Kosin miestä ja miehen vastaus oli "no kai se on sitten pakko"
Olin järjestänyt hyvän hetken, takassa paloi tuli, molemmilla vapaapäivä, olimme syöneet hyvin ja juoneet viiniä. Sitten kysyin menisikö mies kanssani naimisiin. Tuo "no kai se on sitten pakko" vastaus jäi häiritsemään minua.
En koe olevani mikään pienestä niuhottava ja muutenkin olen rento enkä mikään tiukkapipo. Vielä kun tuo vastaus tuli vakavalla naamalla niin nyt mietin että kokeeko mies sen naimisiin menon nyt jotenkin pakollisena tai vastenmielisenä?
Kommentit (86)
Avioliitossa mies joutuu maksamaan elatusapua, vaikka lapsi ei edes olisi hänen. Aikamoinen riski siis
[/quote]Lisäksi kaikki avioliiton juridiset hyödyt ovat yhtä lailla hyötyjä miehille.[/quote]
Tämä menee vähän sivuraiteelle, mutta kertoisiko joku, mitä nämä avioliiton juridiset hyödyt ovat? Minulle ei ikinä ole selvinnyt.
Ensinnäkin kannattaa varmaan kysyä siltä mieheltä. Toisennakin, mies oli rehellinen sinulle ja loukkaannut siitä? Olisiko parempi, että mies valehtelee, että haluaa oikeasti naimisiin? Nyt tiedät, miltä miehestä avioliitto sinun kanssasi tuntuu ja voit miettiä ja keskustella, että "otatko sen riskin", että naimisiin todella menet. Et kuitenkaan millään kiukuttelulla tai loukkaantumisella voi muuttaa toisen tunteita tai suunnitelmia sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen mies vastaa tuolla tavalla? Aiotko itse jatkaa tuollaisessa suhteessa? Mikä ylipäätään sai sinut niin epätoivoiseksi, että kosit itse?
Kaikki, miksi kukaan mies haluisi naimisiin?
M45
Sellainen joka haluaa elää pidempään
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002513202.html
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000690892.htmlM43
mutta
Etkö tajua että noissa on kyse vain keskimääräisistä ruokavalioista ja päihteiden käytöstä? Ei sitä varten tarvitse naimisiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki avioliiton juridiset hyödyt ovat yhtä lailla hyötyjä miehille.
Tämä menee vähän sivuraiteelle, mutta kertoisiko joku, mitä nämä avioliiton juridiset hyödyt ovat? Minulle ei ikinä ole selvinnyt.
Edes hyvin pienituloisen äitini tulotaso ei riittänyt leskeneläkkeen saamiseen. Lisäksi sitä maksetaan vain pari vuotta, ei todellakaan hautaan asti. Se on kuulemma se suurin etu, mutta harva sitä oikeasti saisi, jos puoliso kuolee. Tämä tuntuu olevan se yleisin käytetty syy mennä naimisiin.
Olen naimisissa ja mieheni tämän halusi. Suostuin, koska se oli hänelle niin tärkeää. Mitään hyötyä tästä ei ole muille kuin miestään paljon vähemmän tienaaville naisille (joilla on usein iso kiire naimisiin).
Vierailija kirjoitti:
Olin järjestänyt hyvän hetken, takassa paloi tuli, molemmilla vapaapäivä, olimme syöneet hyvin ja juoneet viiniä. Sitten kysyin menisikö mies kanssani naimisiin. Tuo "no kai se on sitten pakko" vastaus jäi häiritsemään minua.
En koe olevani mikään pienestä niuhottava ja muutenkin olen rento enkä mikään tiukkapipo. Vielä kun tuo vastaus tuli vakavalla naamalla niin nyt mietin että kokeeko mies sen naimisiin menon nyt jotenkin pakollisena tai vastenmielisenä?
Ensinnäkin, miksi menit ihmeessä kosimaan miestäsi itse? On kylläkin miehen tehtävä päättää naimisiinmenosta ja suorittaa kosinta.
Toiseksi, miehesi ei ole innokas menemään kanssasi naimisiin. Vedä kosinta takaisin ja jätä hänet, jos tahdot itse naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se pakko vastata kyllä, muutenhan sä olisit varmaan jättänyt sen.
Jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei, niin eikö silloin kuulukin erota?
Miksi haluaisit naimisiin? Rakkaudesta? Muuttuuko se rakkaus jotenkin paremmaksi naimisiinmenolla? Ymmärrän kyllä että sillä on myös juridisia juttuja myöskin. Onko lapsia tai omaisuutta?
mä kosin miestäni, ja mies sanoi ei.
Kosinnasta kieltäytyminen ei aina tarkoita sitä että ei olisi tosissaan sitoutuneena kumppaninsa kanssa. Voi olla että ei ole vielä valmis avioliittoon. Ja mikä kiire sillä avioliitolla sitten on jos rakastaa toista, on myös valmis odottamaan silloin toisen suostumusta avioliittoon. Niin voidaankin taas kysyä sitä pitäisikö hänen sitten taas tehdä kompromissi ja mennä naimisin. Ei! Tässä on kuitenkin kyse isoista asioista.
Aikarajaksi olisi hyvä sopia esimerkiksi 3–5 vuotta, jonka jälkeen täytyy päättää, mitä tehdään.
Aikarajan avulla suhteeseen ei synny jatkuvaa stressiä tai painostusta naimisiin menemisestä. Sinä aikana toinen voi kypsyä ajatukselle avioitumisesta tai siitä haaveileva saattaa huomata, ettei naimisiinmeno olekaan hänelle loppujen lopuksi niin tärkeää.
Mä voin mennä kyllä aina naimisiin, siitähän voi aina sitten erotakin. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Edes hyvin pienituloisen äitini tulotaso ei riittänyt leskeneläkkeen saamiseen. Lisäksi sitä maksetaan vain pari vuotta, ei todellakaan hautaan asti. Se on kuulemma se suurin etu, mutta harva sitä oikeasti saisi, jos puoliso kuolee. Tämä tuntuu olevan se yleisin käytetty syy mennä naimisiin.
Sekoitat nyt Kelan maksaman leskeneläkkeen ja työvakuutusyhtiön maksaman leskeneläkkeen. Kelan eläkkeessä on tiukemmat ehdot. Työvakuutusyhtiö maksaa leskeneläkettä vaikka lesken tulot olisi mitkä, ja sitä maksetaan hautaan saakka. Ihan merkittävä turva leskelle.
Omilla vanhemmillani oli niin, että ikäero oli heillä 16 vuotta ja äiti oli paremmin tienaava, koska isä joutui jo 56-vuotiaana jäämään sydäninfarktin jälkeen sairaseläkkeelle. Isän kuollessa äiti oli 70-vuotias ja hänen eläkkeensä oli paljon suurempi kuin isän eläke. Silti äiti sai isän eläkkeestä leskeneläkkeen ja sai sitä kunnes kuoli itse.
Sano miehellesi että vedät kosinnan takaisin. Älä katselemaan muita prospekteja koska miehesikin selvästi haluaa pitää takaoven auki. Jos viimeistään pariin vuoteen ei löydy ketään muuta ja/tai mies ei kosi, nosta kytkintä ja etsi joku joka oikeasti haluaa viettää loppuelämän kanssasi.
No jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin tuossa tilanteessa ei olisi mitään ihmeellistä kenenkään mielestä. Tätäkö se nykyajan tasa-arvo sitten on?
Vierailija kirjoitti:
No jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin tuossa tilanteessa ei olisi mitään ihmeellistä kenenkään mielestä. Tätäkö se nykyajan tasa-arvo sitten on?
Jaa ei olisi ihmeellistä. Jos nainen vastasi no pakko kai se on? Todellakin olisi ihmeellistä. Jotain rajaa nyt tuolle uhriutumisellekin, teet itsestäsi ihan pellen.
No eihän tuohon ole koskaan oikeaa vastausta jos molemmat haluaa eri juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarkoittaa, että mies tyytyy sinuun. Tästähän on ollut juttua täällä useamminkin, tilanne lienee erittäin yleinen miesten osalta, eli ovat suhteessa eri naisen kanssa kuin oikeasti haluaisivat. Koska ykkösvaihtoehto ei syystä tai toisesta ole saatavilla, ottavat sitten sen seuraavaksi parhaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten mikä on nykyajan tasa-arvo, mutta vaimoni houkutteli mut 70-luvun lopussa koruliikkeeseen ja olin kihloissa ennen kuin tajusinkaan. Seuraavana vuonna jo naimisissa, kun mitä sitä enää perumaankaan. Vaimo aina tiennyt mun parhaasta enemmän kuin minä itse, vaikka yksinäinen susi olen aina ollutkin. Pitänyt hyvänä kaikki nämä vuodet, enkä olisi parempaa vaimoa voinut toivoakaan. Todellinen vanhanajan romassi ja rakkaustarina, jolle ei näy loppua. Kunnes kuolema meidät erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarkoittaa, että mies tyytyy sinuun. Tästähän on ollut juttua täällä useamminkin, tilanne lienee erittäin yleinen miesten osalta, eli ovat suhteessa eri naisen kanssa kuin oikeasti haluaisivat. Koska ykkösvaihtoehto ei syystä tai toisesta ole saatavilla, ottavat sitten sen seuraavaksi parhaan.
En ymmärrä miksi miehet itkette että naiset ovat liian nirsoja. Jälleen kerran naiset eivät ole likikään niin nirsoja kuin kannattaisi. Onneksi nykyään sinkkuja ei enää katsota kieroon samalla lailla kuin ennen, joten se on ihan järkevä loppuelämän strategia.
Ainoa ero muihin miehiin oli että sanoi sen ääneen.