Neuvokaa naiset tapailuasiassa
Jos pitäisi selvittää, onko naisen tarkoitus "kamupojittaa" minut, vai pelkääkö nainen jotain, niin miten tätä voi kysyä?
Tiedän, että jos kysyn viestilä jotain sen tyyppistä, että "onko sulla huonoja kokemuksia miehistä, pelottaako sua joku?", niin keskustelu loppuu siihen paikkaan, ja nainen luultavasti lopettaa yhteydet kokonaan. Samoin, jos kysyn naiselta, että "millaista suhdetta hän haluaisi, mitä hän haluaisi suhteelta ja elämältä yleensä?", niin se on varmaan sit siinä.
Eli ongelma on se, että tiedän millaisilla asioilla saisin keskusteltua vaivaavat asiat läpi, jos nainen vastaisi suoraan suoriin kysymyksiin. Mutta samalla tiedän, että nainen ei tule vastaamaan mitään hyödyllistä suoriin kysymyksiin, ja luultavasti homma menee vain hyvin negatiiviseksi ja vaivaantuneeksi samantien, jos kysyn.
En haluaisi lähteä tuolle suorien kysymysten linjalle vielä, koska en tosiaan usko siitä jäävän käteen muuta kuin nainen, joka sen jälkeen välttelee kontaktia. En ole tähän mennessä ainakaan omissa suhteissani enkä tapailuissani tavannut naista, joka olisi vastannut suoriin kysymyksiin. Naiset ovat kyllä kysyneet minulta vaikeita kysymyksiä, joihin olen usein vastannut siitä huolimatta, että hävettää avata itsesensä sillä tavalla. Mutta edes se, että minä olen vastannut naisten kysymyksiin, ei ole saanut naista vastaamaan takaisinpäin minulle niihin vaikeisiin kysymyksiin.
Eli joku kiertotie pitäisi saada asioiden selvittämiseen. Pidän naisesta, ihan silleen kunniallisesti enkä ole pelkästään pillua metsästämässä. En vain toivo näin tylsää loppua jutulle mukavan naisen kanssa. Auttakaa naiset!
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap seilaat aika syvissä vesissä. Tulee mieleen Mikkihiiri merihädässä. Relaa ja anna ajan näyttää.
Miksi vastaat jotain tuollaista, josta jo parissa ekassa viestissä sanoin, että haluaisin kuulla jotain muuta? Etkö ymmärrä että harkitsen etten enää ikinä ota naiseen yhteyttä enkä vastaa hänen yhteydenottoihinsa enää, jos en saa jotain suoruutta hommaan häneltä?
t. AP
Miten luulet että kukaan ulkopuolinen voi sinua auttaa, jos et yhtään mitään tilanteesta suostu kertomaan? Mistä me voisimme arvailla mitä juuri tämä tietty nainen voisi haluta ja toivoa, jos emme edes tiedä kuinka kauan olette tapailleet ja miten tilanne on kehittynyt, onko nainen toivonut rauhallista tahtia ja onko sellainen toive tullut ihan luonnostaan vai onko mahdollista että hän kokee sinun puoleltasi paineita edetä nopeammin kuin haluaisi? Nämä ovat minusta aika oleellisia asioita, mutta koko ketjun sinä olet pitänyt tärkeämpänä morkata naisia yleisellä tasolla kuin puhua tästä nimenomaisesta suhteesta.
No, tämä yksi av-mammahan on oikeassa siinä, että ei nämä keskustelut suhteesta täällä netissä näyttäisi hyvältä. (Tosin se vasta mielenkiintoista olisikin jos reaalielämän miehille näytettäisiin mitä naiset kirjoittavat heistä vauvapalstalla).
Mutta tosiaan, en uskalka kertoa koko tilannetta ja kontekstia siinä pelossa, että nainen sattuisi lukemaan tätä palstaa ja tunnistaisi.
t. AP
Olet jo kertonut ettei teillä ole vielä ollut seksiä, mutta se että kertoisit kauanko olette tapailleet ja onko nainen toivonut rauhallista tahtia, ovat jo liian yksityiskohtaista ja henkilökohtaista tietoa jaettavaksi...
Just.Oletko trolli vai tyhmä?
Nainen on toivonut rauhallista tahtia.
Selvä. Ja miksi sinusta tämä tuntuu huonolta? Oletteko tapailleet jo monta kuukautta ehkä etkä tiedä vieläkään tuleeko tästä mitään? Tapailetteko te kuitenkin ihan romanttisesti deittailumielessä mutta nainen ei halua vielä seksiä tms? Onko mahdollista että sinä olisit (vaikka vahingossa) painostanut häntä menemään pidemmälle kuin hän haluaisi ja hän olisi siitä säikähtänyt?
Yleisesti ottaen, jos olette tapailleet monta kuukautta romanttisessa mielessä, voit ihan hyvin kysyä, että mihin nainen toivoisi suhteenne johtavan.
Jos olette tapailleet kuukauden, etene rauhallista tahtia vielä jonkin aikaa.
Jos olette ns. kaveripohjalla muutenkin ettekä ole keskustelleet parisuhteen mahdollisuudesta, ota asia puheeksi riippuen siitä kuinka kauan olette tapailleet.
Missään tapauksessa älä ala kyselemään mitään "oletko pettynyt edellisissä suhteissasi" -juttuja. Nainen kyllä kertoo sellaisista asioista oma-aloitteisesti jos niin haluaa.
Yksi vinkki ap:lle: Muista että naisillakin on tarve suojella itseään ja tunteitaan, ja joskus se saattaa tapahtua niin että esitetään ystävää ihmiselle joka kiinnostaa enemmän kuin mikään muu. Joskus torjunta saattaisi tuntua niin pahalta, että mieluummin esitetään että mitään tunteita ei edes ole. Itse olen ainakin tehnyt näin, silloin kun kyseessä on vahvoja tunteita. Friendzonelle jämähtäminen on kuitenkin parempi kuin ei mitään yhteytttä. Vaikka sinä tosin näytit olevan eri mieltä.
Kannattaa vaan kysyä, jos haluat jonkun vastauksen. Et voi mitenkään tietää mitä toisen pään sisällä liikkuu. Hän voi olla hyvin ihastunut, ja varovainen. Tai hän voi ajatella sinua vain veljen kaltaisena kaverina. Ota itse selvää, palstamammat ei tässä asiassa pysty auttamaan.
Jos pidät naisesta todella paljon, miksi ystävyys ei riitä? Itse olen sen ikäinen, ja kaikenlaista kokenut, että en aloittaisi mitään suhdetta, ELLEI pohjalla olisi ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jätkäshenkilö 46 vuotta kirjoitti:
Ap kysyy otsikossaan neuvoja nimenomaan naisilta. No, minä en ole nainen, mutta omien kokemusteni perusteella kirjoitan kuitenkin lyhyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ollut tapana kertoa suoraan, jos mies on ok vain kaverina, tuskin tätä tarvitsee tiedustella erikseen. Muuten kuulostaa vähän siltä, että tykkäät keskustella negatiivisista asioista, edellisistä suhteista, peloista jne. Itseä ei moiset aiheet hirveästi sytytä.
Harmi että aloit minua syyttämään siitä, että haluaisin ratkaista pattitilanteen, joka on tulossa mahdollisesti hyvänkin ihmissuhteen tielle. En voi kertoa tilannetta tarkasti, mutta tiedän että on kaksi vaihtoehtoa miksi tämä nainen käyttäytyy kuten käyttäytyy: joko hän ei tunne minua kohtaan mitään ja haluaa tehdä minusta kaverimiehen (johon en aio suostua), tai hän pelkää tai epäröi jotain minussa tai suhteessamme vaikka sinänsä pitäisikin minusta.
t. AP
Juuri noin Ap! Kyseessä on vähintäänkin pattitilanne, tai vielä enemmän: nainen saattaa ihan tietoisesti pitää Sinua pilkkanaankin.
Ei noihin "Frauens Traumeihin", tilan ja ajan antamisiin, pelkoihin, irrationaalisiin oikkuihin, lapsellisiin periaatekysymyksiin ja miesten testaamisiin kannata antautua mukaan eikä niitä pidä mitenkään "peesata". Sille ei loppua näy jos siihen alkaa, eikä sen tien lopussa kiitos seiso.
Jos nainen olisi Sinusta kiinnostunut, niin hän kyllä tietäisi sen ja teillä olisi jo suhde.
Muutenkin tuon kuvauksesi perusteella tämä kyseinen tapaus vaikuttaa hyvin kypsymättömältä, huomiohakuiselta ja egoistiselta naislapselta. Sinun kannattaa jättää hänet vertaiselleen "modernille miehelle", jollekin sukupuolettomalle, miesfemakolle tai homolle henkiseksi ja seksittömäksi sydänystäväksi.
Hyvä ettet ole suostumassa eunukiksi ystävyysvyöhykkeelle: "nuppisi" onneksi ymmärtää tilanteen oikein. Itse olen joskus langennut antamaan periksi tuollaisessa tilanteessa.
Siinä Sinulla tosin on iso vastuu, ettet tule kaataneeksi likasankoa seuraavan (vai voiko tässä tilanteessa sanoa "seuraavan", kun nolla ei ole yksi), vilpittömissä aikeissa olevan aikuisen naisen niskaan, ja ettei Sinulle jää jotenkin "hälytyskellot" päälle, tekemään vääriä hälytyksiä silloinkin, kun tilanne on jonkun kanssa otollinen.
Hyvää ja menestyksekästä jatkoa Sinulle Ap, ja mukavaa illanjatkoa kaikille muillekin!
Tunnenkohan mä sut? Kirjoitustyyli on tasan samaa sarjaa isoa sinuttelua myöten, mitä vastaanotin joskus Facebookissa. Onko joku tuntematon nainen joskus blokannut sut?
Kas, on tullut vastaus!
Ei, en ole sama heppu jonka kanssa olet kirjoittanut, koska minulla ei ole FB-tiliä oikealla eikä väärällä nimellä, ja kun joskus vuosien 2005-2007 aikoihin, jolloin Fecesbook oli ihan uusi juttu, eikä se ollut vielä kaikkien tiedossa yleisesti, eräs kulloisiakin innovaatioita ahkerammin seuraava kaverini "jallitti" puhelimessa minua askel askeleelta tekemään niin ja näin, ja kun tuon jallittamisen lopputulemana minulla oli "huumor'profiili" tai pilahahmo kyseisessä bumagassa, vähän niinkuin nimellä "Oloneuvos" tai "Puistokemian professori", suutuin p--keleesti: en halunnut itselleni silloin vielä täysin tuntematonta sohellusta omalle koneelleni, koska näin ei-diginatiivina asennoidun niihin (ilmeisen terveen?) epäluuloisesti, ja sittemmin myöhempien vuosien uutiset ympäri maapalloa ovat osoittaneet, että olin epäluuloineni oikeassa. Kyseinen saastunut kone on jo joskus v. 2013 paikkeilla heivattu purkulaitokselle, ja vuonna 2015 maksoin eräälle it-miehelle 50 €, niin että hän selvitti salasanani monen eri palautussähköpostimutkan ja varmistuksen varmistuksen kautta, ja ihan kaikkein ensimmäisen sähköpostin, jolla päästiin alkuun, salasana minulla oli kassakaapissani. Hän poisti pilaprofiilini jäännöksetkin FB:sta. Kuluneiden vuosien aikana en ollut kirjautunut tililleni kertaakaan. Tuossa onnettomassa asiassa, että minulla oli ylisummaan sellainen Pelle-Hermanni -tili FB:ssa, oli siis kysymys kaverini "hauskasta" huvittelusta pikkukännissä minun, tietämättömän kustannuksella. Aiheesta on pari kertaa käyty ikävää keskustelua kebabilla istuessamme.
En siis käytä FB:ia, koska kaikista sohelluksista juuri sitä kohtaan tunnen kaikkein suurinta vastenmielisyyttä. Muilla, vähemmän rekisteröitymistä ja tietojen antamista vaativilla varsinaisilla seksiseuranhaku- ja senssipalstoilla olen kyllä harvakseltani etsiskellyt seuraa itse ja myös vastaillut naisten huhuiluihin, erittäin laihoin tuloksin (tosin kukaan nainen ei ole vielä suoraan millään blokkaamisella tai muulla osoittanut peräti inhoavansakaan minua: en ole ilmeisesti jankannut niin itsepintaisesti). Mutta siis tosiaan, jos heppu, jonka kanssa olet kirjoitellut, on ollut FB:ssa, niin sitten se en ole voinut olla minä: käytän viestintään pelkkää tavallista sähköpostia tai puhelinta, en mitään "sosiaalista alustaa".
Kielenkäyttötapaani on varmaan vaikuttanut paljon se, että olen pienenä ja vähän isompanakin lukenut erittäin paljon Aku Ankkaa. Tuo sinuttelu tai teitittely isolla kirjaimella on hieman vanhahtava tapa, ja sellaisenaan nykyään tyylikeino hajuraon pitämiseksi moderniin ihmiseen.
"On, tosin vaikkei olisikaan niin ei se sitä muuttaisi miten naiset tuppaavat tietyissä tilanteissa käyttäytymään.
t. AP"
Minä en ainakaan jaksaisi katsoa miestä, joka yleistää ja niputtaa naiset joksikin homogeeniseksi massaksi. "Naiset sitä ja naiset tätä..." Aivan kuin emme jokainen olisi omia persooniamme.
Mä luulin että miehet on niitä, jotka toimivat tunteen mukaan heti. Ainakin aina sanotaan, että mies joka on kiinnostunut näyttää sen HETI. No, ilmeisesti ei,- ainakaan tämän esimerkin perusteella. Ja toiseksi, luulen että tämä tilanne on kimurantimpi mitä ap paljastaa. Todennäköisesti molemmat ovat varattuja, ja siinä tilanteessa tällaisia paljastuksia ei noin vain tehdäkään, ellei ole täysin varma toisen tunteista.
Kovin syvällisiä ja hankalia kysymyksiä ei kannata kysellä heti, eikä todellakaan tekstarilla. Nainen ei välttämättä parin viikon tai edes kuukauden jälkeen tiedä itsekään mitä suhteelta haluaa ja painostaminen tekee suhteesta ahdistavan. Se taas laukaisee pakoreaktion. Huonoista kokemuksista taas kerrotaan omaa tahtia ihmiselle, joka on aikojen kuluessa todettu luotettavaksi. Henkevät ja syvälliset keskustelut käydään pitkän illan lopussa, mielellään viinilasi kädessä tai saunan löylyissä. Lisäksi muista, että kun lopulta saat toisen avautumaan, sinun pitää myös sitten kuunnella.
osta ooppeli tai kanootti ja sitte porvoo jokkee seilaamaan
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy otsikossaan neuvoja nimenomaan naisilta. No, minä en ole nainen, mutta omien kokemusteni perusteella kirjoitan kuitenkin lyhyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on ollut tapana kertoa suoraan, jos mies on ok vain kaverina, tuskin tätä tarvitsee tiedustella erikseen. Muuten kuulostaa vähän siltä, että tykkäät keskustella negatiivisista asioista, edellisistä suhteista, peloista jne. Itseä ei moiset aiheet hirveästi sytytä.
Harmi että aloit minua syyttämään siitä, että haluaisin ratkaista pattitilanteen, joka on tulossa mahdollisesti hyvänkin ihmissuhteen tielle. En voi kertoa tilannetta tarkasti, mutta tiedän että on kaksi vaihtoehtoa miksi tämä nainen käyttäytyy kuten käyttäytyy: joko hän ei tunne minua kohtaan mitään ja haluaa tehdä minusta kaverimiehen (johon en aio suostua), tai hän pelkää tai epäröi jotain minussa tai suhteessamme vaikka sinänsä pitäisikin minusta.
t. AP
Juuri noin Ap! Kyseessä on vähintäänkin pattitilanne, tai vielä enemmän: nainen saattaa ihan tietoisesti pitää Sinua pilkkanaankin.
Ei noihin "Frauens Traumeihin", tilan ja ajan antamisiin, pelkoihin, irrationaalisiin oikkuihin, lapsellisiin periaatekysymyksiin ja miesten testaamisiin kannata antautua mukaan eikä niitä pidä mitenkään "peesata". Sille ei loppua näy jos siihen alkaa, eikä sen tien lopussa kiitos seiso.
Jos nainen olisi Sinusta kiinnostunut, niin hän kyllä tietäisi sen ja teillä olisi jo suhde.
Muutenkin tuon kuvauksesi perusteella tämä kyseinen tapaus vaikuttaa hyvin kypsymättömältä, huomiohakuiselta ja egoistiselta naislapselta. Sinun kannattaa jättää hänet vertaiselleen "modernille miehelle", jollekin sukupuolettomalle, miesfemakolle tai homolle henkiseksi ja seksittömäksi sydänystäväksi.
Hyvä ettet ole suostumassa eunukiksi ystävyysvyöhykkeelle: "nuppisi" onneksi ymmärtää tilanteen oikein. Itse olen joskus langennut antamaan periksi tuollaisessa tilanteessa.
Siinä Sinulla tosin on iso vastuu, ettet tule kaataneeksi likasankoa seuraavan (vai voiko tässä tilanteessa sanoa "seuraavan", kun nolla ei ole yksi), vilpittömissä aikeissa olevan aikuisen naisen niskaan, ja ettei Sinulle jää jotenkin "hälytyskellot" päälle, tekemään vääriä hälytyksiä silloinkin, kun tilanne on jonkun kanssa otollinen.
Hyvää ja menestyksekästä jatkoa Sinulle Ap, ja mukavaa illanjatkoa kaikille muillekin!
Tunnenkohan mä sut? Kirjoitustyyli on tasan samaa sarjaa isoa sinuttelua myöten, mitä vastaanotin joskus Facebookissa. Onko joku tuntematon nainen joskus blokannut sut?
Kas, on tullut vastaus!
Ei, en ole sama heppu jonka kanssa olet kirjoittanut, koska minulla ei ole FB-tiliä oikealla eikä väärällä nimellä, ja kun joskus vuosien 2005-2007 aikoihin, jolloin Fecesbook oli ihan uusi juttu, eikä se ollut vielä kaikkien tiedossa yleisesti, eräs kulloisiakin innovaatioita ahkerammin seuraava kaverini "jallitti" puhelimessa minua askel askeleelta tekemään niin ja näin, ja kun tuon jallittamisen lopputulemana minulla oli "huumor'profiili" tai pilahahmo kyseisessä bumagassa, vähän niinkuin nimellä "Oloneuvos" tai "Puistokemian professori", suutuin p--keleesti: en halunnut itselleni silloin vielä täysin tuntematonta sohellusta omalle koneelleni, koska näin ei-diginatiivina asennoidun niihin (ilmeisen terveen?) epäluuloisesti, ja sittemmin myöhempien vuosien uutiset ympäri maapalloa ovat osoittaneet, että olin epäluuloineni oikeassa. Kyseinen saastunut kone on jo joskus v. 2013 paikkeilla heivattu purkulaitokselle, ja vuonna 2015 maksoin eräälle it-miehelle 50 €, niin että hän selvitti salasanani monen eri palautussähköpostimutkan ja varmistuksen varmistuksen kautta, ja ihan kaikkein ensimmäisen sähköpostin, jolla päästiin alkuun, salasana minulla oli kassakaapissani. Hän poisti pilaprofiilini jäännöksetkin FB:sta. Kuluneiden vuosien aikana en ollut kirjautunut tililleni kertaakaan. Tuossa onnettomassa asiassa, että minulla oli ylisummaan sellainen Pelle-Hermanni -tili FB:ssa, oli siis kysymys kaverini "hauskasta" huvittelusta pikkukännissä minun, tietämättömän kustannuksella. Aiheesta on pari kertaa käyty ikävää keskustelua kebabilla istuessamme.
En siis käytä FB:ia, koska kaikista sohelluksista juuri sitä kohtaan tunnen kaikkein suurinta vastenmielisyyttä. Muilla, vähemmän rekisteröitymistä ja tietojen antamista vaativilla varsinaisilla seksiseuranhaku- ja senssipalstoilla olen kyllä harvakseltani etsiskellyt seuraa itse ja myös vastaillut naisten huhuiluihin, erittäin laihoin tuloksin (tosin kukaan nainen ei ole vielä suoraan millään blokkaamisella tai muulla osoittanut peräti inhoavansakaan minua: en ole ilmeisesti jankannut niin itsepintaisesti). Mutta siis tosiaan, jos heppu, jonka kanssa olet kirjoitellut, on ollut FB:ssa, niin sitten se en ole voinut olla minä: käytän viestintään pelkkää tavallista sähköpostia tai puhelinta, en mitään "sosiaalista alustaa".
Kielenkäyttötapaani on varmaan vaikuttanut paljon se, että olen pienenä ja vähän isompanakin lukenut erittäin paljon Aku Ankkaa. Tuo sinuttelu tai teitittely isolla kirjaimella on hieman vanhahtava tapa, ja sellaisenaan nykyään tyylikeino hajuraon pitämiseksi moderniin ihmiseen.
Okei! No onpa helpotus. Voit olla onnellinen, ettet ole hän - ihan suotta en häntä nimittäin blokannut vaan loputtoman viestivirran ja jonkinlaisen väärinkäsityksen aiheuttaman suuttumuksen jälkeen.
Etkä tosiaan olekaan hän. Ensimmäisen kirjoituksesi tyyli oli samanlainen, mutta tämä toinen ei ollutkaan enää. Tuo iso s-kirjain varmaan hämäsi.
Anteeksi siis tungetteleva kysymykseni ja kaikkea hyvää - niiden sähköpostien, puhelinten ja Aku Ankkojenkin kanssa. 😊
Kortit pöytään, kerrot nätisti, mitä itse toivot, eli ilmeisesti muutakin kuin pelkkää kaveruutta. Älä kiristä, älä uhkaile. Nainen voi roikkua epämääräisessä välitilassa, jos tilanteessa on ristiriitaisia asioita, kuten pitkä välimatka.