulakieltähän se on kuin mitä työnantajatkin puhuvat. Silloin kun kommunikoidaan virallisten asioiden tiimoilta, pitää viesti muotoilla per niin, että vastapuolikin sen omaksuu. Per kele.

Vierailija
13/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jopa sanonut töissä, että jos musta on enemmän haittaa kuin hyötyä saa siirtää toisiin tehtäviin tai antaa potkut. Asiakkaiden parashan se tärkeintä on eikä työntekijät tai johtajat. Ällistyn ains kun joku kuvittelee, että on korvaamaton tai että hän on tärkeämpi kuin missio, miksi töitä tehdään.

Niin, sehän on jännä ristiriita, että työntekijän

pitäisi omistautua missiolle, vaikka työntekijä itse on korvattavissa...en minä ainakaan ole niin hullu että antaisin kaikkeni työpaikalle jonka tietäisin mun vaihtavan mut parempaan heti kun mahdollista.

Vierailija
14/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse onkin luottamuksesta. He luottavat minuun ja minä heihin. Ja kun kaikki soutaa samaan suuntaan, kaikki hyötyvät. Myös asiakkaat. Mun mielestä on turha olla töissä, jos ei sitoudu tavoitteisiin. Ja totta kai vaihdetaan parempaan. Voinhan minäkin vaihtaa parempaan työpaikkaan. Ei kellään ole velvollisuutta pitää huonoa työntekijää, johtajaa tai hallituksen jäsentä. Miksi olisi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäisi omistautua missiolle, vaikka työntekijä itse on korvattavissa...en minä ainakaan ole niin hullu että antaisin kaikkeni työpaikalle jonka tietäisin mun vaihtavan mut parempaan heti kun mahdollista.

Vierailija
15/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työnantajalla on tuohon toki oikeus. Toki se vois johtaa siihen, että toteaisin ettei mulle oo tulevaisuutta ko. paikassa ja alkaisin etsiä uutta paikkaa. Mutta en kyllä draamailisi enkä varsinkaan kostaisi tilannetta uudella tulokkaalle, koska eihän se hänen vika olisi.

Ja mitä tulee väitteisiin, että paras aina tulisi valituksi, niin ei se välttämättä niin ole. Valitsijatkin on ihmisiä omine mieltymyksineen. Yhdessä paikkaa jotain ihmistä arvostetaan, toisessa toista.

Joo. Parasta on antaa ihan 100% työpanos tuossa tilanteessa, ottaa uusi tulokas vastaan hyvällä asenteella ja jättää paikka hymyssä suin heti kun saa tilaisuuden. Noin kun oon tehnyt mun perään on jopa soitettu, kun se alunperin valittu oli lähtenyt koeajalla. Kiva oli sanoa, että valitettavasti en nyt ole käytettävissä. Itkupotkuraivarin kanssa jos lähtisi, valitsijat vain ajattelisivat tehneensä oikean valinnan.

Vierailija
16/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse onkin luottamuksesta. He luottavat minuun ja minä heihin. Ja kun kaikki soutaa samaan suuntaan, kaikki hyötyvät. Myös asiakkaat. Mun mielestä on turha olla töissä, jos ei sitoudu tavoitteisiin. Ja totta kai vaihdetaan parempaan. Voinhan minäkin vaihtaa parempaan työpaikkaan. Ei kellään ole velvollisuutta pitää huonoa työntekijää, johtajaa tai hallituksen jäsentä. Miksi olisi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti olikin molemminpuolinen luottamus. Jos työnantajaan voi luottaa, muhunkin voi luottaa. Jos työnantaja haluaa vain repiä minusta kaiken hyödyn irti ja heittää sitten pois, todellakaan en sellaiselle täyttä panostani anna.

Vierailija
17/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ollut vastuullista antaa jatkaa entisessä työssään?

Ei, mutta erittäin loukkaavaa oli siirtää nainen tuosta vaan siivoushommiin. Huonosti hoidettu esimiesten osalta. Eiväthän he edes tienneet ensin, mistä syystä nainen ei enää hoida entisiä töitään hyvin. Olisihan syy voinut olla joku ihan muukin kuin dementia. Kuulosti sinun sepustuksesi nimittäin siltä, että naisen kanssa ei keskustelu asiasta, vaan tylysti otettiin työ pois. 

Vierailija
18/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Parasta on antaa ihan 100% työpanos tuossa tilanteessa, ottaa uusi tulokas vastaan hyvällä asenteella ja jättää paikka hymyssä suin heti kun saa tilaisuuden. Noin kun oon tehnyt mun perään on jopa soitettu, kun se alunperin valittu oli lähtenyt koeajalla. Kiva oli sanoa, että valitettavasti en nyt ole käytettävissä. Itkupotkuraivarin kanssa jos lähtisi, valitsijat vain ajattelisivat tehneensä oikean valinnan.

Suurimmalle osalle ei tule ikinä sellaista tilannetta vastaan, että tarjottaisiin entistä työtä ja sitten pääsisi näpäyttämään, että ähäh, enpäs tule. Joten ainoa tapa osoittaa tyytymättömyytensä tilanteeseen on tehdä se heti. 

Vierailija
19/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle ei tule ikinä sellaista tilannetta vastaan, että tarjottaisiin entistä työtä ja sitten pääsisi näpäyttämään, että ähäh, enpäs tule. Joten ainoa tapa osoittaa tyytymättömyytensä tilanteeseen on tehdä se heti. 

Työantajalle se tyytymätömyyden ilmaiseminen on vain vahvistus sille, että tekivät oikean valinnan. Hymyssä suin kun lähtee saa paremmat suositukset... tuo kuvaamani tilanne vain bonusta, mitä en odottanut. Plus mun alalla piirit on niin pienet että ex-kollegat on nykyään yhteistyökumppaneita, joten siltojen polttaminen ei kannata.

Vierailija
20/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työantajalle se tyytymätömyyden ilmaiseminen on vain vahvistus sille, että tekivät oikean valinnan. Hymyssä suin kun lähtee saa paremmat suositukset... tuo kuvaamani tilanne vain bonusta, mitä en odottanut. Plus mun alalla piirit on niin pienet että ex-kollegat on nykyään yhteistyökumppaneita, joten siltojen polttaminen ei kannata.

Sama aika monella alalla, hyvässä ja huonossa, mikä ala sulla sitten onkaan.