Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rakkaus tärkein asia elämässä?

Vierailija
18.10.2018 |

Moni hukkaa elämänsä työhön, tavaran ja tulevaisuuden havitteluun. Silti kaikilla on perustavanlaatuinen tarve rakkauteen - ei pelkästään parisuhdetakkauteen, vaan täydelliseen, kokonaisvaltaiseen, juuri oman minuuden hyväksyntään ja rakastamiseen jonkun toisen taholta.

Onko elämä aina vaillinainen jos jää paitsi todellisesta rakkaudesta?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus aidoimmillaan on rakkautta omaa lastaan kohtaan. Paremmasta en tiedä.

Omien geenien narsistista palvontaa? Entä muiden lapset?

Hieno ”rakkauden muoto” 😁

Vierailija
22/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tyhjyyttä kumisen. Mikään, ei mikään ole rakkauden vertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on parasta. Olen huomannut olevani onnellisimmillani, kun rakastan itse asioita ja ihmisiä, joilta saan vastarakkautta, siksi olenkin sysännyt syrjään suuret urahaaveet ja keskityn vaatimattomampaan, jotta oma henkinen hyvinvointi voisi pysyä sillä tasolla mitä haluan.

Vierailija
24/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan mun. 30 v menty ilman joten en edes tiedä millaista se on. Mun elämässä tärkeintä on raha.

Vierailija
25/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus aidoimmillaan on rakkautta omaa lastaan kohtaan. Paremmasta en tiedä.

Omien geenien narsistista palvontaa? Entä muiden lapset?

Hieno ”rakkauden muoto” 😁

Tottakait mä haluun jatkaa omia geenejä. Tykkään kyllä muidenkin lapsista. Mut se ei vaan oo sama. Ei voi olla.

Vierailija
26/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIin kauan kun toinen pettää..mitä enemmän rakastaa, sitä enemmän sattuu. Jos on normaalisti mustasukkainen ja omistautuvainen. Eri asia ovat kaikenlaiset avoimet suhteet, joissa pettäminen ei tunnu pahalta ja "rakastetaan" avoimesta suhteesta huolimatta..tai pitkät liitot. Tätä järjestelyä en silti itse ymmärrä. Rakastan ja olen lojaali.

Vierailija
27/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIin kauan kun toinen pettää..mitä enemmän rakastaa, sitä enemmän sattuu. Jos on normaalisti mustasukkainen ja omistautuvainen. Eri asia ovat kaikenlaiset avoimet suhteet, joissa pettäminen ei tunnu pahalta ja "rakastetaan" avoimesta suhteesta huolimatta..tai pitkät liitot. Tätä järjestelyä en silti itse ymmärrä. Rakastan ja olen lojaali.

Sinä puhut parisuhderakkaudesta.

Vierailija
28/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tietysti on. Sitähän rakkaus tarkoittaa, että jokin on tärkeämpi kuin useimmat muut asiat. Toisaalta ihminen voi rakastaa muutakin kuin toista ihmistä. Minusta kyllä tuntuu, että rakastaminen on tärkeämpää kuin rakastetuksi tuleminen.

Vierailija
29/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä rakastamisen taito on tärkein taito elämässä.

Vierailija
30/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia kyllä. Eikä mitään vakavaa pakkooireistoa.

Vierailija
31/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta rakkaus, vaan onnellisuus. Toki monille onnellisuus tulee rakkauden myötä, mutta jos olet elämässäsi onnellinen ilman rakastumista, ei siinä ole mitään pahaa ja siksi onnellisuus on minusta tärkeintä.

Tarkentaisin tätä että ei ehkä niinkään onnellisuus, sillä onni ei ole mikään pysyvä olotila.

Tyytyväisyys ja oman elämän täydeksi ja hyväksi kokeminen ehkä ennemminkin.

Itse en ole parisuhteessa enkä sellaiseen halua. En ole koskaan rakastanut, en ketään. En ole oppinut sellaista asiaa ja tunnetta, se on minulle täysin vieras. En osaa myöskään olla mustasukkainen, ja moni muu tunne on kohdallani toisenlainen kuin useimmilla toisilla. Kiintyä voin ja syvästi, eläimiin, luontoon. En ihmisiin. Siitä kohtaa olen täysin tyhjä ja kylmä.

Elän ennemminkin järjen ohjailemana. Minulla on varsin korkea moraali, korkeampi kuin useimmilla muilla uskoisin. Olen siitä tarkka ja tiukka myös itseäni kohtaan. En siedä vääryyttä enkä pahan tekoa kenellekään vaikka rakastaa en osaa.

Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen ja ajoittain kai sitten hyvin onnellinenkin elämässäni. Olen onnellinen ja tyytyväinen että uskallan elää omannäköistäni elämää ja näyttää sen. Ei ole tarvetta laukata lauman mukana saman värisenä ja muotoisena. En kaipaa missään nimessä toista ihmistä tähän. Se toisi pelkkää suurta onnettomuutta niin hänelle kuin minullekin.

En siis allekirjoita että rakkaus olisi elämässä tärkeintä - kaikille.

Olen nainen, aikuisen ikään ehtinyt.

Vierailija
32/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on monimuotoista.

Kuka ei ymmärrä rakkauden olevan tärkein, ei ymmärrä vielä kuinka monimuotoista se on.

Vierailija
33/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakkaus on minusta tärkeintä. Se, että on läheisiä ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa ja joiden kanssa jakaa ilot ja surut. Romanttinen rakkaus, äidinrakkaus, rakkaus ystäviä kohtaan, ja myös rakkaus elämää ja luontoa kohtaan. Ilman rakkautta elämä on ihan hemmetin tyhjää ja ankeaa. Siihen voi jopa kuolla.

Vierailija
34/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
35/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakkaus on minusta tärkeintä. Se, että on läheisiä ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa ja joiden kanssa jakaa ilot ja surut. Romanttinen rakkaus, äidinrakkaus, rakkaus ystäviä kohtaan, ja myös rakkaus elämää ja luontoa kohtaan. Ilman rakkautta elämä on ihan hemmetin tyhjää ja ankeaa. Siihen voi jopa kuolla.

Siihen kuoleekin jos sen puutteen ymmärrykseen herää. Sielun kaipuu taittaa ihmisen. Illuusio kaiken muun riittävyydestä kantaa aikansa.

Vierailija
36/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on tärkeintä.

M

Vierailija
37/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ainakaan ole tärkeintä.

Vierailija
38/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeisä joutuu tekemään töitä perheensä eteen mutta suomessa avioerotilastot kukoistavat?

Vierailija
39/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on tärkeintä.

.

Terv.  Rakkauden kerjäläinen

Vierailija
40/132 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeisä joutuu tekemään töitä perheensä eteen mutta suomessa avioerotilastot kukoistavat?

Tämä - perhe ja avioliitto - on mitätön pisara rakkauden meressä, kuten keskustelusta huomaat. Ajattele laajemmin.