Miten ay-liikkeellä on vielä niin paljon kannatusta?
Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.
Kommentit (280)
Montako normaalipainoista ay aktivistia tunnette?
Mikä olisi heidän työkyky normi töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.
No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.
Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.
Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.
Jotenkin arvasin, ettet ole ihan terävin puukko.
Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.
Miksi noin tapahtuisi? Teen nyt jo hyvin pitkää viikkoa eikä ammattiliitto ole minua auttanut. En tarvitse siis ammattiliittoa siksi, että pelkäisin työviikkoni vielä pidentyvän. Raskausajat on maksanut kela ja sairastumiset menee nytkin omasta pussista. Jälleen ei minulla ole ammattiliitolle käyttöä, joten pelottelusi ei minua hetkauta.
En pelottele vaan kerron, mikä on edessä, jos päästetään kettu kanatarhaan. Mutta, pitäkää illuusionne kyvystänne neuvotella asianne paremmin ilman liittoja. Tämä riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ay-maksut pitäisi itse maksaa, niin moni hoksaisi miten paljon rahaa niihin menee ja eroaisi liitosta.
Pitäähän ne itse maksaa. Minäkin maksan joka kuukausi 21 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike o jämähtänyt jonnekin 50-luvulle. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, niin ay-liikkeen ansioiksi luetellaan asioita, jotka on saavutettu 50 vuotta sitten. Mihin ay-liikettä on tarvittu sen jälkeen? Muuta kuin näihin tyhjänpäiväisiin riitelyihin.
Höpsis propagandapelle. Otapa selvää miten Suomessa on asiat hoidettu suhteellisen tasa-arvoisesti kolmikantaisella sopimisella.
Nyt kun nykyinen hallitus meni työnantajien puolelle kansaa vastaan, niin homma ei toimi ja työntekijöiden oikeuksia ollaan huonontamassa joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esmes pitämään silmällä niitä asioita. Kanatarha suojaa kanoja ketulta. Mitä tapahtuu, jos se kanatarha poistetaan, kun ei se kettu tähänkään asti ole kanoja napannut? V**** miten yksinkertaisia kirjoittajia täällä on.
Eli myönnät itsekin, että ay-liike ei ole saavuttanut mitään uutta enää 50 vuoteen.
Kuten ap sanoo, niin on käsittämätöntä, että niinkin paljon on vielä kannatusta. Tulee varmaan ihan vanhemmilta opittuna perintönä se, että pitää kuulua liittoon. Koska pitää.
Otetaan vaan ammattiliitot pois. Pääset sinäkin tekemään riittävän pitkää työpäivää ja -viikkoa. Kun sairastut tai tulet raskaaksi --> kenkää. Siinä on se sinun toivomasi tulos.
Miksi noin tapahtuisi? Teen nyt jo hyvin pitkää viikkoa eikä ammattiliitto ole minua auttanut. En tarvitse siis ammattiliittoa siksi, että pelkäisin työviikkoni vielä pidentyvän. Raskausajat on maksanut kela ja sairastumiset menee nytkin omasta pussista. Jälleen ei minulla ole ammattiliitolle käyttöä, joten pelottelusi ei minua hetkauta.
En pelottele vaan kerron, mikä on edessä, jos päästetään kettu kanatarhaan. Mutta, pitäkää illuusionne kyvystänne neuvotella asianne paremmin ilman liittoja. Tämä riittää minulle.
Haha mitä liitto nyt muka neuvottelee?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.
Onhan se hienoa, että joukossamme ja tälläkin palstalla kohtaa teitä etuoikeutettuja joilla on kaikki asiat hyvin ja mallikkaasti; lienee kohtuutonta vaatia pientä ymmärrystä ja ksäitystä siitä, että Suomessa ilman ammattiliittojen merkittävää panosta ajaa työntekijöille oikeuksia olisi monen "tavallisemman duunarin" -kuului hän liittoon tai ei- huomattavasti surkeampi. - Paljossa ammattiliittojen ansiota on myös se, että (mm) työlainsäädännössä on otettu tai on pyritty ottamaan huomioon kaikkien työntekijöiden oikeudet, eikä vain heidän, jotka kuuluvat liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinoiden tulee joustaa nykypäivänä ja uskoisin, että ainakin nykynuoriso tämän myöskin tietää. En ymmärrä mitkä mittasuhteet saanut hallituksen ihan mitättömät toimenpiteet.
Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.
Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.
Ihanko itse päätit kahdeksan tunnin työpäivästä ja viiden päivän työviikosta?
Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.
LOL.
Ilman ay-liikettä tekisit 15 tunnin päiviä seitsemänä päivänä viikossa.
Miksi ihmeessä tekisin?
Että sulla ois töitä!
Omalla alalla ei tarvitse tehdä minuuttiakaan enempää kuin 38,3 tuntia viikossa ilman ylityökorvauksia. Mites sulla?
Teen yleensä noin 25-30 tuntia viikossa. Työnantaja ei maksa minulle siitä, että teen "tunteja", vaan siitä että teen töitä ja tuotan rahaa.
Kyllä se valta alkaa vähetä, kunhan saadaan jäsenmaksujen verovähennysoikeus pois, liittojen tulos verolle ja lopetetaan maksujen periminen palkanmaksun yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorisolle on NEUVOTELTU ja välillä pakon edessä lakkoiltukin niin hyvä työelämä, että nykynuoriso ei tiedä itseasiassa paljon mitään siitä asiasta.
Jaa? En kyllä muista kenenkään muun kuin minun itseni istuneen siellä työnantajan edustajan kanssa työsopimusta sorvaamassa sekä palkkaneuvotteluissa.
Itse olen kyllä joutunut neuvottelemaan työviikkoni pituudeksi 35 h, ei ole ay-liike ollut mukana.
LOL.
Millä perusteella väität noin? Itse työnantajana tarkkailen mitä kukin työntekijä jaksaa ja mihin vuorokaudenaikaan on parhaimmillaan. Työnteosta sovitaan sitten sen mukaan. Näin päästään tulokseen, joka miellyttää molempia osapuolia. Ei tämä maailma - tai edes työelämä - niin pelottava paikka ole :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ay-maksut pitäisi itse maksaa, niin moni hoksaisi miten paljon rahaa niihin menee ja eroaisi liitosta.
Voi pöljä jos luulet että ne niillä maksuilla pyörii.
Onneksi meidän alalla kikystä saadaan irtisanoutua vuoden 2019 lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten eroaisin, jos se jonkun muun rahoilla pyörii???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL.
Miksi ihmeessä tekisin?
Siksi, kun sulla ei silloin olisi muuta vaihtoehtoa.
Totta kai olisi. Vaihtaa työnantajaa tai työskennellä yksityisenä konsulttina.
Ehkäpä joku muu tekisi sinua halvemmalla?
Ihan varmasti tekisi. Minä pyydän ihan ruokottoman kovaa palkkaa.
Minulle soitellaan silloin kun halutaan sellainen henkilö joka tekee hommat paremmin, ei halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL.
Miksi ihmeessä tekisin?
Siksi, kun sulla ei silloin olisi muuta vaihtoehtoa.
Totta kai olisi. Vaihtaa työnantajaa tai työskennellä yksityisenä konsulttina.
Kuvitteletko ihan tosissasi, että mikään ei muuttuisi mikäli ammattiliitot kiellettäisiin?
No varmaan mahdollisuuteni sopia työsopimukseni ehdoista laajenisi entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja tarvitsee edelleen työntekijöitä ja hyviä sellaisia. Ja niille hyville maksetaan ja tehdään sellaiset sopimukset, joilla työntekijät ovat töissä. Vapaa kilpailu toimisi oikein hyvin.
Kuvitteletko tosiaan, että ilman ammattiyhdistysliittoa sinulle kukaan haluaisi maksaa hyvin?
Huonolle työntekijälle ei haluta maksaa. Hyvälle jokainen haluaa maksaa. Kannattaa olla hyvä työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jokin muun olisi nyt hyvä syy lakata sitä rahaa antamasta. Maksa sinä liittosi jos se sinusta kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL.
Millä perusteella väität noin? Itse työnantajana tarkkailen mitä kukin työntekijä jaksaa ja mihin vuorokaudenaikaan on parhaimmillaan. Työnteosta sovitaan sitten sen mukaan. Näin päästään tulokseen, joka miellyttää molempia osapuolia. Ei tämä maailma - tai edes työelämä - niin pelottava paikka ole :-)
Millä alalla?
Ei noin toimita kuin aniharvoissa paikoissa. Ulistaan, ettei ole rahaa, (vaikka todel lakin on) jotta saadan työntekijät tuntemaan huonoa omaatuntoa siitä, että eivät halua uhrautua työnteolle ja a vot, riisto on yhteinen "sopimus".
Vierailija kirjoitti:
Kuuluin nuorena niin vuoden liittoon. Erosin. Rahan tuhlausta. Nyt olen täysin vakuuttunut että päätökseni oli oikea.
Mä taas nuorena en kuulunut liittoon. Sitten päädyin työpaikkaan, jossa oli asiattomasti käyttäytyvä pomo. Liityin liittoon varmuuden vuoksi. Sitten mut irtisanottiin, mielestäni laittomasti. Liiton lakimies neuvotteli entisen työnantajani kanssa ja firma päätti maksaa korvauksia mieluummin kuin mennä oikeuteen. Tämä tapaus teki minusta ay-liikkeen ehdottoman kannattajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jokin muun olisi nyt hyvä syy lakata sitä rahaa antamasta. Maksa sinä liittosi jos se sinusta kannattaa.
Niin kenen? Kuka sinne rahaa antaa?