Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset isälle yöksi?

Vierailija
19.10.2018 |

Tilanne siis se ettei lasten isä ole ollut vuosiin elämässämme. Isällä päihdeongelmaa. Nyt on kuitenkin sen suhteen raitistunut joten kykeni tavata lapsia. Heillä kuulemma niin kiva nyt, että tahtoisivat yön yli vielä viettää yhdessä. Minulla ei sinänsä ole mitään sitä vastaan, isä vaikutti ihan hyvinvoivalta ja tasapainoisen oloiselta kun näin häntä. Jotenkin vain silti tulee olo, että onkohan tämä nyt hyvä idea. Minulla on yksinhuoltajuus joten vaikka lapset ovat isänsä kanssa, jos jotain käy, on se tavallaan vastuullani silloinkin. Mitä mieltä olette? Toisaalta en halua lapsilta enkä isältä riistää mahdollisuutta olla yhdessä, mutta toisaalta päiväkseltään näkeminenkin olisi ehkä riittänyt. Miten toimisitte? Ja tosiaan sitä ei tarvitse pelätä että olisi päihteiden käyttöä. Hän ei silloin halua edes tavatakaan itsekään.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Jos isä on varmasti selvinpäin, niin mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua?

Vierailija
2/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä lisääntymiskumppanisi aikoinaan valitsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ala-koululaisia.

Vierailija
4/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteiden käyttö aiheuttaa usein myös mielenterveysongelmia. En ole isän kanssa ollut tekemisissä joten en yhtään tiedä kuinka hän oikeasti voi. Sepä se tässä mietityttääkin. -ap

Vierailija
5/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, et nyt on sovittu päiväkylästä, joten pidetään sopimuksesta kiinni. Mutta samalla sanoisin, et voidaan seuraava reissu suunnitella yökyläilyksi. Sit ehtis jutella lasten kanssa fiiliksistä isän kanssa olemisesta ja ehtis kertoa myös isälle lasten rutiineista yms.

Vierailija
6/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä lisääntymiskumppanisi aikoinaan valitsit.

No ei se nyt ihan niinkään, aika voimaton siinä on valintoineen kun toinen ihminen päättää alkaa käyttää päihteitä. Mutta joo, samaa olen tässä mielessäni kironnut. -ap

Vierailija
7/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittaisin päivävierailuista ensin ja vaihtaisin yökyläilyyn ja siihen säännölliseen joka toinen viikonloppu-rytmiin vasta ehkä muutaman kuukauden päästä aikaisintaan.

Vierailija
8/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on sen verran fiksu, että itsekin tajuaa olla tapaamatta lapsia päihtyneenä eikä päihteiden käyttö ole ongelma, niin mitä pahimmillaan voisi sattua? Jos hänellä on mt-ongelmia, niin joku kilahtaminen vai väkivalta vai mitä? Eikö tuo kaikki voi tapahtua myös jos näkevät päiväseltään esim koko päivän 10h, miten yksi yö asiaan vaikuttaa?

Jotenkin kiva että on raitistunut ja tavannut lapsia. Ja että tunne on molemminpuolinen ja haluavat viettää lisää aikaa. Oma suhtautumisesi tuntuu myös reilulta, et halua kieltää lapsilta isää.

Vierailija
9/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, et nyt on sovittu päiväkylästä, joten pidetään sopimuksesta kiinni. Mutta samalla sanoisin, et voidaan seuraava reissu suunnitella yökyläilyksi. Sit ehtis jutella lasten kanssa fiiliksistä isän kanssa olemisesta ja ehtis kertoa myös isälle lasten rutiineista yms.

Tässä on ollut yhteydenpitoa niin harvakseltaan, että en periaatteessa halua edes alkaa ehdotella niitä seuraavia tapaamisia. Tämän isän elämän käänteet ovat hyvin nopeita joten yleensä kun tapaavat, hyvin menee ja kivaa on, sitten taas taukoa perään.. Kuukausista jopa vuosiin.

Vierailija
10/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä sinun mielikuvissa lapsille tapahtuu?

Vierailija
11/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ala-koululaisia.

Eka- ja kuudesluokkainen ovat valovuosien päässä toisistaan joten aika laaja käsite.

Vierailija
12/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielikuvassa lapset otetaan huostaan, koska olen antanut heidät heidän isälleen, jonka elämäntyyli on kyseenalainen ja joka on henkisesti epävakaa. Että olen tehnyt jo tässä virheen, että ylipäänsä tapaavat. Sellainen olo on. Mutta yritän olla rauhallisesti ja tosiaan kaikki oli hyvin. Mutta tuollainen tunne minulle tulee.

Vierailija
13/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielikuvassa lapset otetaan huostaan, koska olen antanut heidät heidän isälleen, jonka elämäntyyli on kyseenalainen ja joka on henkisesti epävakaa. Että olen tehnyt jo tässä virheen, että ylipäänsä tapaavat. Sellainen olo on. Mutta yritän olla rauhallisesti ja tosiaan kaikki oli hyvin. Mutta tuollainen tunne minulle tulee.

Sulla taitaa olla liian vilkas mielikuvitus.

Vierailija
14/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heidän henki jotenkin vaarassa?

Vierailija
15/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla liian vilkas mielikuvitus.

No sekin! :D ja toisaalta minulla on myös trauma jäänyt ex miehestäni. Joten ehkä se vaikuttaa.

Vierailija
16/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut yhteydenpitoa niin harvakseltaan, että en periaatteessa halua edes alkaa ehdotella niitä seuraavia tapaamisia. Tämän isän elämän käänteet ovat hyvin nopeita joten yleensä kun tapaavat, hyvin menee ja kivaa on, sitten taas taukoa perään.. Kuukausista jopa vuosiin.

Eihän sun tarvitse päivämäärää olla tarjoamassa vaan sanot vaan "seuraavalla kerralla". Se tuo viestin isälle, et nyt meni hyvin ja sillä on merkitystä. Ja ehdit todiaan jutella lastenkin fiiliksistä.

Jos siis pidät vaihtoehtona antaa lasten jäädä nyt suoraan isälle yöksi, niin riskittömämpi tämä vaihtoehto minusta on.

Vierailija
17/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. En usko että olisi vaaraksi mitenkään lapsille sillä tavalla.

Vierailija
18/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että tavattoman monet lapset elää päihde- ja mielenterveysperheissä, eikä heitä oteta huostaan, vaikka vanhemmissa voidaan osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka?

Vierailija
19/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun tarvitse päivämäärää olla tarjoamassa vaan sanot vaan "seuraavalla kerralla". Se tuo viestin isälle, et nyt meni hyvin ja sillä on merkitystä. Ja ehdit todiaan jutella lastenkin fiiliksistä.

Jos siis pidät vaihtoehtona antaa lasten jäädä nyt suoraan isälle yöksi, niin riskittömämpi tämä vaihtoehto minusta on.

Totta! Tosin nyt on syysloma että ehkä siksikin ajattelivat yökylää nyt. Yleensä arkivklp muutenkin erilailla kiireisiä. Pelkään myös pahoittavani lasten mielet sekä loukkaavani lasten isää kieltäytymällä.

Vierailija
20/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. En usko että olisi vaaraksi mitenkään lapsille sillä tavalla.

No, rauhoitu sitten.