Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ostatte joululahjoja pitkin vuotta

Vierailija
21.11.2025 |

Taas tuli tällainen kommentti vastaan niin jäin miettimään. Ootteko te yleensä ottaenkin sellaisia "jouluihmisiä"? Laitatte joulua viikkotolkulla? 

Kun siis itse alan ajatella joulua joulukuussa. Ihan hyvin oon silti aina saanut lahjat hankittua, ruoat ostettua ja joulun laitettua. Tykkään kyllä joulusta, mutta en ilmeisesti niin paljon että se tulisi mulle mieleen vaikka keskellä kesää. Että ostanpa tuosta pukinkonttiin. Sitä ei vaan tapahdu. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisesti jouluihminen. Mielestäni on vain tyhmää jättää hankinnat viime tinkaan, kun pitkin vuotta saa edullisemmin ja voi rauhassa miettiä niiden tarvetta ja järkevyyttä. Koen myös erittäin stressaavana ajatuksen, että minun olisi sekä järjestettävä joulu muuten että hankittava viiden lapsen kaikki lahjat juuri ennen joulua.

Vierailija
2/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas säästän rahaa hankkiessani lastenlasten lahjat alekoreista pitkin vuotta. Saan mieleiseni vaatteet ja kirjat, usein -50% alella. Mukavalta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään joulu ihminen. En varsinaisesti mieti joulua kun ostan jemmaa. Onhan niitä esim syntymäpäiviä. 

Vierailija
4/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee ensin ja siksi ostan pitkin vuotta joulu- ja syntymäpäivälahjoja pitkin vuotta alelaareista. 

Vierailija
5/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehtii, mutta en halua elää yli varojen jonkun joulun takia ja jaan kulut useammalle kuukaudelle. 

Vierailija
6/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton tuon kommentin ketjuun jossa rouva tuskaili ettei ole varaa ostaa niitä lahjoja, eli kyse ei ole ajasta. 

Vierailija
7/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule hillitöntä tarvetta alkaa laulaa joululauluja kun ostan jotain mahdollisesti joululahjan juhannuksena. Olen perheettömänä yleensä joulun töissä. 

Vierailija
8/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tulee ensin ja siksi ostan pitkin vuotta joulu- ja syntymäpäivälahjoja pitkin vuotta alelaareista. 

Sama minullakin. Jos pienellä budjetilla elävä jättää lahjojen oston viime hetkeen niin ei varmasti tule kenellekkään mieluista lahjaa kun on vaan jotain halpaa ostettava.

Vierailija
9/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen lahjoja säästääkseni rahaa läpi vuoden 

Nyt esim paljon alennuksia ja hintoja seuranneena ostan ne silloin kun on halvinta 

Vierailija
10/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, päinvastoin. Ostan pitkin vuotta, lähinnä alennuksista, siksi että jouluna ne kaikki sitten on valmiina ja jouluna tarvitsee vain hommata ja laittaa kuusi + ruoat.

Vierailija
11/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, ap. Olisiko ap vähän tehnyt mieli pilkata muiden kanssa niitä jotka miettii sitä omaa talouden tasapainoaan, eikä vinguta sitä visaa tappiin joulukuussa? 

Vierailija
12/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten toiveet muuttuu joten vähän hankala puoli vuotta etukäteen ostella. Tai no jos ostaa jonkun palapelin niin ehkä sitten..

Vierailija
13/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita joulua viikkoja, enkä juuri muutenkaan. Pitkin vuotta on erilaisia lahja, tuliais, yms tarpeita ja pyrin ennakoimaan. Ja joulukuussa välttelen kauppoja niin paljon kuin vaan on mahdollista. 

Vierailija
14/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjat vain lapselleni ja miehelleni. Molemmilla on synttärit kesällä, joten ostan lahjoja pitkin vuotta ja annan joko jouluna tai synttärilahjaksi.

Inhoan kaupoilla juoksemista ja pakettirumba on tähän aikaan vuodesta aikamoinen, joten tilauksissakin saattaa kestää.

Joulun odotus on minulle rauhoittumista, ja haluan käyttää vapaa-aikani konsertteihin, elokuviin, leipomiseen ja toreilla kiertelyyn enkä lahjojen miettimiseen.

Vierailija
15/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten toiveet muuttuu joten vähän hankala puoli vuotta etukäteen ostella. Tai no jos ostaa jonkun palapelin niin ehkä sitten..

Oma lapset on vielä pieniä, enkä osta heille vielä ollenkaan ja siskon lapselle ostaa juurikin palapelejä, kirjoja, jne enkä mitään kalliita vuoden hittilahjoja. 

Vierailija
16/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pitkin vuotta lapsenlapsilleni yllätyslahjoja, en tosiaankaan ole jouluihminen. Joulun sanomahan satukirjasta tempaistu ja on käytännössä; osta,osta...kauppias kiittää

Vierailija
17/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita joulua viikkoja, enkä juuri muutenkaan. Pitkin vuotta on erilaisia lahja, tuliais, yms tarpeita ja pyrin ennakoimaan. Ja joulukuussa välttelen kauppoja niin paljon kuin vaan on mahdollista. 

Sama, ostelen pitkin vuotta, jos tulee lahjoiksi sopivia asioita vastaan. Joulukuussa välttelen kauppoja jouluun saakka. Hinnat on silloin tapissa. Mutta joulun jälkeen kun alkaa alet, niin menen kaupoille. Usein ostan aleista seuraavaksi vuodeksi täydennystä joulukoristeisiin ja usein toisen kinkunkin, jonka pilkon pakastimeen. 

Vierailija
18/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap. Olisiko ap vähän tehnyt mieli pilkata muiden kanssa niitä jotka miettii sitä omaa talouden tasapainoaan, eikä vinguta sitä visaa tappiin joulukuussa? 

En asu täällä :)

Ei kun siis mä oikeasti vaan jäin miettimään sitä että kenelle yleensä ottaen tulee mieleen keskellä kesää että ostanpa tuosta pukinkonttiin. Mulle ei vaan tule mutta siis ihan mun huonoutta, tietenkin. 

Eli säästäväisesti eläville ainakin tulee. Hyvä homma. 

Kiitos kommenteista, kunhan aikani kuluksi kyselin. 

Ap

Vierailija
19/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Eikä mulle joulun tekeminen vasta joulukuussa tarkoita visan vinguttamista. En tiedä mistä se ajatus. Se on kyllä totta että kaupoissa on joskus joulun lähestyessä turhan paljon porukkaa. 

Vierailija
20/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei tarvitse ostaa pienille lapsille lahjoja, joten suurin osa on pieniä ja vähän eksoottisempia herkkulahjoja krääsän sijaan. Puolisolle voi ostaa tavaralahjojakin, kun tietää tarkemmin mistä hän pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän