Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
8161/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppia samaa mieltä ettei toiselle voi viedä mitään muuta kuin hyvää kahvia teetä leikkokukkia suklaata. Jotka kuluu. Jos näitä huolii eikä ole allerginen. Tai annan suoraan rahaa millä perhe ostaa.

Vierailija
8162/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paras on lahjashekkiä tai raha. Asun pikkukaupungissa missä tunnetaan. Ostan haluamani ja anoppi käy myöhemmin maksamassa. Ei tule riitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ihan onnellinen jos saisin lahjaksi Oiva Toikan Riihipöllön (400 e) se on sympaattinen, pyöreäsilmäinen lasilintu, Ei missään mielessä ruma.

Voiko olla tyhmempää tekoa kuin ostaa toiselle ihmiselle 400 euron sisustusesine, joka ei välttämättä ole hänen makuunsa.

Järkevämpää on suosiolla ostaa itselle se kallis sisustusesine, niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Et tainnut ajatella ihan loppuun asti? Tätähän tapahtuu jatkuvasti, yrityslahjat, tasavuosia täyttäessä, hää- ja kihlajaislahjat, ylioppilaslahjat, rippilahja, kastelahjat, syntymäpäivälahjat ym. joku kalliimpi lahja, toivetta ei ole kysytty tai lahja ei ole listalla. Jos näin käy niin tyhmä teko on palauttaa lahja ja moukkamaista taas kysyä lahjan antajalla voiko vaihtaa lahja rahaksi. Myyntiin vaan ja rahat parempaan käyttöön. Joskus pyysin tuttua tekemään myynti-ilmoituksen etten loukkaa lahjan antajaa.

Ja pakko tarkentaa että ei, en tarkoittanut että Oiva Toikan neljänsadan euron lasipöllöjä lahjoitetaan jatkuvasti. Jonkin verran varmaan toki.

Vierailija
8164/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ihan onnellinen jos saisin lahjaksi Oiva Toikan Riihipöllön (400 e) se on sympaattinen, pyöreäsilmäinen lasilintu, Ei missään mielessä ruma.

Voiko olla tyhmempää tekoa kuin ostaa toiselle ihmiselle 400 euron sisustusesine, joka ei välttämättä ole hänen makuunsa.

Järkevämpää on suosiolla ostaa itselle se kallis sisustusesine, niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Et tainnut ajatella ihan loppuun asti? Tätähän tapahtuu jatkuvasti, yrityslahjat, tasavuosia täyttäessä, hää- ja kihlajaislahjat, ylioppilaslahjat, rippilahja, kastelahjat, syntymäpäivälahjat ym. joku kalliimpi lahja, toivetta ei ole kysytty tai lahja ei ole listalla. Jos näin käy niin tyhmä teko on palauttaa lahja ja moukkamaista taas kysyä lahjan antajalla voiko vaihtaa lahja rahaksi. Myyntiin vaan ja rahat parempaan käyttöön. Joskus pyysin tuttua tekemään myynti-ilmoituksen etten loukkaa lahjan antajaa.

Ja pakko tarkentaa että ei, en tarkoittanut että Oiva Toikan neljänsadan euron lasipöllöjä lahjoitetaan jatkuvasti. Jonkin verran varmaan toki.

Miehen siskon häissä anoppi uteli, mitä me annoimme lahjaksi. Kerroin, että vähän talkooapua ja rahaa. Ihan raukka pöyristyi, kun rahaa annettiin, kun lahjan pitää olla antajansa näköinen. Kyllä mä luulen että rahalahjassa voitti molemmat. Kuitenkin viisi vuotta kimpassa asunut pariskunta. Heillä on täysin erinäköinen koti kuin meillä, ja tuskin kaipaavat sinne mitään "meidän näköistä" koriste-esinettä muistoksi häitään. En tiedä mitä rahoilla tekivät, eikä asia mulle millään lailla kuulu. Ja mikä parasta, ei tarvinnut shoppailua lahjaa!

Vierailija
8165/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä mainituissa lahjoiksi annetaan yleensä koruja, rannekelloja (jotka mahtuvat korurasiaan), tai jokin hyvin selkeä ja vakiintunut suomalainen design tuote. Ei kuitenkaan 400e tuote, jotta antaja ei joudu pitämään sitä esillä koska se oli niin kallis.

Vierailija
8166/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen anoppia samaa mieltä ettei toiselle voi viedä mitään muuta kuin hyvää kahvia teetä leikkokukkia suklaata. Jotka kuluu. Jos näitä huolii eikä ole allerginen. Tai annan suoraan rahaa millä perhe ostaa.

Mun äiti aina kysyy mitä tarvitaan, hänelle on tärkeää, että lahja tulee tarpeeseen ja käyttöön. Viime vuonna osti lapsille joululahjaksi uudet täkit ja tyynyt. Ei nyt herättänyt lapsissa riemunkiljahduksia aattona nämä lahjat, mutta monet hyvät unet on niiden lämmössä nukuttu.

Vierailija
8167/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurimman ongelman aiheuttaa hmm kilpailu? Tai omat vanhat traumat? Eli anopin pitää saada ostaa kallein lahja. Esim. Anoppi alkoi puhumaan, että taapero me tarvitsee pyörän. Kerroin sitten, että seuraavan kerran kun menemme siskoni luokse saamme sieltä heidän lapselle pieneksi jääneen pyörän. Noo, seuraavalla viikolla mummo toi uuden pyörän. Tai jos toiset isovanhemmat ovat ostaneet kalliimma(? Tai kalliin näköisen) lahjan mummo tuo myöhemmin lisää lahjoja :"nämä unohtui meille kotiin kun tulimme Sisun synttäreille."

En ole keksinyt muuta selitystä kuin, että mummoa ahdistaa edelleen köyhyys. He olivat aika tiukoilla kun omat lapset oli pieniä. Tai sitten hän haluaa olla paras mummo ja ostaa hyväksyntä lahjoilla.

En tiedä, mutta todella rasittavaa.

Vierailija
8168/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on outoja suhteita ja sukulaisia tässä ketjussa. Jakummallisia haluja. Tänään oli lehdessä Eetusta joka tuntee itsensä tytöksi ja jonka uusi kutsumanimi on Emilia. Suku oli melko hyvin ottanut vastaan tytöksi vaihtumisen. Emilia sai ukilta aina 2e jos kutsui eetuksi. Äiti oli jo lapsen pienenä ollessa huomannut tyttöviehtymyksen lapsestaan ja huolellisesti Setan ohjeilla nyt tuki tytöksi vaihtamista. Äiti pelkää kuitenkin murrosikää kun vasta 16v nuorelta voidaan seisauttaa muutokset lääkkeillä ja siihen mennessä Emiliakin on jo lähes mies. Äiti nauttii kuitenkin tästä hetkestä kun E on. Ieöä 13vee. Äiti on todella perehtynyt transuisuuteen ja lupaa tukea tytärtään joka on jo alkanut puhua pippelin poistosta.

Miniä on siis tässä tapauksessa kasvattanut appea ja anoppia transuisuuteen ja Emilian tulevaisuuteen. Miniällä on iso työ. Tässä anopin ja mi iän suhde on kovilla. Paljon enemmän kuin saako vauvaa koskea.

Vierailija
8169/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen esimerkki osoittaa että miniällä on tärkeä tehtävä välittää perheen asioita A opille

Vierailija
8170/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea suhde kirjoitti:

Jo on outoja suhteita ja sukulaisia tässä ketjussa. Jakummallisia haluja. Tänään oli lehdessä Eetusta joka tuntee itsensä tytöksi ja jonka uusi kutsumanimi on Emilia. Suku oli melko hyvin ottanut vastaan tytöksi vaihtumisen. Emilia sai ukilta aina 2e jos kutsui eetuksi. Äiti oli jo lapsen pienenä ollessa huomannut tyttöviehtymyksen lapsestaan ja huolellisesti Setan ohjeilla nyt tuki tytöksi vaihtamista. Äiti pelkää kuitenkin murrosikää kun vasta 16v nuorelta voidaan seisauttaa muutokset lääkkeillä ja siihen mennessä Emiliakin on jo lähes mies. Äiti nauttii kuitenkin tästä hetkestä kun E on. Ieöä 13vee. Äiti on todella perehtynyt transuisuuteen ja lupaa tukea tytärtään joka on jo alkanut puhua pippelin poistosta.

Miniä on siis tässä tapauksessa kasvattanut appea ja anoppia transuisuuteen ja Emilian tulevaisuuteen. Miniällä on iso työ. Tässä anopin ja mi iän suhde on kovilla. Paljon enemmän kuin saako vauvaa koskea.

Luin kanssa, melko sairasta settiä. Äippä saanut koko suvun tukemaan lapsen harhaa.

Nämä muuten on vaikeita asioita niille isovanhemmillekin, varsinkin jos ovat vähemmän Setan vietävissä kuin eetuemilian äiti. Ja tuo 2€ rangaistus "väärän" nimen sanomista on naurettava. Tsiis us mikä lumihiutale. Eniten säälittää tuo lapsi.

Vierailija
8171/10673 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurimman ongelman aiheuttaa hmm kilpailu? Tai omat vanhat traumat? Eli anopin pitää saada ostaa kallein lahja. Esim. Anoppi alkoi puhumaan, että taapero me tarvitsee pyörän. Kerroin sitten, että seuraavan kerran kun menemme siskoni luokse saamme sieltä heidän lapselle pieneksi jääneen pyörän. Noo, seuraavalla viikolla mummo toi uuden pyörän. Tai jos toiset isovanhemmat ovat ostaneet kalliimma(? Tai kalliin näköisen) lahjan mummo tuo myöhemmin lisää lahjoja :"nämä unohtui meille kotiin kun tulimme Sisun synttäreille."

En ole keksinyt muuta selitystä kuin, että mummoa ahdistaa edelleen köyhyys. He olivat aika tiukoilla kun omat lapset oli pieniä. Tai sitten hän haluaa olla paras mummo ja ostaa hyväksyntä lahjoilla.

En tiedä, mutta todella rasittavaa.

Kilpailua lahjoista on, mutta vain sen toisen isoäidin kanssa. Ja vain esikoisen kohdalla. Esikoiselle hakisi vaikka kuun taivaalta, kuopukselle riittää ale-korista vähän kärsinyt kirja. Aiemmin tämä ei ole niin kovin haitannut lapsia, mutta lapset alkavat olla siinä iässä, että hoksaavat tällaisen epäreiluuden. Mies on äidilleen tästä maininnut, mutta kuopushan saa periä ne isoveljen tavarat, joten ei tarvitse ikinä mitään.

Vierailija
8172/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin mt-ongelmainen sisko rajaamaan. Sanoimme että kylään voi toki tulla, mutta kutsutusti.

Hän suuttui ja alkoi jankuttaa, miten kamalasti häntä on aina kohdeltu perheessämme ja että siksi hänellä on oikeus siihen ja tähän minun perheessäni.

Näin ei ole. Minä en ole häntä koskaan huonosti kohdellut. Päinvastoin. Antanut rahaa ja kuunnellut sitä marinaa vuosikausia. Ja minun lapsillani ei todellakaan ole velvollisuutta oman hyvinvointinsa kustannuksella nyt jotenkin "hyvittää" hänelle mitään. Hän vaan ei tajua tätä, vaan jankuttaa miten hänellä on oikeus. Ei ole!

Vierailija
8173/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jouduttiin mt-ongelmainen sisko rajaamaan. Sanoimme että kylään voi toki tulla, mutta kutsutusti.

Hän suuttui ja alkoi jankuttaa, miten kamalasti häntä on aina kohdeltu perheessämme ja että siksi hänellä on oikeus siihen ja tähän minun perheessäni.

Näin ei ole. Minä en ole häntä koskaan huonosti kohdellut. Päinvastoin. Antanut rahaa ja kuunnellut sitä marinaa vuosikausia. Ja minun lapsillani ei todellakaan ole velvollisuutta oman hyvinvointinsa kustannuksella nyt jotenkin "hyvittää" hänelle mitään. Hän vaan ei tajua tätä, vaan jankuttaa miten hänellä on oikeus. Ei ole!

Onko tuo vierailurajoitus toiminut? Entä osaako käyttäytyä silloin harvoin kun käy?

Vierailija
8174/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo vierailurajoitus toiminut? Entä osaako käyttäytyä silloin harvoin kun käy?

Ei ole toiminut. Hän loukkaantui. Ja alkoi solvata, herjata jne. Hänestä hänellä on oikeus tulla kotiini ja tavata lapsiani miten itse lystää. Koska häntä on kaltoinkohdeltu lapsena. No minä en sitä ole tehnyt, kun en ollut edes syntynyt. Eikä nyt ainakaan lasteni tehtävä ole sitä hyvittää.

Hän myös kaappasi toisen lapseni mukaansa eikä vastannut puhelimeen, meni leikkipuistoon väijymään heitä ja jätti toisen valvomatta puistossa. Ei tuollaiselle ihmiselle voi luottaa lapsia.

Vierailija
8175/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö menossa poika leikkaukseen ja on vanhempien tuki. Mummot kauhuissaan. Mistä penis tehdään. Käski.n lukea SetAa.

Vierailija
8176/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole toiminut. Hän loukkaantui. Ja alkoi solvata, herjata jne. Hänestä hänellä on oikeus tulla kotiini ja tavata lapsiani miten itse lystää. Koska häntä on kaltoinkohdeltu lapsena. No minä en sitä ole tehnyt, kun en ollut edes syntynyt. Eikä nyt ainakaan lasteni tehtävä ole sitä hyvittää.

Hän myös kaappasi toisen lapseni mukaansa eikä vastannut puhelimeen, meni leikkipuistoon väijymään heitä ja jätti toisen valvomatta puistossa. Ei tuollaiselle ihmiselle voi luottaa lapsia.

Onhan tuo kurjaa loukata siskoa, mutta silti oma perhe on tärkeämpi kuin siskon tunteet. Mutta vaikuttaa siltä, että teillä on selvät sävelet miten toimia asiassa.

Vierailija
8177/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tyttö menossa poika leikkaukseen ja on vanhempien tuki. Mummot kauhuissaan. Mistä penis tehdään. Käski.n lukea SetAa.

Lapsiparka. Mutta aihe ei kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
8178/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolenkorjausleikkaukseen menevät ovat AIKUISIA, pitkän ja tarkan prosessin läpikäyneitä ihmisiä; eivät siis lapsia!

Mummojen on syytä olla tyytyväisiä, että lapsenlapsensa elää valtiossa, jossa on mahdollisuus saada apua tilanteeseensa.

Vierailija
8179/10673 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v leikataan

Vierailija
8180/10673 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pilatko hyvää ketjua transjutuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan