Itsetunto mennyt rintojen takia
Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.
Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.
Tiedän, että olen turhamainen, mutta kyllä v*tuttaa.
Kommentit (79)
Voisitko mennä korjausleikkaukseen tai luonnollisen näköiset silikonit? (kai niitäkin on?) N40
Miksi itsetunto=tissit? Elämässä on paljon muutakin. Ole tyytyväinen siitä että olet terve ja sulla on terveet lapset. Sekään ei ole kaikille itsestäänselvyys.
Niin no, kukaan ei pakota lisääntymään :) Enkä kyllä voi sääliä naista jolla on mies joka silti himoitsee sua tisseistäsi huolimatta.
"Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä"
Miksi näet vain rumuutta. Rintasi tekivät valtavan työn ruokkiessaan kaksi lasta. Katso mitä kaunista näet niissä, onko nänni nätti, nännipiha kaunis. Varmasti. Jos saat painoa lisää pari kiloa, rinnatkin ehkä pyöristyy, niissähän on paljon rasvakudosta.
Miksi nio ovat niin tärkeät?Mieti hyviä puoliasi.
Ei kai auta muu kuin matka viroon?
Onko imetyksen lopetuksesta kauan?
Miksi lasta pitää imettää 2v? Sehän alkaa syömään kiinteitä 6kk iässä jo.
Tissit on mielenkiintoiset, tunnen 50v naisen, 3 lasta imettänyt ja tissit on ihan hyvät, exän tissi kasvoivat lapsen saannista ja silti pysyivät kiinteinä.
Käytätkö topattuja ns. kovakuppisia liivejä? Käytä kangaskuppisia liivejä, jotka on ommeltu useammasta palasta, niillä saat paremman istuvuuden ja rintasi pysyvät kupeissaan. Oikea koko tärkeä, mutta niin on myös kupin malli jotta liivi on mukava ja tukeva.
Roikkuvat rinnat on luonnolliset ja seksikkäät.
Ap, odota vielä hetken aikaa, jonkinlaista palautumista voi vielä muutaman vuoden kuluttua imetyksestä tulla. Itselläni kävi niin. Lisäksi aloitin ehkäisyksi yhdistelmäpillerit, ne vielä toivat lisäboostia rintoihin.
Terv. 4v imetystä/kaksi lasta
Aloituksessa tuli joka päiväiseen elämään vaikuttavia seikkoja, joiden takia nämä nahkarukkaset ahdistavat. Pelkkä pukeutuminen tuottaa tuskaa. Lapsemme rakastavat uimista ja uimahallissa käydään joka viikko. Olen ostanut varmaan 10 eri uikkarit ja kokeillut käytännössä, mutta tissit ei niissä pysy ja tulee niitä ryppyjä vain kaula-aukkoon. Juhlapukeutuminen on kanssa hieman vaikeaa, kun ei siihen urheilurintsikat oikein sovi... Ja seksi ahdistaa kun en halua että mies vahingossakaan koskee tisseihin eikä pysty ymmärtämään, miksi nyt ahdistaa kun ennen ei ahdistanut. Niin, niillä kiinteillä D-kupeilla ei ahdistanut...
Pitkä imetys ihan sen massiivisten hyötyjen sekä kansainvälisten imetyssuositusten takia. Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap
Sama. Otin maltilliset silarit. Paras sijoitus itseen ikinä. Suomessa kannattaa leikkauttaa.
Vaihtoehdot: hyväksyt tilanteen tai teet asialle jotain. Jälkimmäisen voit aloittaa konsultoimalla plastiikkakirurgia.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa tuli joka päiväiseen elämään vaikuttavia seikkoja, joiden takia nämä nahkarukkaset ahdistavat. Pelkkä pukeutuminen tuottaa tuskaa. Lapsemme rakastavat uimista ja uimahallissa käydään joka viikko. Olen ostanut varmaan 10 eri uikkarit ja kokeillut käytännössä, mutta tissit ei niissä pysy ja tulee niitä ryppyjä vain kaula-aukkoon. Juhlapukeutuminen on kanssa hieman vaikeaa, kun ei siihen urheilurintsikat oikein sovi... Ja seksi ahdistaa kun en halua että mies vahingossakaan koskee tisseihin eikä pysty ymmärtämään, miksi nyt ahdistaa kun ennen ei ahdistanut. Niin, niillä kiinteillä D-kupeilla ei ahdistanut...
Pitkä imetys ihan sen massiivisten hyötyjen sekä kansainvälisten imetyssuositusten takia. Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap
Mikset ota niitä silikoneja? Eivät ole mikään iso juttu. Tietäispä ihmiset miten monella on. Tunnen itse sairaanhoitajan jolla on, lääkärin jolla on, hyvällä ystävälläni on (suuren yrityksen myyntijohtaja). Ei ne mitään stripparikamaa ole nykysin.
Laitata silarit, sen kokoiset kuin sulla ennen oli. Tilanne ei voi tuosta pahemmaksi mennä.
Ymmärrän.
Joillain rinnat on rumat imettämisen jälkeen.
Siisti ryhdikäs bkuppi voi muuttua roikkuvaksi rusinaksi. Kaunis e.kuppi vyötärölle roikkuvaksi veltoksi lölleröksi.
Joten ymmärrän ihan hyvin, ettei halua että rintoihin kosketaan.
Ylipäänsä raskaus ja synnytys voi pilata naisen kehon. Tottakai sitä saa surra.
Ymmärrän niitä, jotka ei halua ottaa riskiä ja jättää lapset tekemättä.
Yli 2-vuotiaan imettäminen on jotenkin irvokasta: ihminen joka kävelee ja puhuu ei enää tartte tissiä suuhun.
Että sikäli itse olet asiaan vaikuttanut.
Tämä haisee provolta.
Erikoista miten kevyesti täällä suositellaan silikoneja. Kyseessä on iso leikkaus, johon sisältyy mm. veritulppariski. Nukutus itsessään on riski. Toipuminen on kivulias ja on riski mm. tulehduksiin. Vieras esine kehossa on riski. Silikoneihin yhdistetään nykyään paitsi kohonnut syöpäriski, ja ns. silikonisairaus, joka laukaisee autoimmuunitulehduksen. Kauhistuttaa miten moni on valmis ottamaan riskit.
Ja minä tiedän mitä on elää epänaisellisen kehon kanssa, koska minulle ei tissejä koskaan kasvanutkaan. Silti olen valinnut itseni hyväksymisen tien, ja se työ jatkuu vielä näin nelikymppisenäkin. Ei ole helppoa joten tsempit toivotan aapeelle. Muistelen aina sitä afrikkalaista (?) nuorta naista, jonka kasvu jostain syystä pysähtyi vauvana, ja joka eli elämänsä pesuvadissa ja oli käytännössä pelkkä pää.
Rohkeudesta elää omana itsenään saa lopulta paljon enemmän kiksejä kuin fyysisestä täydellisyydestä.
No mitähän tähän sitten sanoisi... Vaikkapa jaa, niinkö.