Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?
Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.
Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.
Kommentit (10673)
Eikö brunssimummon kuuluisi omalla logiikallaan brunssitella oman perheensä kanssa, eli siis omien vanhempiensa, ilman miestään :D
Tai brunssipappahan voisi lähteä aikuisen poikansa kanssa vanhemmilleen, ja näin brunssimummo saisi kotona omaa aikaa.
Vauva kuuluu isoäidille siinä kuin äidilleenkin. Eikö tämä ole itsestään selvää? Muutenkin voisitte opetella vähän KIITOLLISUUTTA kun kuitenkin kärkytte apua ja rahaa kun itselle sopii. Siinä onkin mukava vieroittaa lapselle rakas isoäiti oman pienisiuluisuudden ja myrkyllisen mustasukkaisuuden vuoksi. Kyllä taas huomaa mitä pumpuliprinsessoja nyky päivänä sikiää. Minulle poikani tytär on aivan kuin oma tytär, ja sellaisena myös häntä pidän. Jos näen miniäni tekevän jotain väärin, niin siitä kyllä sanon ja näytän miten se pitää tehdä ennne kuin sattuu vahinko. Poika nyt ei ymmärrä lapsista mitään.
Mutta kun se EI ole sinun oma tytär eikä sinulla ole oikeutta mennä "sanomaan ja näyttämään" jos miniä tekee jotain _sinun mielestäsi_ väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se EI ole sinun oma tytär eikä sinulla ole oikeutta mennä "sanomaan ja näyttämään" jos miniä tekee jotain _sinun mielestäsi_ väärin.
Kyllä se monellakin tavalla on oma tyttäreni siinä missä miniän. Poikani tytär=puoliksi minun tyttäreni. Totta kai sanon jos toinen ei vain selvästi osaa. Kannattaisi kuunnella itseään viisaampia ja kokeneempia.
Vierailija kirjoitti:
Vauva kuuluu isoäidille siinä kuin äidilleenkin. Eikö tämä ole itsestään selvää? Muutenkin voisitte opetella vähän KIITOLLISUUTTA kun kuitenkin kärkytte apua ja rahaa kun itselle sopii. Siinä onkin mukava vieroittaa lapselle rakas isoäiti oman pienisiuluisuudden ja myrkyllisen mustasukkaisuuden vuoksi. Kyllä taas huomaa mitä pumpuliprinsessoja nyky päivänä sikiää. Minulle poikani tytär on aivan kuin oma tytär, ja sellaisena myös häntä pidän. Jos näen miniäni tekevän jotain väärin, niin siitä kyllä sanon ja näytän miten se pitää tehdä ennne kuin sattuu vahinko. Poika nyt ei ymmärrä lapsista mitään.
Jes, ihanan virkistävää! Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se monellakin tavalla on oma tyttäreni siinä missä miniän. Poikani tytär=puoliksi minun tyttäreni. Totta kai sanon jos toinen ei vain selvästi osaa. Kannattaisi kuunnella itseään viisaampia ja kokeneempia.
PROVO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautaa, hyvä mummo!
Ei mun tyttäret kyllä ole minun äitini tyttäriä millään tavalla.
Heti jos joku mummo asettaa rajat sille kuinka hän haluaa itseään kohtaan toimittavan niin se on joko uhriutumista tai provo. Ihme juttu. Kunnioittakaa rajattomat vanhemmat isovanhempien rajoja.
Rajattomat vanhemmat eivät kunnioita mummojen rajoja vaan mummon asettamat rajat ovat joko provo tai uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PROVO.
Sinähän olet varsinainen Sherlock. Voi hyvää päivää. Taputappa itseäsi selkään ja ota pipari kaapista palkkioksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tyttäret kyllä ole minun äitini tyttäriä millään tavalla.
Sinä et olekaan minun tyttäreni. En olisi IKINÄ kasvattanut tuollaista itsekästä nautaa, eikä poikani sellaista onneksi edes ottaisi jos moinen miniäksi pyrkisi. Miehen elämän tärkein ihminen on oma äiti, ei kukaan muu. Siinäpä koittaa sitten miniä rimpuilla yksin jää. Ja lapsi jää sukuunsa, ei sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjoitushan on vitsi?
Vaikkakin summaa aika selkeästi oman anopin ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Rajattomat vanhemmat eivät kunnioita mummojen rajoja vaan mummon asettamat rajat ovat joko provo tai uhriutumista.
Nimenomaan. Miniöllä peilin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On provo. Joku nuhainen demiläinen viihdyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki omasta elämästäsi poikkeava on provoa tai vitsiä? Varmaan kiva perhe-elämä sulla, kun kaikki on vähän "outoa" tai "hassua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkakin summaa aika selkeästi oman anopin ajatuksia.On provo. Joku nuhainen demiläinen viihdyttää itseään.
Itse olet provo. Painu tiehesi keskustelusta jos et kestä eriäviä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkakin summaa aika selkeästi oman anopin ajatuksia.On provo. Joku nuhainen demiläinen viihdyttää itseään.
Mulle on siis oikeasti anoppi sanut lapsestani, että se on hänen vauva. Kun korjasin, että ei ole vaan minun ja poikansa niin kehtasi väittää vielä vastaan. Selitin vielä uudestaan, että kyseessä on hänen lapsensa lapsi ja minun lapseni eikä mitenkään hänen ja jotenkin näytti ymmärtävän mutta totesi kuitenkin, että "onse kuitenkin vähän mun".
KETÄÄN_EI_KIINNOSTA!!!!!