Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei ihan siitä vaan 😅

Vierailija
2/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se tässä +40-iässä on hienointa: eipä paljon hetkauta enää mitä muut ajattelee 😊

Vierailija
4/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan pukeutua sukupuoleni mukaan. Jos olisin nainen, asiassa ei olisi mitään ongelmaa. Koska olen mies, joka toinen kokee asian ongelmaksi ja neljä viidestä tuijottaa. On korrektia sanoa, että kukin pukeutukoon kuten lystää. Auta armias, jos oma puoliso alkaisi toteuttaa käytännössä tuota ajatusta. Aika monessa paikassa on mennyt lusikat jakoon. Virallinen selitys on, että mies on valehdellut taipumuksistaan vaikka todellisuudessa hän on ensin viettänyt vuosia selvittääkseen asiaa itselleen. Sen jälkeen on mennyt vielä kauan, koska ihan perustellusti on pelottanut puhua asiasta läheisille. Että se siitä korrektiudesta.

Minä olen yli nelikymppinen mies. Minulla on usein mustat tai tummansiniset farkut ja Nightwish- tai Within Temptation-huppari. Se on minun asiani. Ei ole kukaan nipottanut minulle. Töissä olen käyttänyt kunkin työn mukaista vaatetusta. Toiminnanjohtajan duunissa ei päivän aikana pidetä bändihupparia. Työpajanohjaajana ei pidetty vaatetta, josta jokin nirunaru voisi päätyä työkoneen terälle. Ja. Niin. Edelleen.

Ap, auttaako, jos minä annan sinulle luvan pitää mieleisiäsi vaatteita? Sinä saat tehdä niin. Sinun ei tarvitse pitää kuvailemiasi keski-ikävaatteita. Emme me ole ainoat tämän ikäiset, jotka eivät yleensä halua pitää sellaisia vaatteita, joita jotkut ehkä odottaisivat meidän pitävän. Eivät kaikki edes odota. Monet muutkin ovat aidosti korrekteja ja hyväksyvät, että maut ovat monet.

Vierailija
5/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista sääntöä ole olemassakaan, t. N58.

Vierailija
6/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on yli 60v täytyy muistaa laittaa päähän se sellainen sienilätsä.

Vierailija
7/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sukupolvi lakkaa jossain vaiheessa muodin seuraamisen ja alkaa pukeutua nuoruutensa rytkyihin.

Meille nelikymppisille se tarkoittaa just Martenseja ja Nightwishia. Niistä tulee tätikamaa, meidän sukupolven beige tikkitakki.

Vierailija
8/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pukeutunut just niinku itse haluan. On ihan sama mitä muut ovat asiasta mielipuolta. Ihan turhaan kiukuttelet.

Vierailija
9/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita myös enkelihoitoja.

Vierailija
10/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

Vierailija
11/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen on aina kulttuurisidonnaista ja siihen vaikuttaa ikä, sukupuoli, asema yhteiskunnassa yms.

Vierailija
12/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sääntö tulee sieltä jostain brittien aatelistolta, ja kaikki wannabe-porvarit ja dandyt huusivat sitä kuorossa kun luulivat että se nostaa heidätkin samaan kastiin aateliston kanssa.

Englannissahan tuo on vieläkin kovasti voimissaan. Katsoo esim miten richard hammond muutti pukeutumistaan kun 40 alkoi lähestyä. Ennen se pukeutui kuin amerikkalaiset filmitähdet, ja nyt sitten käyttää jotain tweediä ja muita hirvityksiä. Hyi kamala. Onneksi suomessa ei ole samanlaista ällöpakkoa.

13/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sukupolvi lakkaa jossain vaiheessa muodin seuraamisen ja alkaa pukeutua nuoruutensa rytkyihin.

Meille nelikymppisille se tarkoittaa just Martenseja ja Nightwishia. Niistä tulee tätikamaa, meidän sukupolven beige tikkitakki.

Asia on juuri näin. Nimenomaan keski-ikäiset pukeutuu hevirytkyihin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja lopetin juuri minihameiden ja polvisukkien käytön, koska se alkoi tuntua kiusalliselta.

Vierailija
15/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaista nykyään edes puhuu? Joku toimittaja jossain tyhmässä lehdessä? Onko pakko lukea sellaisia lehtiä? Tai joku somekeskusteluporukka? (alle 40-v.) Vaiko jokin päänsisäinen ääni? Minä olen kuusikymppinen ja pukeudun kuin kolmevuotias: farkut, t-paita / college, lenkkarit.

Vierailija
16/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan muotia seurannutkaan, korkeintaan poiminut sieltä kivoimmat jutut. Mutta mihinkään siistiin tätityyliin ei kyllä minustakaan ole. Se on hauska tunne kun tajuaa että voi heittää ne "aikuisten vaatteet" menemään, joita kaksvitosena yritti käyttää.

Vierailija
17/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on juuri näin. Nimenomaan keski-ikäiset pukeutuu hevirytkyihin. 

Mummopermanenttikin oli alun perin nuorten naisten kampaus; heidän äitinsä pitivät pitkää tukkaa. Sitten vain kampaus vanheni kantajiensa mukana.

Vierailija
18/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo ees miettiny, yli 50 ja farkut, huppari ja tennarit on edelleen ihan jees. Vähemmän kyl pidän bändipaitoja, siis ihan vaan bändin takia. Jos on hyvä pointti, niin käy kyllä. En leiki teiniä, en halua olla nuorempi, enkä vaikuttaa nuoremmalta, mä vaan tykkään pukeutua niinku mä tykkään.

Vierailija
19/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäänsä olen samaa mieltä, mutta välillä on silti järkkyä nähdä takaapäin joku tämän hetken trendikledjuihin pukeutunut henkilö ja sitten hetken päästä säikähtää sen ryppyistä naamaa :D

Vierailija
20/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän me kaikki pukeudutaan niin kuin halutaan.