Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....

Vierailija
16.10.2018 |

...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.

Kommentit (292)

Vierailija
281/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä22992 kirjoitti:

Entäpä ne purkkicroissantit? Miten ne edes toimii? (En epäile etteikö olis hyviä, ainahan croissantit on)

Ne eivät muistuta yhtään croissanteja. Semmoista pullaa se on.

No ei ole ihan niin lehtevä pinta kuin valmispaistotuotteissa, mutta kunnolla munalla voideltuina toimii. Olen ostanut Lidlin, ei niin lehteviä kuin aiemmin jokin toinen merkki, jota en muista.  On nämäkin nuorisolle hyvin kelvanneet, kun eivät paremmasta tiedä.

Vierailija
282/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.

Juuri näin, eräskin vanha rouva ostaa valmiiksi kuorittuja ja jopa esikeitettyjä perunoita, koska se mahdollistaa hänen yksinasumisensa paremmin. Sormet eivät taivu kuorintaan, ja näin saa kuitenkin niitä asioita mitä itse haluaa ja pysyy itsenäisenä pidempään. Kyllä monet hulluiltakin tuntuvat tuotteet ovat syntyneet tarpeesta ja kysynnästä. Ei montaa juttua tule mieleen jota en olisi jonkun nähnyt ostavan, hauskaa oli kun itse en koskaan ollut ostanut purkkisardiineja, mutta mainittuani asiasta miehelleni, hänen alkoi tehdä niitä mieli ja nyt ostaa useinkin :DD

Norjassa ne laittoi tomaattikastike-purkkisardiineja ruisleivän päälle. Ruisleipä, voita ja purkista lopuksi vaan tomaattisardiinit päälle :)

Mäkin laitan! N36v

Nämä ovat ilmeisesti sukupolvikysymyksiä. Meillä oli aina kotona sardiineja ja tomaattisikastikkeessa säilöttyjä isä söi myös juuri noin.  Olin jo unohtanut, täytyypä syödä pitkästä aikaa. Ihme, että ei puhuta sardiineista omega-lähteenä mitään.  Onko kaikki säilykkeet nykyisin niin nounouta ruokahipsterien keskuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasteesta löytyvät veripurkit 😣 tosin tossa yläpuolella on mainittu käyttötapoja, mutta silti ne aina siellä pakasteosastolla silmiin osuessa kummeksuttaa ja kuvottaa! 😀

Lisäksi lihaosastolla näin lehmän kielen, se oli myös aika erikoinen ja yököttävä näky. Aika vaikea kuvitella jonkun valmistavan siitä jotakin!

90-luvulla oli S-marketissa vielä grillattua kieltä, se on tosi maukasta. Samoin ravintolatason ruokaa oli naudankieli currykastikkeessa. Ranskalaiset ja espanjalaiset huippuravintolat tarjoavat edelleen naudasta ja porsaasta monenlaisia ruokia, joissa käytetään kaikkia ruhonosia ja sisäelimiä. 

Kun Suomessa isot ketjut päätyivät (Esim. Prisma) tähän mauttomien raaka-aineiden tarjoamiseen,  katosivat lihatiskiltä häränhännät ja ydinluut ja keittolihatkin olivat luuttomia. Nyt on hiljalleen palattu osin takaisin vanhaan, joten alkaa löytyä monipuolisempia raaka-aineita.

Vierailija
284/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa asuessani lähimarketissa myytiin pakkauksia jossa oli hapankaalia ja suklaata. Siis samassa paketissa purkki hapankaalia ja kyljessä suklaalevy, molemmat yhteiseen muoviin pakattuna :D En nähnyt koskaan kenenkään ostavan tuota, ja hintakin oli tuplasti sen, kuin jos olisi vaan ostanut ne molemmat omilta hyllyiltään. En vielä tänä päivänä käsitä tuon yhdistelmän ideaa. Jos joku keksii, kertokaa minullekin!

Kiva tuliainen vaimolle Octoberfestin jälkeen?'

Suomessa miehet vievät rumia ja halpoja huoltoasema- tai ruokakauppakukkakimppuja.

Oktoberfest auf Deutsch, bitte!

Vierailija
285/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikymmeniin nähnyt kenenkään ostavan kanelikorppuja tai vesirinkeleitä (sellaisia kiiltäväpintaisia kuivia mautomia rinkeleitä). Lapsuudessani niitä syötiin mökillä, kun vanhemmat olivat köyhiä.

Mun isä ostaa ja syö näitä!

Kestävät ikuisuuden "hyvinä" (siis jos nyt koskaan ovat hyviä :) ja ovat halpoja.

Säästeliäs mies :) Vaan ei ole periytynyt tyttärelle tuo piirre kovin hyvin...

Voisi olla kirjoittamani.

Näitä on jostain syystä edelleen porukoilla. Lapsena kastettiin rinkeliä mehuun ja korppua vesikaakaoon. Nyt en koskisi kumpaankaan.

Vierailija
286/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hiuslakkapullon tapaisessa pullossa oleva kermavaahto (edellinen tarkoitti varmaan samaa?). Ostin sitä kerran, en muista enää edes mihin tarkoitukseen, ja oli aivan hirveää! Maistui vain pikkuisen pahalta, ei miltään muulta, ja muuttui vedeksi suussa. Ilmeisesti sitäkin joku silti ostaa, koska sitä kaupan hyllystä löytyy.

Meillä käytetään vallan. Hyvää ja pysyy koostumuksessaan. Valmislettujakin ostetaan usein. Keitot tehdään vallan valmiista perunavihannespussista. Aromisuolaa käytetään lähes pelkästään ruuanlaitossa. Kieltä olen joskus maistanut, toista kertaa en sitä virhettä tee. Ankankoivet tulee kokeiluun.

Eikun sekoitinkin suolat. Herbamare onkin yrttisuolaa.

Vierailija
287/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikymmeniin nähnyt kenenkään ostavan kanelikorppuja tai vesirinkeleitä (sellaisia kiiltäväpintaisia kuivia mautomia rinkeleitä). Lapsuudessani niitä syötiin mökillä, kun vanhemmat olivat köyhiä.

Meillä syödään niitä (vallan). Oli pakko.

Vierailija
288/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?

Sitä käytetään erityisesti leivontaan ja jälkiruokakastikkeisiin. Maidosta on haihdutettu vesi, niin se on tönkköä.  Se on tullut Suomeen viime vuosien leivontabuumien mukana. Venäjällä mm. käytetty paljon.

Jos joku vielä selostaa kondensoidusta maidosta, niin alan kirkumaan.

Vierailija
289/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hiuslakkapullon tapaisessa pullossa oleva kermavaahto (edellinen tarkoitti varmaan samaa?). Ostin sitä kerran, en muista enää edes mihin tarkoitukseen, ja oli aivan hirveää! Maistui vain pikkuisen pahalta, ei miltään muulta, ja muuttui vedeksi suussa. Ilmeisesti sitäkin joku silti ostaa, koska sitä kaupan hyllystä löytyy.

Meillä käytetään vallan. Hyvää ja pysyy koostumuksessaan. Valmislettujakin ostetaan usein. Keitot tehdään vallan valmiista perunavihannespussista. Aromisuolaa käytetään lähes pelkästään ruuanlaitossa. Kieltä olen joskus maistanut, toista kertaa en sitä virhettä tee. Ankankoivet tulee kokeiluun.

Mikä firma tämä Valla on joka valmistaa perunavihannespakasteita ja keinotekoista kermavaahtoa? En ole koskaan kuullutkaan.

http://www.ratkojat.fi/hae/vallan

Vierailija
290/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mä syön aromisuolaa kurkkusiivujen päällä "snackinä". Ei ehkä se kaikkein terveellisin, mutta kuitenkin terveellisempi kuin sipsit. 

Jos minun ruokaan eksyy aromisuolaa niin alan yskiä limaa kurkusta ja lopulta sitä nousee keuhkoputkesta asti palloina. Välillä se lyö myös nenän tukkoon tai aiheuttaa hengenahdistusta. Siinä on niin paljon aromivahventeita ja juuri ne aiheuttaa tuollaisen reaktion. Jotkut teolliset rasvat tekevät samaa.

Mulle tulee jäätävä päänsärky natriumglutamaatista. Pentuna söin ihan innolla, just ruisleipä, voi, kurkku ja aromattia päälle. Nykyään maistan natriumglutamaatin ruuasta saman tien, ja en suostu laittamaan sitä suuhuni enää. Se krapulamainen olo ja kunnon jysäri mikä siitä seuraa, ei kiitos. Makuakin olen oppinut inhoamaan, HYI! (Ruuasta ei saa sanoa hyi, mutta aromisuola natriumglutamaatilla ei ole ruokaa....)

Aromisuolaa löytyy kyllä ilman natriumglutamaattiakin...

Vierailija
291/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Prisman myyjänä sanon että Tescon tuotteita ei osta kukaan. Paitsi superhalpuutettuna.

Tescon mysli on tooosi hyvää. Shampoo ja hoitoaine mun kuiville, pitkille hiuksille oli ihan kuraa.

Vierailija
292/292 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natriumglutamaattihysterian jäljiltä aromisuolasta tuli mautonta ja pahaa. Ostin itselleni kilon msg:tä, sillä jotkin ruoat paranevat sen avulla.