Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset isälle yöksi?

Vierailija
19.10.2018 |

Tilanne siis se ettei lasten isä ole ollut vuosiin elämässämme. Isällä päihdeongelmaa. Nyt on kuitenkin sen suhteen raitistunut joten kykeni tavata lapsia. Heillä kuulemma niin kiva nyt, että tahtoisivat yön yli vielä viettää yhdessä. Minulla ei sinänsä ole mitään sitä vastaan, isä vaikutti ihan hyvinvoivalta ja tasapainoisen oloiselta kun näin häntä. Jotenkin vain silti tulee olo, että onkohan tämä nyt hyvä idea. Minulla on yksinhuoltajuus joten vaikka lapset ovat isänsä kanssa, jos jotain käy, on se tavallaan vastuullani silloinkin. Mitä mieltä olette? Toisaalta en halua lapsilta enkä isältä riistää mahdollisuutta olla yhdessä, mutta toisaalta päiväkseltään näkeminenkin olisi ehkä riittänyt. Miten toimisitte? Ja tosiaan sitä ei tarvitse pelätä että olisi päihteiden käyttöä. Hän ei silloin halua edes tavatakaan itsekään.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä huolesi, mutta mitä sinä loppuen lopuksi pelkäät? Että isä on päihtynyt? Vai väkivaltainen? Vai mitä?

Onko isä selvinpäin, onko hänen asiat kunnossa, onko lasten turvallista hänen luonaan, kuinka isän mielenterveys voi. Nämä ovat huolenaiheita ja syystä.

Vierailija
62/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päättänyr asian jo, ja haluaa sille vahvistuksen täältä. Edelleen ap on myös viriviritööttööt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niissä sinun mielikuvissa lapsille tapahtuu?

Minun mielikuvassa lapset otetaan huostaan, koska olen antanut heidät heidän isälleen, jonka elämäntyyli on kyseenalainen ja joka on henkisesti epävakaa. Että olen tehnyt jo tässä virheen, että ylipäänsä tapaavat. Sellainen olo on. Mutta yritän olla rauhallisesti ja tosiaan kaikki oli hyvin. Mutta tuollainen tunne minulle tulee.

Kai tiedät, että tavattoman monet lapset elää päihde- ja mielenterveysperheissä, eikä heitä oteta huostaan, vaikka vanhemmissa voidaan osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka?

Tiedän toki. Omat eivät ole joutuneet elämään niin, siksi ehkä otankin tämän raskaasti.

Minkä otat raskaasti? Pelkäät, että se on jotenkin sinulta pois, jos isä on pysyvämmin lasten elämässä?

Ei suinkaan. Haluan vain että lapseni voivat hyvin missä sitten ovatkaan.

Eivätkö he nyt voi hyvin?

Voivat kyllä. Kuten sanoin niin silti epäilyttää tuon isän touhu. Kyllä siinä menee aikaa, ennen kuin pystyy turvallisin mielin olla. Isä kun ei ole ollut juurikaan lasten kanssa niin ihan siis perusasiatkin mietityttää vaikka hän niistä hyvin suoriutuisikin. Tämä on ehkä siitä outo tilanne, että lapset eivät yleensä ole yötä missään ja kun eivät ole niin usein nähneet saati yötä olleet. Tämä yökylä piti itseasiassa toteuttaa jo kesällä että sitä on jo siirretty ja arki vklp eivät ole meille oikein sopineet harrastusten koulujen ym vuoksi.

Ei se isä lapsia rikki yhdessä yössä saa. Käytit harrastuksia tekosyynä? Alakoulu ikäisen harrastukset tuskin on niin tärkeitä ettei niistä voi pois olla? Mitä seuraavaksi? Sulla on kana uunissa?

En ole tekosyynä mitään käyttänyt. Fakta vain on, että kouluarki ja ne viikonloput ovat usein sellaisia, että lomilla sitten helpompi tehdä enemmän asioita. Harrastukset ovat hyvin tärkeitä kuten koulunkäyntikin. Kuten myös lepo. Meillä on perheenä ihan omat rutiinit ja tavat ja menot. Niitä ei ole tarvinnut suhteuttaa isän tapaamisiin koska isä tapaa harvoin. Ja silloin harvoin kun tapaa, se voidaan tehdä silloin kun siihen on aikaa. -ap

Isällähän ei voi levätä, kulkea harrastutuksiin ja tehdä koulujuttuja. Isä saa olla isä kun teillä on siihen aikaa. Nyt alan rajumaan millainen ihminen on vierraannuttaja.

Isä ei ole ollut vuosiin isä kun ei ole halunnut olla. Että kyllä se harrastuksiin vieminen on minun vastuulla ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
64/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on päättänyr asian jo, ja haluaa sille vahvistuksen täältä. Edelleen ap on myös viriviritööttööt.

Lastensuojelussa työskentelevä henkilö kommentoi tänne aiemmin ja sain häneltä aika yhtenevän mielipiteen omaani. Kiitos hänelle. Syy miksi tänne kirjoitin, halusin vain kuulla näkemyksiä ja kokemuksia, ja ehkä hiemam purkautua. Toisaalta joo, huolehdin varmaan liikaa. Mutta hitaasti ei tee pahitteeksi edetä.

Vierailija
65/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä huolesi, mutta mitä sinä loppuen lopuksi pelkäät? Että isä on päihtynyt? Vai väkivaltainen? Vai mitä?

Onko isä selvinpäin, onko hänen asiat kunnossa, onko lasten turvallista hänen luonaan, kuinka isän mielenterveys voi. Nämä ovat huolenaiheita ja syystä.

Jos päästät lapset sinne, niin etkö voi luottaa lasten arviointikykyyn? Jos lapset tuntevat itsensä turvallisiksi, ja heitä ei pelota mikään.

Vierailija
66/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päästät lapset sinne, niin etkö voi luottaa lasten arviointikykyyn? Jos lapset tuntevat itsensä turvallisiksi, ja heitä ei pelota mikään.

Mitä väliä lasten arviointikyvyllä on? Eihän ne kykene aikuisten tapaan arvioimaan asioita. Heidän mielipiteen voi ohittaa täysin. Lasten tahto on aikuisen taskussa.

Vierailija
67/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä näe mitään perustetta kieltää, jos päihteettömyys on kerran varma juttu. Ja voihan niitä tapaamisasioita miettiä tarvittaessa vaikka viranomaisten kanssa uusiksi jos ap heittäytyy hankalaksi. Se tuskin on lasten etu.

Niin minähän ihan huvikseni heittäydyn hankalaksi siinä missä moni yh äiti vie lapsia isälleen iloisena koska kaipaa itse omaa aikaa.. Juu, ihan huvikseni nyt tässä hankalaksi heittäydyn ja en koskaan ole lapsivapaalla. :D Miettikää nyt itsekin. Kun tiedän tämän tilanteen niin tämmöisistä kommenteista tulee olo että ei kommentoijalla voi olla kaikki ihan kunnossa mutta ehkä vain ei ulkopuolinen ymmärrä tilanteen vakavuutta ja mikä vaikutus tapaamisilla voi olla ja että nimenomaan viranomaiset saattavat puuttua näihin isä-lapsi yökyliin. Siksihän minä tätä mietinkin, että mikä on järkevää. En halua seisoa tiellä mutten myöskään tehdä vääriä valintoja. Ja se on lasten huoltajana minun tehtäväni. Ja viranomaiset ovat puolellani tässä asiassa, sen tiedän varmaksi. Tämä ei ole mitenkään kivaa tai nautinnollista minulle. Tottakai haluaisin että lapset voisivat mielin määrin tavata isäänsä ja olla isän kanssa vapaasti. Äly hoi. -ap

Et halua tehdä vääriä valintoja ja kysyt neuvoa. Neuvoja saadessasi et ota niitä edes vastaan, miksi edes kysyt? Sinulle tekesi hyvää tuo oma aika, minkä paheksuvasti otit puheeksi. Vielä kerran: anna lasten mennä isällensä yöksi, koska mitään vaaraa ei ole.

Nämäkin kommentit saavat hyvälle mielelle ja toivottavasti tulevaisuudessa voin olla levollisin mielin yökyläilyistä ja muistan silloin nämä kommentit. Osa ihmisistä taas on sitä mieltä että isälle ei missään nimessä kannata antaa. Osalle jää mieleen huonot asiat kuten ehkä minullekin jäänyt kun taas osa uskaltaa antaa uuden mahdollisuuden. Toivon että hän tosiaan on raitistunut, eikä vain sano olevansa. Ulkoisesti näytti että puhuisi totta. Aika näyttää

Vierailija
68/68 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä lasten arviointikyvyllä on? Eihän ne kykene aikuisten tapaan arvioimaan asioita. Heidän mielipiteen voi ohittaa täysin. Lasten tahto on aikuisen taskussa.

Lapsi elää tunteella. Tunne on heidän arviointikyky. Jos heitä pelottaa, tai tuntevat olonsa epämukavaksi, niin sitten jotain on pielessä. Jos heistä tuntuu hyvältä, niin sitten kaikki on ok.