Paras paistinpannu?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreä!
Minullapa onkin Amerikoista tuotu Texasin osavaltion mallinen pannu.
Ompa sillä sitten kokoa ja mittaa...!?!
oM! oM!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi hiiliteräs peltipannut enee kuperaksi kun laskee levylle
Osta laadukas paksumpi äläkä sitä halvinta mahdollista peltipannua.
.
.
.
T: 20 vuotta hiiliteräksellälpaistanut
Ei se nyt ihan niinkään mene. Mulla on 2€ kirpparilta löytynyt hiiliteräspannu jossa on todella ohut pohja kun on wokmallia. Se on osoittautunut merkkipannuja monta kertaa paremmaksi. Ja hiiliteräspannun kupruilevat pohjat voi muuten oikaista ihan vasaralla.
Itsellä luittopannuina kolme hiiliterästä, yksi valurautainen ja vielä haaveilen jostain teräskasarista pastakastikkeelle.
Se täytyy sanoa ettei kyllä ole paluuta noihin muovipinnoitettuihin enää ikinä. Rahantuhlausta kaikki. Näistä eiten harmittaa viimeiseksi jääneet Fiskarsin "laadukkaat" hard face pannut, jotka meni kahdessa vuodessa vaikka käytettiin pelkästään puisia lastoja, eikä pesty koneessa. Myyntipuheen mukaan olisi pitänyt kestää nuokin käsittelyt.
Mulla on 3 valurautapannua - yksi iso, jossa paistuu melkein kaikki, sitten ranskalainen kreppipannu jossa letut ja munakkaat, sitten anopilta peritty "soosipannu".
Luovuin kaikista tefloneista koska ällötti se muovi - ei ole hyväksi ihmisille, ja aina ne pohjat oli kuprulla ja koko ajan olis pitäny uusia. Ja paistojälki nolla valurautaan verrattuna.
Luovuin myös teflonkattiloista samasta syystä. Pelkkiä teräskattiloita ollut n 3 vuotta. Ja teen paljon ruokaa kotona.
Alumiinia vähän pelkään, kun yhdistetään nykyän alzheimeriiin, ja sitä on suvussa riittävästi. Joten raudalla ja teräksellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 valurautapannua - yksi iso, jossa paistuu melkein kaikki, sitten ranskalainen kreppipannu jossa letut ja munakkaat, sitten anopilta peritty "soosipannu".
Luovuin kaikista tefloneista koska ällötti se muovi - ei ole hyväksi ihmisille, ja aina ne pohjat oli kuprulla ja koko ajan olis pitäny uusia. Ja paistojälki nolla valurautaan verrattuna.
Luovuin myös teflonkattiloista samasta syystä. Pelkkiä teräskattiloita ollut n 3 vuotta. Ja teen paljon ruokaa kotona.
Alumiinia vähän pelkään, kun yhdistetään nykyän alzheimeriiin, ja sitä on suvussa riittävästi. Joten raudalla ja teräksellä mennään.
Niin ja blinipannut valurautaa. Itse asiassa iso pannu onkin hiiliterästä, ja kreppipannu myös.
Valurautapannu on ainoa, joka kestää isovanhemmilta lapsenlapsille. Huonosti pidetyn ja ruostuneen pannu saa pelastettua rasvaamalla ja polttamalla sen, eikä hyvään pannuun tartu kiinni mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hiiliteräs on parempi kuin valurauta
15 vuotta kokkina.
Itse vaihdoin kotonani muutama vuosi sitten valurautaiset pannut taottuihin hiiliteräksisiin. Harmittaa, kun en tajunnut tehdä sitä jo aiemmin.
T: kokki evp
Mitä nämä oikein ovat? Ei taida saada Suomesta?
Osta laadukas paksumpi äläkä sitä halvinta mahdollista peltipannua.
.
.
.
T: 20 vuotta hiiliteräksellälpaistanut