Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kauan maksetaan sairausajan palkkaa ja mitä sen jälkeen?

Vierailija
15.10.2018 |

Piti tänään tulla palkka koska olen ollut pitkään (yli 6kk) sairauslomalla. Tulikin vaan 40€ rahaa ja viime kuussa sain vajaa 700€ rahaa, otanko Kelaan yhteyttä vai mitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kävin Kelan omilla sivuillani katsomassa ja työnanatajalleni maksettu tässä kuussa yli 1000€ rahaa...

ap

Vierailija
2/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole hakenut kelan sairauspäivärahaa? Se maksetaan työnantajalla siltä ajalta, kun saat palkkaa ja sen jälkeen sinulle itsellesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole hakenut kelan sairauspäivärahaa? Se maksetaan työnantajalla siltä ajalta, kun saat palkkaa ja sen jälkeen sinulle itsellesi. 

Oon tietääkseni hakenut ja lääkärillä käynyt ja työterveydessä, josta b-lausunto on mennyt Kelaan. Oon Kelan lappujakin täyttänyt. Pitää klo 9 soittaa Kelaan.

ap

Vierailija
4/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietääkseni Kelan sairauspäiväräha myönnetty joulukuulle asti. On tarkoitus kyllä mennä ensi kuun lopussa joko työhön takaisin tai sitten on puhuttu uudelleen koulutuksesta lääkärin kanssa.

ap

Vierailija
5/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka nettona 1700 e/kk. Olin 2 kk saikulla kunnes tuo viimeknen palkka tuli; 800 e. Laitoin Kelalle viestiä ja vastaus oli etten saa mitään sillä talouteni RUOKAMENOT eivät ole yli 400 e/kk. Wtf? Ihan kun mulla ei olisi muita menoja kuin ruokamenot???

Vierailija
6/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on perhe ja lapset, pitääkö mun 40€:lla ruokkia koko perhe loppukuun ajan plus että on sähkölaskut.

ap

Vierailija
7/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on perhe ja lapset, pitääkö mun 40€:lla ruokkia koko perhe loppukuun ajan plus että on sähkölaskut.

ap

Saathan sinä sairauspäivärahaa Kelalta, mikäli siis olet sitä hakenut. Mikään ta ei maksa sairausajan palkkaa yli 6kk, tai siis ei tarvitse :)

Vierailija
8/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspäiväraha myönnetty 25.12 asti, mutta työnanataja pimittänyt siitä tässä kuussa 1000€

ap

Vierailija
9/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauspäiväraha myönnetty 25.12 asti, mutta työnanataja pimittänyt siitä tässä kuussa 1000€

ap

Työnantaja saa sen takautuvasti, joten ei sinulta ole mitään pimitetty. Kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus päättyy, Kela maksaa päivärahan sinulle, jos olet osannut sitä anoa. Yli 6 kk palkkanmaksuvelvoitetta sairausajalta ei taida olla kuin muutamassa työehtosopimuksessa, joten soita sinne Kelaan.

Vierailija
10/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei ole pimittänyt, kela on maksanut ta:lle ihan oikeutetusti sun kuluja, ne maksetaan jälkikäteen.

Sä saat kelalta nyt sitten sairauspäivärahaa 25.12. asti, mutta kela ei maksa samana päivänä kuin ta on maksanut palkkaa, kelalla on omat maksupäivät.

Vierailija
11/11 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka nettona 1700 e/kk. Olin 2 kk saikulla kunnes tuo viimeknen palkka tuli; 800 e. Laitoin Kelalle viestiä ja vastaus oli etten saa mitään sillä talouteni RUOKAMENOT eivät ole yli 400 e/kk. Wtf? Ihan kun mulla ei olisi muita menoja kuin ruokamenot???

Sekoitatko nyt tt_tukeen? Kyllä sairauspäivärahaa riippumatta menoista.