Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
2661/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä mummoja on joka junaan ja asemallekin jää! Itse mummona olen niin tyytyväinen, kun saan ojentaa itkevän lapsen hänen nuorille ja jaksaville vanhemmilleen, eikä minun tarvitsekaan saada itkevää rauhoittumaan! Toisin se oli ennen. Nyt vain nautin mummoudesta. :-)

ps. täytyy myöntää, jos näen joitain selkeitä virheitä lastenlasteni hoidossa, esim lapset liian myöhään valveilla, yms. kiusaus on suuri kipakastikin asiasta huomauttaa.

Liian myöhään suhteessa mihin?

Me ollaan saatu vääntää isovanhempien kanssa toiseen suuntaan, isäni lähes loukkaantuu jos laitan pienet lapset mökillä nukkumaan klo 20-21 enkä anna "nauttia elämästä" vaan "aina nipotan".

Puhun klo 23-24 ajasta. Siihen aikaan mielestäni lasten tulisi olla unten mailla. Olivatpa mummulassa, tai kotona.

Minä laitan omani nukkumaan aika tiukassa rytmissä, koska toinen lapsista herää joka tapauksessa aina aikaisin ja reagoi voimakkaasti univelkaan, ja se toinen on helppo laittaa nukkumaan siinä samoilla vaihdeilla. Olen kyllä saanut kuulla miten joustamaton ilonpilaaja olen, mutta olkoon niin.

Veljeni lapset ovat ryhmiltään paljon joustavampia. He saattavat keikkua tuonne puolille öin, nukkua levollisesti venyneestä illasta huolimatta, nukkua aamulla pidempään ja voida hyvin vaikka joskus unet jäävätkin lyhyeksi. Ja palata rytmiin ilman tuskia poikkeusillan / reissun / loman jälkeen.

Kerrotko vielä, _miksi_ näiden lasten pitää olla aina nukkumassa ennen 23-24? Muiden häiriköiminen on oma juttunsa, mutta kuulostaa siltä että tämä on sellainen "no kun pitää koska pitää koska aina on pitänyt" -juttu mikä on aika tyhmää.

Siksi, koska he eivät ole yksin meillä, vaan talossa on muitakin ihmisiä ja lapsia, jotka haluaisivat kenties nukkua!!! Onko tämä niin vaikea ymmärtää???

Vika ei siis "virhe lastenhoidossa" ja liian myöhään valvomisesta (minkä voi tehdä myös mölyttä). Et ole huolissasi lasten saamasta hoivassa niin kuin marttyytimummomaisesti esität vaan omien uniesi häiritsemisestä. Mikä on ok! Mutta miksei voi vain sanoa että huomautan kipakasti jos häiritsevät valonväkeä?

Mitäs marttyyrimummoutta se on, jos haluan, että meillä ei riekuta, pahimmassa tapauksessa aamuyölle, vaan, että vuorokausirytmi pysyy suht säällisenä ja kun mummon naperot eivät nukkuisi puolille päivää, ehtisin enemmän touhuta lastenlasten kanssa! Yöllä En Jaksa.

Se ärsyttää eniten, kun muiden täytyy yrittää toimittaa lapsia nukkumaan, koska vanhemmat eivät tee elettäkään asian suhteen.

Eli kyse on kuin onkin SINUN tarpeistasi. Lapsenlapset saavat tarpeeksi unta kyllä.

Kyllä lapset pitääkin opettaa ottamaan toistenkin tarpeet huomioon.

Eri

Ko mummo jauhoi paskaa siitä miten on huolissaan siitä että lapset ei nuku tarpeeksi.

Kun kaiken aikaa kyse oli siitä että mummo ei mielestään saanut leikkiä lasten kanssa tarpeeksi.

Mummo "jauhaa paskaa", kun haluaa, että lapset huolehditaan nukkumaan ennen puolta yötä??? Täh ??? Minkalaista porukkaa täällä oikein kirjoittelee???

T. Se paskanjauhajamummo

Lapset saivat ihan tarpeeksi unta. Kunhan jauhoit paskaa.

Niin kai jos nukkuivat sitten puoleen päivään. Lasten ei tarvitse terrorisoida

koko taloa eikä määrätä kaikkien muidenkin rytmiä. Sen estää tai sallii vanhemmat. V A N H E M M A T.

Mummo oli huolissaan lasten unesta. Turhaan. Eli mitä valitat?

Ei ollut, vaan koko talonväen unesta. Miksi muuten oot niin aggressiivinen. Mee lepäämään.

Jauhoi paskaa siitä että on huolissaan että lapset ei nuku tarpeeksi.

Sen jälkeen jauhoi lisää paskaa.

Kunnes yhtäkkiä keksikin ettei lapsista ollutkaan ollenkaan kyse.

En pidä tyhmistä inttäjistä.

Vierailija
2662/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä mummoja on joka junaan ja asemallekin jää! Itse mummona olen niin tyytyväinen, kun saan ojentaa itkevän lapsen hänen nuorille ja jaksaville vanhemmilleen, eikä minun tarvitsekaan saada itkevää rauhoittumaan! Toisin se oli ennen. Nyt vain nautin mummoudesta. :-)

ps. täytyy myöntää, jos näen joitain selkeitä virheitä lastenlasteni hoidossa, esim lapset liian myöhään valveilla, yms. kiusaus on suuri kipakastikin asiasta huomauttaa.

Liian myöhään suhteessa mihin?

Me ollaan saatu vääntää isovanhempien kanssa toiseen suuntaan, isäni lähes loukkaantuu jos laitan pienet lapset mökillä nukkumaan klo 20-21 enkä anna "nauttia elämästä" vaan "aina nipotan".

Puhun klo 23-24 ajasta. Siihen aikaan mielestäni lasten tulisi olla unten mailla. Olivatpa mummulassa, tai kotona.

Minä laitan omani nukkumaan aika tiukassa rytmissä, koska toinen lapsista herää joka tapauksessa aina aikaisin ja reagoi voimakkaasti univelkaan, ja se toinen on helppo laittaa nukkumaan siinä samoilla vaihdeilla. Olen kyllä saanut kuulla miten joustamaton ilonpilaaja olen, mutta olkoon niin.

Veljeni lapset ovat ryhmiltään paljon joustavampia. He saattavat keikkua tuonne puolille öin, nukkua levollisesti venyneestä illasta huolimatta, nukkua aamulla pidempään ja voida hyvin vaikka joskus unet jäävätkin lyhyeksi. Ja palata rytmiin ilman tuskia poikkeusillan / reissun / loman jälkeen.

Kerrotko vielä, _miksi_ näiden lasten pitää olla aina nukkumassa ennen 23-24? Muiden häiriköiminen on oma juttunsa, mutta kuulostaa siltä että tämä on sellainen "no kun pitää koska pitää koska aina on pitänyt" -juttu mikä on aika tyhmää.

Siksi, koska he eivät ole yksin meillä, vaan talossa on muitakin ihmisiä ja lapsia, jotka haluaisivat kenties nukkua!!! Onko tämä niin vaikea ymmärtää???

Vika ei siis "virhe lastenhoidossa" ja liian myöhään valvomisesta (minkä voi tehdä myös mölyttä). Et ole huolissasi lasten saamasta hoivassa niin kuin marttyytimummomaisesti esität vaan omien uniesi häiritsemisestä. Mikä on ok! Mutta miksei voi vain sanoa että huomautan kipakasti jos häiritsevät valonväkeä?

Mitäs marttyyrimummoutta se on, jos haluan, että meillä ei riekuta, pahimmassa tapauksessa aamuyölle, vaan, että vuorokausirytmi pysyy suht säällisenä ja kun mummon naperot eivät nukkuisi puolille päivää, ehtisin enemmän touhuta lastenlasten kanssa! Yöllä En Jaksa.

Se ärsyttää eniten, kun muiden täytyy yrittää toimittaa lapsia nukkumaan, koska vanhemmat eivät tee elettäkään asian suhteen.

Eli kyse on kuin onkin SINUN tarpeistasi. Lapsenlapset saavat tarpeeksi unta kyllä.

Kyllä lapset pitääkin opettaa ottamaan toistenkin tarpeet huomioon.

Eri

Ko mummo jauhoi paskaa siitä miten on huolissaan siitä että lapset ei nuku tarpeeksi.

Kun kaiken aikaa kyse oli siitä että mummo ei mielestään saanut leikkiä lasten kanssa tarpeeksi.

Mummo "jauhaa paskaa", kun haluaa, että lapset huolehditaan nukkumaan ennen puolta yötä??? Täh ??? Minkalaista porukkaa täällä oikein kirjoittelee???

T. Se paskanjauhajamummo

Lapset saivat ihan tarpeeksi unta. Kunhan jauhoit paskaa.

Niin kai jos nukkuivat sitten puoleen päivään. Lasten ei tarvitse terrorisoida

koko taloa eikä määrätä kaikkien muidenkin rytmiä. Sen estää tai sallii vanhemmat. V A N H E M M A T.

Mummo oli huolissaan lasten unesta. Turhaan. Eli mitä valitat?

Ei ollut, vaan koko talonväen unesta. Miksi muuten oot niin aggressiivinen. Mee lepäämään.

Jauhoi paskaa siitä että on huolissaan että lapset ei nuku tarpeeksi.

Sen jälkeen jauhoi lisää paskaa.

Kunnes yhtäkkiä keksikin ettei lapsista ollutkaan ollenkaan kyse.

En pidä tyhmistä inttäjistä.

Onneksi sinä olet olevinasi hyvinkin älykäs ja välkky inttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koitan parhaani olla sanomatta mitään vaikka se lapsenhoito ei heti näiltä nuorilta vanhemmilta onnistukaan.

Esikoisen kanssa neuvottelivat kaiken, päiväkotiin viedessä neuvotellaan puoli tuntia eteisessä, että lapsi jää päiväkotiin ja puoli tuntia sitten taas haettaessa. Ja neuvotellaan niistä lapasista sitten seuraavaksi, tuleeko ne käsiin vai ei. Kun voi tulla kylmä.

Uusia makuja kun maisteltiin niin kysyttiin lapselta onko pahaa. Hiekkalaatikolla kun lapsi heittelee hiekkaa niin puhutaan kuinka se voi lentää silmiin ja sitten sattuu mutta ei näytetä miten sitä leikitään tai vaan aleta leikkimään lapsen kanssa, vaan selitetään ja selitetään, että sitten sattuu silmiin. Lapsi vaan viskoo hiekkaa ja äidin suu käy. Minua sattuu jo korviin mutta en sano mitään.

Mummolassa pengotaan laatikoita, varsinkin missä on ruokailuvälineet. Mummolassa ei ole viety teräviä veitsiä ja saksia piiloon niin mummolassa kielletään menemästä laatikoille, kotona ei kielletä. Mummolassa joutuu mummo laittamaan laatikot kiinni lattiaharjalla. Mummo kieltää mummolassa koiran lyömisen ja television hakkaamisen kaukosäätimellä. Kotona paukutetaan televisiota kaukosäätimellä kunnes isi tulee kotiin ja suuttuu.

Vierailija
2664/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen poika lakkasi käymästä sunnuntaibrunssilla :( nyt on suru, että mitä on tapahtunut, poika välttelee puhumasta aiheesta.

Vierailija
2665/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koitan parhaani olla sanomatta mitään vaikka se lapsenhoito ei heti näiltä nuorilta vanhemmilta onnistukaan.

Esikoisen kanssa neuvottelivat kaiken, päiväkotiin viedessä neuvotellaan puoli tuntia eteisessä, että lapsi jää päiväkotiin ja puoli tuntia sitten taas haettaessa. Ja neuvotellaan niistä lapasista sitten seuraavaksi, tuleeko ne käsiin vai ei. Kun voi tulla kylmä.

Uusia makuja kun maisteltiin niin kysyttiin lapselta onko pahaa. Hiekkalaatikolla kun lapsi heittelee hiekkaa niin puhutaan kuinka se voi lentää silmiin ja sitten sattuu mutta ei näytetä miten sitä leikitään tai vaan aleta leikkimään lapsen kanssa, vaan selitetään ja selitetään, että sitten sattuu silmiin. Lapsi vaan viskoo hiekkaa ja äidin suu käy. Minua sattuu jo korviin mutta en sano mitään.

Mummolassa pengotaan laatikoita, varsinkin missä on ruokailuvälineet. Mummolassa ei ole viety teräviä veitsiä ja saksia piiloon niin mummolassa kielletään menemästä laatikoille, kotona ei kielletä. Mummolassa joutuu mummo laittamaan laatikot kiinni lattiaharjalla. Mummo kieltää mummolassa koiran lyömisen ja television hakkaamisen kaukosäätimellä. Kotona paukutetaan televisiota kaukosäätimellä kunnes isi tulee kotiin ja suuttuu.

Niinpä. Omassa kodissa on oltava sentään jotkut säännöt!

Vierailija
2666/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ******:stä tuollainen. Kaikki ovat varmasti yhtä mieltä siitä ettei tuollainen käy ja kuulostaa ettei lapsilla tosiaan ole rajoja. Mutta sinällään esimerkki ei kuulu tähän ketjuun - paitsi esimerkkinä että rajattomuus toimii myös toiseen suuntaan. Meillä lapsilla on samat perussäännöt niin kotona kuin mummolassakin, mutta vääntöä on ollut meillä siitä tarvitseeko lasten totella vanhempiaan mummolassa. Appi puuttui kiukkuisena kun komensin tiukasti 2 vuotiasta takaisin pöydän ääreen keksi kädessä. Appi sanoi että heidän luona on heidän säännöt ja minä taas olen sitä mieltä että lapset ovat liian pieniä eriäviin sääntöihin ja rajoja kokeillaan kotona pitkän aikaa jos mummolassa on saatu riekkua.

Vierailija
2667/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokaisessa kommentissa lukee, että älkää puuttuko lasten kasvatukseen ja joku mummeli kertoo ettei puutu ja esimerkkejä missä vanhemmat mokailevat lapsen kasvatuksessa - niin joku äityli ilmaisee ettei tuo kommentti oikeastaan kuulu tähän ketjuun.. mä en tajua teitä, en niin millään.

Vierailija
2668/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei mene rikki siitä että valvoo satunnaisesti pidempään.

Miten niin satunnaisesti? Jos näkee vanhempien piut paut välittävän säännöllisistä nukkumaanmenoajoista, ruokailuhetkistä ja ulkoilusta niin kyllä se ulkopuolisia hirvittää. Tässä on mietittävä lapsen etua.

Jos perhe on kylässä ja lapset siellä valvoo pidempään, ei ulkoile tai syö jotenkin ”väärin”, se ei kerro yhtikäs mitään perheen arjesta, eikä lapsi tuollaisesta poikkeuksesta mene rikki.

Kyllä se valitettavasti kertoo arjestakin jotain. Vertailukohtana minulla muut lasten perheet. Tämä yksi boheemi poikkeus. Nykyisin heilläkin tilanne muuttunut parempaan pakosta, koska työt, eskarit ym alkaneet.

Olet siis narsistimummokin vielä. Kilpailutat lapsiasi.

Perheessämme on monenlaisia lapsia. On sellaisia, jotka pitävät rutiineistaan kiinni myös mummolassa ollessaan. Esim syönnit, nukkumiset, hampaan pesut. Sitten on lapsi, joka ei niin välitä ja siitä koituu ongelmia, jos useampi perhe on yhtäaikaa mummolassa kylässä. Senhän nyt tajuaa jo tyhmempikin. Silti lapseni ovat mulle yhtä rakkaita kaikki ja hyvät välit on, vaikka ovatkin erilaisia.

En ota vääriä syytöksiänne vastaan!

Vierailija
2669/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei mene rikki siitä että valvoo satunnaisesti pidempään.

Miten niin satunnaisesti? Jos näkee vanhempien piut paut välittävän säännöllisistä nukkumaanmenoajoista, ruokailuhetkistä ja ulkoilusta niin kyllä se ulkopuolisia hirvittää. Tässä on mietittävä lapsen etua.

Jos perhe on kylässä ja lapset siellä valvoo pidempään, ei ulkoile tai syö jotenkin ”väärin”, se ei kerro yhtikäs mitään perheen arjesta, eikä lapsi tuollaisesta poikkeuksesta mene rikki.

Kyllä se valitettavasti kertoo arjestakin jotain. Vertailukohtana minulla muut lasten perheet. Tämä yksi boheemi poikkeus. Nykyisin heilläkin tilanne muuttunut parempaan pakosta, koska työt, eskarit ym alkaneet.

Olet siis narsistimummokin vielä. Kilpailutat lapsiasi.

Perheessämme on monenlaisia lapsia. On sellaisia, jotka pitävät rutiineistaan kiinni myös mummolassa ollessaan. Esim syönnit, nukkumiset, hampaan pesut. Sitten on lapsi, joka ei niin välitä ja siitä koituu ongelmia, jos useampi perhe on yhtäaikaa mummolassa kylässä. Senhän nyt tajuaa jo tyhmempikin. Silti lapseni ovat mulle yhtä rakkaita kaikki ja hyvät välit on, vaikka ovatkin erilaisia.

En ota vääriä syytöksiänne vastaan!

Puhun tietysti lapsistani, joilla on niitä pikkuisia, iältään 2-5v.

Vierailija
2670/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisessa kommentissa lukee, että älkää puuttuko lasten kasvatukseen ja joku mummeli kertoo ettei puutu ja esimerkkejä missä vanhemmat mokailevat lapsen kasvatuksessa - niin joku äityli ilmaisee ettei tuo kommentti oikeastaan kuulu tähän ketjuun.. mä en tajua teitä, en niin millään.

Luehan tarkemmin ennenkun keuhkoat. Tuo mummohan kyllä puuttui ja aivan aiheellisesti. Tämä on vertaistukiketju tietynlaista problematiikkaa kohtaaville, se on ihan totta.

Vierailija
2671/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ongelmia siitä muka tulee jos on eri rutiinit? Ja miksi jonkun pitäisimuuttaa omiaan jonkun toisen mukaan?

Vierailija
2672/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti ainakaan myönnetä, että vika voi olla myös muissa, kuin aina vaan siinä mummossa.

Vierailija
2673/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan lapset on opetettu televisioon, tableteihin ja älypuhelimiin. Aamulla lastenohjelmat niin vanhemmat saa laitettua itsensä töihin tai nukuttua pitempään. Sitten autossa tai kotona kun tullaan niin tabletit. Älypuhelimet jos tabletista loppuu akku.

Ennen oli kyläreissun aikana vanhempien älypuhelimet, nyt kylässä, ruokapöydässä ja ravintolassa on tabletit ja molemmilla pienillä. Lapset ovat kyllä nätisti pöydässä mutta eivät puhu paljon mitään, toisella puheen kehitys on viivästynyt. Ei kiinnosta ulkoilu tai piirtäminen, elokuvat kiinnostaa ja pelit.

Mutta ei tarvitse miettiä mitkä ovat säännöt kotona tai mummolassa, samat säännöt ja lapsia ei tarvitse kieltääkään mistään, aina nököttävät nenä kiinni ruudussa.

Vierailija
2674/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen ongelmia siitä muka tulee jos on eri rutiinit? Ja miksi jonkun pitäisimuuttaa omiaan jonkun toisen mukaan?

Niin, eipä tietenkään, ku minä minä minä minä. Viis muista. Vain minä. Tyypillistä pissistä.

Vierailija
2675/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan lapset on opetettu televisioon, tableteihin ja älypuhelimiin. Aamulla lastenohjelmat niin vanhemmat saa laitettua itsensä töihin tai nukuttua pitempään. Sitten autossa tai kotona kun tullaan niin tabletit. Älypuhelimet jos tabletista loppuu akku.

Ennen oli kyläreissun aikana vanhempien älypuhelimet, nyt kylässä, ruokapöydässä ja ravintolassa on tabletit ja molemmilla pienillä. Lapset ovat kyllä nätisti pöydässä mutta eivät puhu paljon mitään, toisella puheen kehitys on viivästynyt. Ei kiinnosta ulkoilu tai piirtäminen, elokuvat kiinnostaa ja pelit.

Mutta ei tarvitse miettiä mitkä ovat säännöt kotona tai mummolassa, samat säännöt ja lapsia ei tarvitse kieltääkään mistään, aina nököttävät nenä kiinni ruudussa.

Tässäpä sitä ollaankin laadukkaan nykykasvatuksen kanssa. Täyttä katastrofia.

Vierailija
2676/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan tarkemmin ennenkun keuhkoat. Tuo mummohan kyllä puuttui ja aivan aiheellisesti. Tämä on vertaistukiketju tietynlaista problematiikkaa kohtaaville, se on ihan totta.

Millä tavalla tuo mummo puuttui? Tarkoitatko, että hän kielsi kotonaan, joo ja kyllä. Miten hän puuttui lasten kasvatukseen? Kieltämällä hajottamasta televisiota ja hakkaamasta koiraa? Nuohan ovat ääritapauksia. Ei mummo sanonut sanaakaan vaikka hiekkalaatikolla kun äiti lässytti. Siinä tarvittiin varmaan mummolta hermoja!

Vierailija
2677/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuo mummo puuttui? Tarkoitatko, että hän kielsi kotonaan, joo ja kyllä. Miten hän puuttui lasten kasvatukseen? Kieltämällä hajottamasta televisiota ja hakkaamasta koiraa? Nuohan ovat ääritapauksia. Ei mummo sanonut sanaakaan vaikka hiekkalaatikolla kun äiti lässytti. Siinä tarvittiin varmaan mummolta hermoja!

Niin, kielsi kotonaan eli puuttui ja aivan aiheesta. Hiekkalaatikkotilanteesta on vain mummon näkökulma, voi olla ettei hän ymmärrä lapsen äidin tapaa kasvattaa ensisijaisesti puhumalla. Siihen, että toimiiko metodi vai ei, en ota kantaa mutta se ei lopulta mummon vastuulla oleva asia ole. Mummo voi a) kieltäytyä ottamasta lapsia kylään ellei hänen kotonaan noudateta käytöstapoja b) kieltää lapsia itse kun kyläilevät tai c) puhua kasvatuksellisista asioista lasten vanhempien kanssa niin etteivät lapset ole läsnä.

Vierailija
2678/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutkohan minun poikani perheestä? Juuri samanlaista.

Miniä puhuu kauniisti, kuinka kamalaa, ku aina ovat nenä ruudussa ja pitäis hävittää kaikki koneet, mutta kuitenkin antaa 2-vuotiaalle oman kännykkänsä, kun vähän aikaa kinuaa. Niin, saahan äiti ja isi itse olla omissa oloissaan, kun lapset toljottaa ruutuja. Säälittää... Huolestuttaa...

Tekisi mieli puuttua tuohonkin menoon isolla äänellä, mutta.....

Vierailija
2679/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kielsi kotonaan eli puuttui ja aivan aiheesta. Hiekkalaatikkotilanteesta on vain mummon näkökulma, voi olla ettei hän ymmärrä lapsen äidin tapaa kasvattaa ensisijaisesti puhumalla. Siihen, että toimiiko metodi vai ei, en ota kantaa mutta se ei lopulta mummon vastuulla oleva asia ole. Mummo voi a) kieltäytyä ottamasta lapsia kylään ellei hänen kotonaan noudateta käytöstapoja b) kieltää lapsia itse kun kyläilevät tai c) puhua kasvatuksellisista asioista lasten vanhempien kanssa niin etteivät lapset ole läsnä.

Eijeijei c) mummot eivät puutu kasvatuksellisiin asioihin - se nyt tästä ketjusta pitää oppia sinunkin. Jäähynurkkaa!

Vierailija
2680/10673 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toinen poika lakkasi käymästä sunnuntaibrunssilla :( nyt on suru, että mitä on tapahtunut, poika välttelee puhumasta aiheesta.

No onneksi! Pojan perheessä on puhuttu, että tuo on outoa ja poika on valinnut perheensä!! On outoa ettei pojan vaimoa kutsuta brunssille niin nyt poika on valinnut oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän