Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....
...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Lehmän veri tai kieli. Mäti. Hyi! Kuka niitä ostaa?Kaupasta niitä kuitenkin löytyy.
Itse ostan sekä mätiä että kieltä. Kielihän on nahkaa lukuunottamatta kokolihaa. Verta olen ostanut pari kertaa veripalttua varten, en tosin muista, oliko se lehmän, sian vai poron verta.
Vierailija kirjoitti:
Säilykepurkeissa etanoita, simpukoita ja muita vastaavia eksoottisia nilviäisiä. Mihin näitä edes käytetään? En ole ihan vakuuttunut suolaliemeen säilöttyjen etanoiden herkullisuudeta. Kai niitä oikein nälissään voi syödä. Ainoa paikka mitä voisin edes kuvitella on kokeilla laittaa pizzan päälle.
Säilykesimpukoista saa maukasta syötävää, kun käärii pekoniin, laittaa vartaaseen ja grillaa. Etanat valkosipulivoissa ovat myös hyviä. En tosin ole itse tehnyt.
En ihmettele kauheasti mitään kun aika kummallisia juttuja välillä kaupasta itsekin etsin ja ostan. Kenenkään ostoksia en yleensä kyttäile, mutta en ole kenenkään huomannut ikinä missään ottavan niistä kaupan irtopakastetuista marja/hedelmä laareista tai en myöskään ole koskaan nähnyt kenenkään jauhavan papuja niissä markettien kahvipapumyllyissä...käyttääkö niitä kukaan?!
Vierailija kirjoitti:
Lehmän veri tai kieli. Mäti. Hyi! Kuka niitä ostaa?Kaupasta niitä kuitenkin löytyy.
Anteeksi nyt vain, mutta jos syöt muuten lihaa, niin mitä vikaa noissa mainitsemissasi tuotteissa sitten on?! Entäs sitten makkara, et varmana edes tiesä mitä kaikkea ällöä sinne on survottu tai mistä se luonnonkuori siihen on saatu. Ällöttää enemmän ihmiset joiden mielestä mukamas kaikki muut eläimen osat kuin ne joista on totuttu syömään aiheuttaa inhorefleksin. Jos syö eläintä, niin kyllä siitä pitäisi pystyä silloin nauttimaan monta muutakin osaa, kuin ns. ne parhaat palat. Jos sitä lihaa haluaa mussuttaa, niin kyllä siinä eläimessä on monta muutakin hyvää ja kelvollista kohtaa syötäväksi, joita et ole ikinä edes maistanut.
Pakasteesta löytyvät veripurkit 😣 tosin tossa yläpuolella on mainittu käyttötapoja, mutta silti ne aina siellä pakasteosastolla silmiin osuessa kummeksuttaa ja kuvottaa! 😀
Lisäksi lihaosastolla näin lehmän kielen, se oli myös aika erikoinen ja yököttävä näky. Aika vaikea kuvitella jonkun valmistavan siitä jotakin!
Vierailija kirjoitti:
Kieli sekä mäti on aivan ihanaa ruisleivällä. Kannattaa kokeilla. Kieltä ohuina siivuina. Mädin sekaan pieneksi hienonnettua sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilykepurkeissa etanoita, simpukoita ja muita vastaavia eksoottisia nilviäisiä. Mihin näitä edes käytetään? En ole ihan vakuuttunut suolaliemeen säilöttyjen etanoiden herkullisuudeta. Kai niitä oikein nälissään voi syödä. Ainoa paikka mitä voisin edes kuvitella on kokeilla laittaa pizzan päälle.
Säilykesimpukoista saa maukasta syötävää, kun käärii pekoniin, laittaa vartaaseen ja grillaa. Etanat valkosipulivoissa ovat myös hyviä. En tosin ole itse tehnyt.
Tuo on vähän fuskaamista koska kaikki maistuu hyvältä kun sen käärii pekoniin ja grillaa...
Rakastin lapsena Knorrin tomaattipussikeittoa. Jostain tuntemattomasta syystä. Äitini osti sitä aina minulle silloin tällöin. Ei tarvinnut pelätä että kukaan sisaruksistai olisi tullut vaatimaan siitä osaansa. Aikuisiällä en ole ostanut sitä kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmeellisiä vanilja-karamelli-esanssi-TEElaatuja. Se marketin käytävä haisee ihan esanssisille karkeille noiden maustettujen teemerkkien takia!
Enkä tunne ketään joka noita ostaisi tai käyttäisi.
Minä ostan. Ne on tosi hyviä!
Juomapulloon laitettava korkki, josta saa juotavaan (veteen) makua.
Vierailija kirjoitti:
Pakasteesta löytyvät veripurkit 😣 tosin tossa yläpuolella on mainittu käyttötapoja, mutta silti ne aina siellä pakasteosastolla silmiin osuessa kummeksuttaa ja kuvottaa! 😀
Lisäksi lihaosastolla näin lehmän kielen, se oli myös aika erikoinen ja yököttävä näky. Aika vaikea kuvitella jonkun valmistavan siitä jotakin!
käytetään paljonkin koira piireissä jälen tekoon treeneissä :) oon ite myyjä niin ei tuu kyllä mieleen mitään tuotetta mitä kukaan ei ostais :D
Vierailija kirjoitti:
Valmis lettujauhe (lisää vain maito ja munat) ja nyt on tullut markkinoille vielä entistä kalliimpi muumimamman lettujauhe.
Siinä tulee jauholle kova kilohinta!
Nää on mökkiläisille ihan ehdottomia. Mut jos ei oo mökkiä niin varmaan on aika vieras maailma tää. Mökillä on aina valmiina ruokia, jotka kestää pitkään, ja ei tarvii kun yhden desimitan maksimissaan (tiskikonetta ei ole ja kaikilla ei vettäkään) Meille ostetaan aina ainakin lettujauhoa, jalostajan säilykelihapullia, purkkinuudeleita ja kaikkea säilyvää. Ei siis oo hinnasta kuinni vaan ihan veden kulutuksen takia
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen hapankaali lasipurkissa. Ehkä venäläiset asiakkaat ostavat, itse en uskalla vaikka rakastan hapankaalia.
Mun virolainen ystävä ostaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan pakasteverta koirien jäljestystreenejä varten. Kostutetaan sieni vereen ja sieni narunpäähän ja eikun metsään hajujälkeä sientä vetämällä tekemään.
Sisäelimiä kuten sydämiä jne ostan kissojen raakaruuaksi ajoittain, pilkon pieniin annospusseihin pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset jauhelihat, miksi ihmeessä ei jauhaisi itse silloin kun tarvitsee? Tomaattimurskat yms tomaattisäilykkeet, mihin näitä tarvitaan? Tomaattikastikkeen tekee hetkessä itse tai tomaattimurskan. Valmiit "salsakastikkeet" purkeissa, hyi hemmetti soikoon miten teollista lisäaineroskaa. Näitä siis ihmiset ostavat, mutta miksi?
Koska suurimmalla osalla ei ole tilaa kaikille keittiökoneille. Lihan jauhaminen ei ihan tehosekoittimella onnistu :D Ja harva osaa esim kaltata tomaatit murskan tekoa varten. Mun mielestä on hienoa että valmiina myydään eksoottisia ruokia jotta kaikki pääsevät tutustumaan niihin vähän edullisemmin kuin ravintolassa
T:Kokki
Hevix kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt että hedelmä-ja vihannesosastolta kukaan ostaisi esim. artisokkaa tai niitä erikoisempia hedelmiä. Kai niitäkin menee, tosin säilyvyys ei ole samaa luokkaa kuin purkkimuonilla..
Oon joskus ostellut niitä erikoisempia hedelmiä ihan vaan mielenkiinnolla kun haluan tietää miltä ne maistuu :D
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.
Puhuttakaan opiskelijoista joilla ei varmasti ole varaa ostaa kaikkia erikoislaitteita kotiinsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.
Puhuttakaan opiskelijoista joilla ei varmasti ole varaa ostaa kaikkia erikoislaitteita kotiinsa
Paistinpannussa paistaa erikoisesti jauhelihat ja kananmunat, kun taas kattila on vähän eksoottisempi. Siinä voi keittää ne munat, perunat ja jopa makaronit. Mutta opiskelijoilla on tunnetusti vähän rahaa, halvemmaksihan se tulee kun ostaa jauhelihat valmiiksi paistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Valmis lettujauhe (lisää vain maito ja munat) ja nyt on tullut markkinoille vielä entistä kalliimpi muumimamman lettujauhe.
Siinä tulee jauholle kova kilohinta!
Parempi tuo on kuin ostaa pussi jauhoja, joita ei tule käyttäneeksi sen yhden lettutaikinan teon jälkeen.
Kun opetetaan koiralle jäljestystä/(jälkeä) niin noi pakasteveret on kätsyjä. Dipataan siis jotain vanhaa sientä veriastiaan ja vedetään sitä metsässä narun perässä ja jäljen päähän tulee koiralle palkkio. Ja kyllä mun äiti joskus 2000-luvun alussa osti ja teki siitä veriletut itse.