Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin te oikein haette lapset päiväkodista pois?

Vierailija
11.10.2018 |

Kun minun lapset on aina viimeiset?

Päiväkoti aukeaa 7.30. Ollaan yleensä ekat paikalla. Työt alkaa 8, ja olen yleensä 8.15. Juna kestää 15min ja kävely 10min.

Pääsen töistä 16.15 ja kävelen asemalle, juna lähtee puolelta ja päiväkodilla just tasan 17. Siellä ne lapset vikana aina on..

Autolla menisi sama aika, en sillä pääse yhtään nopeammin. Toiseen päiväkotiin meni vielä pidempi aika matkustaa ja jouduin lähtemään töistä aina ajoissa, kun minun piti hakea lapset, että kerkesin 17 mennessä hakemaan. Sielläkin olin aina viimeinen hakija.

Milloin te muut työssäkäyvät oikein haette ne lapset?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lyhennettyä työaikaa ja päiväkoti on työpaikan vieressä, joten lasteni hoitoaika on 8.00-14.15.

Vierailija
22/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sumplittiin työajat niin että lapset oli hoidossa kello 11-16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erovanhemmilla on raskas rasti, ja heidän lapsillaan myös. Jos ei ole joustava työaika, se menee juuri noin.

Me viedään ja haetaan vuoroin, ja lapset on noin puoli viideltä ulos. Mut meitä on kaksi.

Ajattele ap niin, et hoidat oman osuutesi ja teet parhaasi siinä elämässä, joka sulla nyt on. Se riittää.

Kiitos :) ap

Vierailija
24/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Aika hyvä :) ap

Vierailija
25/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden jälkeen tietenkin :) Oletkohan ihan varma, että olette lähes ensimmäiset paikalla aamuisin? Toisekseen, nykyään monet joutuvat tekemään lyhyempiä päivä kuin sen 8 tai 8,5h.

Ollaan ihan ekat aina..

Lapset on puolet ajat isällään, joten en tee lyhennettyä.

Ap

Miksi ihmeessä et tee? Mä tein aikanaan vastaavassa tilanteessa, ja mielestäni se kyllä kannatti, ei ollut niin pitkiä päiviä lapsilla hoidossa.

Työn puolesta ei oikein mahdollista. Enkä halua myöskään. Ura juuri hyvässä vaiheessa ja lapset enää vuoden pk:ssa. Ovat olleet vasta 2 vuotta siellä, olin pitkään kotona / osa-aikaa tein töissä. Eikä varaakaan kauheasti olla poissa :) ap

No turhaanpa sitten tätä on enempää ihmetellä :) Suuri osa haluaa pitää lapsensa hoidossa mahdollisimman lyhyen aikaa ja siksi tekevät toisin, jos voivat. Jokainen vapaasti tyylillään.

Outo päiväkoti kyllä aukiolojen puolesta.

Vierailija
26/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kanna syyllisyyttä. On paljon lapsia, joiden vanhemmilla on ihan normaali kahdeksan tunnin työaika ja matkat siihen päälle.

Meillä on moni lapsi noin 7.20-16.30 päiväkodissamme.

Teemme parhaamme, että niin heillä, kuin vanhemmilla olisi luottavainen olo päiväkotiin.

Vierailija
27/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen kuullut että päiväkoti aukeaa vasta puoli kasilta. Täällä kaikki aukeavat 6.30, mutta ovat sopimuksen mukaan auki jo kuudesta alkaen jos joku tarvitsee hoitoa, eli ovat jo kuudesta auki koska joku siellä aina silloin on.

Vierailija
28/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä enää nuorin on päiväkodissa. Käytännössä vain eskarin osuuden. Mies vie klo 9 ja minä haen klo 13. Teen lyhennettyä työaikaa.

Ymmärtät varmaan ap, että kaikki ei ole yksinhuoltajia, joten lasten ei tarvitse olla hoidossa koko päivää.

Vierailija
29/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa samanlaiset päivät. Tuntuu, että kaikki muut tekevät lyhennettyä päivää, ovat osa-aikaisia tai sumplivat viemiset ja hakemiset puolison kanssa tarkemmin. Meidän työajoilla ei vain onnistu ja ei ole varaa tehdä lyhennettyä päivää, joten näillä mennään. Eipä tuo lapsi näytä kauheasti tilanteesta kärsivän ja illalla ja viikonloppuisin ollaan sitten tiiviisti yhdessä.

Joo näköjään.. en ole edes ajatellut lyhennettyä, kun erottiin juuri kun palasin töihin. En olisi edes kehdannut vaatia lyhyempiä päiviä, eikä se nyt ole mahdollistakaan.

Mietin vain että miten pärjää kun lapset on koulussa.. Raukat joutuu yksin mennä ja tulla :

Ei tämmöisiä asioista tullut mietittyä kun lapsia alkoi tekemään...

Ap

Vierailija
30/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Aika hyvä :) ap

Lasten isä meni aikaisin. Minä tein aamulla pari tuntia etätöitä ennen kuin lapset heräsi. Sitten vein heidät ja olin loppupäivän toimistolla.

Vierailija
31/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä enää nuorin on päiväkodissa. Käytännössä vain eskarin osuuden. Mies vie klo 9 ja minä haen klo 13. Teen lyhennettyä työaikaa.

Ymmärtät varmaan ap, että kaikki ei ole yksinhuoltajia, joten lasten ei tarvitse olla hoidossa koko päivää.

Totta kai ymmärrän, mutta en todellakaan tiennyt että melkein kaikki tekee lyhennettyä päivää? Enkä ole yksinhuoltaja: on heillä isä, joka tekee myös 8-16.

Ap

Vierailija
32/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa samanlaiset päivät. Tuntuu, että kaikki muut tekevät lyhennettyä päivää, ovat osa-aikaisia tai sumplivat viemiset ja hakemiset puolison kanssa tarkemmin. Meidän työajoilla ei vain onnistu ja ei ole varaa tehdä lyhennettyä päivää, joten näillä mennään. Eipä tuo lapsi näytä kauheasti tilanteesta kärsivän ja illalla ja viikonloppuisin ollaan sitten tiiviisti yhdessä.

Joo näköjään.. en ole edes ajatellut lyhennettyä, kun erottiin juuri kun palasin töihin. En olisi edes kehdannut vaatia lyhyempiä päiviä, eikä se nyt ole mahdollistakaan.

Mietin vain että miten pärjää kun lapset on koulussa.. Raukat joutuu yksin mennä ja tulla :

Ap

Ekalla ja tokalla on iltikset. Eli hyvin ehdot hakemaan. Ja Helsingissä on jo myös aamukerhot eli aamullakaan ei tarvitse olla ainakaan kauaa yksin.

Sitten vaan kaverien kanssa sumplien. Sumplittavaa on mutta kyllä hoituu.

Vierailija
33/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kanna syyllisyyttä. On paljon lapsia, joiden vanhemmilla on ihan normaali kahdeksan tunnin työaika ja matkat siihen päälle.

Meillä on moni lapsi noin 7.20-16.30 päiväkodissamme.

Teemme parhaamme, että niin heillä, kuin vanhemmilla olisi luottavainen olo päiväkotiin.

Ja näistä suuri osa ihan ydinperheiden lapsia, joten ei se, että on kaksi vanhempaa koko ajan, ole mikään itsestäänselvyys päivien lyhentämiseen.

Meillä on myös paljon lapsia, joiden vanhemmat ovat kotona päivät. On hyvä, että heille on tukimuoto olemassa. Mutta pointtini siis on se, että ei päivähoitoa automaattisesti pidetä pahana asiana.

Vierailija
34/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee 6 h päiviä, joihin olet oikeutettu? Lisäksi veikkaisin, että autolla olisit 15 minsassa perillä, jos junalla sama aika on 15 min. Eli olisit jo 16.30 päiväkodilla, jos menisit autolla.

Joillain työpaikoilla lyhennys toteutetaan vain kokonaisina päivinä. Eli että tekee 4 päivän viikkoa.

Vierailija
35/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joustavalla hoitovapaalla, haen kahden jälkeen. Jos tekisin normaalin pituista työpäivää, olisin päiväkodilla noin klo 16:20.

Vierailija
36/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ekalla ja tokalla on iltikset. Eli hyvin ehdot hakemaan. Ja Helsingissä on jo myös aamukerhot eli aamullakaan ei tarvitse olla ainakaan kauaa yksin.

Sitten vaan kaverien kanssa sumplien. Sumplittavaa on mutta kyllä hoituu.

Joo ei mene noin. Vain osassa stadin kouluista on aamutoimintaa. Ja ip-kerhoihinkaan ei kaikki pääse ainakaan enää tokalla luokalla.

Vierailija
37/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettaja. Kun nuorimmainen oli päiväkodissa, niin perjantaina hain hänet koulun jälkeen joskus klo 15,00 aikoihin, oli hän siellä viimeisten joukossa.

Vierailija
38/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukerhot vakinaistettiin keväällä stadissa, mutta ne ei välttämättä jatku koko vuotta.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005699291.html

Vierailija
39/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen klo 15, se on päiväkodin aikaisin toivomus hakuajaksi. Lapsi on hoidossa klo 9-15 eli päiväkodin varsinaisen "toiminta-ajan". Aamupalan hän syö kotona. Mies vie aamulla, minä haen iltapäivällä.

Vierailija
40/101 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on lapsi päiväkodissa yleensä 8-16.15