Mihin maahan halauaisit syntyä (Suomea ei saa valita), jos saisit aloittaa kaiken uudestaan syntymästäsi lähtien?
Kysymys otsikossa. Ja tässä ajatusleikissä sinulla olisi automaattisesti syntyperäisen maan kansalaisen geenit ja piirteet, joten syntyisit Aasian maihin aasialaisena jne.
Suomea ei saa valita!
Kommentit (112)
Ruotsi, Norja tai Kanada. Tykkään pohjoisesta.
Norja. Koska en voisi tietää, syntyisinkö terveenä vai vammaisena/sairaana enkä voisi myöskään tietää että olisivatko vanhempani rikkaita, köyhiä vai keskiluokkaisia niin pohjoismainen hyvinvointivaltio olisi turvallisin valinta.
Ruotsi, Norja, Tanska, Kanada, Uusi-Seelanti
Norja, Sveitsi, Kanada
Australia kelpaisia asuinpaikaksi, mutta jos siis pitäisi syntyä aboriginaaliksi niin ei hyvä :) Japani olisi myös ihan ok, mutta sen verran tyly-yhteiskunta esimerkiksi työelämässä että aika raskasta olisi varmasti.
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
No entisessä elämässähän sitä olen ollut espanjalainen :)
Kanada. Mutta kieltämättä tanskalainen elämäntyyli kiinnostaa myös. Uusi-Seelanti olis kanssa ihana, mutta en pidä liiasta lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
On siellä omat ongelmansakin kuten alkoholin väärin käyttö ja parisuhdeväkivalta mutta naisia arvostetaan naisina. Siellä feminismi ei ole päässyt tekemään vielä yhtä paljoa vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kanada. Mutta kieltämättä tanskalainen elämäntyyli kiinnostaa myös. Uusi-Seelanti olis kanssa ihana, mutta en pidä liiasta lämmöstä.
Uudessa-Seelannissa ei ole lämmintä.
Luxemburg