Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ay-liikkeellä on vielä niin paljon kannatusta?

Vierailija
19.10.2018 |

Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin neuvottelisin itse omat työehtoni. En tarvitse sairausajan palkkoja tai oikeutta hoitaa sairasta lasta palkallisen, haluaisin tehdä pitkiä työpäiviä tai täysiä viikkoja ja pitää pidempiä vapaita, haluaisin pitää kaikki lomat talvella jne. Itseäni ärsyttää suuresti etten voi itse vapaasti sopia oman työsuhteeni asioita itse, vaan joku helkutin ay-liike on välissä sotkemassa asioita.

Ahaa. Siis suuri yritys lakimiehinnen vs. sinä, pikkuinen työntekijä.

Ja sinä viaton uskot pystyvästi neuvottelemaan tasapuolisen sopimuksen? Millä lihaksilla? Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Ja mitäs teet sitten jos työnantaja sanoo, että palkka ja ehdot ovat nämä -- ota tai jätä!

Mikä ihmeen kysymys tuo oikein on? Jätän, totta kai. Miksi menisin töihin sellaiseen paikkaan jonne minua ei selvästikään haluta tai tarvita, ehdoilla joita en olisi valmis hyväksymään? Sehän olisi aivan mielisairasta.

No siksi juuri, että ehdot olisivat sellaiset. Vai kenen kuvittelet antavan kaltaisellesi ronkelille töitä, jos edellesi tulee joku halvempi? Valtaosalla se on työelämässä niin, jos nyt juuri SULLA ei sattuisikaan olemaan, vaan olet joku spesöl, joka sen voi myös etukäteen todistaa.

Vierailija
102/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.

No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.

Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.

Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.

Jotenkin arvasin, ettet ole ihan terävin puukko.

Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.

Työnantaja tarvitsee edelleen työntekijöitä ja hyviä sellaisia. Ja niille hyville maksetaan ja tehdään sellaiset sopimukset, joilla työntekijät ovat töissä. Vapaa kilpailu toimisi oikein hyvin.

Kuvitteletko tosiaan, että ilman ammattiyhdistysliittoa sinulle kukaan haluaisi maksaa hyvin?

Eihän täällä makseta hyvin, vaikka on nämä ammatiyhdistysliitot mukana kuvioissa. Tietysti liittojen johtajille maksetaan jäsenmaksuista hämmästyttäviä palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.

Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.

Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.

Ihanko itse päätit kahdeksan tunnin työpäivästä ja viiden päivän työviikosta?

Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.

LOL.

Ilman ay-liikettä tekisit 15 tunnin päiviä seitsemänä päivänä viikossa.

Miksi ihmeessä tekisin?

Koska pomo käskee ja sopparissa niin lukee.

En todellakaan laittaisi nimeäni sellaiseen sopimukseen. Ettekö te ay-aktiivit sitten lue työsopimuksianne ennen allekirjoittamista?

No, joku muu laittaisi siihen nimensä, jos et sinä sitten :)

No se on sitten sen jonkun muun ongelma, ei minun. Kuka sinä olet kieltämään ihmistä tekemään 15/7 työviikkoa jos hän sitä haluaa?

Ei, vaan sinun, koska työnantaja ei palkkaisi sinua. En minä ketään kiellä, hankkikoot vaikka viisi työtä, jos aikaa liikenee.

Miksi se olisi ongelma että kieltäydyn huonosta sopimuksesta? En ymmärrä? Minusta se kuulostaa vain positiiviselta asialta minun kannaltani.

Vierailija
104/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.

Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.

Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.

LOL.

Miksi ihmeessä tekisin?

Siksi, kun sulla ei silloin olisi muuta vaihtoehtoa.

Totta kai olisi. Vaihtaa työnantajaa tai työskennellä yksityisenä konsulttina.

Ehkäpä joku muu tekisi sinua halvemmalla?

Ihan varmasti tekisi. Minä pyydän ihan ruokottoman kovaa palkkaa.

Minulle soitellaan silloin kun halutaan sellainen henkilö joka tekee hommat paremmin, ei halvemmalla.

Ja jonain päivänä ne soitot voi loppua. Toki silloin kun hyvin menee, pöljempi voi nousta voimansa tuntoon ja kuvitella että kaikki se on itse ansaittua ja niin tulee aina jatkumaan.

No sitten pitää keksiä jotain muuta tekemistä. En kuitenkaan oleta kenenkään olevan velvollinen minua työllistämään jos eivät koe saavansa minusta rahoilleensa vastinetta.

Miksi sen asian pitäisi sen työnantajan käsityksen mukaan sinun arvostasi ratketa? Jos haluaa antaa sille, kuka siihen ikinä tuleekaan vaikkapa 1500kk?

Vierailija
105/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen kuin aloittaja. Ay-liikkeelle oli aikansa ja paikkansa, mutta ay-liikkeen ansiosta myös suomalaisen työn hinta on koko ajan noussut. Maailmassa tehdään halvemmalla ja huonommilla työehdoilla. Ja myös suomalaiset duunarit tykkäävät ostaa sieltä, mistä saavat halvimmalla. Paperimiehet eivät ole enää aikoihin innoissaan lakkoilleet ja nostaneet jatkuvilla lakoilla palkkojaan, koska paperiteollisuus on vähitellen siirtynyt pois Suomesta. Ay-liikkeet eivät tunnu tajuavan, että jos työnteko ei enää kiinnosta suomalaisia, suomalaiset ovat työntekijöinä korvattavissa.

Vierailija
106/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.

Mä taas nuorena en kuulunut liittoon. Sitten päädyin työpaikkaan, jossa oli asiattomasti käyttäytyvä pomo. Liityin liittoon varmuuden vuoksi. Sitten mut irtisanottiin, mielestäni laittomasti. Liiton lakimies neuvotteli entisen työnantajani kanssa ja firma päätti maksaa korvauksia mieluummin kuin mennä oikeuteen. Tämä tapaus teki minusta ay-liikkeen ehdottoman kannattajan.

Ja mihin tuossa sitä liittoa tarvittiin? Samalla tapaa olisit voinut hoitaa tapauksen oman lakimiehen avulla.

No siinä elämäntilanteessa mulla ei olisi ollut siihen rahaa eikä energiaa. Ja olihan siinä periaatteellinen puoli, tajusin mitä varten ammattiliitot on.

Vierailija
107/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.

Mä taas nuorena en kuulunut liittoon. Sitten päädyin työpaikkaan, jossa oli asiattomasti käyttäytyvä pomo. Liityin liittoon varmuuden vuoksi. Sitten mut irtisanottiin, mielestäni laittomasti. Liiton lakimies neuvotteli entisen työnantajani kanssa ja firma päätti maksaa korvauksia mieluummin kuin mennä oikeuteen. Tämä tapaus teki minusta ay-liikkeen ehdottoman kannattajan.

Ja mihin tuossa sitä liittoa tarvittiin? Samalla tapaa olisit voinut hoitaa tapauksen oman lakimiehen avulla.

Mahtaako sulla olla käsitystä, mitä lakimies veloittaa?

Vierailija
108/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä olisit tehnyt jos työnantaja olisi määrännyt että 10 tuntia töitä päivässä eikä ruokatuntia?

Olisin sanonut että ei kiitos, ja toivottanut onnea rekrytoinnin suhteen.

Vierailija
109/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin liittoon sen jälkeen, kun työpaikaltani irtisanottiin iso joukko työntekijöitä tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Kuitenkin tuolta samalta ajalta johdolle maksettiin huippubonukset, jollaisia ei oltu koskaan nähty.

Vierailija
110/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

Miksi ihmeessä tekisin?

Koska pomo käskee ja sopparissa niin lukee.

En todellakaan laittaisi nimeäni sellaiseen sopimukseen. Ettekö te ay-aktiivit sitten lue työsopimuksianne ennen allekirjoittamista?

No, joku muu laittaisi siihen nimensä, jos et sinä sitten :)

No se on sitten sen jonkun muun ongelma, ei minun. Kuka sinä olet kieltämään ihmistä tekemään 15/7 työviikkoa jos hän sitä haluaa?

Ei, vaan sinun, koska työnantaja ei palkkaisi sinua. En minä ketään kiellä, hankkikoot vaikka viisi työtä, jos aikaa liikenee.

Miksi se olisi ongelma että kieltäydyn huonosta sopimuksesta? En ymmärrä? Minusta se kuulostaa vain positiiviselta asialta minun kannaltani.

Siksi, että sillä menolla, ettei ole rajoja, olisi tarjolla suurimmalle osalle vain sellaisia huonoja sopimuksia.

Vierailija
111/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aikanne kun työpaikoillanne pelleilette ja kiristelette, ei niitä enää kohta ole riesana.

Ahneus on kasvanut syödessä nykyajan ”työläisilläkin”, ahkerat työntekijät ovat erikseen. Kai Suomella meni liian hyvin, kun teillä noin tekee mieli iskeä lakkoaseella maan polvet tohjoksi, jälleen kerran.

Kai sitä piristystä pitkään syksyyn noinkin voi saada, mene tiedä.

Vierailija
112/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä olisit tehnyt jos työnantaja olisi määrännyt että 10 tuntia töitä päivässä eikä ruokatuntia? Ai, ei työantaja ehdottanut sellaista? Miksiköhän ei, oliskos johtunut Suomen laista, jota AY-liike on ollut mukana sorvaamassa, ettei sun tarttis tapella joka asiasta sen työnantajasi kanssa.

Miksi joku menisi töihin tuollaisilla ehdoilla??

Siksi, että se olisi normi eikä poikkeus.

Vierailija
113/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.

No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.

Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.

Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.

Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.

Miksi noin tapahtuisi? Teen nyt jo hyvin pitkää viikkoa eikä ammattiliitto ole minua auttanut. En tarvitse siis ammattiliittoa siksi, että pelkäisin työviikkoni vielä pidentyvän. Raskausajat on maksanut kela ja sairastumiset menee nytkin omasta pussista. Jälleen ei minulla ole ammattiliitolle käyttöä, joten pelottelusi ei minua hetkauta.

On totta, että lakisääteinen työterveyshuolto ei sisällä sairaanhoitoa. - Mutta, jos epäilet  että sairauteni on aiheutunut työstä, niin ota yhteyttä työterveyshuoltoon. Työterveyshuolto arvioi työn terveydellisen merkityksen ja ohjaa sinut tarvittaessa lisätutkimuksiin ammattitautiepäilyn selvittämiseksi

lakisääteinen työterveyshuolto koskee kaikkia työntekijöitä ja on Suomessa varsin laaja-alainen. Lakisääteiseen työterveyshuoltoon sisältyvät ainakin

työpaikan terveysvaarojen selvittäminen työpaikkaselvityksen avulla

työpaikan terveysriskeihin perustuvat terveystarkastukset

toimenpide-ehdotukset työolojen parantamiseksi ja työkyvyn edistämiseksi

neuvonta ja ohjaus sekä tietojen antaminen työolojen kehittämisestä ja työntekijöiden terveydestä

työkykyä ylläpitävään toimintaan osallistuminen

työpaikan ensiapuvalmiuden ohjaus

työkyvyn heiketessä työntekijän terveyden seuraaminen, työssä selviytymisen edistäminen, kuntoutusneuvonta sekä kuntoutukseen ohjaaminen.

Vierailija
114/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin neuvottelisin itse omat työehtoni. En tarvitse sairausajan palkkoja tai oikeutta hoitaa sairasta lasta palkallisen, haluaisin tehdä pitkiä työpäiviä tai täysiä viikkoja ja pitää pidempiä vapaita, haluaisin pitää kaikki lomat talvella jne. Itseäni ärsyttää suuresti etten voi itse vapaasti sopia oman työsuhteeni asioita itse, vaan joku helkutin ay-liike on välissä sotkemassa asioita.

Ja sinä viaton uskot pystyvästi neuvottelemaan tasapuolisen sopimuksen? Millä lihaksilla? Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Ja mitäs teet sitten jos työnantaja sanoo, että palkka ja ehdot ovat nämä -- ota tai jätä!

Neuvottelisin sellaisen sopimuksen, minkä itse haluaisin. Jos ei sopimukseen päästäisi, niin tietenkään en paikkaan menisi töihin! Kyllähän jo tällä hetkellä monista eduista ja palkasta joutuu itse neuvottelemaan.

Ja erittäin monissa paikoissa naurettaisiin pihalle, jos intoilisi sellaisista :) Että mistä eduista?

Vierailija
115/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse neuvotellut työsopimukseni ehdot, lomarahat mukaan lukien, ja teen töitä niin paljon kuin tilanne vaatii - ilman ylityökorvauksia tai tuntien laskemista. Usein viikonloppuisinkin, ihan omasta aloitteesta. Hui kauheeta, hurjaa on. Nämä 38,3 tuntia viikossa tyyppejä en todellakaan ymmärrä, ei niitä onneksi ystäväpiiriini yhtään kuulukaan. Ja tästä irtisanomislaista on vielä pakko sanoa, että hoida hommas kunnolla, niin ei tarvitse pelätä. Ei kukaan hyvää työntekijää halua irtisanoa.

Vierailija
116/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tarvitsee edelleen työntekijöitä ja hyviä sellaisia. Ja niille hyville maksetaan ja tehdään sellaiset sopimukset, joilla työntekijät ovat töissä. Vapaa kilpailu toimisi oikein hyvin.

Kuvitteletko tosiaan, että ilman ammattiyhdistysliittoa sinulle kukaan haluaisi maksaa hyvin?

Huonolle työntekijälle ei haluta maksaa. Hyvälle jokainen haluaa maksaa. Kannattaa olla hyvä työssään.

No höpö höpö. Aina löytyy meidän jokaisen tilalle parempi ja terveempi työntekijä. Harva niin hyvä, ettei työnantaja ilman pärjäisi ja vaihtamalla ei.paranisi tilaisuuden tullen.

Ilman Ay-liikettä laittomien lakkojen.uhka on todellinen ja se vasta kalliiksi tulisikin.

Nämä lakot ovat hyvä esimerkki siitä, että täällä Suomessa meillä ei ole mitään edellytyksiä, kykyä, yhteistyöhalua, hyväntahtoisuutta jne. todellisen kriisin sattuessa, kun näyttää siltä keskustelujen perusteella, että lyhyt lakkokin, josta ilmoitettu hyvissä ajoin aiheuttaa ongelmia "hengissä pysymiseen".

Vierailija
117/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kysymys tuo oikein on? Jätän, totta kai. Miksi menisin töihin sellaiseen paikkaan jonne minua ei selvästikään haluta tai tarvita, ehdoilla joita en olisi valmis hyväksymään? Sehän olisi aivan mielisairasta.

No siksi juuri, että ehdot olisivat sellaiset. Vai kenen kuvittelet antavan kaltaisellesi ronkelille töitä, jos edellesi tulee joku halvempi?

Olen viimeisen 10 vuoden aikana vaihtanut työpaikkaa neljästi, ja uskoisin että olen joka kerta ollut se kaikkein kallein vaihtoehto. Ei minua kiinnosta alkaa polkumyymään itseäni, mielummin ryhdyn sitten vaikka oloneuvokseksi.

Vierailija
118/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jo tällä hetkellä monista asioista joutuu neuvottelemaan työpaikkaa vaihtaessa: palkka, edut (työmatkalla, puhelin, lounaita), lomaviikko, liukuvat yms. Miten tilanne olisi eri, jos yleissitovuus poistuisi ja neuvotteluvaraa olisi enemmän?

Vierailija
119/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

Miksi ihmeessä tekisin?

Siksi, kun sulla ei silloin olisi muuta vaihtoehtoa.

Totta kai olisi. Vaihtaa työnantajaa tai työskennellä yksityisenä konsulttina.

Ehkäpä joku muu tekisi sinua halvemmalla?

Ihan varmasti tekisi. Minä pyydän ihan ruokottoman kovaa palkkaa.

Minulle soitellaan silloin kun halutaan sellainen henkilö joka tekee hommat paremmin, ei halvemmalla.

Ja jonain päivänä ne soitot voi loppua. Toki silloin kun hyvin menee, pöljempi voi nousta voimansa tuntoon ja kuvitella että kaikki se on itse ansaittua ja niin tulee aina jatkumaan.

No sitten pitää keksiä jotain muuta tekemistä. En kuitenkaan oleta kenenkään olevan velvollinen minua työllistämään jos eivät koe saavansa minusta rahoilleensa vastinetta.

Jep, voit mennä vaikka leipäjonoon, kun rahat on loppu, kaverit kaikonneet ja joku muu tekee työsi paremmin &halvemmalla ja millään mitä osaat ei ole kysyntää markkinoilla.

Vierailija
120/280 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kikyn puhutaan olevan harjoittelua "paikalliseen sopimiseen". Mitä neuvottelemista siinä kikyssä on, kun jos se, mitä työntekijä ehdottaa työnantajalle ei tälle sovi, ta:lla on oikeus laittaa kiky ankarimman mukaan, eli 24 tuntia töitä yrityksessä lisää ilman siis mitään korvauksia. Mitä paikallista SOPIMISTA tällainen on???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi