Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
8621/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi joku rohkea otti esille vanhusten kiusaamisen. Se on yleisempää kuin miniän kärsimys. Nuori polvi pahoinpitelee henkisesti ja fyysisesti

Tulee eläkeen maksuaikana ruinaan rahaa. Jopa hakkaa Mummin joskus tappaa. Nuorten huono käytös on yleisempaa kuin mainioiden kuvaamat usein keksityt anoppitarinanne. Poliisiraportteja saatavilla. Suojaa Jumala lapsilta.

Vanhusten kiusaus (vai pahoinpitely ja ryöstö?) on väärin, kuten on myös oman lapsen perheen piinaaminen. Ei tämä ole kilpailu, kumpaa tapahtuu enemmän. Kumpaakaan ei pitäisi tapahtua, ikinä.

Eikö niitä vanhuksia käy enimmäkseen eläkepäivänä ryöstämässä alkoholisoitunut / narkkari aikamiespoika. Noloin tapaus oli jopa raiskannut iäkkään äitinsä, kun ei vissiin muualta saanut.

Kyllä, ihan kauheita asioita, mutta se, että näitä tapahtuu ei tarkoita sitä, että muut mummut saa tehdä lapsensa perheen elämästä painajaista, kun joku muu saa lapseltaan turpaansa. Ja meillä se rahaa vailla oleva on varakas anoppi, tosin hänestä ei ole fyysistä uhkaa.

On käynyt niinkin että narkkaripoika parittaa vanhaa äitiään, jotta saa rahaa.

Ottakaa huomioon että kaikki vanhemmat ihmiset on eläneet aiemmin, ajassa ennen nettiä. On kasvettu häpeään, sietämiseen ja vaikenemiseen vuosikymmenet. Ei tiedetä omia oikeuksia. Varmasti on ilkeitä mummoja, mutta myös sellaisia kohtaloita joita ei pitäisi ilkkua.

Kenenkään, ei kenenkään tarvi alistua kiusattavaksi.

Anoppipulmat ratkaistaan pistämällä mies koville. Joulut ratkaistaan lähtemällä lomalle salaiseen paikkaan Suomessa tai ulkomailla. Jos mies ei pidä salaisuutta, voi ryömiä äitinsä p€rseeseen, josta on lähtöisinkin.

Kunnioittakaa omia ja toistenne rajoja. Suojelkaa lapsianne aikuisten riidoilta. Mitään riitoja ei edes tule, kun lakkaatte odottamasta keneltäkään yhtään mitään.

Leijonaemo ei kysele, vain ilmoittaa.

On myös paljon ns vanhoja ihmisiä, jotka jo 60-luvulla rääkyi kurkku suorana oikeuksiensa perään ja jotka ovat aina tottuneet saamaan tahtonsa läpi vähintään joukkovoimalla.

Heitä on suurin osa nykyisistä isovanhemmista. Härskejä, törkeitä, ahneita, jyrämäisiä suuria ikäluokkia.

Vierailija
8622/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on huonosti käyttäytyviä isoäitejä mutta aivan räikeän huonosti käyttäytyviä miniöitä. Ei voi kuin ihmetellä miten tällaiset ovat saaneeet Jumalalta lapsia. Miniät eivät osaa hoitaa yhteyksiä ja ovat hyvin vammaisia.

Keskeinen ongelma on mies. Mieheh pitää ottaa johtajuus perheessä ja pistää huono vaimo ruotuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8623/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tullut jonkun sairaan miniän purkukanava :(

Vierailija
8624/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on huonosti käyttäytyviä isoäitejä mutta aivan räikeän huonosti käyttäytyviä miniöitä. Ei voi kuin ihmetellä miten tällaiset ovat saaneeet Jumalalta lapsia. Miniät eivät osaa hoitaa yhteyksiä ja ovat hyvin vammaisia.

Keskeinen ongelma on mies. Mieheh pitää ottaa johtajuus perheessä ja pistää huono vaimo ruotuun.

Ei täällä ole yhtään huonosti käyttäytyvää miniää.

Ja ongelmahan poistuu heti, kun se häiriköivä isovanhempi ryhdistäytyy tai menee hoitoon.

Vierailija
8625/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tullut jonkun sairaan miniän purkukanava :(

Toimii siis juuri niin kuin pitääkin. Vertaistukena ja paikkana johon voi vuodattaa ja muut ymmärtää.

Vierailija
8626/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vinkkejä? Voisin tehdä niistä powerpoint-esityksen miehelleni.

Vierailija
8627/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ihan itse tehtiin lapsemme. Ei tulleet Taivaista. Vain hölmöt jauhaa noita satujumalajuttuja.

Vierailija
8628/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs yhteysupseeri se miniä on? En minä ole ikinä miehen sukuun mitään yhteyksiä hoitanut. Minä hoidan oman sukuni. Mies hoitaa oman sukunsa. Hyvin vähiin on jäänyt hänen halunsa heitä tavata. Velvollisuussoiton soittaa kerran pari vuodessa.

Vierailija
8629/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ihan itse tehtiin lapsemme. Ei tulleet Taivaista. Vain hölmöt jauhaa noita satujumalajuttuja.

Mäkään en saanut lapsia Jumalalta. Harrastin suojaamatonta seksiä vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa. Ihan tietoisena, että parin minuutin hurmasta voi olla seurauksena uusi ihminen.

Vierailija
8630/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä hoitaisi yhteyksiä anoppiin, kun ei sieltä tule kuin kuraa niskaan takaisin? Mies hoitakoon yhteydet sinnepäin kuten tahtoo. Eikä hänkään halua niihin yhteyksiin panostaa. Hyvä niin. Mikä vamma muuten hankalien anoppien miniöillä on? Sopimattomuus kynnysmatoksi? Tottelemattomuus?

Vierailija
8631/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on kyllä merkillinen asia että nimenomaan miniän pitäisi ne yhteydet hoitaa.

Ja aina yksipuolisesti.

Minäkin sain kalenterin johon oli merkitty kaikki mahdolliset merkkipäivän anopin ja apen suvuista. Oli toisen nimen nimipäivät, hääpäivät, lasten ja lastenlasten tiedot jne.

Itse eivät ikinä edes kysyneet syntymävuottani edes. Ei tullut joulukorttia, ei nimipäivätekstaria.

Silri minun olisi pitänyt alkaa muistaa ihmisiä joista suurinta osaa en ollut ikinä edes tavannut!

Vierailija
8632/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä hoitaisi yhteyksiä anoppiin, kun ei sieltä tule kuin kuraa niskaan takaisin? Mies hoitakoon yhteydet sinnepäin kuten tahtoo. Eikä hänkään halua niihin yhteyksiin panostaa. Hyvä niin. Mikä vamma muuten hankalien anoppien miniöillä on? Sopimattomuus kynnysmatoksi? Tottelemattomuus?

No taitaa juurikin olla tottelemattomuus, ja mies ei edes pistä ruotuun... Mites kun anoppi kohtelee appia kuin palvelijaa, onko tämä mies sitten "johtaja"? Menee suhde pilalle lapsenlapseen kun anoppi ei osaa käyttäytyä. Appi huolehtii anopista, ostaa lahjoja ja saa myös itse kuraa niskaan. Kiitos ei kuulu anopin sanavarastoon, kuten ei myöskään anteeksi.

Vierailija
8633/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on kyllä merkillinen asia että nimenomaan miniän pitäisi ne yhteydet hoitaa.

Ja aina yksipuolisesti.

Minäkin sain kalenterin johon oli merkitty kaikki mahdolliset merkkipäivän anopin ja apen suvuista. Oli toisen nimen nimipäivät, hääpäivät, lasten ja lastenlasten tiedot jne.

Itse eivät ikinä edes kysyneet syntymävuottani edes. Ei tullut joulukorttia, ei nimipäivätekstaria.

Silri minun olisi pitänyt alkaa muistaa ihmisiä joista suurinta osaa en ollut ikinä edes tavannut!

Sama juttu meillä, minun pitäisi onnitella ja varmistaa että käydään heillä juuri syntymäpäivänä, äitienpäivänä, isänpäiväbö, jouluna, pääsiäisenä..siis aina. Vasta äskettäin kysyivät itse milloin minulla on syntymäpäivä, siis useiden vuosien jälkeen. He eivät edes onnitelleet meidän lasta syntymäpäivänä, että aika yksipuolista tämä on.

Vierailija
8634/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taitaa juurikin olla tottelemattomuus, ja mies ei edes pistä ruotuun... Mites kun anoppi kohtelee appia kuin palvelijaa, onko tämä mies sitten "johtaja"? Menee suhde pilalle lapsenlapseen kun anoppi ei osaa käyttäytyä. Appi huolehtii anopista, ostaa lahjoja ja saa myös itse kuraa niskaan. Kiitos ei kuulu anopin sanavarastoon, kuten ei myöskään anteeksi.

Mun anoppi ei osaa edes tervehtiä. Kun soittaa mun miehelle, niin aloittaa "niin, mökin saunassa ..." Ja oletuksena on, että vaikka ollaan useamman sadan kilometrin päässä lomailemassa, niin mieheni on vartin kuluessa korjaamassa ongelmaa.

Vierailija
8635/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina yksipuolisesti.

Sama juttu meillä, minun pitäisi onnitella ja varmistaa että käydään heillä juuri syntymäpäivänä, äitienpäivänä, isänpäiväbö, jouluna, pääsiäisenä..siis aina. Vasta äskettäin kysyivät itse milloin minulla on syntymäpäivä, siis useiden vuosien jälkeen. He eivät edes onnitelleet meidän lasta syntymäpäivänä, että aika yksipuolista tämä on.

Mä ja mies viedään anopille aina kortti ja joku pieni muistaminen synttäreinä ja äitienpäivänä. Anoppi ei ole muistanut edes poikansa syntymäpäivää vuosiin. Tai jos on, ei ole viitsinyt edes tekstiviestiä lähettää.

Vierailija
8636/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vähyys johtaa ääri virheisiin. Minun äidilläni on 16 lasta ja toista sataa lastenlasta ja ei mummo tunnista edes. Ei ole kyl tunkenut kylään

Vierailija
8637/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin netistä että usealla parilla on 100 lastenlasta ja vielä seuraavaa polvea. Näissä suvuissa ei tule anoppi varmaan kyttäämään ja vainoamaan sitä 103. Lapsenlapsen elämää ja antaa miniän synnyttää rauhassa. Mummolla ei kerta kaikkiaan riitä aika. Eli tässä vastaus. Mene naimisiin suurperheen pojan kanssa.

Vierailija
8638/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain 1 lapsenlapsi kirjoitti:

Katsoin netistä että usealla parilla on 100 lastenlasta ja vielä seuraavaa polvea. Näissä suvuissa ei tule anoppi varmaan kyttäämään ja vainoamaan sitä 103. Lapsenlapsen elämää ja antaa miniän synnyttää rauhassa. Mummolla ei kerta kaikkiaan riitä aika. Eli tässä vastaus. Mene naimisiin suurperheen pojan kanssa.

Ei kiitos. Se on sitten joku kieroutunut huomiota vaille jäänyt traumatisoitunut osaton reppana ja yleensä vielä sitten lesta tms.

Vierailija
8639/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä sen täydellisen surkean miniän olisi hoidettava yhteyden pito miehen sukuun, miksi näin? Jos olet kasvattanut pojastasi toisia huomioimattoman ihmisen, jota ei kiinnosta olla sinuun tai muuhun sukuun yhteydessä, niin älä kaada siitä syytä miniän niskoille, itse hoidit kasvatuksen lapsesi kohdalla surkeasti. Mutta oikeasti, ehkä peilistä voisi löytyä se oikea syyllinen huonoihin väleihin, kunhan osaat vain katsoa sinne ja miettiä, missä vika piilee.

Vierailija
8640/10673 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan mahdollista, että joillain lastenlasten vähäisyys johtaa tällaiseen "fanatismiin". Toki varmasti taustalla on jonkin asteisia mielenterveysongelmia lisäksi, jos lapsenlapsiin ja mummouteen kohdistuu epärealistisia ja epäterveitä odotuksia.

Minun anopilleni ainakin on kova pala, että hänellä on vain yksi lapsenlapsi, poikansa ja minun lapsi. Anopilla on kaksi tytärtä ja yksi poika, ja molemmat tyttärensä ovat sanoneet etteivät tule koskaan hankkimaan lapsia. Tämä on osittain seurausta heidän epävakaasta lapsuudesta ja kyvyttömyydestä luottaa siihen että olisi hyvä äiti. Olen siis molempien kälyjen kanssa jutellut aiheesta. Uskon että anoppini jollain tavalla tiedostaa, että hänen tarjoamalla lapsuudella on ollut vaikutusta siihen, etteivät nämä halua omia lapsia. Se kirpaisee ja hävettääkin, ja meidän ainokaisesta on tullut jonkinlainen mummouden näyttämö, tahtojen taistelutanner.

Yritämme nyt toista lasta, ja minua kyllä ahdistaa kuinka anoppi yrittää sitten käyttää hyväkseen esimerkiksi esikoisen mustasukkaisuutta ja myöhemmin lasten normaaleja sisarusriitoja ja pieniä epäreiluuden kokemuksia, mitkä jokaisen useamman lapsen perheen elämään jossain määrin kuuluvat. Tästä ketjusta onneksi saa hyvää vertaistukea siihen, että voi olla jämäkkä, sanoa ei ja tarvittaessa rajoittaa tapaamisia paljonkin. Anoppi ei saa hoitaa lastamme, mutta edelleen kyllä tapaamme suhteellisen usein ja toistaiseksi olen pystynyt tapaamisissa pitämään huolen että lapsellani on kaikki hyvin. Mies myös on oppinut aikuisiällä vetämään rajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän