Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetunto mennyt rintojen takia

Vierailija
17.10.2018 |

Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.

Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.

Tiedän, että olen turhamainen, mutta kyllä v*tuttaa.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.

Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.

Tiedän, että olen turhamainen, mutta kyllä v*tuttaa.

No tuskinpa ne sinun D-kupin rintasikaan kovin kummoset ovat olleet. Roikkuneet jo silloin. Ei kannata murehtia. Sellaiset pienet kiinteät rinnat ovat parhaat.

M 26

Vierailija
62/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on 40 ja kiinteät C-kupin tissit. Viisi lasta ruokkinut. Hän on kunnon äitiainesta. Toisten kroppa on niin heikko ettei kestä vaan imetyksiä eikä synnytyksiä. Onneksi omassa vaimossa on ainesta eikä mennyt rikki muutamasta imetyksestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi silikonirinnoista automaattisesti ajatellaan, että ne ovat luonnottomat ja aina jotenkin paheksuttavat, ja muistutetaan leikkauksen vaaroista. Samaan aikaan isorintaisille hyvin helposti tälläkin palstalla suositellaan rintojen pienennystä ratkaisuna ja kaikki yläpeukuttavat, eikä ajatella että sekin on iso leikkaus riskeineen ja epäonnistumismahdollisuuksineen. Silikonirintojen kohdalla heti nostetaan esiin ”turhien leikkausten” riskit.

Huoh. Eivät ole mitenkään verrattavissa.

Minulle tehtiin rintojen pienennys jatkuvien voimakkaiden hartia- ja niskakipujen vuoksi. Ramppasin lääkärissä yli vuoden ja söin valtavia määriä särkylääkkeitä, kävin fyssarilla, jumppasin, kävin kuntosalilla, pidin taukoa kuntosalilta, tein aivan kaiken. Käytin kalliita, minulle mitattuja ja sovitettuja ritsikoita. Lopulta oli pakko myöntää, ettei muu auta kuin luopua H-kupeistani. En todellakaan tehnyt sitä ulkonäön vuoksi! Olin tottunut rintoihini ja olin aina ollut isorintainen, se oli osa identiteettiäni.

Silikonit taas ovat keholle vierasta ainetta, ja niistä tietääkseni ihmiset ovat saaneet vakaviakin oireita implantin esim. hajottua.

Ainakin on selkeää, että ne täytyy vaihtaa 10 - 15 v välein, kuten joku täällä mainitsikin. Omasta mielestäni ne ovat aina myös luonnottoman ja vastenmielisen näköiset, mutta minun mielipiteelläni ei tietystikään ole väliä.

Ap:lle suosittelisin keskustelemaan plastiikkakirurgin kanssa rintojen kohotuksesta ja rasvansiirrosta. Omista emmeistä kun tehdään, ei ole riskejä niin kuin silikoneissa.

Silikonit voivat toki hajota, mutta nykyisin käytettävät silikoni-implantit eivät ole niitä pusseja, missä sisällä on nestettä vaan ovat kiinteää ainesta, ettei niistä hajotessaan valu mitään elimistöön. Kyllähän kehoon laitetaan muutenkin vierasesineitä ihan lääketieteellisistä syistäkin. Riski on toki kaikessa, ihan elämäntavoistakin lähtien.

Vierailija
64/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silarit estävät rintasyövän seulonnan. Rasvansiirto ja kohotus sen jälkeen kun olet antanut rintojen palautua. Painoa hieman lisää. Ei kannata haaveilla entisistä tisseistä, vaan tykästyä uusiin kunhan aika ja mahdollinen rasvasiirto ovat tehneet tehtävänsä. Moni joutuu löytämään seksuaalisen itsevarmuutensa vaikka kehostaan on epävarma.

Vierailija
65/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silarit estävät rintasyövän seulonnan. Rasvansiirto ja kohotus sen jälkeen kun olet antanut rintojen palautua. Painoa hieman lisää. Ei kannata haaveilla entisistä tisseistä, vaan tykästyä uusiin kunhan aika ja mahdollinen rasvasiirto ovat tehneet tehtävänsä. Moni joutuu löytämään seksuaalisen itsevarmuutensa vaikka kehostaan on epävarma.

Eivät silikonit estä seulontaa. Vähän nyt faktatietoa sinne taustalle ennenkuin käy pätemään.

Vierailija
66/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä. Kyllä, pitkät imetykset ovat olleet oma valintani ja olen tiedostanut riskit rintojen suhteen. Silti harmittaa, sitä en voi kieltää. Imetyksen lopetuksesta on 6kk. Silareita en halua, tuntuisi oudolta tunkea vierasesineitä kehoon... Rasvansiirtoa/kohotusta olen miettinyt, mutta mahtaakohan mulla olla tarpeeksi rasvaa siirrettäväksi. Onko kenelläkään kokemusta misolangoista, onkohan liian kevyt toimenpide mun tilanteeseen? Kun on siis iiihsn tyhjät rinnat ja saa rullailla liivien sisään :/

Ja teille, jotka ette ymmärrä, miksi en riippareistank pidä ja ehdotatte terapiaa niin selvennyksenä vielä, että olen 25v. Koen olevani vielä tosi nuori ja jotenki tässä iässä tällaiset 50v:n tissit tuntuu jotenkin niin väärältä. Jos mulla olisi nämä tissit silloin kun olen 50, olisin asian kanssa täysin ok. Nyt tuntuu, että nämä tissit ei vaan sovi tähän nuoreen kroppaan/naamaan, ihan eriparia. Ja niin epäkäytännölliset! Ap

Vierailija
67/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli tulee, kun ajattelee miten pinnalliseksi tämä maailma on mennyt. Olet terve, sinulla on lapset ja mies - älä keskity tisseihisi! Ymmärrän, että nyt harmittaa, mutta tilanne aivan varmasti kehittyy vielä, kun imetyksen lopetuksesta on vasta noin lyhyt aika. Nauti elämästä ja perheestäsi, kaikilla ei todellakaan ole asiat noin hyvin.

Vierailija
68/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielipiteistä. Kyllä, pitkät imetykset ovat olleet oma valintani ja olen tiedostanut riskit rintojen suhteen. Silti harmittaa, sitä en voi kieltää. Imetyksen lopetuksesta on 6kk. Silareita en halua, tuntuisi oudolta tunkea vierasesineitä kehoon... Rasvansiirtoa/kohotusta olen miettinyt, mutta mahtaakohan mulla olla tarpeeksi rasvaa siirrettäväksi. Onko kenelläkään kokemusta misolangoista, onkohan liian kevyt toimenpide mun tilanteeseen? Kun on siis iiihsn tyhjät rinnat ja saa rullailla liivien sisään :/

Ja teille, jotka ette ymmärrä, miksi en riippareistank pidä ja ehdotatte terapiaa niin selvennyksenä vielä, että olen 25v. Koen olevani vielä tosi nuori ja jotenki tässä iässä tällaiset 50v:n tissit tuntuu jotenkin niin väärältä. Jos mulla olisi nämä tissit silloin kun olen 50, olisin asian kanssa täysin ok. Nyt tuntuu, että nämä tissit ei vaan sovi tähän nuoreen kroppaan/naamaan, ihan eriparia. Ja niin epäkäytännölliset! Ap

Mikset voi hyväksy, ettet näytä samalta kuin ikäisesi. Vaikka kuinka korjauttaisit rintasi, niin ne ei ole luonnolliset, vaan olet paikannut ne paremmiksi. Miehesi tietää sen myös. En minä ainakaan ilahdu korjatuista rinnoista. Ei ne silaritkaan kerään pelasta eikä tee naista oikeasti isorintaiseksi, koska ne eivät ole aidot. Paljon luonnollisemmat ne ovat imetyksen kuin paikkauksen jälkeen. Muista että korjaukset ovat vain ja ainoastaan korjauksia. Eivät todellisuudessa sitä, mitä luonnollisimmillaan ovat eikä tee ketään kauniimmaksi oikeasti.

Vierailija
69/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin omat kuin korjatut sanon minä. Jokainen voi muuttaa itseään, mutta ei ole oikeasti sellainen.

M 34

Vierailija
70/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit lapsia, jos et kykene hyväksymään muutoksia. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja kuka niitä sinun rintoja katselee?

Vierailija
71/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinun rintasi välttämättä muutu, vaikka korjattaisiin. Jos ne roikkuvat kunnolla. Itsellä on kokemusta asiasta.

Vierailija
72/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap

Onko sinulla tyttöä? Jos on, kerrotko hänelle, että vaikka hän sai hyvän alun elämään imetyksen takia, hänen elämänsä menee piloille, jos tissit eivät ole kauniit?

Vierailija
73/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mesolangat tuohon tilanteeseen tee mitään.

Monet miehet muuten ihailevat aitoja rintoja ja inhoavat silareita.

Minä kohtasin yhden, joka rakasti riippareita erikoisesti....en olisi koskaan uskonut!!

Oma puoliso ei takuulla katso pintaa vaan rakastaa sinua itseäsi.

Vierailija
74/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit lapsia, jos et kykene hyväksymään muutoksia. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja kuka niitä sinun rintoja katselee?

Olen aina tiennyt haluavani kaksi lasta ja olisi ollut todella typerää ja suuri virhe jättää lapset hankkimatta tissien takia. Mies niitä kyllä katselee, mutta kun itsestä tuntuu niin pahalta. Ja kun on niin hemmetin vaikeaa hoitaa jokapäiväinen pukeutuminen, puhumattakaan siitä uimahallista tai juhlapukeutumisesta. En haikaile mielestäni kuuta taivaalta jos toivon, että ne tissit nyt edes muistuttaisivat vähän tissejä. Ap

Vierailija
75/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ihmettelee, kun moni luulee että silikonitissit on turvalliset ja ikuiset.

Hullua leikkuuttaa itseensä vierasta ainetta pelkän ulkonäön takia.

Eri juttu jos rinta on poistettu leikkauksessa.

Aina mietin, että miten ihmeessä ”eri juttu jos poistettu leikkauksessa”. Minusta lopputulos on sama. Nainen ei ole tyytyväinen muutokseen siinä, mitä luonto antoi. Toisen rinta tyhjeni kun luonto loi lapsen, toisen rintaan kasvoi luonnon toimesta syöpä. Lopputulos on sama.

Vierailija
76/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap

Onko sinulla tyttöä? Jos on, kerrotko hänelle, että vaikka hän sai hyvän alun elämään imetyksen takia, hänen elämänsä menee piloille, jos tissit eivät ole kauniit?

Ei ole tyttöä. Jos aikuinen tyttäreni kertoisi ahdistuneena itsetuntonsa olevan todella maassa riippurintojen takia, tukisin ja ymmärtäisin. Se on äidin tehtävä, ei maalailla piruja seinille ja tuomita. Ap

Vierailija
77/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä mikä siinä juhlapukeutumisessa on niin vaikeaa? Onhan niitä peittäviä yläosia olemassa? Oli munkin pienirintaisena vaikea välillä löytää sopivaa mekkoa, kun tuntui että monet on tosi avoimia, mutta kyllähän vaihtoehtoja kuitenkin on. Pitää vaan kokeilla mikä sopii niin jatkossa on helpompaa. Et vain oo ikinä aiemmin joutunut miettiä miten pukeutua kun ei oo niitä upeita tissejä. Monelle se on arkipäivää.

Vierailija
78/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyttöä. Jos aikuinen tyttäreni kertoisi ahdistuneena itsetuntonsa olevan todella maassa riippurintojen takia, tukisin ja ymmärtäisin. Se on äidin tehtävä, ei maalailla piruja seinille ja tuomita. Ap

Sinä itse maalaiset piruja omalle seinillesi. "On niin vaikea pukeutua, yhyy!" Ihan kuin rintasi olisivat aivan ylimaallisen erikoiset nykyisin etkä kykenisi saamaan paitaa päälle. Joillakin on samanlaiset rinnat ilman imetyksiä, ja tuolla he silti liikkuvat vaatteet päällä muiden ihmisten seassa. 

Vierailija
79/79 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttö sinua. Ei ne rintasi sen kummemmaksi tule. Ne ovat roikkuneet jo D- kupissa. Mitä isommat rinnat, sen suurempi riski roikkumiseen. Niitä ei yhdellä korjausleikkauksella paranna kukaan. Rintakudoksesi on venynyt, joten sulle ei voi tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi