Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....
...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Saksassa asuessani lähimarketissa myytiin pakkauksia jossa oli hapankaalia ja suklaata. Siis samassa paketissa purkki hapankaalia ja kyljessä suklaalevy, molemmat yhteiseen muoviin pakattuna :D En nähnyt koskaan kenenkään ostavan tuota, ja hintakin oli tuplasti sen, kuin jos olisi vaan ostanut ne molemmat omilta hyllyiltään. En vielä tänä päivänä käsitä tuon yhdistelmän ideaa. Jos joku keksii, kertokaa minullekin!
Kiva tuliainen vaimolle Octoberfestin jälkeen?'
Suomessa miehet vievät rumia ja halpoja huoltoasema- tai ruokakauppakukkakimppuja.
Vierailija kirjoitti:
kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?
Siitä voi tehdä vaikkapa jäätelöä. Hyvää tulee :)
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset jauhelihat, miksi ihmeessä ei jauhaisi itse silloin kun tarvitsee? Tomaattimurskat yms tomaattisäilykkeet, mihin näitä tarvitaan? Tomaattikastikkeen tekee hetkessä itse tai tomaattimurskan. Valmiit "salsakastikkeet" purkeissa, hyi hemmetti soikoon miten teollista lisäaineroskaa. Näitä siis ihmiset ostavat, mutta miksi?
Kuka jaksaa alkaa tekemään tomaattimurskaa itse jos ruuassa on muutenkin paljon tekemistä? Näppärämpää ja ihan yhtä "halpaa" on ostaa valmis tomaattimurskapurkki, kuin kasa tomaatteja ja alkaa niitä sitten käsittelemään.
Itsellä tosi monessa ruuassa ja kastikkeessa pohjana tomaatti ja tää on yksinkertaisesti helpompi tapa.
Syön aina keitetyt kananmunat ja munakkaat aromisuolalla maustettuna.
Vierailija kirjoitti:
kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?
Ainakin tosihyviä rocky roadseja!
Järkisärkeä ihmettelin, munaxeja, härkis, kaikki uudet näillä vuosina tullut. Surimeja niitä raputikkuja ja en kokeile toista kertaa. Kanajauheliha.. ehkä toimii? Fazerin juuresleivät on huippuja ja turkkilaisetjogurtit kun ei ennen mennyt.
Oudoista parhaat meni lapsena mätitahna, Aromisuolaa meni pottumuusiin, simpukat, oijoi katkaravut leivänpäällä :X aaaw keitetty kalmari!!<3 ikävä mutta nyt ei enää mene ku lohi ja graavilohi. Nyt tarvii ruokaa --->
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiit kuivakakut.
Siis tavallaan ymmärrän ne työpaikan kokoustarjoiluna, mutta ostaako joku niitä kotiin?
1) kuivakakku on helppo tehdä (ja aika mitäänsanomatonta syötävää silloinkin)
2) kaupan kuivakakut on pahoja, ravintoarvoiltaan järkyttäviä ja muutenkin täynnä säilöntäaineita.
Älkää nyt tulko sanomaan, että kondensoituun maitoon kastettuna niistäkin tulee syötäviä...
Ennen ostin aina joskus (Pirkan?) vaaleaa maustekakkua, kun olin sitä jossain maistanut ja tykästynyt makuun. En tosin tiedä tehdäänkö sitä enää edes, kun en ole vuosiin koko tuotetta edes muistanut.
Valmiita kuivakakkuja osti nyt jo edesmennyt vanha mummoni, joka ei enää jaksanut itse leipoa, mutta joka tykkäsi silti herkutella.
Uskoisin, että valmisruokia, säilykkeitä yms. Helppoja ratkaisuja ostavat varsinkin vanhat ja sairaat ihmiset.
Olen nähnyt että ostetaan, mutta en ymmärrä eli esim. pizzaraaste. Näyttää juustoraasteelta, mutta ei ole sitä eikä toki väitäkään olevansa, sillä on vain pizzaraastetta. Toinen on pizzasuikaleet, jotka eivät ole kinkkua. Tosin eihän niissä niin luekaan....
Mutta kuka noita paskoja ostaa??!
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan sellaisia lettujauhoja, joissa on useampaa viljaa pussissa mutta ihan kaiken muun (maito, muna, suola jne) joutuu kyllä lisäämään itse. Ovat ehdottomasti maailman parhaimman makuisia ja ihanan rapeat reunat tulee pannulla paistaessa.
Mutta itse kysymykseen: porkkanajauheliha. Miksi?!?!?!
En osaa vastata kysymykseen miksi, koska osaisin sen porkkanan halutessani lisätä itsekin, mutta poposta tulee hyviä lihapullia. Ja sitä löytyy suhteellisen usein iltaisin -60%, siksi ostan.
Herkussa näin Crepes Suzette-säilykepurkin. Hintaa noin kympin verran. Siinä on tuote, jota en ostaisi itse!
Olen ihmetellyt miten peruskaupassa menee kaupaksi kaikki ne broilerin maksat ym. palvelutiskillä, mutta ilmeisesti aasialaiset kokkaavat noista tosi usein ruokia? Olen heitä nähnyt ostamassa kivipiiraa, maksaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinappijauhe ja spreijattava kermavaahto
Mun Briteissä asuneet kaverit käyttää tuota sinappijauhoa mm. lämpimien cheddarjuustoleipien tekoon (Welsh Rarebit) :)
Mä käytän sinappijauhetta sconesien tekoon, juurikin brittiläisen ystäväni ohjeella. :)
Vierailija kirjoitti:
Lehmän veri tai kieli. Mäti. Hyi! Kuka niitä ostaa?Kaupasta niitä kuitenkin löytyy.
Muikunmäti ihan parasta! Blinien kanssa suurta herkkua, paitsi että parhaat muikunmädit saa Ruotsista!
Niitä raputikkuja voi pilkkoa myös esim. lohisalaatin ja katkarapusalaati joukkoon. Yhdessä lounasruokalassa laitettiin aina katkarapusalaattiin ja se oli suosituin salaatti buffassa.
T. Entinen kokki
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.
Juuri näin, eräskin vanha rouva ostaa valmiiksi kuorittuja ja jopa esikeitettyjä perunoita, koska se mahdollistaa hänen yksinasumisensa paremmin. Sormet eivät taivu kuorintaan, ja näin saa kuitenkin niitä asioita mitä itse haluaa ja pysyy itsenäisenä pidempään. Kyllä monet hulluiltakin tuntuvat tuotteet ovat syntyneet tarpeesta ja kysynnästä. Ei montaa juttua tule mieleen jota en olisi jonkun nähnyt ostavan, hauskaa oli kun itse en koskaan ollut ostanut purkkisardiineja, mutta mainittuani asiasta miehelleni, hänen alkoi tehdä niitä mieli ja nyt ostaa useinkin :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmeellisiä vanilja-karamelli-esanssi-TEElaatuja. Se marketin käytävä haisee ihan esanssisille karkeille noiden maustettujen teemerkkien takia!
Enkä tunne ketään joka noita ostaisi tai käyttäisi.
Mä juon aina vain Clipperin vaniljateetä. Ihan uskomattoman hyvää!
Clipper nyt onkin ihan hyvä teemerkki ja se vanilja siinä todennäköisesti aitoa, mutta ihmettelen lähinnä niitä Liptonin ja Twiningsin teelaatuja jotka on jotain caramel-latte-cappuccino-chocolate makuja ja jotka tuoksuu esanssiselle 5 metrin päähän mutta maistuu kuulemma puulle, sanoi eräs joka oli jossain hotelliaamiaisella vahingossa sellaisen pussin ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.
Juuri näin, eräskin vanha rouva ostaa valmiiksi kuorittuja ja jopa esikeitettyjä perunoita, koska se mahdollistaa hänen yksinasumisensa paremmin. Sormet eivät taivu kuorintaan, ja näin saa kuitenkin niitä asioita mitä itse haluaa ja pysyy itsenäisenä pidempään. Kyllä monet hulluiltakin tuntuvat tuotteet ovat syntyneet tarpeesta ja kysynnästä. Ei montaa juttua tule mieleen jota en olisi jonkun nähnyt ostavan, hauskaa oli kun itse en koskaan ollut ostanut purkkisardiineja, mutta mainittuani asiasta miehelleni, hänen alkoi tehdä niitä mieli ja nyt ostaa useinkin :DD
Norjassa ne laittoi tomaattikastike-purkkisardiineja ruisleivän päälle. Ruisleipä, voita ja purkista lopuksi vaan tomaattisardiinit päälle :)
Vierailija kirjoitti:
Prisman pakkasessa on jotain halpoja raputikkuja. Valkoisia pötköjä punaisella raidoituksella. Näyttää ihan jäisiltä käytetyiltä tamponeilta. Ei mitään hajua mihin ihmeeseen joku niitä käyttäisi?
Se on surimia, jota käytetään mm. sushin täytteenä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on raputikkuja pakkasessa! Teini tekee niistä sushia ja itse saatan pilkkoa niitä katkarapurisottoon. Säilötyt simpukat jätän silti hyllyyn.
Mutta vieläkö joku ostaa pakastealtaasta verta?
Pakasteverta köytetään koirien treenaukseen nykyään varmaan enemmän kuin ihmisravinnoksi. Sitä menee kyllä ihan hyvin lumettomana aikana vuodesta.
Työkaveri osti tölkissä olevia ankankoipia Hulluilta Päiviltä ja kehui niiden makua.
En muista, että olisin koskaan syönyt ankkaa.