Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ay-liikkeellä on vielä niin paljon kannatusta?

Vierailija
19.10.2018 |

Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.

Kommentit (280)

Vierailija
121/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jo tällä hetkellä monista asioista joutuu neuvottelemaan työpaikkaa vaihtaessa: palkka, edut (työmatkalla, puhelin, lounaita), lomaviikko, liukuvat yms. Miten tilanne olisi eri, jos yleissitovuus poistuisi ja neuvotteluvaraa olisi enemmän?

Olisi kamalaa joutua neuvottelemaan noista. Meidän alalla ei voi, eikä tarvitse neuvotella juuri mistään, työnantajan velvollisuus on huolehtia asiat työntekijöilleen.

Vierailija
122/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.

No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.

Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.

Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.

Jotenkin arvasin, ettet ole ihan terävin puukko.

Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.

Työnantaja tarvitsee edelleen työntekijöitä ja hyviä sellaisia. Ja niille hyville maksetaan ja tehdään sellaiset sopimukset, joilla työntekijät ovat töissä. Vapaa kilpailu toimisi oikein hyvin.

Kuvitteletko tosiaan, että ilman ammattiyhdistysliittoa sinulle kukaan haluaisi maksaa hyvin?

Huonolle työntekijälle ei haluta maksaa. Hyvälle jokainen haluaa maksaa. Kannattaa olla hyvä työssään.

Ei. Tuollalailla vain vaihtuvuus kasvaisi, oikeasti tekijöistä ei tulisi sen parempia. Huonompia vain, koska ei kannattaisi sitoutua. Ja lisäksi uupuminen sairastuttaisi ihmiset.

Selitätkö vähän? Mihin ihmiset uupuu ja ketkä vaihtavat työpaikasta toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.

Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.

Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.

Ihanko itse päätit kahdeksan tunnin työpäivästä ja viiden päivän työviikosta?

Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.

LOL.

Ilman ay-liikettä tekisit 15 tunnin päiviä seitsemänä päivänä viikossa.

Miksi ihmeessä tekisin?

Siksi, kun sulla ei silloin olisi muuta vaihtoehtoa.

Totta kai olisi. Vaihtaa työnantajaa tai työskennellä yksityisenä konsulttina.

Ehkäpä joku muu tekisi sinua halvemmalla?

Ihan varmasti tekisi. Minä pyydän ihan ruokottoman kovaa palkkaa.

Minulle soitellaan silloin kun halutaan sellainen henkilö joka tekee hommat paremmin, ei halvemmalla.

Ja jonain päivänä ne soitot voi loppua. Toki silloin kun hyvin menee, pöljempi voi nousta voimansa tuntoon ja kuvitella että kaikki se on itse ansaittua ja niin tulee aina jatkumaan.

No sitten pitää keksiä jotain muuta tekemistä. En kuitenkaan oleta kenenkään olevan velvollinen minua työllistämään jos eivät koe saavansa minusta rahoilleensa vastinetta.

Miksi sen asian pitäisi sen työnantajan käsityksen mukaan sinun arvostasi ratketa? Jos haluaa antaa sille, kuka siihen ikinä tuleekaan vaikkapa 1500kk?

En ymmärrä kysymystäsi? Minun päivävelotukseni asiakkaan suuntaan on tuo 1500 €, en usko että tuohon ehdottamaasi kuukausipalkkaan on minun tilalleni tulijoita varsinaisesti jonoksi asti. 

Vierailija
124/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.

No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.

Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.

Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.

Jotenkin arvasin, ettet ole ihan terävin puukko.

Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.

Työnantaja tarvitsee edelleen työntekijöitä ja hyviä sellaisia. Ja niille hyville maksetaan ja tehdään sellaiset sopimukset, joilla työntekijät ovat töissä. Vapaa kilpailu toimisi oikein hyvin.

Kuvitteletko tosiaan, että ilman ammattiyhdistysliittoa sinulle kukaan haluaisi maksaa hyvin?

Eihän täällä makseta hyvin, vaikka on nämä ammatiyhdistysliitot mukana kuvioissa. Tietysti liittojen johtajille maksetaan jäsenmaksuista hämmästyttäviä palkkoja.

Nimenomaan maksetaan huonosti esim. Lastentarhanopettajat. Ilman taulukkona listana olisi pakko maksaa paremmin.

Vierailija
125/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jo tällä hetkellä monista asioista joutuu neuvottelemaan työpaikkaa vaihtaessa: palkka, edut (työmatkalla, puhelin, lounaita), lomaviikko, liukuvat yms. Miten tilanne olisi eri, jos yleissitovuus poistuisi ja neuvotteluvaraa olisi enemmän?

Olisi kamalaa joutua neuvottelemaan noista. Meidän alalla ei voi, eikä tarvitse neuvotella juuri mistään, työnantajan velvollisuus on huolehtia asiat työntekijöilleen.

Työnantajat varmaan into piukkana neuvottelevat kaikki mahdolliset edut työntekijöilleeen, jotka kiitokseksi alkavat kiristää vielä enemmän.

Missä maailmassa oikein elätte kiristysfilosofioinenne? Eipä ihme, että maassa on ennätystyöttömyys..

Vierailija
126/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan kallistumaan sille kannalle että ay:tä ja lakkoja haukkuvat kirjoittelijat ovat venäläisiä trolleja. Ei kukaan normaali ihminen voi oikeasti olla työntekijöiden oikeuksia vastaan.

Onneksi on ihmisiä jotka ymmärtää ettei voi kiristää tahtoa läpi kuin pikkulapset joille nämä möhömahaiset liiton miehet haluaa

Vierailija
127/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse neuvotellut työsopimukseni ehdot, lomarahat mukaan lukien, ja teen töitä niin paljon kuin tilanne vaatii - ilman ylityökorvauksia tai tuntien laskemista. Usein viikonloppuisinkin, ihan omasta aloitteesta. Hui kauheeta, hurjaa on. Nämä 38,3 tuntia viikossa tyyppejä en todellakaan ymmärrä, ei niitä onneksi ystäväpiiriini yhtään kuulukaan. Ja tästä irtisanomislaista on vielä pakko sanoa, että hoida hommas kunnolla, niin ei tarvitse pelätä. Ei kukaan hyvää työntekijää halua irtisanoa.

Eli sinua riistetään jo valmiiksi, ja nautit siitä? Toisin sanoen kadehdit meitä, joille päksähtää ylityökorvaukset heti, jos 38,3 h viikossa ylittyy (eli siis yhtään ilmaista työtä ei tarvitse tehdä ja vapaa-aika on omaa aikaa, ei mene työnantajalle)? Voi voi. Jokainen voi sille vapaa-ajalleen hankkia kakkostyön, jos haluaa yhtä huonot olot kuin sull on.

Vierailija
128/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.

Mä taas nuorena en kuulunut liittoon. Sitten päädyin työpaikkaan, jossa oli asiattomasti käyttäytyvä pomo. Liityin liittoon varmuuden vuoksi. Sitten mut irtisanottiin, mielestäni laittomasti. Liiton lakimies neuvotteli entisen työnantajani kanssa ja firma päätti maksaa korvauksia mieluummin kuin mennä oikeuteen. Tämä tapaus teki minusta ay-liikkeen ehdottoman kannattajan.

Ja mihin tuossa sitä liittoa tarvittiin? Samalla tapaa olisit voinut hoitaa tapauksen oman lakimiehen avulla.

Mahtaako sulla olla käsitystä, mitä lakimies veloittaa?

Liittoon kuulumaton säästää sen potin, kun ei tarvitse jäsenmaksuja maksaa..

Vierailija
129/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.

Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.

Ja mitä olisit tehnyt jos työnantaja olisi määrännyt että 10 tuntia töitä päivässä eikä ruokatuntia?

Olisin sanonut että ei kiitos, ja toivottanut onnea rekrytoinnin suhteen.

Entäpä jos olisit rahaston ja se olisi ainoa tarjolla oleva työpaikka? Usein se on todellisuus niille, jotka eivät ole kermape*seitä.

Vierailija
130/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.

LOL.

Miksi ihmeessä tekisin?

Minulle soitellaan silloin kun halutaan sellainen henkilö joka tekee hommat paremmin, ei halvemmalla.

Ja jonain päivänä ne soitot voi loppua. Toki silloin kun hyvin menee, pöljempi voi nousta voimansa tuntoon ja kuvitella että kaikki se on itse ansaittua ja niin tulee aina jatkumaan.

No sitten pitää keksiä jotain muuta tekemistä. En kuitenkaan oleta kenenkään olevan velvollinen minua työllistämään jos eivät koe saavansa minusta rahoilleensa vastinetta.

Miksi sen asian pitäisi sen työnantajan käsityksen mukaan sinun arvostasi ratketa? Jos haluaa antaa sille, kuka siihen ikinä tuleekaan vaikkapa 1500kk?

En ymmärrä kysymystäsi? Minun päivävelotukseni asiakkaan suuntaan on tuo 1500 €, en usko että tuohon ehdottamaasi kuukausipalkkaan on minun tilalleni tulijoita varsinaisesti jonoksi asti. 

No, eiköhän ole niin, että suurimman osan kohdalla asia ei ole niin kuin ehkä sulla. Eli siksi ay-liikettä tarvitaan.

Vierailija
131/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.

Mä taas nuorena en kuulunut liittoon. Sitten päädyin työpaikkaan, jossa oli asiattomasti käyttäytyvä pomo. Liityin liittoon varmuuden vuoksi. Sitten mut irtisanottiin, mielestäni laittomasti. Liiton lakimies neuvotteli entisen työnantajani kanssa ja firma päätti maksaa korvauksia mieluummin kuin mennä oikeuteen. Tämä tapaus teki minusta ay-liikkeen ehdottoman kannattajan.

Ja mihin tuossa sitä liittoa tarvittiin? Samalla tapaa olisit voinut hoitaa tapauksen oman lakimiehen avulla.

Liittoon kuuluva pitää yllä yhteiskuntaa, jossa saa oikeutta, vaikka ei olisi rahaa.

Vierailija
132/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljonko sulla sitten on säästössä niitä liittomaksuja, joita et ole maksanut?

Vierailija
133/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä olisit tehnyt jos työnantaja olisi määrännyt että 10 tuntia töitä päivässä eikä ruokatuntia? Ai, ei työantaja ehdottanut sellaista? Miksiköhän ei, oliskos johtunut Suomen laista, jota AY-liike on ollut mukana sorvaamassa, ettei sun tarttis tapella joka asiasta sen työnantajasi kanssa.

Miksi joku menisi töihin tuollaisilla ehdoilla??

Siksi, että se olisi normi eikä poikkeus.

Välistävedosta, työehtojen polkemisesta/pimittämisesta, nollatuntisopimuksista, eikä vuokratyöhön liittyvästä ihmisen raisk"auksesta tule ikinä mitään normia.

Ennemmin vaikka ihan oikeasti alan viemään teiltä kultalusikka suussa syntyneiltä egoistilteilta he"ngen, jos te katsotte oikeudeksenne viedä yhteiskunnan heikoimmassa asemassa olevilta ihmisiltä oikeuden ihmisarvoiseen elämään.

Minä vihaan kaikkia kiusaajia, hyväksikäyttäjiä, sadisteja ja niitä vi"tun psykopaatteja, jotka pitäis toimittaa kuopan reunalle.

Teistä nyt vaan pitää päästä eroon.

Vierailija
134/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin neuvottelisin itse omat työehtoni. En tarvitse sairausajan palkkoja tai oikeutta hoitaa sairasta lasta palkallisen, haluaisin tehdä pitkiä työpäiviä tai täysiä viikkoja ja pitää pidempiä vapaita, haluaisin pitää kaikki lomat talvella jne. Itseäni ärsyttää suuresti etten voi itse vapaasti sopia oman työsuhteeni asioita itse, vaan joku helkutin ay-liike on välissä sotkemassa asioita.

Ahaa. Siis suuri yritys lakimiehinnen vs. sinä, pikkuinen työntekijä.

Ja sinä viaton uskot pystyvästi neuvottelemaan tasapuolisen sopimuksen? Millä lihaksilla? Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Ja mitäs teet sitten jos työnantaja sanoo, että palkka ja ehdot ovat nämä -- ota tai jätä!

Neuvottelisin sellaisen sopimuksen, minkä itse haluaisin. Jos ei sopimukseen päästäisi, niin tietenkään en paikkaan menisi töihin! Kyllähän jo tällä hetkellä monista eduista ja palkasta joutuu itse neuvottelemaan.

Ja erittäin monissa paikoissa naurettaisiin pihalle, jos intoilisi sellaisista :) Että mistä eduista?

Siis työsuhde matkalippu, puhelinetu, lomat jne. Ihan normaalit jutut, mistä neuvotellaan työsopimusta tehdessä.

Vierailija
135/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden jässäreillä saakin noin tunnin lakimiehen palveluksia. Yleensähän jonkin jutun hoito vie vähintään 10-15h ja maksaa siis ainakin 4000 eurosta ylöspäin. Varsinkin jos aihepiiri ei ole ihan sitä omaa alaa. Koko ajan saa muutakin tukea ja infoa liitosta samalla rahalla. Lisäksi joukkovoiman kasvaessa liitolla on isompi ase neuvotella työntekijöiden eduista. Jos ay niin närästää, niin kannattaa valita ala, jossa sellaista ei ole haittaamassa omaa puurtamista.

Vierailija
136/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin neuvottelisin itse omat työehtoni. En tarvitse sairausajan palkkoja tai oikeutta hoitaa sairasta lasta palkallisen, haluaisin tehdä pitkiä työpäiviä tai täysiä viikkoja ja pitää pidempiä vapaita, haluaisin pitää kaikki lomat talvella jne. Itseäni ärsyttää suuresti etten voi itse vapaasti sopia oman työsuhteeni asioita itse, vaan joku helkutin ay-liike on välissä sotkemassa asioita.

Ahaa. Siis suuri yritys lakimiehinnen vs. sinä, pikkuinen työntekijä.

Ja sinä viaton uskot pystyvästi neuvottelemaan tasapuolisen sopimuksen? Millä lihaksilla? Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Ja mitäs teet sitten jos työnantaja sanoo, että palkka ja ehdot ovat nämä -- ota tai jätä!

Mikä ihmeen kysymys tuo oikein on? Jätän, totta kai. Miksi menisin töihin sellaiseen paikkaan jonne minua ei selvästikään haluta tai tarvita, ehdoilla joita en olisi valmis hyväksymään? Sehän olisi aivan mielisairasta.

No siksi juuri, että ehdot olisivat sellaiset. Vai kenen kuvittelet antavan kaltaisellesi ronkelille töitä, jos edellesi tulee joku halvempi?

Olen viimeisen 10 vuoden aikana vaihtanut työpaikkaa neljästi, ja uskoisin että olen joka kerta ollut se kaikkein kallein vaihtoehto. Ei minua kiinnosta alkaa polkumyymään itseäni, mielummin ryhdyn sitten vaikka oloneuvokseksi.

Joo, aivan, mutta sinä et olekaan mikään suomalaisten enemmistö, etkä keskiarvo. Muita varten on sitten ay-liike.

Vierailija
137/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Siitä kertyy työuran aikana 70 000 €. Kyllä sillä summalla jo pariksi päiväksi lakimiehen palkkaa.

Vierailija
138/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

Miksi ihmeessä tekisin?

Jep, voit mennä vaikka leipäjonoon, kun rahat on loppu, kaverit kaikonneet ja joku muu tekee työsi paremmin &halvemmalla ja millään mitä osaat ei ole kysyntää markkinoilla.

No mitä joku ammattiliitto tuossa kohtaa auttaisi? Painaisi aseen työnantajan ohimolle että nyt palkkaatte tuon mitään osaamattoman paskalortin, tai muuten...?

Vierailija
139/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä nyppii on se että lakko ei saisi aiheuttaa haittaa kenellekkään. No sehän just on lakon pointti että näkyy mitä haittaa on jos tätä ja tuota ei tehdä. Hallitus sai kikyn ja petti heti lupauksensa. Oikeasti aktiivimallikin on syy lakkoilla. Nykyään kun kuka tahansa voi joutua työttömäksi niin jotain kohtuutta niidenkin kohteluun.

Vierailija
140/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse neuvotellut työsopimukseni ehdot, lomarahat mukaan lukien, ja teen töitä niin paljon kuin tilanne vaatii - ilman ylityökorvauksia tai tuntien laskemista. Usein viikonloppuisinkin, ihan omasta aloitteesta. Hui kauheeta, hurjaa on. Nämä 38,3 tuntia viikossa tyyppejä en todellakaan ymmärrä, ei niitä onneksi ystäväpiiriini yhtään kuulukaan. Ja tästä irtisanomislaista on vielä pakko sanoa, että hoida hommas kunnolla, niin ei tarvitse pelätä. Ei kukaan hyvää työntekijää halua irtisanoa.

Eli sinua riistetään jo valmiiksi, ja nautit siitä? Toisin sanoen kadehdit meitä, joille päksähtää ylityökorvaukset heti, jos 38,3 h viikossa ylittyy (eli siis yhtään ilmaista työtä ei tarvitse tehdä ja vapaa-aika on omaa aikaa, ei mene työnantajalle)? Voi voi. Jokainen voi sille vapaa-ajalleen hankkia kakkostyön, jos haluaa yhtä huonot olot kuin sull on.

Voi kuule, kun ei riistetä. Työstä on mahdollista myös tykätä. Palkka ja muut edut on kohdillaan, ja jos aamulla nukuttaa, menen myöhemmin. Tai käyn kampaajalla kesken työpäivän, tai hierojalla firman piikkiin. Ja ihan ilman liittoa olen nämä edut itselleni hankkinut. Tällä alalla kun mitään työehtosopimuksia ei edes ole olemassa, ja hyvin pärjätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi