Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetunto mennyt rintojen takia

Vierailija
17.10.2018 |

Olen reilusti alle 30-vuotias. 2 raskautta ja imetystä takana, kummassakin raskaudessa paino nousi 50->75kg ja taas takaisin 50 ja kun tulin uudestaan raskaaksi, taas nousi 75kg ja synnytyksen jälkeen tippui taas alas. Lapset on pienellä ikäerolla, joten kroppa on venynyt ja paukkunut aika lailla. Toista imetin 2 vuotta ja toista 2,5 vuotta. Eli näillä rinnoilla on imetetty yht 4,5 vuotta! Kuppikoko ennen lapsia oli D, nyt lasten ja imetysten jälkeen se on hädin tuskin B. Lapseni ja pitkät imetykset ovat itselleni tietysti tosi törkeitä, enkä kadu ja tiesin, että tisseille voi käydä huonosti. Mutta en tiennyt, että näin huonosti! Kai kuvittelin, että nuori palautuu kyllä. No ei palaudu.

Tällä hetkellä kannan siis näitä vajaa B-kokoisia tissejä. Ne roikkuu koko pieneltä painoltaan ja sisältö on aivan tyhjä, kuin lapaset. Uimapuvut ja bikinit ei istu, sillä nahka vain rullautuu ryppyiseksi ja rumaksi uikkarien sisään eikä pysy paikoillaan. Tissit lähtee uidessa elämään omaa elämäänsä. Tavallisia rintsikoita en voi käyttää, en saa näitä tyhjiä nahkalärpäkkeitä pysymään rintaliiveissä. Urheilurintsikoissa/imetys topissa taas näyttää kuin tissejä ei olisi olemassa laisinkaan. Miestäni ei rumat tissin haittaa, mutta itse ahdistun seksissä jos koskee tissejäni.

Tiedän, että olen turhamainen, mutta kyllä v*tuttaa.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vielä rinnoillesi aikaa palautua. Kokeile, jos muutaman kilon painonnousu toisi niihin pyöreyttä. Rintalihaksiakin voi treenata, ne nostaa rintaa vähän.

Näillä ei tietenkään saa ihmeitä aikaan. Jos isoja muutoksia kokee kaipaavansa, niin sitten ei auta kuin silikonit/rinnankohotus. Mutta muista, että silikonit eivät ole ikuiset, ne pitää vaihtaa ajoittain (10-15v välein) ja leikauksessa on aina riskinsä.

Vierailija
42/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa miten huolettomasti täällä suositellaan silikoni-implanttien laitattamista. Miten olisi itsensä hyväksyminen sellaisena, kun on? Ehkä on aika hyväksyä, että kroppa muuttuu elämän myötä. Meille kaikille tulee ikäkriisejä. Ne pitää ratkaista, mutta onko paras ratkaisu yrittää pysyä menneessä vaikka väkisin? Rupsahtaneet rinnat pulleiksi taas, harmaat hiukset piiloon värjäämällä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko hankkia niitä lapsia. Oma elämä on muutenkin ohi kun lapsia saa, silloin alkaa lasten elämä samalla kuin oma päättyy.

44/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outoa miten huolettomasti täällä suositellaan silikoni-implanttien laitattamista. Miten olisi itsensä hyväksyminen sellaisena, kun on? Ehkä on aika hyväksyä, että kroppa muuttuu elämän myötä. Meille kaikille tulee ikäkriisejä. Ne pitää ratkaista, mutta onko paras ratkaisu yrittää pysyä menneessä vaikka väkisin? Rupsahtaneet rinnat pulleiksi taas, harmaat hiukset piiloon värjäämällä jne.

Voihan itsensä hyväksyä joka tapauksessa, oli sitten nuorekas tai rupsahtanut. Itse ainakin mieluummin hyväksyn itseni nuorekkaana ja nättinä, kuin kuivettuneena mummona.

Tuo on vähän sama, kuin että raha ei tuo onnea, mutta on kivempi itkeä Mersussa kuin Ladassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
45/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi silikonirinnoista automaattisesti ajatellaan, että ne ovat luonnottomat ja aina jotenkin paheksuttavat, ja muistutetaan leikkauksen vaaroista. Samaan aikaan isorintaisille hyvin helposti tälläkin palstalla suositellaan rintojen pienennystä ratkaisuna ja kaikki yläpeukuttavat, eikä ajatella että sekin on iso leikkaus riskeineen ja epäonnistumismahdollisuuksineen. Silikonirintojen kohdalla heti nostetaan esiin ”turhien leikkausten” riskit.

Huoh. Eivät ole mitenkään verrattavissa.

Minulle tehtiin rintojen pienennys jatkuvien voimakkaiden hartia- ja niskakipujen vuoksi. Ramppasin lääkärissä yli vuoden ja söin valtavia määriä särkylääkkeitä, kävin fyssarilla, jumppasin, kävin kuntosalilla, pidin taukoa kuntosalilta, tein aivan kaiken. Käytin kalliita, minulle mitattuja ja sovitettuja ritsikoita. Lopulta oli pakko myöntää, ettei muu auta kuin luopua H-kupeistani. En todellakaan tehnyt sitä ulkonäön vuoksi! Olin tottunut rintoihini ja olin aina ollut isorintainen, se oli osa identiteettiäni.

Silikonit taas ovat keholle vierasta ainetta, ja niistä tietääkseni ihmiset ovat saaneet vakaviakin oireita implantin esim. hajottua.

Ainakin on selkeää, että ne täytyy vaihtaa 10 - 15 v välein, kuten joku täällä mainitsikin. Omasta mielestäni ne ovat aina myös luonnottoman ja vastenmielisen näköiset, mutta minun mielipiteelläni ei tietystikään ole väliä.

Ap:lle suosittelisin keskustelemaan plastiikkakirurgin kanssa rintojen kohotuksesta ja rasvansiirrosta. Omista emmeistä kun tehdään, ei ole riskejä niin kuin silikoneissa.

Vierailija
46/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko mennä korjausleikkaukseen tai luonnollisen näköiset silikonit? (kai niitäkin on?) N40

Arvonsa kullakin, mut kyllä mä arvotan hengen ja terveyden ulkonäköä korkeammalla. Nukutuksessa ja leikkauksessa on aina riskinsä. Samoin silareissa kehossa.

Vierailija
47/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa tuli joka päiväiseen elämään vaikuttavia seikkoja, joiden takia nämä nahkarukkaset ahdistavat. Pelkkä pukeutuminen tuottaa tuskaa. Lapsemme rakastavat uimista ja uimahallissa käydään joka viikko. Olen ostanut varmaan 10 eri uikkarit ja kokeillut käytännössä, mutta tissit ei niissä pysy ja tulee niitä ryppyjä vain kaula-aukkoon. Juhlapukeutuminen on kanssa hieman vaikeaa, kun ei siihen urheilurintsikat oikein sovi... Ja seksi ahdistaa kun en halua että mies vahingossakaan koskee tisseihin eikä pysty ymmärtämään, miksi nyt ahdistaa kun ennen ei ahdistanut. Niin, niillä kiinteillä D-kupeilla ei ahdistanut...

Pitkä imetys ihan sen massiivisten hyötyjen sekä kansainvälisten imetyssuositusten takia. Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap

Mikset ota niitä silikoneja? Eivät ole mikään iso juttu. Tietäispä ihmiset miten monella on. Tunnen itse sairaanhoitajan jolla on, lääkärin jolla on, hyvällä ystävälläni on (suuren yrityksen myyntijohtaja). Ei ne mitään stripparikamaa ole nykysin. 

Kyllä ne nyt vaan ovat iso juttu. Niissä on iso hinta ja isot terveysriskit. Voi tulla kaikenmaailman komplikaatioita. Katsopa muutama video pilalle menneistä kauneusleikkauksista. Tulehduksista, mädästä, kuolioista jne. Myöskään lopputulos ei aina ole hyvän näköinen.Nukutukseen ei myöskään tule suhtautua kevyesti.

Ap:lla tuskin varaa huippukirurgiin. Saattaa lopputulos olla tulehdus tai kaksi törkeän epäaidon näköistä palloa.

Sitten taas kaavittava rahat uusiin muutamaan vuiden päästä. Taas leikkaus, toipuminen jne.

Vierailija
48/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä imetys tekee juuri tuon. Itse imetin esikoista vuoden, keskimmäistä 7 kk ja kuopusta 6 kk. Nurempien aikaisempi lopetus johtui ihan lapsista, he eivät ilmeisesti sitä tarvinneet kun muu ruoka maistui. Alkoivat siis puremaan, näykkimään ja pelleilemään eikä imeminen kiinnostanut -rinnat oli maitoa täynnä kyllä. Tämän tuloksena nätit b-kupin rinnat kasvoi nätin c-kupin kokoon. Ironista kyllä, pisimpään imetettyllä lapsella on eniten allergioita, korvatulehduksia ym.

Mullakin pitkään imetetty esikoinen on allerginen vähän kaikelle. Toiset, jotka kasvoivat lähinnä pulloruokinnassa, eivät ole millekään 😂

Vierailija
49/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa tuli joka päiväiseen elämään vaikuttavia seikkoja, joiden takia nämä nahkarukkaset ahdistavat. Pelkkä pukeutuminen tuottaa tuskaa. Lapsemme rakastavat uimista ja uimahallissa käydään joka viikko. Olen ostanut varmaan 10 eri uikkarit ja kokeillut käytännössä, mutta tissit ei niissä pysy ja tulee niitä ryppyjä vain kaula-aukkoon. Juhlapukeutuminen on kanssa hieman vaikeaa, kun ei siihen urheilurintsikat oikein sovi... Ja seksi ahdistaa kun en halua että mies vahingossakaan koskee tisseihin eikä pysty ymmärtämään, miksi nyt ahdistaa kun ennen ei ahdistanut. Niin, niillä kiinteillä D-kupeilla ei ahdistanut...

Pitkä imetys ihan sen massiivisten hyötyjen sekä kansainvälisten imetyssuositusten takia. Kai jokainen kykenevä haluaa tarjota lapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jos siis voi valita? Imetyksen tuki ry-sivuilta löytyy paljon kattavia perusteluja pitkään imetykseen, niin äidin kuin lapsen kannalta. Ap

Mikset ota niitä silikoneja? Eivät ole mikään iso juttu. Tietäispä ihmiset miten monella on. Tunnen itse sairaanhoitajan jolla on, lääkärin jolla on, hyvällä ystävälläni on (suuren yrityksen myyntijohtaja). Ei ne mitään stripparikamaa ole nykysin. 

Kyllä ne nyt vaan ovat iso juttu. Niissä on iso hinta ja isot terveysriskit. Voi tulla kaikenmaailman komplikaatioita. Katsopa muutama video pilalle menneistä kauneusleikkauksista. Tulehduksista, mädästä, kuolioista jne. Myöskään lopputulos ei aina ole hyvän näköinen.Nukutukseen ei myöskään tule suhtautua kevyesti.

Ap:lla tuskin varaa huippukirurgiin. Saattaa lopputulos olla tulehdus tai kaksi törkeän epäaidon näköistä palloa.

Sitten taas kaavittava rahat uusiin muutamaan vuiden päästä. Taas leikkaus, toipuminen jne.

Ja jos tänään lähtee ulos voi jäädä auton alle.

Tai liukastua kotona kylppärissä ja lyödä päänsä ja kuolla.

Elämä on.

Suurin osa implantin ottaneista naisista voi kuitenkin aivan mainiosti ja itsetunto on korkealla.

Vierailija
50/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinut pakotti imettämään 4½ vuotta ...

Vierailija
51/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama, mutta tulos on tullu painon vaihtelusta ja viimeisemmin suuresta painon pudotuksesta (-50kg). Ovat kyllä kookkaat edelleen, kuppikoko G-H (riippuu liivistä) mutta ovat kuitenkin roikkuvat ja "tyhjät" yläosasta. Normiliiveissä yläosa jää ryppyiseksi ja rullalle nahkasta kuten ap:llä + uidessa myös ei pysy kupeissa joten olis aika noloa mennä uimaan uimahalliin. Ainoat jotka pysyy nyt ovat sellaiset kaulan taakse sidottava lappuliivinen kokouikkari mutta se ei sitten taas tue muuten eli eivät ole ideaalit mutta ei ainakaan tule tahattomasti vilauteltua.

Olen ajatellut, että kun saan säästetyksi rahaa ja hetki on sopiva, aion käydä kohottamassa rinnat, mahdollisesti silikonitkin. Sama vaihtoehto varmaan ap:llekkin ainoa keino millä tästä ongelmasta pääsisi.

Vierailija
52/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla sama, mutta tulos on tullu painon vaihtelusta ja viimeisemmin suuresta painon pudotuksesta (-50kg). Ovat kyllä kookkaat edelleen, kuppikoko G-H (riippuu liivistä) mutta ovat kuitenkin roikkuvat ja "tyhjät" yläosasta. Normiliiveissä yläosa jää ryppyiseksi ja rullalle nahkasta kuten ap:llä + uidessa myös ei pysy kupeissa joten olis aika noloa mennä uimaan uimahalliin. Ainoat jotka pysyy nyt ovat sellaiset kaulan taakse sidottava lappuliivinen kokouikkari mutta se ei sitten taas tue muuten eli eivät ole ideaalit mutta ei ainakaan tule tahattomasti vilauteltua.

Olen ajatellut, että kun saan säästetyksi rahaa ja hetki on sopiva, aion käydä kohottamassa rinnat, mahdollisesti silikonitkin. Sama vaihtoehto varmaan ap:llekkin ainoa keino millä tästä ongelmasta pääsisi.

Noin ison painonpudotuksen jälkeen se varsinainen ongelma lienee löysäksi jäänyt iho, eikä liian pienet tissit.

Voisi olla järkevämpää kiristellä ihoa, kuin laittaa implantteja löysän ihon alle.

Vierailija
53/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tuollaisessa tilanteessa korjauttaisin rinnat. Kun itseä vaivaa.

Vierailija
54/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Otin maltilliset silarit. Paras sijoitus itseen ikinä. Suomessa kannattaa leikkauttaa.

Silarit voi aiheuttaa lukuisia terveysongelmia, kaikkia ei vielä tunneta tai haluta myöntää niin ison bisneksen ollessa kyseessä. Silarit ei myöskään tunnu luonnollisilta (Siis itselle) vaan tunnet kokoajan niinkuin rinnoissasi olisi ylimääräiset pallukat sisällä, varsinkin vatsalla maatessa tuntuvat ikäville ja muljuavat. Tähän tietenkin tavallaan tottuu, mutta se tuntemus ei silti muutu, eli rinnat eivät koskaan tule tuntumaan samalta kuin omasi.

Lisäksi joudut varautumaan implanttien vaihtoon ja kannattaa myös varautua siihen että joskus saatat joutua otattamaan implantit kokonaan pois ja rintasi ovat implanttien poiston jäljiltä vieläkin kamalammat, kuin mitä ne olisivat olleet ilman.

Vierailija
55/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän tähän sitten sanoisi... Vaikkapa jaa, niinkö.

No, jos et muuta osaa sanoa niin painu vaikka v*tuun!

Vierailija
56/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitähän tähän sitten sanoisi... Vaikkapa jaa, niinkö.

No, jos et muuta osaa sanoa niin painu vaikka v*tuun!

Komppaan 👍

Vierailija
57/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota imettämään 2 vuotta!! Ihan oma valinta..

Vierailija
58/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä rakastan mun silareita. Leikkauksestakin jäi tosi positiivinen fiilis, eikä kivut olleet pahat kuin ehkä kolmisen tuntia leikkauksen jälkeen. Aivan uskomaton tunne edelleen katsoa peiliin, pukea vaatteita, riisua vaatteita... Mitään negatiivista sanottavaa ei ole. Mitkään mahdolliset terveysongelmat ei pelota, se päivittäinen henkinen paha olo rinnattomuudesta oli todellista ja todella rajoittavaa.

Vierailija
59/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rinnat vie itsetunnon? Olisiko joku terapia hyvä idea?

Minulla oli maailmankaikkeuden hirveimmät riipparit, ja hankin silti rakastajia. He tykkäsivät rinnoistani, vaikka ne roikkuivat tosi pitkällä. Ei yhdet rinnat mun itsetuntooni vaikuta.

Vierailija
60/79 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, odota vielä hetken aikaa, jonkinlaista palautumista voi vielä muutaman vuoden kuluttua imetyksestä tulla. Itselläni kävi niin. Lisäksi aloitin ehkäisyksi yhdistelmäpillerit, ne vielä toivat lisäboostia rintoihin.

Terv. 4v imetystä/kaksi lasta

Tämä.

Mulla meni oikeasti melkein kymmenen vuotta, mutta rinnat kyllä palautuivat ennalleen imetyksen jälkeen. Aluksi ne roikkuivat aivan kauheina lapasina, etenkin toinen, mutta yhdistelmäehkäisypillerit täyttivät niitä vähän ja ajan kanssa ne sitten vaan kiinteytyivät ennalleen. Vähän raskausarpea voi nähdä toisessa rinnassa (siinä, joka kärsi enemmän), mutta muuten niistä tuli oikein nätit. Nännit mielestäni jopa paranivat, ennen imetystä ne olivat sellaiset sisäänpäin kääntyneet ja nyt törröttävät nätisti - ja vieläpä ihan oikeasti ylöspäin.

Kärsivällisyyttä! Tuo on kauhea vaihe. Tissit on jotenkin niin iso osa naiseutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme