Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....

Vierailija
16.10.2018 |

...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.

Kommentit (292)

Vierailija
261/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikymmeniin nähnyt kenenkään ostavan kanelikorppuja tai vesirinkeleitä (sellaisia kiiltäväpintaisia kuivia mautomia rinkeleitä). Lapsuudessani niitä syötiin mökillä, kun vanhemmat olivat köyhiä.

Mun isä ostaa ja syö näitä!

Kestävät ikuisuuden "hyvinä" (siis jos nyt koskaan ovat hyviä :) ja ovat halpoja.

Säästeliäs mies :) Vaan ei ole periytynyt tyttärelle tuo piirre kovin hyvin...

Vierailija
262/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä22992 kirjoitti:

Entäpä ne purkkicroissantit? Miten ne edes toimii? (En epäile etteikö olis hyviä, ainahan croissantit on)

Ne eivät muistuta yhtään croissanteja. Semmoista pullaa se on.

Mä ostin näitä aina lapsena/nuorena ja oikein innoissani laittelin.

Ei siihen aikaan tuon kummoisempia croissantteja Suomesta saanut, joten olivat olevinaan niin hienoja ja hyviä.

Se oli 80-luvun loppua se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikymmeniin nähnyt kenenkään ostavan kanelikorppuja tai vesirinkeleitä (sellaisia kiiltäväpintaisia kuivia mautomia rinkeleitä). Lapsuudessani niitä syötiin mökillä, kun vanhemmat olivat köyhiä.

Kanelikorput on hyviä iltateellä. Välillä myös sokerikorput käy.

Vierailija
264/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht. en ole nähnyt kenenkään ostavan näitä uusavuttomien tai reumakätisten tuotteita, kuten valmiiksi viipaloituja hedelmiä tai kasviksia heviosastolta.

No minäpä ostan, vaikken reumatautinen olekaan. Etenkin jos reissaan ja yövyn hotellissa, missä ei ole mahdollisuutta pilkkoa isolla veitsellä ostamiaan hedelmiä/kasviksia. Usein ulkomaillakin reissatessa ostan noita. Kassat sitten ilmeisesti luulee mua reumaattiseksi ;)

Ja ostan muuten niitä Tescon tuotteitakin, tai meillä ostaa koko perhe. Keksejä, kakkuja, muita leivonnaisia ja mehuja ainakin. Näyttää muuten joku muukin ostavan, kun loppuvat välillä kaupasta kesken.

Vierailija
265/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:

Lehmän veri tai kieli. Mäti. Hyi! Kuka niitä ostaa?Kaupasta niitä kuitenkin löytyy.

Anteeksi nyt vain, mutta jos syöt muuten lihaa, niin mitä vikaa noissa mainitsemissasi tuotteissa sitten on?! Entäs sitten makkara, et varmana edes tiesä mitä kaikkea ällöä sinne on survottu tai mistä se luonnonkuori siihen on saatu. Ällöttää enemmän ihmiset joiden mielestä mukamas kaikki muut eläimen osat kuin ne joista on totuttu syömään aiheuttaa inhorefleksin. Jos syö eläintä, niin kyllä siitä pitäisi pystyä silloin nauttimaan monta muutakin osaa, kuin ns. ne parhaat palat. Jos sitä lihaa haluaa mussuttaa, niin kyllä siinä eläimessä on monta muutakin hyvää ja kelvollista kohtaa syötäväksi, joita et ole ikinä edes maistanut.

Hyi helvetti jotkut sisäelimet. Kas kun et suosittele peräsuolta, tai sukuelimiä ihmisravinnoksi. Hyi saatana🤢

Vierailija
266/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenenkään nähnyt ostavan kissanhiekkaa tai kondomeja

Vierailija
267/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilötyt ankankoivet ja säilyke-etanat. Halal liha säilykkeet.

Vierailija
268/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on hirveästi säilykkeitä joista en ainakaan itse ole ostanut ikinä. Kaikki lihasäilykkeet. Papujakaan en ole säilykkeinä ostanut. Hernekeittoa kyllä ostan ja thai-keittoihin bambut ja muut, mutta nötkötit ja säilykelihapullat ja kylmää kalkkunaa säilykepurkissa. Samoin muikkusäilykkeet jne.

Siis voisi olla hyvää ja halpaa, mutta hyvin arveluttavaa jostain syystä minun ajatuksissa...yöh..

Vierailija
269/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mä syön aromisuolaa kurkkusiivujen päällä "snackinä". Ei ehkä se kaikkein terveellisin, mutta kuitenkin terveellisempi kuin sipsit. 

Jos minun ruokaan eksyy aromisuolaa niin alan yskiä limaa kurkusta ja lopulta sitä nousee keuhkoputkesta asti palloina. Välillä se lyö myös nenän tukkoon tai aiheuttaa hengenahdistusta. Siinä on niin paljon aromivahventeita ja juuri ne aiheuttaa tuollaisen reaktion. Jotkut teolliset rasvat tekevät samaa.

Mulle tulee jäätävä päänsärky natriumglutamaatista. Pentuna söin ihan innolla, just ruisleipä, voi, kurkku ja aromattia päälle. Nykyään maistan natriumglutamaatin ruuasta saman tien, ja en suostu laittamaan sitä suuhuni enää. Se krapulamainen olo ja kunnon jysäri mikä siitä seuraa, ei kiitos. Makuakin olen oppinut inhoamaan, HYI! (Ruuasta ei saa sanoa hyi, mutta aromisuola natriumglutamaatilla ei ole ruokaa....)

Vierailija
270/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähikaupassa on jo vuosia ollut pari purkkia säilyke-etanoita. Se sama purkki, lommosta tunnistan, on siinä etiketti haalistuen odottanut ostajaa jotain 5 vuotta. Pitääkin tsekata päiväys ensi kerralla :D

Vierailija
271/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin hajustettuja roskapusseja, koska olivat alennuksessa ja ajattelin että kissanvessan tyhjennykseen kelpaa mikä vaan.

Koko vessa döfäs laventelille. Hyi ei ikinä enää. Hyvä ettei kissatkin ruvenneet karttamaan vessaa ja käyttämään sohvaa.

En ole ikinä kuullut laventelintuoksuisista roskapusseista. Koska käytän ihan niitä kauppakasseja. Mutta ostaisin! Ois ihana jos roskisloota tuoksuis laventelille!

Mistä niitä saa?

Vierailija
272/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Ei nyt mitään kovin harvinaisia ostoksia.

Kerrostalossa missä asun, melkein joka toisella parvekkella (mitkä ei ole lasittamattomia), on laitettu verkkoja kissojen varalta. Ja varmaan nuo ostavat kissanhiekkaakin nuo ihmiset. Siinä on jo monta potentiaalista asiakasta.

T: marketin kassa

Vierailija
273/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimet tyyliin porsaan sydän. Kyllä niitäkin toki joku ostaa, vaan ei kyllä paljoa. Maksa lienee suosituimmasta päästä.

Vierailija
274/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin hajustettuja roskapusseja, koska olivat alennuksessa ja ajattelin että kissanvessan tyhjennykseen kelpaa mikä vaan.

Koko vessa döfäs laventelille. Hyi ei ikinä enää. Hyvä ettei kissatkin ruvenneet karttamaan vessaa ja käyttämään sohvaa.

En ole ikinä kuullut laventelintuoksuisista roskapusseista. Koska käytän ihan niitä kauppakasseja. Mutta ostaisin! Ois ihana jos roskisloota tuoksuis laventelille!

Mistä niitä saa?

Olivat lidlissä.

Vierailija
275/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäelimet tyyliin porsaan sydän. Kyllä niitäkin toki joku ostaa, vaan ei kyllä paljoa. Maksa lienee suosituimmasta päästä.

Oksettaa pelkkä ajatuskin

Vierailija
276/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä aika totta. Harvemmin sitä näkee, että marketista kissanhiekkaa ostettaisiin. (Itse olen ostanut tasan kaksi kertaa). Yleensä sen ostaa netistä kotiinkannettuna tai sitten lemmikkitarvikeliikkeestä.

Kondomit on siinä kassalla, joten ne piilotetaan nopealla ranneliikkeellä jonkun varta vasten otetun lehden tai tekstiilin alle...

Vierailija
277/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on hirveästi säilykkeitä joista en ainakaan itse ole ostanut ikinä. Kaikki lihasäilykkeet. Papujakaan en ole säilykkeinä ostanut. Hernekeittoa kyllä ostan ja thai-keittoihin bambut ja muut, mutta nötkötit ja säilykelihapullat ja kylmää kalkkunaa säilykepurkissa. Samoin muikkusäilykkeet jne.

Siis voisi olla hyvää ja halpaa, mutta hyvin arveluttavaa jostain syystä minun ajatuksissa...yöh..

Oi kuule kyllä tekee tölkkipaput kauppansa, niin valkoiset kuin kidneyt. Ensin mainittuja tietenkin munien ja makkaran kanssa englantilaiseen tyyliin ja jälkimmäisiä vaikka tortillojen tai salaatin kanssa!  Lihasäilykkeistä taas nötkötti on mahtava kaveri purkkihernekeitolle :D Lisäksi nuo kaikki lihasäilykkeet, lihapullat, nöde jne., ovat hyvää tavaraa retkieväänä vaelluksilla jne. Toki myös kotivarana, jos siihen haluaa varautua.

Vierailija
278/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?

Sitä käytetään erityisesti leivontaan ja jälkiruokakastikkeisiin. Maidosta on haihdutettu vesi, niin se on tönkköä.  Se on tullut Suomeen viime vuosien leivontabuumien mukana. Venäjällä mm. käytetty paljon.

Vierailija
279/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on nykyisin käytössä bageleitten tapaan täytettyinä, samaa tavaraa.

Vierailija
280/292 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kuule kyllä tekee tölkkipaput kauppansa, niin valkoiset kuin kidneyt. Ensin mainittuja tietenkin munien ja makkaran kanssa englantilaiseen tyyliin ja jälkimmäisiä vaikka tortillojen tai salaatin kanssa!  Lihasäilykkeistä taas nötkötti on mahtava kaveri purkkihernekeitolle :D Lisäksi nuo kaikki lihasäilykkeet, lihapullat, nöde jne., ovat hyvää tavaraa retkieväänä vaelluksilla jne. Toki myös kotivarana, jos siihen haluaa varautua.

Heinzin valkoiset pavut tomaattikastikkeessa, ikiklassikko, jota käytettiin chili con carneen, ensimmäinen ruoka, jota opin laittamaan. Opiskeluaikana niitä syötiin kylmänä purkista, samoin kidneyt, kun oli kiire.