Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö sinä sen että sinut alennetaan työpaikalla, samalla kun tilallesi otetaan joku yhtiön ulkopuolelta?

Vierailija
19.10.2018 |

Eli alennetaan niin että saat vähemmän palkkaa ja alemman tason töitä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työnantajalla on tuohon toki oikeus. Toki se vois johtaa siihen, että toteaisin ettei mulle oo tulevaisuutta ko. paikassa ja alkaisin etsiä uutta paikkaa. Mutta en kyllä draamailisi enkä varsinkaan kostaisi tilannetta uudella tulokkaalle, koska eihän se hänen vika olisi.

Ja mitä tulee väitteisiin, että paras aina tulisi valituksi, niin ei se välttämättä niin ole. Valitsijatkin on ihmisiä omine mieltymyksineen. Yhdessä paikkaa jotain ihmistä arvostetaan, toisessa toista.

Joo. Parasta on antaa ihan 100% työpanos tuossa tilanteessa, ottaa uusi tulokas vastaan hyvällä asenteella ja jättää paikka hymyssä suin heti kun saa tilaisuuden. Noin kun oon tehnyt mun perään on jopa soitettu, kun se alunperin valittu oli lähtenyt koeajalla. Kiva oli sanoa, että valitettavasti en nyt ole käytettävissä. Itkupotkuraivarin kanssa jos lähtisi, valitsijat vain ajattelisivat tehneensä oikean valinnan.

Suurimmalle osalle ei tule ikinä sellaista tilannetta vastaan, että tarjottaisiin entistä työtä ja sitten pääsisi näpäyttämään, että ähäh, enpäs tule. Joten ainoa tapa osoittaa tyytymättömyytensä tilanteeseen on tehdä se heti. 

Työantajalle se tyytymätömyyden ilmaiseminen on vain vahvistus sille, että tekivät oikean valinnan. Hymyssä suin kun lähtee saa paremmat suositukset... tuo kuvaamani tilanne vain bonusta, mitä en odottanut. Plus mun alalla piirit on niin pienet että ex-kollegat on nykyään yhteistyökumppaneita, joten siltojen polttaminen ei kannata.

Jos olet ollut niin huono työntekijä, että sinulle ollaan tekemässä palkanalennusta ja siirtämään toisiin hommiin (tästähän me aloituksen mukaan puhumme), niin kuinka hyvät ne suositukset sitten oikein tulevat olemaan? Luuletko, että ne ovat hyvät vain siksi, että hymyilet viimeiset työpäivät?

Vierailija
22/22 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin yksiselitteistä, että alennuksen saisi koska on hoitanut työnsä heikosti. Tähän voi liittyä työpaikan tai esimiehen politikointia, kähmintää ja pelaamista. Esimerkiksi hän voi antaa paikkasi hyvälle ystävälleen, vaikka hoitaisit työn paremmin. Vastaavasta kertoi juuri eräs radiotoimittaja. Tai kyse voi olla ihan työpaikkakiusaamisesta, jonka luvattu maa suomi on.

Tiesittekö ettei toimenkuvaa voi muuttaa esimiehen ilmoituksella? Sellainen on laitoitko. Työnkuvan muutos on neuvoteltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla