Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon haluttomuus

Vieläkö näen auringon
18.10.2018 |

Haluaisin asiallisia vinkkejä ja näkökantoja parisuhdeongelmaani. Ongelma on varmaan monelle tuttu, joten osaisiko joku vinkata miten tästä eteenpäin. Ongelma on vaimon haluttomuus. Hän ei juuri lainkaan ilmaise tuntevansa halua minua kohtaan. Olen lukuisia kertoja kertonut toiveeni kokea olla haluttu tai omista toiveistani seksin suhteen, ja pyytänyt tekemään minulle joskus jotain vaikka pyytämättä, mutta tämä kaikki on ollut turhaa.

Seksielämämme oli vuosia aikasemmin hyvinkin vaihtelevaa, mutta suuntaus on jatkuvasti alaspäin. Nykyisellään en voi juuri edes koskettaa häntä tai tehdä mitään muutakaan seksiin viittaavaa. Esileikkiä ei ole hänen suuntaan ollenkaan, koska kosketus tai muukaan ei tunnu hänestä kuulemma hyvältä. Olen pyytänyt vinkkejä miten voisin tehdä tai yrittää koskea häneen, mutta juuri mikään ei tunnu hyvältä. Seksiä saan kyllä lähes aina halutessani, mutta se on yhdessä asennossa toteutettua tuttua ja turvallista ja tuntuu lähinnä velvollisuuden täyttämiseltä.

Ero tai pettäminen ei ole kohdallani vielä vaihtoehto, mutta usko parisuhteeseen on koetuksella, kun vuosiin ei ole tuntenut olevansa haluttu saati saanut laisinkaan omien toiveiden mukaista seksiä tai parisuhteen laatuaikaa. Ulkoiset puitteemme ovat elämässä kunnossa eikä parisuhteessa ole esim. väkivaltaa, jatkuvaa riitelyä tms mikä selittäisi asian. Vaimiolla on kyllä jaksamista sekä energiaa esim. omiin harrastuksiin ennen töihin lähtöä, mutta mitkää teot eivät suuntaudu parisuhteen hyväksi.

Toista ei voi pakottaa haluamaan tai toimimaan muutoinkaan parisuhteen eteen, mutta arvostaisin kovasti aikuisen ihmisen näkökantaa tai vinkkiä voiko asialle tehdä jotain. Jatkuva puhuminen (minun taholta) ei ole johtanut mihinkään ja puhumisessa tuntuukin, että revin sisäiset haavat auki käsittelemällä itselle herkkää asiaa uudestaan ja uudestaa hetken lupauksen jälkeen totean tämän aina olleen turhaa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut vaimosi kanssa rakkaudesta? Onko sitä vielä?

Vierailija
2/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 8 sentin sankari vai tietämätön termin esileikki tarkoituksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaa ei ole ja täten haluja. Jospa vaimo kokeilisi toista miestä?

Vierailija
4/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kuulostat mietteissäsi asialliselta ja uskonkin että pyrit löytämään rakentavan ratkaisun tilanteelle. En osaa tarjota valmiita ratkaisuja, kun en ole ihan vastaavassa tilanteessa ollut, mutta kirjoitan sentään alle jotain ajatuksiani:

- Omassa suhteessani olen kärsinyt viimeaikoina haluttomuudesta, jonka poikaystäväni ottikin puheeksi. Ongelma ei ole siinä etten haluisi häntä tai seksiä, vaan siinä että olen niin uupunut töistä etten pysty keskittymään oikein muihin asioihin. Olemme kuitenkin molemmat sitä mieltä että haluamme hyvän seksielämän joten yritämme hakea läheisyyttä rentoutumisen ja läheisyyden kautta. Toistaiseksi se seksikin on ollut oikein hyvää kunhan pääsemme sinne asti, mutta omalta osaltani se on valitettavasti hieman vaikeaa. Muuta pitkäaikaista ratkaisua en ole keksinyt, kuin yrittää vähentää työpaineita, mikä ei valitettavasti ole niin helppo toteuttaa...

- Osaatko sanoa pohjautuuko haluttomuus fyysisistä syistä (mikään ei nosta haluja, edes yksin) vai psyykkisistä (jostain syystä halu ei nouse yhteisinä hetkinänne)? Mikäli ongelma on ollut vallalla jo pitkään, voi olla että vaimollesi on syntynyt jo alitajuinen jännitys asiaa kohtaan, ja joka kerta kun otat seksin puheeksi, hän ahdistuu. Mikäli kyse on vaikka vaihdevuosien tuomasta haluttomuudesta, voi kyse olla siitäkin ettei hän vain koe minkäänlaista seksuaalista halua. Voisi olla hyvä selvittää hieman mistä on kyse, mikäli pystytte kiihkottomasti keskustelemaan asiasta. Yritä olla asiallinen, lämminhenkinen ja tuomitsematta häntä keskustelussanne.

- Voisikohan käynti esim pariterapiassa tai seksuaaliterapeutilla auttaa? Joskus kolmannen henkilön läsnäolo voi saada vyyhdin aukeamaan paremmin, mikäli teidän kahden välillä on jo liikaa vääränlaisia jännitteitä.

- Mikäli seksi jostain syystä ei vain ole vaihtoehto tällä hetkellä, voisitko ottaa vaimosi kanssa puheeksi sen, ettet halua edes seksiä niin paljon, vaan läheisyyttä. Ja olisiko mahdollisuus edes halailla, hieroa toisianne ja pussailla ilman että ajatukset heti valuvat seksiin? Läheisyys on ainakin yksi askel parempaan suuntaan.

Tsemppiä!

Vierailija
5/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö erämaata, joka olisi muuttunut sademetsäksi?

Vierailija
6/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen lakkaa haluamasta, parisuhteessa on jotain vialla.

Oletko pettänyt luottamuksen (nb: tähän sisältyy muutakin kuin ns aviorikos), oletko ollut lojaali kumppani, otatko avioliittosi itsestäänselvyytenä.

Kohteletko vaimoa kuin kuningatarta vai kuin kodin yleiskonetta?

Keksi itse lisää, sinähän se puoliso olet.

Seksin loppuminen on seuraus, ei syy.

Vaimo on siitä yhtä pettynyt kuin sinäkin.

Vierailija
7/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten haluttomuus on iso ongelma, johon pitäisi ilman muuta puuttua enemmän. Tiedän omasta kokemuksestani, että välillä voi tulla hyvin pitkiä ajanjaksoja, jolloin ajatus seksistä ei kiinnosta yhtään - en vain koe kiihottuneisuutta. Samaan aikaan kuitenkin rakastan puolisoani, enkä iki maailmassa haluaisi luopua hänestä. Itse näkisin, että syyt ovat ainakin osittain hormonaalisia. Koska olen sitä mieltä, että seksi kuitenkin kuuluu parisuhteeseen, ja kuvailemasi kaltaiset velvollisuudesta hoidetut "pakkopanot" eivät ole mitään oikeaa seksiä, olen hakenut ongelmaani apua lääkäriltä. Olen saanut hormonivalmisteita ja myös erästä mielialalääkkeen sukulaista, joista on ollut apua vaihtelevalla menestyksellä. Ehkä vaimosi kannattaisi kokeilla. Sen lisäksi olemme käyneet seksuaaliterapeutilla, joka on antanut neuvoja kadonneen halun herättelyyn. Se on vaatinut aikaa ja asiaan paneutumista, mutta on kuitenkin toiminut. Vaimosi varmaan ajattelee hoitavansa ns. aviolliset velvollisuutensa kun kuitenkin antaa sinulle sitä tylsää perusseksiä. Oletko ilmaissut selkeästi, ettet koe sitä riittävänä? - N42

Vierailija
8/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen lakkaa haluamasta, parisuhteessa on jotain vialla.

Oletko pettänyt luottamuksen (nb: tähän sisältyy muutakin kuin ns aviorikos), oletko ollut lojaali kumppani, otatko avioliittosi itsestäänselvyytenä.

Kohteletko vaimoa kuin kuningatarta vai kuin kodin yleiskonetta?

Keksi itse lisää, sinähän se puoliso olet.

Seksin loppuminen on seuraus, ei syy.

Vaimo on siitä yhtä pettynyt kuin sinäkin.

Täyttä bullshittiä. Halut voivat kadota monesta syystä, eikä mies välttämättä ole siihen millään tavalla syyllinen. Ja olen nainen.

Vierailija
9/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sinulle asiallisesta vastauksesta. Sain viestistäsi ajatuksen aihetta.

Vierailija
10/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jo vihdoin ja viimein lopettaa nämä jatkuvat vaimosatusi? Aikuinen nainen.

Vierailija
11/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Silta-sarjan naispoliisi Saga. Työlleen omistautunut aspergertyyppi, joka haluaa kyllä seksiä, muttei ymmärrä läheisyyden, keskustelujen tai oikein muidenkaan ihmissuhdejuttujen päälle. Jos vaimosi on aina karttanut koskettamista, niin silloin asialle on varmaan vaikea tehdä mitään. Voiko hänen kanssaan keskustella, vai ovatko keskustelunne lähinnä sinun yksinpuheluasi?

Vierailija
12/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Naisella voi tulla vaihdevuosien aikaan kipuja yms, joista ei ehkä halua puhua. Ne kuitenkin voivat vaikuttaa.

Vierailija
13/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuusyhdynnät eivät auta asiaa. oletko kokeillut oikeasti kiihottaa vaimoasi varmoin ottein ja vartaloa lukemalla? Loputon keskustelukin saattaa turhauttaa. Ethän vain narisevalla äänellä valita vaimollesi?

Vierailija
14/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta, että muukin läheisyys ja koskettelu on vähentynyt välillänne. Ja pystyttekö puhumaan asiasta, mitä vaimo itse sanoo asiasta? Jos ette pysty puhumaan lukuisista yrityksistä huolimatta, suosittelen pariterapiaa. Vähäisiin haluihin voi olla monta syytä. Naisen henkilökohtaiset ongelmat/ominaisuudet kuten stressi, uupuminen, ei koe itseänsä viehättäväksi, vähäisemmät halut ylipäätään. Pulma voi olla myös suhteen pulma, eli vaimoa ei haluta, jos kokee ongelmia suhteen muulla osa-alueella.

Vierailija
15/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole muuta ratkaisua kuin haluton muija vaihtoon, kyllä niitä löytää vielä halukkaitakin. Hankalia tapauksia nuo iki-pissikset, pienestä pitäen opetettu että olet prinsessa. Sitten kun pitäisi elää oikeata elämää, ei osatakaan. Kyllä se niin on että ei se kurppa siitä muuksi muutu, nyt netistä avioeropaerit ja muijan nimi alle, sen jälkeen baanalle...

Vierailija
16/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ilmaiset halusi naista kohtaan? Onko naiselle siis kaikki arkiset hellyydenosoitukset ehdoton no no? Tai jos vaikka ehdotat, että menette ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan ja otatte pari lasia viiniä, niin silloinkaan naiselle ei herää sellaisia tunteita, että haluaa koskettaa, halata, suudella? Jos näin on, niin saattaa jopa pettää.

Vierailija
17/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten näytät että pidät hänestä, huomioit, läheisyys. Hyvät yhteiset fiilikset, vaihtelut ettei samaa rataa viikot ja kuukaudet.Tulee luonnostaan tai ei, ( voi olla että on naisia jotka ei halua mitään noista kokea.)

Eilen kateltiin ohjelmaa aloin hieromaan vaimoni hartioita, niskaa. Sitten lopuksi annoin kaulalle pusun ja vaimo tuli syliin.

Vierailija
18/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttisen rakkauden tunteen loppuminen johtaa haluttomuuteen eikä siihen ole mitään parannuskeinoa. Joko kestät, petät tai eroat. Niin käy suurimmalle osalle pareista jossain vaiheessa, ettei toinen enää ajattele romanttisesti toista ja sen tietää heti, kun seksi loppuu/sitä on pääasiassa vain toisen aloitteesta. En ymmärrä, miksi tämä on niin vaikea hyväksyä, vaikka syy on yksinkertainen ja yleinen. Jotkut vuosia yrittävät kinuta seksiä, mutta ei se mitään auta, jos tunne on kuin panisi omaa sisarusta.

Vierailija
19/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin satunko olemaan vaimosi. Olen nimittäin muuttunut haluttomaksi naiseksi, vaikka suhteemme ensimmäiset vuodet olin halukas ja oli ihan aktiivinen seksielämä. Syy haluttomuuteeni on miehessäni ja parisuhteessamme. Haluan kyllä seksiä joka päivä, mutta en mieheni kanssa, ajatus mieheni kosketuksesta tuntuu epämiellyttävältä. Meillä on ollut riitoja, joissa hän on nimitellyt minua loukkaavalla tavalla ja lisäksi hän on jättänyt minut yksin vailla tukea vaikeissa tilanteissa, joissa olen pyytänyt hänen apua. Tämän vuoksi en pysty hänen kanssa seksiin. Jos suhteemme korjaantuu, niin ehkä haluni häntä kohtaan palaavat vielä, haluan ainakin antaa sille vielä mahdollisuuden. Mutta hän ei tunnu tekevän ikävä kyllä asian suhteen mitään sellaista, jolla olisi oikeasti vaikutusta. Tekee kyllä aloitteita seksiin ja mankuu seksiä, mutta kun kerron tunteistani ja siitä miksi en halua, niin tunteistani ja noista riidoista hän ei halua keskustella :( .

Vierailija
20/74 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma haluttomuuteni alkoi sillä, että turhauduin omaan vaikeuteen saada orgasmi. Se on aina miehen kanssa hirveän työn tulos, ja koin tilanteet turhauttavana. Se O ei ollut enää sen arvoista, kun sen saaminen oli aina niin työlästä sekä miehelle fyysisesti että minulle henkisesti. En syytä miestä, koska hän haluaa olla minulle hyväksi ja hän jaksaa yrittää. Ongelma on vaan se, että minä en enää jaksa. Olemme alle kolmekymppisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme