Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein: minun ei ole pakko hankkia maihareita ja nahkarotsia vaikka täytinkin jo 45? 

Vierailija
42/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein: minun ei ole pakko hankkia maihareita ja nahkarotsia vaikka täytinkin jo 45? 

Tule täältä hakemaan! Haluat kuitenkin! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, kunhan toisin valitsevia tai pukeutuvia ei aleta pilkkaamaan. Perinteisesti isoäitilookiksi miellettävän tyylin levollisuus ja harmonia on aina vedonnut itseeni, mutta välillä on kiva pukeutua myös toisin.

Toivottavasti olemme päässeet yli teiniangstauksesta, missä kaikki on pilkankohteena pidettävää "mummotyyliä", "tätimäisyyttä", mitä näitä sukujen perinteikkäitä naismalleja nyt onkaan. Jälkimmäisissä ei mielestäni ole mitään vikaa, päinvastoin.

Kunhan jokin räväkkyys ei ole uusi normi tai pakkopaita yli nelikymppisille, niin ei kai silloin se tyyli muiden muassa keneltäkään ole pois. Se ei omana valintana vetoa kaikkiin, mutta muiden pukeutuminen ei myöskään ainakaan itseäni häiritse -ellei sitä hierota naamalle tilanteissa, joissa se on yksiselitteisesti loukkaavaa tai sopimatonta. Jälkimmäisiin tilaisuuksiin kannattaa mieluummin jäädä menemättä, jos tilaisuuden aihe tai keskushahmo ärsyttää liikaa.

Vierailija
44/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

Duunariammateissahan useammin on firman määrittämä työasu, siinä ei paljon itseään toteuteta pukeutumisella. Suomessa tuskin vapaa-ajalla pakotetaan pukeutumaan tietyllä tavalla, jos miettii vaikka entisen presidenttimme vapaa-ajan asuja.

Vierailija
45/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pukea just ne vaatteet, mitkä haluu! Ei kannata kysyy lupia muilta!

Vierailija
46/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma pitäisi hommata jakkupuku, niin löytäisin helpommin parisuhteen. No, uniformuni on edelleen musta trikoopaita ja mustat tiukat farkut + maiharit/tennarit. Tai sitten joku kellohame tai kellomekko. Käytän jopa lyhyitä shortseja, hui! 

N33 

Vierailija
47/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sukupolvi lakkaa jossain vaiheessa muodin seuraamisen ja alkaa pukeutua nuoruutensa rytkyihin.

Meille nelikymppisille se tarkoittaa just Martenseja ja Nightwishia. Niistä tulee tätikamaa, meidän sukupolven beige tikkitakki.

Jaa. Minä olen nelikymppinen enkä edes tiedä, mitä nämä Martensit ovat.

Vierailija
48/250 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju taisi avata silmäni, sillä päätin nyt, että ensi kesänä pukeudunkin vielä minishortseihin ja pikkutoppiin, vaikka viime kesän jälkeen olen ajatellut olevani niin vanha, että alkaa olla aika totutella käyttämään mekkoja ja tunikoita ja heittää lissutyylille hyvästit

N23

Vierailija
49/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietin kesällä varmaan 40 min sovituskopissa miettien, voiko tälläinen 42v täti ostaa  mustat lyhyet farkkusortsit joihin kirjailtu kauniita  ruusuja. Lopulta ostin ne. Maihareita  en käytä, mutta tennareita kylläkin ja  nahkatakkia.

Vierailija
50/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin nuoruudessa pikkutytötkin käyttivät huiveja. Näin se menee, itsestä nuorisovaatteilta tuntuvat ovat itse asiassa keski-ikäisten vaatteita. Minä en ikimaailmassa laittaisi pakkasella varrettomia kangaskenkiä ja sukkia. Farkkuja käytän. Sen sijaan nykynuoriso käyttää paljon muitakin kuin farkkuja. Minun nuoruudessani ne olivat ainoat housut, mitkä olivat muotia.

Vierailija
51/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta onhan se aika kauhean näköistä kun viisikymppinen akka tallustaa nuorisovaatteissa.

Jakkupuvut kuuluu tiettyihin työympäristöihin, muttei se tarkoita että vapaa-aikanakin pitäisi kulkea jakkupuvuissa. Mutta kyllä ikänsä tiedostaminen pukeutumisessakin on ihan suotavaa. Ettei näyttäisi yli-ikäiseltä pissikseltä.

Vierailija
52/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pukeutua,kylähullun maine tulee siinä sivussa.

Vierailija
53/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se tässä +40-iässä on hienointa: eipä paljon hetkauta enää mitä muut ajattelee 😊

Avaajasta vois kyllä päätellä jotain aivan muuta.

Vierailija
54/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sitten jokaisen yli kolmekymppisen pukeutumisessa vaikutteita omasta nuoruudesta. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi niin iso osa naisista leikkaa keski-iässä hiukset lyhyiksi ja alkaa käyttää samanlaisia tätikaapuja.

Jospa heillä on vihdoinkin rohkeutta leikkauttaa mieleisensä reipas tukka, kun ovat aina kuunnelleet, kuinka naisella "kuuluu" olla pitkät hiukset? Tai jospa hiukset harvenevat ja haurastuvat, ja pitkä liuhuletti ei näytä enää hyvältä? Tai jospa lyhyen tukan helppohoitoisuus houkuttaa?

Vierailija
55/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

🤣😂 Meinasin kusta housuun😥 Toimitusjohtaja my ass👅

Vierailija
56/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin säälittävä kuin vanha kurppa, joka ei tajua ikääntyneensä ja rupsahtaneensa.

Vierailija
57/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parikymppisestä lähtien pukeutunut tätimäisen konservatiivisesti, ja se on aina vähän ärsyttänyt minua hieman vanhempia hevibändipaitalaisia.

Olen edelleen klassinen pukeutuja. Ei tee mieli "räväyttää". En leikkaa pitkiä hiuksiani enkä värjäytä niitä vieläkään minkään muun väriseksi kuin mitä ne nytkin on (vaalean ruskeat).

Ei kiinnostanut parikymppisinä mitä muut ajattelee, eikä kiinnosta vieläkään.

N36

Vierailija
58/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pukeutua,kylähullun maine tulee siinä sivussa.

Kylähullun maineen saa jos asuu hikisessä peräkylässä jossa kylän kaikki 157 asukasta kyttää toisiaan. Jos asuu edes keskisuuressa kaupungissa niin ketään ei kiinnosta käyttää elämäänsä naapurin lissun kledjuja kytäten.

Vierailija
59/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti yli 50 v. ja pukeudun miten haluan eli pilkkufarkkuihin jne. Saa tuijottaa.

Vierailija
60/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen parikymppisestä lähtien pukeutunut tätimäisen konservatiivisesti, ja se on aina vähän ärsyttänyt minua hieman vanhempia hevibändipaitalaisia.

Olen edelleen klassinen pukeutuja. Ei tee mieli "räväyttää". En leikkaa pitkiä hiuksiani enkä värjäytä niitä vieläkään minkään muun väriseksi kuin mitä ne nytkin on (vaalean ruskeat).

Ei kiinnostanut parikymppisinä mitä muut ajattelee, eikä kiinnosta vieläkään.

N36

Mäkin olin nuorena erilainen nuori. Mu nuoruudessa meitä sanottiin punkkareiksi. You go girl🤗