Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupunut yksinhuoltaja

Vierailija
14.10.2018 |

Mä olen niin väsynyt ja yksin. Olen lopen uupunut työhön, lapsiin, kodinhoitoon ja parisuhteeseeni. En tiedä edes mistä aloitan tämän vuodatuksen ja pyydän jo anteeksi jos teksti on sekavaa, sekavs olen minäkin.

Olen eronnot lasteni isästä kaksi vuotta sitten hänen päihteiden käytön takia. Hän sairastui syöpään ja alkoi juoda ja käyttää lääkkeitä väärin. En voinut luottaa häneen missään asiassa enää, enkä varsinkaan voinut jättää lapsia hänen hoiviin edes työvuoroni(yö työ) ajaksi. Hän käyttäytyi todella itsetuhoisesti ja oli epäluotettava ja holtiton.

Ero oli helpotus ja aloin kovalla kiireellä kasata minun ja lasten elämää kokoon. Isä ei nähnyt lapsia juurikaan puoleen vuoteen ja minulla ei ollut yhtään vapaa-aikaa. Painoin töitä, hoidin kodin, lapset ja kaikki eroon liittyvät asiat. Pakkasin miehen tavarat kodistamme ym.

Vuosi sitten elämääni tuli yllättäen mies, jonka kanssa on hyvä olla. Hänen seurassa on ihanaa ja turvallista, nauramme paljon ja teemme kaiken laisia asioita yhdessä. Tapaamme viikonloppuisin ja lapseni ovat tutustuneet häneen pikkuhiljaa ja kaikki mennyt hyvin. Mies pitää lapsistani ja lapset miehestä. Pelotti päästää uusi ihminen elämäämme, mutta hitaasti edetään ja näin on hyvä.

Nykyään lapset tapaavat isäänsä joka toinen vkl pe-su valvotusti. Isän vanhemmat ovat valvojia. Joitakin kertoja tässä vuoden sisällä olen joutunut perumaan tai keskeyttämään isän ja lasten tapaamiset, koska isä ei ole ollut selvin päin. Kerran olin reissussa ja lapset soittivat että isä on sekaisin ja he haluavat kotiin. Järjestin kummin hakemaan lapset luokseen yöksi.

Alan olla aivan puhki ja väsynyt kaikkeen. Olen 100% vastuussa lapsista ja aivan kaikesta. Isä ei osallistu edes lasten elatukseen.

Lapsilla menee koulu todella hyvin ja kavereita on. Teen joka päivä lämpimän ruoan töiden jälkeen ja heillä on puhtaat ja asialliset vaatteet.

Viime aikoina olen huutanut paljon lapsille, vaikkeivat he sitä ansaitse. Haluaisin vaan olla rauhassa kaikilta ja kaikelta. Voisin nukkua kaiket päivät. Olen väsynyt ja vihaan itseäni.

Tuntuu hölmöltä että nyt olen uupunut vaikka kaikki asiat ovat tällä hetkellä hyvin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys tulee yleensä hieman viiveellä. Sinulla on ollut rankkaa ja nyt kun vähän tasaantui niin tulee väsymys. Jos sinulla ei ole sukulaisia jotka voisivat hetken katsoa lapsia niin kunnilla pitäisi olla tukihenkilöitä, jotka auttavat vastaavissa tilanteussa. Koita hakea apua lastenhoitoon että saat aikaa itsellesi <3

Vierailija
2/4 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ei osallistu niin kela maksaa elatustuen. Älä viitsi esittää, ettet saa lapsista mitään. Saat lapsilisät yh korotuksella ja elarit.

Mies siis sairastui syöpään, mikä on todella pelottavaa ja aiheuttaa myös masennusta. Pelkoon ja masennukseen löytyi itselääkinnäksi päihteet. Koititko mitenkään tukea miestä kriisissä? Jos olet lapsia hänen kanssaan hankkinut, hänen on täytynyt olla hyvä mies. Hylkäsitkö hänet heti ensimmäisessä kriisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kriisejä ja päihteiden käyttöä oli ennen sitäkin, mutta todella vähän. Pari vuotta sitten se vaan lähti niin pahasti käsistä että viimeinen niitti minulle oli se, kun hän yritti tappaa itsensä... Minä olin töissä ja hän lasten kanssa kotona. Lapsi oli joutunut soittamaan ambulanssin ja lapset näkivät kaiken. Muutama viikko tätä ennen hän ajoi auton ojaan lääketokkurassa. Luojan kiitos lapset eivät olleet kyydissä.

Vierailija
4/4 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä kriisejä ja päihteiden käyttöä oli ennen sitäkin, mutta todella vähän. Pari vuotta sitten se vaan lähti niin pahasti käsistä että viimeinen niitti minulle oli se, kun hän yritti tappaa itsensä... Minä olin töissä ja hän lasten kanssa kotona. Lapsi oli joutunut soittamaan ambulanssin ja lapset näkivät kaiken. Muutama viikko tätä ennen hän ajoi auton ojaan lääketokkurassa. Luojan kiitos lapset eivät olleet kyydissä.

Lueppas tuo tekstisi huolella läpi. Vaikuttaa siltä että sinä et se jolla tässä kuviossa on ollut kaikkein rankinta, joten ehkä olisi vaan aika ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lopettaa itsesäälissä rypeminen.