Itsetunto mennyt rintojen takia
Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.
Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.
Tiedän, että olen turhamainen, mutta kyllä v*tuttaa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten kevyesti täällä suositellaan silikoneja. Kyseessä on iso leikkaus, johon sisältyy mm. veritulppariski. Nukutus itsessään on riski. Toipuminen on kivulias ja on riski mm. tulehduksiin. Vieras esine kehossa on riski. Silikoneihin yhdistetään nykyään paitsi kohonnut syöpäriski, ja ns. silikonisairaus, joka laukaisee autoimmuunitulehduksen. Kauhistuttaa miten moni on valmis ottamaan riskit.
Ja minä tiedän mitä on elää epänaisellisen kehon kanssa, koska minulle ei tissejä koskaan kasvanutkaan. Silti olen valinnut itseni hyväksymisen tien, ja se työ jatkuu vielä näin nelikymppisenäkin. Ei ole helppoa joten tsempit toivotan aapeelle. Muistelen aina sitä afrikkalaista (?) nuorta naista, jonka kasvu jostain syystä pysähtyi vauvana, ja joka eli elämänsä pesuvadissa ja oli käytännössä pelkkä pää.
Rohkeudesta elää omana itsenään saa lopulta paljon enemmän kiksejä kuin fyysisestä täydellisyydestä.
Onko omaa kokemusta? Silikonit ja autoimmuunisairaudet on sama "yhteys" kun rokotukset ja AI-sairaudet. Sattumaa, jossa on virheellisesti tehty syy-seuraussuhdepäättely. Oma leikkaukseni meni hyvin, toipuminen oli nopeaa ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja puhuisin nimenomaan rohkeudesta kulkea omaa tietä. Halusi silikonit tai ei.
Silikoneja isompi riski on lähteä aamulla autoilemaan syyspimeään.
Ei ole koska valitsin toisen tien, kuten viestissäni kerroin. Miten kauan leikkauksestasi on? Vaikutus ei ole välitön. Ja toki moni selviää ilman mitään sivuvaikutuksia, se on selvää. On ihmisiä, jotka polttavat askin tupakkaa päivässä ja elävät satavuotiaiksi. Tekeekö se tupakasta harmittoman?
No jos ne eivät ole enää kauniita niin mitä sitten? Ei sun ainakaan tarvitse hävetä niitä. Ennemminkin voit olla hieman ylpeä niistä koska niillä on tarina kerrottavanaan 2 lapsesta jotka toit tähän maailmaan.
Tapailin aikoinaan hieman yli 40v naista, jolla oli silarit. Oli itse todella tyytyväinen ja kooltaan olivat hyvin maltilliset. Juurikin samoista asioista kärsinyt kuin ap. Tilanteen korjasi silikonit.
Lääkärit ihmettelee, kun moni luulee että silikonitissit on turvalliset ja ikuiset.
Hullua leikkuuttaa itseensä vierasta ainetta pelkän ulkonäön takia.
Eri juttu jos rinta on poistettu leikkauksessa.
Minulla oli juuri samanlaiset rinnat kuin aloittajalla. Kolmannen lapsen jälkeen otin Tallinnassa silarit, mikä on ollut elämäni parhaita päätöksiä! Toipuminen sujui hyvin, ei ollut kipuja niin kuin jotkut pelottelivat. Nyt tuosta on aikaa jo viisitoista vuotta ja rinnat ovat edelleen ihanan pyöreät. Pientä riipahtamista on tapahtunut, mutta saahan sitä tämän ikäisellä ( 50) jo ollakin.
Ootko kokeillut ostaa liivejä ihan rintsikkaliikkeestä? Kalliiksi menee mutta asiantunteva myyjä osaa kyllä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.
Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.
Milloin olet lopettanut imetyksen? Itsellä ainakin otti reilun vuoden, ennen kuin rinnat paljastui edes vähän. Toki ei varmaan ollut missään tilanteessa ihan kuvailemasi kaltaiset, mutta mitään muutosta parempaan ei heti näkynyt. En siis väitä, että ne palautuisi entiseen loistoonsa, mutta jonkinlaista palautumista voi tapahtua todella hitaallakin aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin olet lopettanut imetyksen? Itsellä ainakin otti reilun vuoden, ennen kuin rinnat paljastui edes vähän. Toki ei varmaan ollut missään tilanteessa ihan kuvailemasi kaltaiset, mutta mitään muutosta parempaan ei heti näkynyt. En siis väitä, että ne palautuisi entiseen loistoonsa, mutta jonkinlaista palautumista voi tapahtua todella hitaallakin aikataululla.
Öö... Ei ne siis itsestään ruennut paljastelemaan. Palautui piti siis olla sanan. 😂
Pitkä imetys tekee juuri tuon. Itse imetin esikoista vuoden, keskimmäistä 7 kk ja kuopusta 6 kk. Nurempien aikaisempi lopetus johtui ihan lapsista, he eivät ilmeisesti sitä tarvinneet kun muu ruoka maistui. Alkoivat siis puremaan, näykkimään ja pelleilemään eikä imeminen kiinnostanut -rinnat oli maitoa täynnä kyllä. Tämän tuloksena nätit b-kupin rinnat kasvoi nätin c-kupin kokoon. Ironista kyllä, pisimpään imetettyllä lapsella on eniten allergioita, korvatulehduksia ym.
Ap, rasvansiirto rintoihin? Mulla oli jo lähtötilanne huono, mutta nyt imetysten jälkeen sama kuin sinulla. Säästin jo rahaa rasvansiirtoon ja olin varautunut siihen että ekalla kerralla ei onnistu... Mut saattaa olla että jää käymättä, tuli muita terveyshuolia :D
Mulla ei mennyt ohi ennen kuin ostin silarit. 425 ml kumpaankin. Toki se on hieno juttu että monet ihmiset ei ota asiaa niin raskaasti. Mulla tosin oli aina a-kuppi.
Ap, ihan eka: mene aitoon liiviliikkeeseen, jossa ammattilainen mittaa sinut ja sovittaa oikeasti hyvät, sopivat, oikean kokoiset liivit. Primadonnan liivit ovat kalliit mutta todella upeat. Samoin oikeasti istuvan uimapuvun voi ostaa liviliikkeestä.
Toisekseen: silikoneissa ON terveysriskit. Ne pitää myös uusia n 10 vuoden välein, eli monta kallista leikkausta olisi vielä edessä. Jos silareihin päädyt, niin älä nyt mihinkään Viroon mene, teetä Suomessa turvallisesti.
Voithan varata ajan plastiikkakirurgin konsultaatioon. Rintojen kohotus tekee ihmeitä. Itse päädyin siihen, ja olen todella onnellinen uusista, kiinteistä, nuoremman naisen rinnoista. Rintojeni iho oli kuin kreppipaperia, fiilaan sinua. Ihan samat kokemukset kun sai rullata rinnat rintsikoihin ym.
kyllä ne ihan imetämätttömillä ja lapsettomillakin naisilla rupsahtaa tossa 35-40v iässä alkaen. Itse olin joku F kuppi, laihutamisen mötä E-D nyt, ja urheilu, juoksu ym. on rupsahduttanut rinnat aiva täysin. EI lapsia. Ihan turhaan sinä imetystä syytät. Ne rupsahtaa joka ainoalla. Oma kudostyyppi kai vaikuttaa, jos on venyvää. toki jos on osannut panostaa hyviin rintsikoihin aina ehkä sekin ehkäisisi, tai voiteet ym.
Vaikea kuvitella mikä tilanne noissa rinnoissa nyt on kun ei tuo pelkkä B ja D kerro koosta yhtään mitään. Mikä sun liivien ympärysmitta on? Tuolla 50kg painolla varmaan ihan max 70.
Tässä on kokoa 70B olevat rinnat (liiveissä), onko samaa luokkaa?
https://www.bratabase.com/browse/timpa/duet-lace-underwire-demi-bra-164…
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot: hyväksyt tilanteen tai teet asialle jotain. Jälkimmäisen voit aloittaa konsultoimalla plastiikkakirurgia.
Siinähän se vastaus jo olikin.
Oletko miettinyt silareita? Olen aiemmassa työssäni (th) nähnyt niitä paljon, ja monella kaverillakin on. Olen ollut yllättynyt siitä, miten hyviltä ja luonnollisilta ne parhaimmillaan näyttävät.
Sinuna harkitsisin vakavasti. Täällä eletään vai kerran, miksi et korjauttaisi rintoja, jos homma hoituu muutamalla tonnilla? Minusta se on halpa hinta noin isosta asiasta.
🇺🇦🇮🇱
Yksi tuttavani sai synnytyksen jälkeen sairaalabakteerin rintoihin ja ne kärsivät. Hän sai niihin sairaalan puolesta silikonikorjauksen. Silloin olin ensimmäistä kertaa sen ajatuksen äärellä että tuollaisessa tilanteessa voisin itsekin silikonit itselleni hyväksyä. Eihän niiden tarvitse olla liioittelevat vaan nimenomaan korjaavat.
Harkitse oikeasti, jos sinulla on kuvaamasi "nahkalapaset." Et ottaisi niitä turhamaisuuttasi vaan palauttaisit sen mitä sinulla oli.
Tsemppiä kovasti!
Kuinka pitkä olet? Jos et ole hyvin lyhyt, saatat olla alipainoinen, ja se ei ole hyvä yhdistelmä sen kanssa, että olet imettänyt pitkään, ja synnyttänytkin kaksi lasta. Sinunkin ruumiisi tarvitsee ravintoa. Jos saat painoindeksisi esim kahteenkymmeneen, se voi korjata rinnat ja ehkäistä tulevaa osteoporoosia.
En ymmärrä miksi silikonirinnoista automaattisesti ajatellaan, että ne ovat luonnottomat ja aina jotenkin paheksuttavat, ja muistutetaan leikkauksen vaaroista. Samaan aikaan isorintaisille hyvin helposti tälläkin palstalla suositellaan rintojen pienennystä ratkaisuna ja kaikki yläpeukuttavat, eikä ajatella että sekin on iso leikkaus riskeineen ja epäonnistumismahdollisuuksineen. Silikonirintojen kohdalla heti nostetaan esiin ”turhien leikkausten” riskit.
Onko omaa kokemusta? Silikonit ja autoimmuunisairaudet on sama "yhteys" kun rokotukset ja AI-sairaudet. Sattumaa, jossa on virheellisesti tehty syy-seuraussuhdepäättely. Oma leikkaukseni meni hyvin, toipuminen oli nopeaa ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja puhuisin nimenomaan rohkeudesta kulkea omaa tietä. Halusi silikonit tai ei.
Silikoneja isompi riski on lähteä aamulla autoilemaan syyspimeään.