Alko naurattaa ihan h....vetisti.Oikeastiko tässä oli Suomen kaunein nainen vuonna 1958?
Kommentit (251)
Pirkko on vielä voimissaan, tekee duunia. Kyllähän noita nykymissejäkin ihmettelee että tuoko kaunein.
Vierailija kirjoitti:
Olen minä. Pirkolla on silmät hyvin lähekkäin, ei sovi kultaiseen leikkaukseen. Hänellä on myös liian lyhyt nenä. Olen ehdottomasti paremman näköinen. En ymmärrä mistä ihmisille on tullut käsitys että palstalla kävisi vain rumia naisia. Oletteko te itse rumia?
Mene nyt metsikköön sen kultaisen leikkaukses kanssa. Missikisoissa ei etsitä mitään elotonta virheetöntä patsasta a' la Michel Angelo, vaan kaunista ja viehättävää, eloisaa naista. Aina eivät valinnat ole menneet nappiin, mutta Mannola on lähes täydellinen. Kaunis, positiivinen, esiintymiskykyinen viihdealalla merkittävän uran tehnyt nainen, joka aivan säteilee lämpöä. Erittäin hyvä roolimalli oli aikansa nuorille naisille.
Michelangelo ei muuten koskaan veistänyt yhtään kaunista naisvartaloa. Hänen hienoimmat veistoksensa kuvasivat miehiä, tunnetuimpana David. Pieta-veistoksessa hänellä kyllä on aika kaunis Maria-hahmo, mutta täysin peittävästi vaatetettuna. Puvun laskoksista näkee kyllä vartalon muodon. Mestarillinen veistos, hänen hienoimpiaan. Siinäkin lähes alaston Jeesuksen ruumis on pääosassa.
Michelangelon alastomat naiset olivat lähinnä kuin mieshahmoja joilla roikkui rinnalla epäonnistuneiden puolityhjien silareiden tapaiset pussukat. Kuten tässä hautamuistomerkin veistosryhmän vasemmanpuoleisessa yö - hahmossa.
https://entertainment.howstuffworks.com/arts/artwork/michelangelo-sculp…
Vierailija kirjoitti:
No olihan kuva Pirkosta!:)
Vuotta en muista, mutta eräänä vuonna ei "kilpailijattarien tason vuoksi" kruunattu Miss Suomea lainkaan. Olisiko ollut 1960-70-luvulla? Pirkko olisi ollut tuolla olemuksella sopiva juuri siihen vuosikertaan...:)
Olisikin hauska nähdä ne liian huonotasoiset kilpailijat.😁
Hän Pirkko Mannola kuvassa on nykyään paremman näköinen kuin tossa :)
Mieheni kehui minua missin näköiseksi heti tavattuamme. Eikä nyt puhuta suomalaisesta missistä vaan ihan kansainvälisellä tasolla.
Jos minua vertaa tavalliseen kotiäitiin ulkonäköni puolesta niin on kyllä pahasti hakoteillä.
Mietityttää miksi ulkonäön arvostelu suututtaa jos kerran on varaa arvostella, sitähän se missikisailukin on..
-ap
Sievähän hän muuten on, mutta tuo 50- ja 60-luvun mummotukkatyyli oli kyllä jotain aivan järkkyä. Kaikki nuoret naiset näyttivät ainakin 30 vuotta vanhemmilta kuin oikeasti olivat.
Muotivillitys, jonka en soisi tulevan koskaan takaisin, eli samaa kategoriaa olkatoppausten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kehui minua missin näköiseksi heti tavattuamme. Eikä nyt puhuta suomalaisesta missistä vaan ihan kansainvälisellä tasolla.
Jos minua vertaa tavalliseen kotiäitiin ulkonäköni puolesta niin on kyllä pahasti hakoteillä.
Mietityttää miksi ulkonäön arvostelu suututtaa jos kerran on varaa arvostella, sitähän se missikisailukin on..-ap
Olet hölmö. Anna jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin oli naiset naisellisimpia, kuin nykyään. Heillä oli sentään muotoja. Toisin kuin nämä nykymissit/mallit, jotka hoippuvat anoreksian partaalla. On silikoneja ja Botoxilla käsitellyt kasvot!
Nykymissien ja vanhan ajan missien painoindeksi on pysynyt suunnilleen samana tai jopa vähän noussut. Nykymissit ovat sporttisempia ja pidempiä. Vyötärönympärys on isompi, rinnanympärys pienempi. Mittanauhalla mitattava totuus on, että vanhan ajan missit olivat pieniä, mutta kurvikkaampia.
Niin, ja P.Mannola oli hyvin kaunis ja on edelleen hienossa kunnossa.
Kun puhutaan Suomen misseistä, pitää muistaa että ne kaikki vaaleat oli värjättyjä eikä sen takia oikeastivälttämättä paljon minkään näkösiä
Jos ei vastaa tämän vuoden kaunesihanteita, ei ole kaunis? Hän vastaa täydellisesti sitä kaunesihannetta, joka 50-luvulla oli länsimaissa valloillaan. Eiköhän 50 vuoden päästä tästä ihmetellä, miten on mahdollista, että vaikka 2018 voittaja on voinut joskus olla Suomen kaunein nainen. Kehonmuokkaus ja ulkonäköön vaikuttaminen kun kehittyy yhä kiihtyvämpää vauhtia.
Taisi olla 60 tai 61, kun Tarja Nurmi sain pitää kruunun toisen vuoden kilpailijoiden kehnon tason takia. Aika kolmonen päätös, se oli aikoinaan skandaali. Etenkin kun missit olivat arvossaan tuolloin.
Itse pidän 40-luvun tyylistä. Vuoden 1945 Miss Suomi Irja Alho <3
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää miksi ulkonäön arvostelu suututtaa jos kerran on varaa arvostella, sitähän se missikisailukin on..-ap
Ap:n itsekehu naurattaa ihan hlvtisti. Eikö se mies jaksa kuunnella sinun satujasi? :)
En lukenut ketjua, ehkä kulmakarvat on mainittu. Tulevaisuudessa nauretaan nykyisille kulmakarvoille, jotka ovat melkeinpä vielä hirveämpiä kuin tuolla kuvan missillä.
Pirkko ei olisi voittanut kisaa, mutta kisan kauneita oli voitu valita. Yleisen ihannetyttö oli liian kevytkenkäinen, koska oli toiminut Linnanmäellä vedenneitona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin mieheni antoi minulle samanlaisia kehuja jo heti tavattuamme, antaa edelleen. Paljon miehiltä saan huomiota kun liikun ulkona, mutta en todellakaan tee siitä numeroa tai pidä itse itseäni mitenkään erityisenä. Enkä etenkään kehuskele itseäni ja aseta itseäni muiden yläpuolelle. Kai muistat, että kaikki me vanhenemme ja meistä tulee ryppyisiä ja nuoruuden kauneus on katoavaista?
Kaltaisesi itsekehuissa uivat ihmiset ovat lähinnä todella vastenmielisiä ja luotaantyöntäviä. :/
Huono kuva, huono asento ja sitä sitä rataa..... Fakta nyt kuitenkin on, ettei kyseinen nainen edustanut silloista, eikä nykyistä ihannetta. Mutta ihan sama. Koko missi-instituutio on niin aikansa elänyt.
Minua ei Alko ole naurattanut varsinkaan hinnoittelullaan yhtään, pikemminkin itku meinaa päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ei kyllä mikään kaunotar. Samanlainen tantta voisi kuokkia perunamaata jossain perähikiällä.
Kuka EI voisi kuokkia perunamaata jossain perähikiällä?
Ehkä Shirley Karvinen. Näkisin hänet ennemminkin riisipellolla.
Toitotat koko ajan sitä, miten itse olet kaunis etkä ainakaan todellakaan ruma. Well, persoonana et ainakaan ole kaunis, kun täällä muita haukut ja toisekseen, vaikutat hyvin epävarmalta. Ihminen joka tietää olevansa kaunis ja on itsevarma, ei koe tarvetta nauraa muiden ulkonäölle ja haukkua heitä.