Iho-ongelmaisten tsemppiryhmä
Olen ollut lapsesta saakka se luokan huonoihoinen. Ensin punoitusta, sitten finnejä naamassa ja selässä. Lukiossa minulle puhkesi ruusufinni ja sitä olen nyt aikuisiällä yrittänyt parhaani mukaan hoitaa.
Minulla on valtavat ihohuokoset ja iho rasvoittuu todella nopeasti. Iho on kuitenkin mielestäni ihan siedettävässä kunnossa, mutta kesän jälkeen on ollut taas hankalaa löytää tasapainoa.
Olen syönyt aika terveellisesti aina, mutta erityisesti runsas vedenjuominen näkyy ihon sävyssä positiivisesti.
Hormoonit tuntuvat vaikuttavan paljon. Ainakin näppyjä tulee usein kaulaan ja rintaan, myös leukaperiin.
Raskausaikoina ihoni oli ihanan sileä. :)
Itsetunto on ollut heikko, olen saanut kuulla paljon punaisesta naamastani ihan pienestä asti. Edelleen olen epävarma ihoni kanssa enkä osallistu saunomiseen porukalla, uimahalliin menen hyvin harvoin.
Aknea minulla ei ole ollut ja se on ehkä ikävimmän näköinen iho-ongelma, joten en toki voi ymmärtää täysin millaista on elää aknen kanssa. Mutta ymmärrän täysin, miltä tuntuu hävetä (syyttä) omaa ihoaan.
Jokainen tuntemani huonoihoinen ihminen on ollut hyvä tyyppi, hauskaa sinänsä. :)
Tsemppiä tulevaan talveen!
Kommentit (9)
Ai niin, mikäli joku huonoihoinen nuori mies sattuu lukemaan tätä niin minä en ikinä nuorena enkä nyt vanhempanakaan ole pitänyt huonoa ihoa epäviehättävänä. Jos pojalla oli finnejä niin se oli minusta jopa parempi, ihmisiä me kaikki vain ollaan.
Aknearvet eivät myöskään ole ikinä näyttäneet minusta pahalle, ne saattavat jopa tuoda seksikästä särmää miesten kasvoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitään.
No voit vaikkapa kertoa ihosi kunnosta. Mikäli aihe sinua kiinnostaa.
Itse kärsin ihottumista. Yleensä talvella ovat pahimmillaan. Kaikkein inhottavin on käsi-ihottuma, joka on yksi kaikkein sitkeimmistä ihottumista. Varsinkin kämmenpuolten käsi-ihottuma.
Kokeile aspiriini naamiota. Kreikkalaista jugurttia ja jauhettua aspiriinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitään.
Ahaa. No minulla on ollut vaikea akne 17 vuotta. Olen ottanut kaikki mahdolliset lääkekuurit, mikään ei ole auttanut pysyvästi. Nyt olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitään.
Ahaa. No minulla on ollut vaikea akne 17 vuotta. Olen ottanut kaikki mahdolliset lääkekuurit, mikään ei ole auttanut pysyvästi. Nyt olen sanaton.
Saatko sitä meikillä piiloon?
Huomautellaanko asiasta tai tuijottaako joku kaupassa tai muualla?
Onko perheessäsi muillakin sama sairaus?
Oletko päättänyt luovuttaa asian kanssa?
Pelkäätkö mahdollisten lastesi perivän aknen?
Muistan kun aikoinaan pohdin äitiysneuvolassa otanko kalliimman vakuutuksen vauvalle ja minulle sanottiin, että siitä voisi olla hyötyä jos lapselle tulee esim. akne. En ollut asiaa edes ajatellut, nyt lapseni ovat jo murrosiässä.
PPP kämmenissä ja jalkapohjissa. Oikeen oppikirjatapaus. Kohta parin vuosikymmenen aikana ehtinyt jo oppimaan mikä auttaa ja mikä ei. Ehkä pahinta nämä hyvää tarkoittavat höntit jotka tuputtaa milloin mitäkin silsavoiteita ja kehuu sen kyllä parantuvan kun pesee jalat ja vaihtaa sukat joka päivä.
En osaa sanoa mitään.