Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastonmuutoksen vuoksi ei ole tulevaisuutta?

Vierailija
14.10.2018 |

Kannattaako tänne tehdä lapsia? Oikeasti. Jos ei ole tulevaisuutta, ei ole mitään. Vanhemmat ikäluokat on saaneet hienosti tuhottua tämän maapallon.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini oli 70-luvun alussa rakennetulla omakotitaloalueella. Taloissa oli tuolloin max yksi auto, olin itse 7 v. kun meille ostettiin auto. Nyt noissa taloissa on 2-3 autoa taloa kohden ja puutarhasta on jouduttu lohkomaan parkkitilaa.

Kyllä nykypäivän kulutus ihan eri mitoissa kuin 70-80 luvuilla.

Vierailija
22/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt enää ehkä uskaltaisi tehdä. Pelottaisi, miten kaamea elämä heille tulee. Ja lisäksi jokainen syntyvä suomalainen tuottaa 70% enemmän päästöjä kuin mitä planeetta kestää. Minulla on lapsia, mutta tehty ennen ilmastokriisiä. Tärkeintä ikinä minulle, mutta sydäntä raastaa ajatella sitä, millaista täällä kohta on.

Miksi teillä vanhemmilla ikäpolvilla on ollut oikeus lapsiin mutta meiltä se viedään?

Se on tosi surullista kyllä, olen pahoillani. Ei ole reilua tietenkään, mutta koska maapallon kanssa ei voi neuvotella niin oikeudesta sinällään ei voi puhua. Kyllä me jo lapsemme tehneet toivoisimme täydestä sydämestä, että niillä jo tehdyillä olisi hyvä elämä ja mahdollisuus valita tekeekö lapsia vai ei - eli että maapallo olisi siihen elinkelpoinen. Kyllä mekin lapsenlapsia toivomme ja pidämme tätä tilannetta ihan kamalana. Ja moni olisi varmasti jättänyt lisääntymättä, jos olisi tilanteen kamaluuden tajunnut aikanaa.

Varmaan ainoa ratkaisu on joku sääntely, max 1-2 lasta per 2 aikuista globaalisti. Eikä sekään kai mitään pelasta, koska ei maailma saa tätä kurssia korjattua. Ei ehdi teknologia, ei riittä poliittinen päätöskyky ja toteutus, eikä ole hyvä olla syntyvillä lapsilla enää. Surullista. Kunpa ei näin olisi - sitä toivon hartaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuempi ongelma Sipilän hallitus on tulevaisuudellesi kuin joku keksitty ilmastonmuutos.

Ja Pupu Tupuna työnsi päänsä pensaaseen. Jos minä en näe, ei minua nähdä.

Vierailija
24/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkotini oli 70-luvun alussa rakennetulla omakotitaloalueella. Taloissa oli tuolloin max yksi auto, olin itse 7 v. kun meille ostettiin auto. Nyt noissa taloissa on 2-3 autoa taloa kohden ja puutarhasta on jouduttu lohkomaan parkkitilaa.

Kummasti on maapallon tuhoamisella saavutettu elintaso ja mukavuus kelvannut nuoremmille, vaikka he kummasti vanhempia siitä syyttävät. Moniko kykenisi mistään luopumaan?

Vierailija
25/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa millaiseen maailmaan lapseni joutuvat jos nämä ilmastohihhulit saavat päänsä läpi ja koko suomi tekee vapaaehtoisen itsemurhan.

Defenssi on hyvä suojamekanismi, auttaa jaksamaan. Ja sinällään hyvä, koska ei ehditä planeettaa pelastaa. Valitettavasti.

Vierailija
26/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaapas, että miten ne lapset kärsivät täällä Suomessa esim.50-v päästä? Miettikääpä, millaisissa olosuhteissa ihmiset ovat historiassa selviytyneet.

Vierailija
27/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa millaiseen maailmaan lapseni joutuvat jos nämä ilmastohihhulit saavat päänsä läpi ja koko suomi tekee vapaaehtoisen itsemurhan.

Defenssi on hyvä suojamekanismi, auttaa jaksamaan. Ja sinällään hyvä, koska ei ehditä planeettaa pelastaa. Valitettavasti.

Tämmöistä se on näiden tyhjäpäitten kanssa.

Kaikki ilmastonmuutoshihhuleiden arvailut otetaan todesta ja jos oikein pahin mahdollinen skenaario toteutuisi, niin meillä olisi lämpimät kesät ja leudot talvet. Jopa kuulostaakin maailmanlopulta.

Vierailija
28/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vihervasemmistolaiset lakkaavat lisääntymästä, niin vaikea sitä on huonona asiana nähdä.

Vierailija
29/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaapas, että miten ne lapset kärsivät täällä Suomessa esim.50-v päästä? Miettikääpä, millaisissa olosuhteissa ihmiset ovat historiassa selviytyneet.

Maapallosta tulee liian kuuma ja muutenkin kelvoton asumiseen. Juomavesi loppuu. Ruoka ei riitä. Taudit leviävät. Merenpinnan nousu muuttaa maa-alueet, mutta myös ilmaston arvaamattomasti ja maapallo tulee elinkelvottomaksi - ei siis ole paikkaa missä olla, ei ruokaa, ei juomaa. Ennen lopullista kärventymistä tulee sekasorto kun ihmismassat lähtevät liikkeelle, viimeisistä elinkelpoisista paikoista soditaan. Ruuasta soditaan. Vedestä soditaan. Ei auta, että Suomi säilyy hetken kauemmin elinkelpoisena (tai hetkellisesti jopa paranee), koska emme me suomalaiset tätä itsellämme saa pidettyä - emme pärjää ihmismassoille ja sotilaallisille toimille, kun viimeisiä elinkelpoisia alueita viedään sotakeinoin.

Vierailija
30/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä se on näiden tyhjäpäitten kanssa.

Kaikki ilmastonmuutoshihhuleiden arvailut otetaan todesta ja jos oikein pahin mahdollinen skenaario toteutuisi, niin meillä olisi lämpimät kesät ja leudot talvet. Jopa kuulostaakin maailmanlopulta.

Arvailut, mihin sinun tietosi perustuu?

Henk.kohtaisesti en usko, että monikaan on perehtynyt koko aiheeseen riittävästi tai objektiivisesti.

Vierailija
31/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan ennen teollisuutta ilmasto muuttui esim. 6 astetta ja napajään kohdalla kasvoi metsä.

Vierailija
32/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vihervasemmistolaiset lakkaavat lisääntymästä, niin vaikea sitä on huonona asiana nähdä.

No, en itsekään välitä siitä, että viherhihhuli luulee, että kun on monta lasta ja niillä riskovillamyssy niin maailma pelastuu. Ja en pidä siitä, että ydinvoimaa vastustamalla viherhihhulit ovat kiihdyttäneet ilmastonmuutosta.

Mutta planeetan haluaisin pitää elinkelpoisena. Vihreät lienevät kuitenkin suurin este sille nyt, kun porkkana ja lanttu sekä ruskovillapipo eivät enää riitä ekologisuudeksi. Harmi.

Vierailija
33/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan ennen teollisuutta ilmasto muuttui esim. 6 astetta ja napajään kohdalla kasvoi metsä.

Ilmastoraportin huippututkivat, jotka perustivat työnsä yli 6000 riippumattomaan tutkimukseen j aselvitykseen, eivät varmasti tajunneet näitä asioita tutkia. Ei tietenkään, mutta vauvapalstan nerot onneksi älysivät.

Vierailija
34/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallosta tulee liian kuuma ja muutenkin kelvoton asumiseen. Juomavesi loppuu. Ruoka ei riitä. Taudit leviävät. Merenpinnan nousu muuttaa maa-alueet, mutta myös ilmaston arvaamattomasti ja maapallo tulee elinkelvottomaksi - ei siis ole paikkaa missä olla, ei ruokaa, ei juomaa. Ennen lopullista kärventymistä tulee sekasorto kun ihmismassat lähtevät liikkeelle, viimeisistä elinkelpoisista paikoista soditaan. Ruuasta soditaan. Vedestä soditaan. Ei auta, että Suomi säilyy hetken kauemmin elinkelpoisena (tai hetkellisesti jopa paranee), koska emme me suomalaiset tätä itsellämme saa pidettyä - emme pärjää ihmismassoille ja sotilaallisille toimille, kun viimeisiä elinkelpoisia alueita viedään sotakeinoin.

Ei takuulla tule liian kuuma koko maapallosta, vettä tulee sateena ja on jo olemassa tekniikka tehdä merivedestä juomakelpoista vettä, tilaa riittää Suomessa ja muuallakin vaikka kuinka (nytkin jossain pärjätään paljon tiiviimmin asuen kuin Suomessa). Ruoka ei tietenkään myöskään lopu vaikka sitä niukemmin olisi (ja se on oikeastaan hyvä, että ruoan kulutus vähenee). Sodat ovat uhka, mutta niitäkin on aina ollut ja selvitty on.

Vierailija
35/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoraportin huippututkivat, jotka perustivat työnsä yli 6000 riippumattomaan tutkimukseen j aselvitykseen, eivät varmasti tajunneet näitä asioita tutkia. Ei tietenkään, mutta vauvapalstan nerot onneksi älysivät.

Hih, oletko ikinä kuullut fossiilisista polttoaineista, kuten raakaöljy tai kivihiili?

Niitä löytyy mm. jäämeren pohjasta ja Siperiasta ja ne ovat entistä eloperäistä ainesta.

Vierailija
36/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Al Gore väitti v.2000 että nyt olisi merenpinta noussut metrejä,nousiko?

Vierailija
37/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako...

Tämä ilmastonmuutoshulluus on täysin naurettavaa.

Ihmiset katsovat TV:stä dokumentteja joissa kerrotaan auringon syklisestä aktiivisuudesta ja kuinka viimevuosina se on ollut taas pitkään aikaan aktiivisimmillaan. OK, tämä ymmärretään ja asiaan suhtaudutaan mielenkiinnolla jne.

Sitten kun media alkaa syöttää kauhukuvia ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta ja kuinka kaikkien tulee ostaa sähköauto, sekä alkaa vegaaniksi, ei kyetä yhdistämään aiemmin opittua reaalielämään.

Ihmiset ovat ihan oikeasti aivan lampaita, jotka heittävät aivot narikkaan samantien kun joku "auktoriteetti" niin haluaa..

On kyllä myönnettävä sekin, että nämä pahimmat kouhottajat eivät taida paljon dokumentteja katsella? Ehkä enemmän saippuasarjoja ja realityä?

Vierailija
38/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti on maapallon tuhoamisella saavutettu elintaso ja mukavuus kelvannut nuoremmille, vaikka he kummasti vanhempia siitä syyttävät. Moniko kykenisi mistään luopumaan?

Olen hieman alle 30-vuotias. En omista autoa, asun vuokralla, olen vähentänyt lihansyönnin aivan minimiin, en omista lemmikkejä, kuljen paljon pyörällä, olen vähentänyt lentomatkustamista, minulla ei ole lapsia (enkä tiedä, viitsiikö niitä tehdä tällaiseen maailmaan), ostan uusia vaatteita hyvin harvoin, entisöin vanhoja ja käytän kirpputoreja, lisäksi olen vaihtanut sähköni ekosähköön. Mitä sinä olet tehnyt?

Vierailija
39/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/41 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v*ttu nyt hipit, lopettakaa jo toi ruikutus! Meille suomalaisille on kyllä tulevaisuus jos te ette sitä tuhoa typerillä vouhotuksillanne.