Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....

Vierailija
16.10.2018 |

...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen muovikennoisia kananmunia. Miksi ihmeessä? Varmasti tällekin on joku syy, mutta en vaan voi käsittää, että miksi toimiva ja ennenkaikkea MAATUVA normaali pahvikenno pitää vaihtaa muoviseen? Mitä lisäarvoa se tuo? Ja siis oikeasti olen utelias, jos tiedät niin pliis valaise minua!

Ainakin mun lähi Prismassa on vain ja ainoastaan ruskeat munat muovikennossa ja niitä manostetaan sillä, ettå muovi on 100% kierrätettyä. Silti kyllä itsekin vslitsen aina sen pahvikennon, koska meidän taloyhtiössä eikä lähistöllä ole muoville omaa jäteastiaa.

Vierailija
222/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen muovikennoisia kananmunia. Miksi ihmeessä? Varmasti tällekin on joku syy, mutta en vaan voi käsittää, että miksi toimiva ja ennenkaikkea MAATUVA normaali pahvikenno pitää vaihtaa muoviseen? Mitä lisäarvoa se tuo? Ja siis oikeasti olen utelias, jos tiedät niin pliis valaise minua!

Ainakin mun lähi Prismassa on vain ja ainoastaan ruskeat munat muovikennossa ja niitä manostetaan sillä, ettå muovi on 100% kierrätettyä. Silti kyllä itsekin vslitsen aina sen pahvikennon, koska meidän taloyhtiössä eikä lähistöllä ole muoville omaa jäteastiaa.

Joo, mäkin oon nähnyt vain ruskeita munia muovikennossa, mutta samassa hyllyssä on ruskeita munia myös pahvikennossa. Hyvä että on edes kierrätettyä, en ole niitä niin tarkkaan tutkinut että olisin tuota tiennyt, kiitos siitä! Mutta silti ihmettelen... Ja juuri niinkun sivusit, niin kyllähän se pitäisi sitten käyttäjänkin taas jälleen kierrättää että olisi kestävää touhua. Edelleenkin ihmettelen että mikä siinä on se lisäarvo, miksi ostaisi muovisen niiden perinteisten pahvisten sijaan. Ihme juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on yllätys yllätys,täynnä vauvapalstan Gourmetkokkeja, jotka eivät varmasti osta eineksiä ja tietävät mitä muidenkin pitäisi syödä. Muuten olis ollu ihan mielenkiintoinen ketju, ilman näitä olevinaan maailman parhaita kaikessa.

Ihan tulee Kummelin Satu ja Tuija mieleen tästä. Että muuten kyllä olis tosi kiva, mutku...

Mun mielestä hyvä ketju. Asioita pitää välillä vähän kummastella.

Ankankoipia olen itsekin katsellut, jopa miettinyt että pitäiskö ostaa mutta eihän mulla ole ollut mitään ajatusta siitä, mitä niistä pitäisi tehdä. Edellisellä sivulla oli hyvä valmistusvinkki, taidan kokeilla.

terv. se, joka meni ostamaan laventelinhajuisia roskapusseja

Vierailija
224/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoveli teki aina spagettia ja säilykelihapullia jos oli lastenvahtina! :D vielä joskus vuosienkin jälkeen alkaa tehdä mieli niitä, pitää joskus nostalgian vuoksi ostaa.

Mö asuin isäni kanssa ja säilykelihapullat oli yksi vakioruokamme.

225/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan niitä artisokanpohjia. Ovat vallan ihania vaikka Nizzan salaatissa. Eikä kilohintakaan ole paha; sama kuin oliiveilla.

Kuka ostaa sian päästä ja aasien luista keitettyjä liivatelevyjä ?

Nyt on kivaa Tri Oetkerin vegeliivatejauhoakin.

Vierailija
226/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiit kuivakakut.

Siis tavallaan ymmärrän ne työpaikan kokoustarjoiluna, mutta ostaako joku niitä kotiin?

1) kuivakakku on helppo tehdä (ja aika mitäänsanomatonta syötävää silloinkin)

2) kaupan kuivakakut on pahoja, ravintoarvoiltaan järkyttäviä ja muutenkin täynnä säilöntäaineita.

Älkää nyt tulko sanomaan, että kondensoituun maitoon kastettuna niistäkin tulee syötäviä...

Ennen ostin aina joskus (Pirkan?) vaaleaa maustekakkua, kun olin sitä jossain maistanut ja tykästynyt makuun. En tosin tiedä tehdäänkö sitä enää edes, kun en ole vuosiin koko tuotetta edes muistanut.

K-kaupassa on myös sellainen pitkulainen kuivakakku jossa on suklaamuroja. Se on hyvää.

Vierailija
227/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevix kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt että hedelmä-ja vihannesosastolta kukaan ostaisi esim. artisokkaa tai niitä erikoisempia hedelmiä. Kai niitäkin menee, tosin säilyvyys ei ole samaa luokkaa kuin purkkimuonilla..

Oon joskus ostellut niitä erikoisempia hedelmiä ihan vaan mielenkiinnolla kun haluan tietää miltä ne maistuu :D

Meillä oli miehen kanssa yksi talvi sellainen maistelutalvi, jonka joka viikko kun käytiin kaupassa ostettiin jotain meille tuntematonta hedelmää. Usein oli ongelmana erikoisuuksissa kypsyysasteen arvioiminen kaupassa ja jos se meni väärin, kypsyttely kotona. Esimerkiksi omenapäärynä ei ollut kypsän tuntuisenakaan ihmeellisen makuista vaikka sen pitäisi kai olla ihanan makeaa. Omia suosikkejani oli pepino.

Vierailija
228/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurströmmin

Jos hapansilakka meinaat, myydäänkö sitä edes Suomessa. Itse olen ostanut Ruotsin puolelta. Eihän se suurta herkkua ole, mutta erikoista.

Saa ainakin Stockan ruokaosastolta.

Vierailija
229/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset etikkasäilykkeet ja hapankaali ovat kyllä todella hyviä. Hapansilakkaakin olen ihan huvikseni ostellut, kun sitä myydään Pohjanmaan rannikon kaupoissa. Kieli on herkullista ja valmiscroissanttaikinakin todella kätevää.

Joskus olen ihmetellyt Lidlin jonkin valtion ruokaan kohdistuvien erikoispäivien tuotteita, mutta ilmeisesti nekin myyvät ihan hyvin, koska ovat aina välillä uusintakierroksella.

Vierailija
230/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilykepurkeissa etanoita, simpukoita ja muita vastaavia eksoottisia nilviäisiä. Mihin näitä edes käytetään? En ole ihan vakuuttunut suolaliemeen säilöttyjen etanoiden herkullisuudeta. Kai niitä oikein nälissään voi syödä. Ainoa paikka mitä voisin edes kuvitella on kokeilla laittaa pizzan päälle.[/quot

Niitä säilyke-etanoita ravintolatkin käyttää. Ihanan helppoa iltaruokaa!

Vierailija
231/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinappijauhe ja spreijattava kermavaahto

Purkista pursotettava kermavaahto on kuvottavaa. Jäätelöpaikoissa sitä yritetään tunkea koristamaan jäätelöannosta, mutta pyydän, ettei tölkikermaa lisätä.

Hajukin on tuotteessa kammottava.

Vierailija
232/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiuslakkapullon tapaisessa pullossa oleva kermavaahto (edellinen tarkoitti varmaan samaa?). Ostin sitä kerran, en muista enää edes mihin tarkoitukseen, ja oli aivan hirveää! Maistui vain pikkuisen pahalta, ei miltään muulta, ja muuttui vedeksi suussa. Ilmeisesti sitäkin joku silti ostaa, koska sitä kaupan hyllystä löytyy.

Vierailija
233/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa lukea kun jotkut äimistelevät ihmisten "uusavuttomuutta" täällä ja kehuskelevat, että osaavat kyllä keittää kananmunansa itse ja että kuka kumma ostaa valmiiksi paistettua jauhelihaa. Maailmankuvanne on melko kapea. Suomessa asuu vaikka millä mitalla vanhuksia ja vammaisia, jotka eivät pysty tekemään kovin monimutkaisia ruokia. Heille on suuri helpotus, että joitain ruoka-aineksia voi ostaa melko valmiina.

Juuri näin, eräskin vanha rouva ostaa valmiiksi kuorittuja ja jopa esikeitettyjä perunoita, koska se mahdollistaa hänen yksinasumisensa paremmin. Sormet eivät taivu kuorintaan, ja näin saa kuitenkin niitä asioita mitä itse haluaa ja pysyy itsenäisenä pidempään. Kyllä monet hulluiltakin tuntuvat tuotteet ovat syntyneet tarpeesta ja kysynnästä. Ei montaa juttua tule mieleen jota en olisi jonkun nähnyt ostavan, hauskaa oli kun itse en koskaan ollut ostanut purkkisardiineja, mutta mainittuani asiasta miehelleni, hänen alkoi tehdä niitä mieli ja nyt ostaa useinkin :DD

Norjassa ne laittoi tomaattikastike-purkkisardiineja ruisleivän päälle. Ruisleipä, voita ja purkista lopuksi vaan tomaattisardiinit päälle :)

Siis nyt täytyy kysyä että millä muulla tavalla niitä sitten käytetään edes:)

Vierailija
234/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt että ostetaan, mutta en ymmärrä eli esim. pizzaraaste. Näyttää juustoraasteelta, mutta ei ole sitä eikä toki väitäkään olevansa, sillä on vain pizzaraastetta. Toinen on pizzasuikaleet, jotka eivät ole kinkkua. Tosin eihän niissä niin luekaan....

Mutta kuka noita paskoja ostaa??!

Minä. Ne on halpoja, tosi harvoin kyllä raskii edes valmista raastetta ostaa, jos nyt edes juustoa.

Vierailija
235/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hiuslakkapullon tapaisessa pullossa oleva kermavaahto (edellinen tarkoitti varmaan samaa?). Ostin sitä kerran, en muista enää edes mihin tarkoitukseen, ja oli aivan hirveää! Maistui vain pikkuisen pahalta, ei miltään muulta, ja muuttui vedeksi suussa. Ilmeisesti sitäkin joku silti ostaa, koska sitä kaupan hyllystä löytyy.

Meillä käytetään vallan. Hyvää ja pysyy koostumuksessaan. Valmislettujakin ostetaan usein. Keitot tehdään vallan valmiista perunavihannespussista. Aromisuolaa käytetään lähes pelkästään ruuanlaitossa. Kieltä olen joskus maistanut, toista kertaa en sitä virhettä tee. Ankankoivet tulee kokeiluun.

Vierailija
236/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasteesta löytyvät veripurkit 😣 tosin tossa yläpuolella on mainittu käyttötapoja, mutta silti ne aina siellä pakasteosastolla silmiin osuessa kummeksuttaa ja kuvottaa! 😀

Lisäksi lihaosastolla näin lehmän kielen, se oli myös aika erikoinen ja yököttävä näky. Aika vaikea kuvitella jonkun valmistavan siitä jotakin!

Näin viisikymppisenä ne ymmärtää ainakin hyvin.

Koulussakin oli pakko syödä kieltä, saati nyt sitten verilättyjä ja rössypottuja.

Itse en pystyisi varmaankaan valmistamaan, mutta moni taatusti pystyy, ja tuo kieli nyt on jotenkin ajatuksena vieläkin kamala, vaikka sitä olen siis syönytkin.

Minä en kyllä varmaan edes voisi valmistaa maksaruokia, vaikka maksalaatikkoa ja -makkaraa tykkäänkin syödä.

Vierailija
237/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen hapankaali lasipurkissa. Ehkä venäläiset asiakkaat ostavat, itse en uskalla vaikka rakastan hapankaalia.

No minä ainakin olen jo vuosia sitä ostanut

On ainakin yhtä hyvää kuin suomalainen.

Sen sijaan erehdyin kerran ostamaan saksalaista säilykepurkissa ja oli niin hapanta että tukka nousi pystyyn

Vierailija
238/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikka! Katsoin tuoteselosteen: etikkaa, vettä, eteeristä öljyä ja hinta puolen litran pullosta toista kymppiä! Kas, ihan samaa ainetta jota olen itse sekoittanut kotona vuosikausia. Litrahintaa en ole laskenut mutta tuskin se lähelläkään euroa on. Sen valmistus kestää ehkä minuutin

Mutta eipä se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
239/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kieli on tuttu tuote (keitän ja syön esim. leivällä), myös kermavaahtoa purkissa tulee joskus ostettua ja pursotettua vaikka pannarin/piirakan päälle tai jäätelöannokseen. Keitetty muna oli itselleni tuntematon tuote.

Kiitos purkkietana-vinkistä! En ole tajunnut, että niitä saa purkissa, nyt kyllä ostan etanapannun ja teen kotona etanoita valkosipulivoissa.

Ei tule harmi vaan mieleen mitään tuotetta jota olisin ihmetellyt, että kuka tuotakin muka ostaa.

Vierailija
240/292 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Prisman myyjänä sanon että Tescon tuotteita ei osta kukaan. Paitsi superhalpuutettuna.

Tescollahan on kaikkia superhyviä vegaanisia herkkuja. Ostan melkein joka kauppareissulla jotain Tescon tuotteita.