Mikä on mielestäsi vialla nykysuomessa? Kerro esimerkki!
Aloitan,
palkat ovat yksinkertaisesti liian matalat, varsinkin matalapalkka-aloilla.
Kommentit (33)
Ei ole sallittua elellä selvinpäin.
Nuorisorikollisuuden annetaan rehottaa, kohta ollaan samassa kiipelissä kuin Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sallittua elellä selvinpäin.
Ei ole sallittua. Piste.
Mitä huonommin käyttäydytään, sen enemmän saa etuja yhteiskunnalta.
Englanninkielisten termien ja fraasien turha sotkeminen puheeseen sekä sanavaraston pienentyminen.
2/3 aikuisista ovat ylipainoisia, järkyttävää. Enää ei liikuta ku naama mielemmin porautuneena älylaitteeseen
Suomalaiset on ihmisinä aika hirveitä. Kiusaajia suurin osa ja oman edun tavoittelijoita.
Opettajat ei saa enää oppilaita kuriin. Eletään kuin villissä lännessä ja luovitaan lukukausi jotenkuten läpi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on ihmisinä aika hirveitä. Kiusaajia suurin osa ja oman edun tavoittelijoita.
Kaikkihan tavoittelee omaa etua. Vai tavoitteletko jonkun sulle tuntemattoman etua?
Tukien kanssa kikkailu, asutaan vaikkapa erillään että saadaan enemmän tukia. Koulushoppailu. Humalahakuinen juominen. Elokuvat tyyliin Kasipallo missä rappioitunutta lähiöelämää ihaillaan. Jatkuva omakehu ja naapurin mustamaalaaminen. Koulukiusaaminen. Kuvitellaan että Suomi on jotenkin edelläkävijä.
Se, että työnteko ei kannata monestikaan. (Pitäisi nostaa elintasoa selvästi)
Koulutus (kaikki vaan sekaisin ja sen huonoimman mukaan opetus - Lopputulos kukaan ei opi mitään...)
Sama ongelma kuin käytännössä koko Euroopassa, eli ihmiset. Liian vähän eurooppalaisia ja liikaa ihmisiä joiden mielestä se on hyvä asia.
Hyysäys ja se ettei asioihin puututa. Esim koulukiusaaminen. Omana aikananani kiusaaja erotettiin heti koulusta tai pistettiin toiseen kouluun tarkkikselle tms. Ja se 13 vuotias ryöstäjä ei ole mikään söpö ja viaton lapsi. Jos ei vankilaan laiteta niin jonnekin +500km päähän oppimaan tapoja ainakin.
Kaikki.
Ollut jo vuodesta 1968 alkaen.
Amerikkaa matkitaan nykyään kaikessa. 70-luvulla matkittiin Neukkulaa.
En tykkää tästä suomalaisten rakkaudesta vieraiden kulttuurien imitointiin.
Minä ajan skuutilla tästä koska haluan.Pätee kaikkeen.Minä,minä minä.....
Vierailija kirjoitti:
Sinun kirjoitusvirheet.
Possessiivisuffiksin käyttämättä jättäminenpäs!
Verotus
Maahanmuutto
Terveydenhuolto
Syntyvyyteen ei panosteta, vaan ratkaisuna nähdään yksinomaan maahanmuutto. Vaihtoehtoja on!
Liian korkea verotus myös