Kosin miestä ja miehen vastaus oli "no kai se on sitten pakko"
Olin järjestänyt hyvän hetken, takassa paloi tuli, molemmilla vapaapäivä, olimme syöneet hyvin ja juoneet viiniä. Sitten kysyin menisikö mies kanssani naimisiin. Tuo "no kai se on sitten pakko" vastaus jäi häiritsemään minua.
En koe olevani mikään pienestä niuhottava ja muutenkin olen rento enkä mikään tiukkapipo. Vielä kun tuo vastaus tuli vakavalla naamalla niin nyt mietin että kokeeko mies sen naimisiin menon nyt jotenkin pakollisena tai vastenmielisenä?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Naiset odottavat jotain yltiöromanttista hetkeä tuossa kosintatilanteessa. Liikaa lueskelleet jotain romanttisia kirjoja, joissa naisten tukka hulmuaa tarunomaisesti miehen ruskeiden silmien katsoessa naista silmiin, samalla naisen jalat tutisevat rakkauden huumasta. Mies kysyy tahdotko? Ja nainen vastaa oih, minä tahdon ja virtsaa alleen onnellisuuden tunteesta.
No ei ehkä tarvi tuota, mut vastauksesta vois jättää pakon ja tollasen epäilevältä kuulostavan emminnän pois. Ihan vaikka ilahtunut "joo" riittäis tai "tottakai" tms. tai sitten ihan reilusti että "ei" ja selitys mielellään päälle. Ei tarvi mitään korulauseita. mut eikai se kosiva mieskää haluis kuulla "no kai se sit on pakko!" vastausta???
Menkäähän naiset keskenänne naimisiin jos tahdotte jotain tarunomaista kosintaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän naiset keskenänne naimisiin jos tahdotte jotain tarunomaista kosintaa.
Eihän tässä ollut kyse kosinnasta tai sen romanttisuudesta vaan siitä kuinka kosintaan on VASTATTU?!!
No ei varmaan vastaukseksi kävisi joo okei mennään vaan. Siinäkin varmasti jotain vikaa.
Epäilen, että tämä kosinta tapahtui Porvoossa, mutta vastaan silti:
En voisi kuvitella kosivani miestäni. En liioin osaa kuvitella häntä kosimassa minua. Sen sijaan on ihan mahdollista, että jonakin päivänä käymme keskustelun, jossa pohdimme haluaisimmeko ja kannattaisiko meidän mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän nuo nykyään menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ollut kyse kosinnasta tai sen romanttisuudesta vaan siitä kuinka kosintaan on VASTATTU?!!
No mitä sun mielestä pitäisi vastata jos meinaa vastata kyllä. Riittääkö se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen mies vastaa tuolla tavalla? Aiotko itse jatkaa tuollaisessa suhteessa? Mikä ylipäätään sai sinut niin epätoivoiseksi, että kosit itse?
Kaikki, miksi kukaan mies haluisi naimisiin?
M45
Sellainen joka haluaa elää pidempään
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002513202.html
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000690892.html
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastannut suoraan kyllä vaan kai (kun kerran on pakko).
Siis miksi pitäisi mennä naimisiin? Avioliitto on kirkollinen jäänne ja instituutiona menettänyt uskottavuutensa sillä siinä luvataan olla yhdessä kuolemaan saakka, mutta suurin osa päättyy eroon.
Ja mikä merkitys on esim avioliitolla, jossa tavanomainen avioehtosopimus? Onko tämä edes oikea avioliitto?
AP:n miehelle naimisiin meno ja avioliitto voivat olla esim em. syistä olla yhdentekeviä asioita ja hän suostuu vain kumppaninsa mieliksi.
Rakkautta ja avioliittoa ei kannata sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen mies vastaa tuolla tavalla? Aiotko itse jatkaa tuollaisessa suhteessa? Mikä ylipäätään sai sinut niin epätoivoiseksi, että kosit itse?
Kaikki, miksi kukaan mies haluisi naimisiin?
M45
Sellainen joka haluaa elää pidempään
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002513202.html
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000690892.htmlM43
Nauratti otsikko (Nainut) No tottahan toki naiminen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kyllä riittäisi! Ja kai sitä jonkinlaista innostusta ja iloista ihmetystä toiselta toivoisi eikä tommosta "kai se nyt on PAKKO" tyylistä. Tajuat varmaan itsekin pointin? Jos ei halua niin sitten vastataan ettei halua! ei mitään "noh, kai tässä nyt sitten täytyy kun kysyttiin". Ja joutuu miettimään että on nyt pakottanut miehen avioon johon se ei oikeasti halua, tai mikä on sille ihan se ja sama.
No onhan se pakko vastata kyllä, muutenhan sä olisit varmaan jättänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia avioliitto aikeista pitää ensin keskustella vakavasti ja selvittää halutaanko molemmat samoja asiotia ja sitoutua niin ja mennä naimisiin. Eikä niin, ettei asiasta koskaan ole puhuttu ja sitten yhtäkkiä kositaan. Silloin kai vastaus voisi olla tuo että on pakko, siinä pelossa että luulee että toinen jättää jos vastaa kieltävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei, niin eikö silloin kuulukin erota?
Vierailija kirjoitti:
No joskus on järkeä erota suosiolla. Eksä kokeili tuota samaa taktiikkaa, kun olin ostamassa asuntoa (ostanko oman vai ostammeko yhteisen), mutta tajusin viimein yhteisen asunnon ostettuamme, että halusi vain jostain ihmeen syystä roikkua minussa ja valvoa minua mustasukkaisesti panostamalla kuitenkaan itse mitenkään suhteeseen. Että tuli sitten jätetyksi vuoden viiveellä.
"Moi, lähdetkö mun kanssa lenkille?"
"Kai se on pakko lähteä."
"Hei Aune, tuletko tänään meidän kanssa lounaalle?
"Pakko kai se on."
"Kulta, tykkäätkö näistä mun uusista hiuksista?"
"Pakkohan niistä on tykätä."
On kyllä niin ihanaa ja onnellista :D
: D Naurahdin.
Mutta oishan tuo kosinta ihan hyvä olla jollain tavalla romanttinen hetki, vaikkei suoraan elokuvista oliskaan.